روايه احببت شبح الفصل الثاني 2 بقلم ملك نزيه

أخر الاخبار

روايه احببت شبح الفصل الثاني 2 بقلم ملك نزيه

 
روايه احببت شبح الفصل الثاني 2 بقلم ملك نزيه

روايه احببت شبح الفصل الثاني 2 بقلم ملك نزيه


#التاني
ملك : يا بني انتَ لحقت و بصت من العين السحريه و اتفجأت بالدكتور هو اللي علي باب الشقه .
ملك راحت ناحيه الباب اكتر .
ملك : مين .
الدكتور : انا استاذ احمد جاركوا .
ملك : انهي جار .
الدكتور : اللي في الشقه اللي فوقك .
ملك : انا عمري ما شوفتك قبل كده .
الدكتور : لاء انا اعرف أهل حضرتك و هما يعرفوني .
ملك : طب انت عايز ايه .
الدكتور : وانا بلم الغسيل وقع مني حاجه عندك ممكن تديهاني .
ملك فتحت الباب بهدوء وكل اللي شاغل تفكيرها هو ازاي متكلمش عن الصبح خالص ؛ اللي قطع تفكيرها الدكتور و هو بيقول : يا انسه ممكن تجيبي الحاجه .
ملك خرجت من شرودها : متدخل تجبها لنفسك يا بابا انا مش الخدامه بتاعتك .
احمد بصلها باستحقار : طب وسعي كده .
ملك بتريقه عادت كلاموا : طب وسعي كده( نيني نيني).
احمد دخل و بعد ملك عن الباب و دخل جاب الحاجه بتاعتوا .
احمد بص لملك باستحقار : لو مكنتش اعرف اهلك كنت ظنيت فيكي ظن وحش .
واللي قلطعهم دخول يوسف .
يوسف : ايه اللي حصل فتحه الباب ليه يا بنتي .
فجاه يوسف وقف بزهول وأيده علي وشوا من الصدمه : الدكتور أحمد هنا بنفسوا . 
ملك : فيه ايه يا عم انت مش المفروض تقتلوا و تقتلني علشان هو عندي في البيت لوحدنا .
يوسف ضحك جامد : انتي فاكره أن الدكتور أحمد القمر ده ممكن يبوصلك .
ملك : اعدل كده يلا .
يوسف : اششش اسكتي ؛ حضرتك عايز تشرب ايه .
ملك : انت هتستضيفوا في بيتي .
يوسف : انا حر .
ملك : اطلع بره انت و هو بسرعه .
احمد و يوسف : بسسسس .
ملك زقتهم هما الاتنين بره البيت و قفلت الباب .
يوسف بدأ يخبط علي الباب : افتحي يا ملك هقول لعموا و طنط .
ملك : خفت ياض خفت اعمل اللي انت عايزوا .
يوسف : طنط و عموا هيسافروا اكتر من اسبوع فأنا مش هاجي تاني لو مفتحتيش .
تأليف : ملك نزيه .
ملك : انا اصلا مش محتجاك .
ملك دخلت الاوضه علشان تنام و فضلت تفكر في الدكتور الغريب ده لحد اما راحت في النوم ملك نامت صحيت اتفجأت .
ملك : ينها"رك اس"ود انتَ هنا تاني ليه .
احمد فتح عينوا : سبيني في حالي بقي عايز انام .
ملك : اصحي يا رو"ح ماما بدل اما ازعلك .
احمد : ايه ده انتي مين .
ملك : بقولك ايه انا زهقت من السؤال ده أنا مش هسيبك إلا لو قولتلي انت بتدخل هنا ازاي .
احمد بص علي الساعه : ينهار ابيض انا هروح الجامعه .
ملك مسكتوا من القميص : مش هسيبك المرادي بجد مش هسيبك .
احمد : ممكن تبعدي .
ملك : لاء إلا لو قولتلي انت بتجي عن ازاي .
احمد بعد ملك بهدوء انا هقولك ؛ ملك بعدت و راح احمد نط من الشباك .
ملك خرجت و هي مش طايقه نفسها و لقت يوسف علي باب الشقه .
ملك : انت بتعمل ايه هنا .
يوسف : كنت خايف عليكي ففضلت هنا علشان اتطمن .
ملك بصوت واطي : الحم"ار ده قاعد هنا و مشفهوش وهو بيدخل .
يوسف : في ايه .
ملك : مفيش يلا بينا .
يوسف : يلا ملك و يوسف طلعوا علي الجامعه .
ملك دخلت و قعدت و فجاه لقت احمد هو الدكتور النهارده تاني ملك بصت بهدوء و قالت : انا مش فاهمه ايه الق"رف ده هو هنا تاني لي ده اصلا دكتور مق"رف .
ملك لقت كلوا بيبص عليها .
ملك : في ايه .
يوسف بضحك : ملك ......................
روايه احببت شبح البارت التاني .
تأليف ملك نزيه .
احببت_شبح

                 شاهد 👈 الفصل الثالث

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -