روايه نور الفهد الفصل الاول والثاني بقلم ندا عبدالهادي

أخر الاخبار

روايه نور الفهد الفصل الاول والثاني بقلم ندا عبدالهادي

 
روايه نور الفهد الفصل الاول والثاني بقلم ندا عبدالهادي

روايه نور الفهد الفصل الاول والثاني بقلم ندا عبدالهادي


الحقي ....
نور.. باستغراب..في ايه مالك
_فهد هيرجع النهارده من امريكااا
""سكت لثواني..مش مصدقه انو فهد هيرجع بعد غياب 3سنين
انا وفهد.مكتوب كتابنا..انا وهو كنا مغصوبين علي الجواز..عشان كان فيه مشاكل في الورث بس بعدها انا حبييته اووي ومشفتهوش بقالي ثلاث سنين..ياتري شكله اتغير..لسه زي ماهو ولا العيشه في امريكا غيرته......والي كانت بتكلمني دي زينه اخت فهد بنت عمي
-
زينه...نوررر.نوررر
نور..هاا في ايه
زينه...ماالك
نور..بتوتر..زينه.انتي متاكده انو جي ولا بتهزري
زينه..انا سمعت بابا وهو بيتكلم معا عمي..وسمعتهم بيقولوا انو هيجي النهارده
نور.باستغراب.بس ليه بابا مقليش
زينه..بضحك..انتي غبيه اووي اكيد فهد اخويا هعملهالك مفاجاءه ياجميل......
نور.بكسوف...بطلي...بس هو فاكرني
زينه... اكييد طبعاا..تعالي نلبس يلا لانو هو قدامه ساعه ويوصل... .
-----
(سالم)والد نور.... بحزن..انا مش عارف اعمل ايه هقولها ازااي
(كمال)والد فهد....بخيبه امل... اهدي ان شاء الله هنلاقي حل اكيد في سبب انو يعمل كده اهدي بس
________
نزلت نور جري من عالسلم...
نور.بسعاده وفرحه..بابااا بابا.هو فعلا فهد جي النهارده
سالم..بتوتر...اه ايوه ياحبيبتي
نور...بفرحه..قامت حضنت باباها من كتر فرحتها
سالم..بخوف.. انتي بتحبي فهد يانور
نور..بكسوف...بحبه اوي يابابا.صحيح انا مكنتش موافقه في الاول بس انا حبيته اووي معا اني تقريبا مشفتهوش من يوم ماتجوزنا غير مرات قليله .بس قلبي حبه اووي

سالم غمض عينه بحزن.وكان هيتكلم بس
......
زينه... بفرحه..فهد جه يانورر

نور..بجد...يلا يابابا نسلم عليه
__________
فهد...بحب.. وحشتني يابابا اووي
كمال...وانت كمان يافهد حمدلله عالسلامه
فهد...ازيك ياعمي
سالم.. الحمدلله..ليك وحشه يافهد....
فهد...اومال فين زينه
زينه من وراه....انا هووو يافهوده وحشتني
فهد.. بضحك..لسه زي مانتي
نور.. بهدوء..ازيك يافهد
فهد..ببرود.. الحمدلله
استغربت نور من بروده معاها وكانت لسه هتتكلم...بس 

دخلت بنت من باب الفيلا معاها شنطه ويعتبر مش لابسه حاجه........ مسكت في دراع فهد
مايا...بدلع...هاااي انا مايا
نور..بغيره..مين دي
مايا...انا مرات فهد وقامت باست فهد من خده
نور...بصدمه...ايييه ازااي انتي كدابه...
زينه..بغضب..ماتتكلم يافهد...الجربوعه دي تبقي مراتك....ازااي ونور....
فهد باستغراب...ايوه مراتي...بس ايه علاقه نور بالموضوع هو انت مقولتهاش يابابا ولا ايه
كمال.......هو
نور... بهدوء ما قبل العاصفه....يقولي ايه ثم صرخت...في اييه فهموني...
فهد... ببرود...انااا......**********
نور....بصدمه...اييه.وقعت اغمي عليها
اكمل ولا......
نور_الفهد❤️
#البارت_الاول واستنوو كل جديد ..
عشقت النور (نور_الفهد)البارت (2)
فهد...ببرود.. واضح انو بابا مقلكيش..انا طلقتك اول ماوصلت علي امريكا.....
نور....بصدمه وحزن.. اييه..واغمي عليهااا
زينه...بصدمه..نورررررر
_______________
علي طاوله الافطار......
يجلس كامل وسالم وزينه ونور
نزل فهد هو ومايا من عالسلم
مايا..اول ماشافت نور...اتكلمت بدلع ومكر
مايا..بسهوكه.وحطت ايديها علي وشه بدلع. بيبي احنا هنروح فيلتنا امتي عاوزه اشوفها
فهد...بص علي نور.لقاها ساكته وبتاكل ببرود
فهد....بضيق..بعدين يامايا يلا كلي
مايا..بضيق...ماشي

نور..عن اذنكم انا رايحه الجامعه يلا يازينه
زينه.والاكل في بقهاا...اممم ماشي امم
فهد...استنو هوصلكو
نور بضيق..مافيش داعي احنا هنروح مع السواق
فهد بضيق..انا رايح الشركه يلاا هاخدكم في طريقي ومش عاوز نقاااش
نور..كانت هتتكلم بس زينه مسكت ايديها وشدتها......
في العربيه
نور ركبت ورا وزينه ركبت قدامم

فهد بصرامه...وجديه مش عاوز اي اختلاط باي حد.لو في حاجه حصلت كلموني

نور نزلت من العربيه واتكلمت بصوت واطي

نور....بضيق..ده لو بموت مش هفكر اتصل بواحد زيك.....
فهد...بجديه..سمعتك علي فكره

نور مردتش عليه وسابته ومشت وهو اتضايق وبعد كده بص بحزن
فهد......
ليه يانور عملتي كدااا خنتيني ودمرتي حبي ليكي وكمان خنتيني مع صاحب عمريي
وركب عربيته ومشي

في الجامعه عند نور.....
نور...وزينه قاعدين في كافيه الجامعه
زينه..نور انا رايحه اجيب اكل اجيبلك معاياا
نور...بحزن..ماليش نفس
زينه..بحزن..انسي يانور... فكري فكلامي ال قولتهولك امبارح......
Flash back

نور كانت قاعده في اوضتها وبتعيط
دخلت زينه...
زينه بجديه...نوررر..هتفضلي تعيطي كده لغيط امتي...الدنيا مش هتقف عند فهد..فهد اه اخويا بس ال عمله ده غلط وفي نفس الوقت مش غلط..غلط..عشان طلقك بالطريقة دي.ومش غلط عشان هو اتجوزك غصب عنه واي راجل في الدنيا مبيحبش حد يغصبه علي حاجه زي ماهو لقي الانسانه الي بيحبها..انتي كمان لاقي الانسان الي يحبك ويقدرك...الدنيا مبتقفش علي حد....
نور...بضحك..من امتي وانتي كده انا فكرتك بتفكري في الاكل وبس....

زينه...بحزن مصطنع... والله انتو واخدين فكره عني غلط هههههههههههه
نور....بضحك...والله انتي عسل
_______
نور كانت سرحانه في كلام زينه لحد مااا

دكتور....لو سمحتي ياانسه نور
نور...بهدوء..نعم يادكتور سليم
سليم...ممكن رقم والدك...
نور..بتوتر..ليييه
سليم.. بهدوء وحب...عشان اتقدملك
نور كانت هترفض بس افتكرت كلام زينه
نور..اتفضل....ومشت بسرعه
_________باليل في قصر الهواري
في الريسبشن....
كان قاعد...مايا وفهد شغال علي الحاسوب وكمال بيقرا في الجرنال وسالم ماسك السبحه وبيسبح
وزينه....بتاكل
نزلت نوررر...
نور...بتوتر... بابا....
سالم...بهدوء وحنيه...نعم ياحبيبتي
نور..بهدوء... فيه واحد متقدملي وهو دكتور في الجامعه عندي
فهد... بصدمه...نعممممم

         شاهد 👈 الفصل الثالث

نزلت بارت ....❤️❤️‍🔥✨
رايكم...❤️❤️❤️وفعلا نور خانت فهد ولا لا
تفاااعل..لو لقيت تفاعل كبير...هنزل اقتباس البارت الثالث ✨❤️✨
بقلم....Nada
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -