روايه تزوجتك لأجل ابنتي الفصل العاشر10 بقلم باسنت أشرف

أخر الاخبار

روايه تزوجتك لأجل ابنتي الفصل العاشر10 بقلم باسنت أشرف

روايه تزوجتك لأجل ابنتي الفصل العاشر10 بقلم باسنت أشرف

 روايه تزوجتك لأجل ابنتي الفصل العاشر10 بقلم باسنت أشرف 

 العاشر
في بيت يامن ورنا.......

قالت رنا: متحاولش تثبتني أنا مش باجي بالطريقة دي......

رد يامن قائلًا: طيب وعلشان خاطري خلاص بقىٰ متزعليش.....

قالت رنا بغيظ: أنتَ اتجننت أصلًا أنتَ ازاي تتكلم معاها كده.....

رد يامن قائلًا بأسف: أنا اسف يا حبيبي، وبعدين دي بنت عمتي عادي، وكلامي معاها معداش حدود كده.....

قالت رنا بحدة: ومين قال انها علشان بنت عمتك تتكلم معاك بالكريقة الصفرا دي، دي بنت قليلة ادب اصلًا بس العيب مش عليها العيب عليك أنتِ سايبلها فرصة تاخد راحتها اوي كده......

قال يامن: رنا أنا مش عايز اتعصب عليكِ تمام لأن كلامك يحرق الدم ويدل انك مش بتثقي فيا نهائي فأنا هخرج دلوقت علشان منخسرش بعض......

قالت رنا: ايوا اعملهم عليا ما أنتَ فاكرني غبية لا خلي في علمك أنتَ متقدر"نيش......

قال يامن: أنتِ إنسانة مستفزة جدًا وولية نكدية وشكاكة أنا غايـ*ر من وشك خالص.......

تركها يامن وخرج وصفق الباب خلفة فقالت هي بزعيق: مـــــــــــاشـي يا يامن هتشووف.....

في منزل أسر وريم.....
كانت ريم في الخارج هي ولين
وأسر يحلش في الشقة وإذ به سمع صوت جرس الباب يدق فأتجة ليفتح الباب وهو يعتقد أنهما ريم ولين ولكنه فوجيء بشقيقة والدتة "إيمان" وابنتها ساره....

قال أسر: خالتي ازيك اتفضلي.....

دلفت هالته للداخل تتبعها ابنتها ساره وأسر...

قالت ساره: اومال فين ريم مش شيفاها؟؟؟
رد أسر قائلًا: ريم راحت هي ولين عن خالتي رجاء.....

قالت إيمان: معلش يا حبيبي جينا من غير ما نقولكم بس ساره قالت نيجي شوية نشوف ريم علشان وحشاها.....

رد أسر: لا طبعًا يا خالنو أي اللي بتقولية ده انتوا تيجوا في أي وقت.....
هقوم أعمل حاجة نشربها...

قالت ساره بسرعة: اجي اساعدك.....

رد أسر: لا شكرًا خليكِ أنتِ مرتاحة....

قالت ساره : مش بعزم عليك علفكرا أنا  بتكلم جد.....

رد أسر قائلًا: عارف يا ساره شكرًا ليكِ....

دلف أسر للمطبخ وفتح الثلاجة وأخرج منها عصير ووضع في الأكواب وخرج لهم

قال أسر: اتفضلوا....

ردت إيمان: شكرًا يا بني تعبناك معانا....

سمعوا صوت مفتاح والباب يفتح ودلفت ريم وهي تغلق باب الشقة قائلة: اسوري أحنا جيناا....

قال أسر بابتسامة: نورتوا يا عيون أسر....
ريم: اسورتي انا جيت

دلفت أسر للصالون وكادت أن تتحدث ولكنها توقفت عن الحديث عندما رأت شقيقة والدتها وابنه خالتها.....

قالت ريم بتفاجأ: خالتو ازيك،ازيك يا ساره....

ردت ساره: الحمدلله يا ريم.....

ردت إيمان أيضًا: أخيرًا جيتي يا ريم......

قالت ريم: مكنتش أعرف انكم هنا.....

قالت ساره: ازيك يا لين.....

ردت لين بضيق فهي تبغض ساره جدًا بسبب معاملتها لها وكلامها الجارح للصغيرة: ازيك يا خالتو....

قالت ساره بغيظ: خالتو في عينك...... مليون مرة قولتلك متقوليلش خالتو دي أنا صغيرة......

قات لين: لا أنت كبيرة مث "مش" صغيرة وانا هقولك خالتو.......

قالت ساره: يا شيخ*ة غور*ي عيلة متخلفة وقليلة الادب ولسانك طويل دي امك ارتاحت منك اما ماتت واوعي تفكري أن ريم بتحبك أنتِ اصلا متطاقي......

قاطع حديثها تلقيها لصفعة شديدة كادت أن تدمي بها......

علىٰ الناحية الآخرىٰ...

قال يامن: روناا... يا رورو.... يا حبيبي... اصحي بقىٰ....

قالت رنا بضيق: عايز أي أنا مش بكلمك اصلًا.....

رد يامن قائلًا: شوفتي بقىٰ أنا قلبي أبيض قد أي وأنتِ اللي قلبك أسود مش أنا......
أنا كنت جاي أصالحك لأني وعدتك أن عمري ما اسيبك تنامي وأنتِ زعلانة إذا كان بسببي او بسبب حد تاني فأنتِ عمرك ما تهوني عليا يا روحقلبي أنتِ....

قالت رنا: يوغتيي علىٰ قرة عيني القمرر ده يا جدعان.....
يامن..

رد يامن قائلًا: نعم....

قالت رنا بحب: أنا بحبك اوي ربنا يديمك ليا يارب....

رد يامن قائلًا بسعادة: وأنا بموت فيكِ ربنا يديمك ليا....

يتبع.........
رواية_تزوجتك_لأجل_أبنتي.
#البارت_العاشر.
الكاتبة_باسنت_أشرف.
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -