روايه عشق الروح الفصل الخامس 5بقلم ياسمين عبده

أخر الاخبار

روايه عشق الروح الفصل الخامس 5بقلم ياسمين عبده

روايه عشق الروح الفصل الخامس 5بقلم ياسمين عبده

 روايه عشق الروح الفصل الخامس 5بقلم ياسمين عبده 

 رواية-عشق-الروح 💖
______________
اسفه على التاخير بس زي ماقلت لكم ظروف
______________
الجزء الخامس 💙

فتحت ملك الباب صدمة :انت
خالد بأبتسامه خبيثة :ايوة انا ايه اتصدمتي  وبعدين انتي بتعملي ايه هنا  
ملك بتوتر :وانت مالك
خالد بخبث :يعني انتي عمله عليا الشريفه العفيفة ومقضياها عند كل واحد شوية
ملك بغضب :وضربته كف اخرس انا اشرف منك ياو*س*خ
خرج يونس ومنه من الاوضة على صوت ملك العالي اول ماشاف  خالد اتعصب جامد وراح نحيته ولسه هيضربه خالد مسك أيده
خالد باإسفزاز :انت عملتها مرة فمتحولش تاني وبعدين انا جاي اشوف اختي وبعدين ساب ايده
يونس بإ استغراب : اختك  مين اختك
منه بتوتر :اخويا انا يايونس انا كنت كلمتك وقولتلك اني ليا اخ بس مسافر ورجع انهاردة يوم فرحنا
يونس بغضب :وحتى لو لما تيجي هنا تاني ترن على الموبيل قبل ماتيجي
خالد بسخرية :ايه هفضل واقف على الباب كده ولا هدخل  يونس بسخرية اكبر : لا ادخل مااانت مرحب بيك هنا
خالد :شكرا يتجوز اختي ودخل خالد وقعد
وكانت ملك دخلت اوضتها وقالت على نفسها الباب.وفضلت تعيط
خالد :هيا البنت المنقبة الي انت دافعت عنها  تقربالك اي أصلها عجباني اوي وحابب اطلب أيدها
يونس بغضب اعمى :انت اتجننت جاي تطلب مراتي
خالد باإستغراب :مراتك ازاي يعني اومال منه تبقى التانيه
منه باسرع :ايوة ياخالد هو اتجوز الجا*هله دي بس علشان خاطر جدته بس هو هيطلقها كمان كام شهر كده
يونس بغضب من منه :انتي بتتكلمي ليه انطقي وانت وراح موجه كلامه ل خالد  انت تبعد عن ملك خالص فاهم وان شوفتك مقرب منها هقتلك
خالد : هومش انت هطلقها انت مالك بيها بقا
يونس بغيرة :ومسكه من قميصه مش هطلق حد وان شوفتك قريب من حاجه بتعتي هيون موتك على أيدي وراح سايبه  يلا بقا علشان عايزين ننام
مشي خالد  
يونس بغيرة من فكرة انها تكون مع خالد  وراح على اوضتها دخلها
يونس :انتي كنتي واقفه بتتكلمي معاه على ايه انطقي
ملك ببكاء :هو انت ايه ياأخي سبني بقا في حالي وبعدين انت مالك متتدخلش  احنا خلاص هنطلق انت مالك بقا بيا
يونس بغيرة :مفيش طلاق وتكوني خدامه هنا وبعدين سابعا وخرج على أوضته لقي منه قعده على الفراش
منه بدلع وبتقرب منه :انت اتأخرت ليه  وحضنته
يونس رفع ايديها ببرود :انت ليه مقلتليش على اخوكي ده
منه :ماانا قولتلك انو كان مسافر ورجع انهارده علشان الفرح
يونس ببرود :ماشي وبعدين سابعا ودخل اخد شاور وطلع نام  وهيا واقفها متغاظه اووي وبعدين راحت نامت  
في الصباح
قامت ملك اخدت شور واتوضت وصليت فرضها وبعدين خرجت روقت الشقه وجهزت الفطار وخدت قطرها ودخلت اوضتها خرج يونس من الأوضه لقي الشقه نضيفه وجميله كاالعاده   بس مافيش الفطار
يونس راح على اوضتها وخبط على الباب جامد كانت ملك خارجه تدخل الاكل المطبخ وتجاهلته وغسلت الاطباق مكان ماااكلت وكانت رايحه اوضتها بس  يونس
يونس بغضب مصطتنع :فين الفطار
ملك بتصنع الجمود: خلي السنيورة تجهزلك وكانت هامشي بس هو مسك ايديها وقربها منه قوي
يونس بهمس :انا قولت  انو انتي الي هتجهزي الاكل صح ولا غلط وان معملتش الي بقولك عليه هيبقى ليكي عقاب بعد كده
ملك بغضب وحاولت تبعد عنه:سبني ابعد عني ومش هعمل حاجه
يونس بخبث :شكلك حابه تتعقبي وقبل أن تتكلم كان أخذ شفتيها في قبلة  أطاحت بجميع كيانها ومن ثم ابتعد عنها بخبث ده بعد كده هيكون عقابك ابتعدت ملك عنه بخجل شديد ووجها احمر بشدة وجريت على المطبخ كانت تلهث بين أنفاسها  بقي يونس يضحك على خجلها جهزت ملك الاكل وكانت بتغرفه على السفره لقيت منه خارجه
منه بدلع :حبيبي انت روحت فين وسبتني وبعدين حضنته املك كانت هتموت من الغيرة بس اتعاملت بجمود
منه بخبث  :جهزتي الاكل يلا بقا شوفي انتي رايحه فين وسبيني انا وحبيبي مع بعض عرسان في ليلة صباحياتهم
ملك لعند راحت قاعده على كرسي
ملك  بغيرة:والله انتو ليكوا اوضه والشبه دي مش قاعدين فيها لوحدكوا.
يونس بخبث: خلاص يأمنه سبيها  وتعالى خالينا ناكل ياقلبي  قامت ملك ودخلت أوضتها وهيا مقهوره وفضلت قاعده فيها لحد الباب خبط يونس فتح
يونس بفرحه : جدتي  وبعدين حضنها بفرحه وراحت داخله خرجت ملك. لقيت جدتتها جريت عليها وحضنتها وهيا بتبكي
ملك بعياط :وحشتيني اووي ياتيته  انا تعبانه قوي من غيرك
فاطمه جدتها :مالك ياقلبي بس خلاص انا جيت وكل حاجه هتبقى تمام
خرجت منه ولقيت  ست كبيرة مش عارفاها ولقيت ملك حضنها
منه :مين دي
يونس بتوتر :تادخلي جوا بأمنه دلوقتي
فاطمه باستفهام :مين دي يايونس
منه بإسراع :انا مراته
جدته اتصدمت  وراحت ناحيت يونس وووا...............
يتبع...........

        شاهد 👈 الفصل السادس

Yasmin Abd o🌺
تفاعل بقا ياحلوين واسفه كمان مرة على التأخير
دمتم في رعاية الله 🤍
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -