روايه خادمتي الفصل التاسع 9 بقلم صابرينا

أخر الاخبار

روايه خادمتي الفصل التاسع 9 بقلم صابرينا

 

روايه خادمتي الفصل التاسع 9 بقلم صابرينا

روايه خادمتي الفصل التاسع 9 



الاخيره 
الاخيره 
................... 
في شقه هشام 
................. 
صحت ريهام من النوم ملقتش هشام جمبها حاولت تقوم لقت علامه عذريتها 
ريهام ....ظلمتك ياهشام 
دخل هشام بصنيه الافطار واتكلم ....طول عمرك ظالمه ي ريري 
بصتله ريهام وهو شايل صنيه الافطار 
ريهام.....وكمان فطار بنفسك 
هشام...اومال احنا بنشقوا طول الليل 
ريهام.....متعرفش تقعد خمس دقايق من غير سفاله 
هشام...قولتلك اتجوزى السافل المحترم دا خليه لامه 
سحبت ريهام الملايه عليها شويه عشان تعرف تاكل 
هشام....غطتيها لييييه ي فوزيه 
سبيها داانا زى جوزك حتي 
ريهام ....اتلم 
هشام......شوفت كل حاجه اصلا 
ريهام.....سافل 
هشام .....بس دا ميمنعش اني اعاين تاني الحاجه بنفسي 
ريهام......هاتعمل اي ي مجنون 
بعد هشام الصنيه وبدا يقرب من ريهام 
وخليهم لوحدهم شويه بقي 
&__________________________________& 
في قصر جاسم المنشاوى 
.......................... 
ليلة قربت من جاسم في فتره تواجدها في القصر وبقوا الاتنين كل ليله يسهروا في الجنينه سوا وطبعا دا قاد النار في زينب 
في غرفه زينب 
اتصلت زينب باامها .... الوووو ي ماما 
ايوه البت التمرجيه لازقه فيه بغرا 
الام.....وهي حماتك مش بقت زى القرده اي لزمه التمرجيه دى هو بعزقه فلوس وخلاص 
زينب....عندك حق ياامو زينب 
&_____________________&
في اوضه السفره 
.................. 
جاسم كان قاعد بيتناول الفطار بتاعه هو وليلة وبيضحكوا 
جاسم.... انا بقالي فتره مضحكتش كدا 
ليلة....ربي يجعل ايامك كلها ضحك وسعاده 
جاسم....تسلمي ي ليلة 
دخلت زينب عليهم وبكل جرأه باست جاسم من بوقه قدام ليلة 
زينب....صباح الخير ي حبيبي مصحتنيش ليه 
جاسم اتكسف من عملتها دى ازاى تعمل كدا قدام ليلة
رد عليه بغضب 
جاسم.... هاابقي اخد الاذن منك بعد كدا لما اصحي 
زينب...سورى مش قصدى 
حست ليلة بفرحه لانو زعلها بسبب عملتها دى قدامها 
ليلة في سرها ....اهو كدا بدا يحبني ويعمل خاطر لزعلي 
زينب سألت ليلة 
زينب.....هي جميله هانم عامله اي 
ليلة...الحمد لله ي فندم بقت كويسه 
زينب ...يعني مش محتاجه لخدماتك صح 
جاسم... زينب في اي 
زينب....ي حبيبي بطمن علي ماما جميله وانا شايفه
جاسم....انتي متشوفيش هنا حاجه 
انتي تركزى في نفسك وفي حملك وبس دا قصرى وانا هنا احكم وانفذ وبس 
اطلعي اوضتك 
زينب بغضب ....... حاااااضر 
&__________________________________&
في غرفه زينب 
حكت زينب الي حصل لامها 
زينب ....اعمل اي ي ماما 
الام .... جاسم ولا فلوسه ي زينب 
زينب....فلوسه طبعا 
بس محبش حد ياخد حاجه مني بالغصب 
الام....لا ي حبه عيني انتي لازم تاخدى قرارك 
ي جاسم ي فلوسه 
زينب....الفلوس طبعا 
الام...يبقي نقتله 
زينب ....اي 
نقتله طب ازاى 
الام....ازاى دى بتاعتي انا هااتفق مع واحد يضربه بالنار ويروح فيها ولا من شاف ولا من درى 
زينب..... موافقه وانا هاابعتلك الفلوس الي تحتاجيها وهااقولك خط سيره 
الام.....تمام وانا هااقولك ننفذ امته  
&____________________________________&
في شقه ريهام 
.................. 
كانت ريهام بااحضان هشام 
ريهام....هشام بتحبني 
هشام...اووى ياام كلسون مقطوع 
ريهام....بس بقي بطل الكلمه دى وبعدين دا كان كلسون ابويا مش بتاعي 
هشام ضحك علي عفويتها معاه وانها مش بتحاول تتجمل قصاده 
هشام.....بحبك 
ريهام.......بحبك 
هشام ...قولتي اي 
ريهام....انت سمعت متستعبطش 
هشام.....لا بقي دى حكايه محتاجه معاينه 
ريهام.....حرام عليك فرهدتني انت اي من اول الروايه وانت بتعاين خلاص كفايه صحتك 
هشام....الله اكبر من عينك وبعدين لازم نجتهد عشان نجيب صبيان وبنات 
ريهام..كمان 
هشام ...كل سنه عيل 
ريهام ...ليه ارنبه 
هشام ....احلا ارنبه شافتها عنيا 
ريهام....بس متقولش ارنبه بس اوعي كدا
&____________________________________& 
       بعد مرور اسبوع 
كان جاسم بيشرب سيجاره في الجنينه وزينب ماسكه موبايلها وبتكلم مامتها 
زينب اهو قاعد بيشرب سجاير في الجنينه 
خليه ينفذ دلوقتي 
الام....طب اقفلي خليني اقوله يستعد 
زينب..... النهارده موته 
كانت ليلة ورا الباب بتسمع كل حاجه 
ليلة ..... انا لازم احذره 
نزلت ليله تحت عشان تشوف جاسم 
في الجنينه 
............... 
كان جاسم بيبص للسما وهو بيشرب السيجاره 
ليلة...بتعد النجوم 
جاسم ....القمر يكون جمبي وابص للنجوم 
ليلة... دا غزل بقي 
جاسم....عفيف والله 
ليلة ...خلينا ندخل جوه 
جاسم ....خلينا في الهوا شويه لو عايزه تدخلي ادخلي انتي عشان متبرديش 
كانت ليلة بتبص حواليها بتامن المكان لحد يكون هنا لكن ملاقتش حد 
كانت هاتمشي شافت نور احمر تجاه بدله جاسم السودا 
ليلة بصراخ ....جااااااسم حاااسب 
وراحت حضناه 
اخدت الرصاصه في ضهرها 
جاسم كان حاضنها وشاف الدم بينزف من ضهرها فضل يصرخ ي عووووض ي عووووض 
جه عوض والحرس وجروا ورا القاتل 
شالها جاسم بين ايديه ووداها المستشفي بسرعه 
جاسم ....متموتيش 
متموتيش 
خليكي معايا 
انا حبيتك 
ليلة فوقي فوقي متموتيش 
&________________________________&
في المستشفي 
دخلت ليلة غرفه العمليات وحالتها كانت صعبه 
وجاسم كان برا رايح جاي خايف عليها هايتجنن 
جت زينب المستشفي وحضنت جاسم 
زينب...الحمد لله انك بخير ي حبيبي 
جاسم..... ليلة بتموت ي زينب 
زينب في سرها ...الهي تموت وارتاح منها 
جاسم....بتقولي حاجه 
زينب...بقول ربنا يقومها بالسلامه خلينا نروح دلوقتي ماما جميله هاتتجنن عليك 
جاسم....مستحيل اروح واسيبها دى ضحت بحياتها عشاني 
زينب...حاضر ي حبيبي انا حامل وتعبانه وهاستناها معاك
جاسم....لا ي حبيبتي روحي انتي انتي تعبانه
زينب...ماشي ي روحي 
عن اذنك انا هااروح سلام 
&_________________________________&
بعد خمس ساعات 
................ 
خرجت ليلة من غرفه العمليات وراحت اوضه العنايه المركزه 
حاول جاسم مع الممرضه الي سمحتله يشوفها بصعوبه 
لبس جاسم هدوم العنايه المركزه ودخلها 
جاسم.....ليلة 
ليلة 
انا جمبك ي حياتي اطمني انتي لازم تقاومي قاومي عشاني 
ليلة بصعوبه كانت سمعاه وهو بيتكلم وبيعيط وبينطق اسمها 
دموع ليلة نزلت ازاى هاتخليه يحبها وتجرحه وتسيبه زى مااتفقت مع ريهام 
حست نفسها انها رخيصه 
ومتستهلش الحياه مع واحد نضيف زى جاسم 
&_______________________________&
في غرفه جميله 
كانت جميله بتتكلم في الفون 
ايوه ي هشام ي اابني ليلة في المستشفي حالتها خطيره وحكيتله كل حاجه 
هشام..... ازاى كل دا حصل وقدرتوا تمسكوا الي ضرب النار عليهم 
جميله....ايوه مسكوه والحكومه اخدته 
هشام.....انا هاروح اشوف ليلة في المستشفي 
جميله....لا متروحش جاسم هناك وهايعرف كل حاجه وتنكشف الخطه 
هشام....طب طمنيني عليها. 
جميله ....حاضر ي اابني 
قفلت جميله مع هشام واتكلمت ....جيب العواقب سليمه يارب 
زينب كانت بتسمع كل كلمه حصلت 
زينب في سرها ....بقي كدا 
والله واحلوت ي بت ي زوزو 
&___________________________________  
في المستشفي 
........... 
نقلوا ليلة لاوضه عاديه في المستشفي 
وجاسم كان معاها مسبهاش لحظه واحده 
ليلة....تعبتك معايا 
جاسم....انا مش عارف ارد جميلك دا كان زماني انا 
ليلة حطت ايديها علي فمه 
ليلة....بعد الشر عليك 
جاسم.....بحبك 
ليلة الدموع ملت عيونها 
ليلة....انت بتقول اااي 
جاسم مسك ايديها وباسها ......انا معرفتش قد اي بحبك غير لما كنتي هاتروحي من بين ايديا 
انا بعشقك من اول يوم شوفتك فيه وانا عشقتك 
ليلة مكنتش عايزه تسمع كلامه ومتضعفش قدامه هي مش ناسيه انها مغتصبه وجاسم مش هايقبل بيها كدا 
ليلة..... ارجوك بلاش كلامك دا 
انت واحد متجوز وقريبا هاتبقي اب 
ركز في عيلتك ومستقبلك مع زينب 
وسيبني في حالي 
جاسم باس ايد ليلة 
جاسم...ارجوكي متحكميش علي حبي ليكي بالفشل
ليلة....حبنا ملوش معني ي جاسم بيه 
كانت هاتتكلم ليلة لكن زينب دخلت فجأه 
زينب .... ازيك ي ليلة 
ليلة بوجع ...احسن الحمد لله 
زينب ...حبيبي الحسابات تحت عايزاك ممكن تنزلهم وانا هنا مع ليلة 
جاسم...تمام 
خرج جاسم من الاوضه  
&______________________________& 
قربت زينب من ليلة و جلست علي الكرسي 
زينب.... وياترى الرصاصه الي اخدتيها دى من تاليف ريهام ولا هشام 
ليلة حست بالخوف واتكلمت .... انتي اي الي بتقوليه دا 
زينب.... الي سمعتيه 
انا عارفه ان ريهام وهشام باعتينك ليا 
بس دا بعدهم
طلعت زينب فون ليلة الي اخدته من اوضتها وعطتهولها 
زينب ....خودى كلميهم قوليلهم انك مش هاتنفذي حاجه 
ومتقلقيش هاادفعلك ضعف الي اخدتيه منهم 
ليلة..... موافقه 
اخدت ليلة الفون واتصلت بريهام 
ليلة .... انا اسفه ي ريهام هانم 
انا مش هانفذ وعدى معاكي 
ريهام بصراخ ...انتي بتقولي ااي انتي اتجننتي بعد كل الي حكيتهولك دا 
ليلة....جاسم بيه ميستاهلش كل الحقد دا 
ريهام ....انتي حبتيه 
ليلة.... انا قولتلك مش هانفذ وعدى 
سلام 
قفلت ليلة الفون في وش ريهام 
كان جاسم بيسمع كلامهم وهو مصدوم في زينب وليلة الغريبه وريهام اي دخلها في الحوار 
لازم يعرف كل حاجه بس علي طريقته هو 
&________________________& 
في قسم الشرطه 
..... .... ....... 
كان الضابط بيحاول مع المجرم الي ضرب النار علي حاسم 
الضابط .... بص انا غبي ابن ستين في سبعين 
مش هاتطلع من هنا من غير مااعرف مين الي عطاك السلاح واتفق معاك 
المجرم.... انا هااقول كل حاجه بس تطلعني شاهد مالك 
الضابط ... مالك دا يبقي ابن اختك ياروح امك 
انطق يلااااا 
المجرم قال كل حاجه عن الاتفاق الي بين زينب وامها وهو واعترفلهم بكل حاجه 
&__________________________________&
في المستشفي 
.......... 
زينب ....اسمعي بقي ياروح امك 
انتي هاتيحي معانا القصر ويومين كدا ومشوفش وشك خالص 
ليلة بوجع ... حاضر 
 جاسم كان بيسمع الكلام ومش راضي عن الي بيحصل بس اقسم انو يعرف كل حاجه
دخل جاسم الاوضه  
جاسم..الدكتور كتب علي خروج يلا بينا نرجع البيت 
زينب ...يكون احسن مش كدا ياروحي 
ليلة. ..كدا 
&____________________________& 
في القصر  
....... 
حمل جاسم ليلة بين يديه وذهب بها لغرفه نومها 
وضعها علي الفراش بكل هدوء 
جاسم ...انتي كويسه 
ليلة.... الحمد لله 
جاسم...في حاجه عايزه تقوليها 
ليلة...لا مفيش 
جاسم .... متاكده 
ليلة ... ايوه 
ممكن تسيبني انام شويه 
جاسم...ليلة انتي اتغيرتي معايا فجأه كدا ليه 
ليلة... ركز في حياتك وسيبني في حياتي 
جاسم.... رميتي نفسك قدام الموت ليه وانقذتيني 
ليلة...دا شعور انساني ولو حد مكاني كان عمل كدا 
جاسم...محدش بيقف قدام الموت ويعرض حياته للخطر عشان شخص الا لو كان بيبحبه 
ليلة... انت فاهم غلط 
ممكن تسيبني لو سمحت 
جاسم... مش طالع قبل مااعرف ليه وقفتي قدامي وعرضتي نفسك للخطر 
ليلة...مش يمكن عشان اموت 
لقيت فرصه اني اموت من غير ماانتحر واخش النار 
اطلع برا لو سمحت جواب سؤالك مش عندى 
جاسم.... اجابه سؤالك مش عندى ي جاسم بيه 
&____________________& 
خرج جاسم من الاوضه واستغلت ليلة دا وطلعت تليفونها واتكلمت
ليلة..... انا اتكشفت 
ريهام....سمعت صوتها جمبك 
عشان كدا اتماديت معاكي في التمثيل
ليلة....قالتلي يومين وامشي وانا خايفه لو ممشيتش تقول لجاسم وكل خططنا تروح علي الارض ي ريهام
جاسم اعترفلي بحبه زى ماكنتي عايزه ولما امشي هايتكوى بنار الحب وكدا انتقامك هاينتهي 
ريهام....جاسم ميشغلنيش قد مازينب شغلاني 
زينب لازم تتحاسب 
ليلة....هاعمل اي 
كان جاسم بيسمع كلام ليلة مع ريهام وكور قبضته من الغضب
جاسم...يعني كل الحب الي حبيتهولك دا في الاخر لعبه ومن مين الخاطيه ريهام 
انا لازم انتقم منك ي ليلة 
وحياه الحب الي حبيتهولك دا لانتقم منك 
&___________________________&
في القصر 
جه الضابط ومعاه امر بضبط واحضار المدعوه زينب 
الضابط....جاسم بيه 
معانا امر بالقبض علي زينب النمساوى 
جاسم.....ليه 
الضابط... المجرم اعترف انها وامها اتفقوا معاه عشان يقتلك والباقي حضرتك عارفه 
جاسم بااعلا صوته..... زيننننننننننننب 
نزلت زينب من علي السلم 
زينب....اي ي حبيبي 
جاسم مسكها من شعرها 
جاسم....انا ي بت الكلب الي اويتك في بيتي ولميتك من الشوارع انتي واهلك تحاولي تقتليني 
انااااااا 
زينب بغضب زقته بعيد عنها 
.زينب...اه حاولت اقتلك 
وانا الي رتبت خيانه ريهام وهشام كانوا هما الاتنين ساذجين اوووى وانضحك عليهم 
وبضخك عليك من سنين وبسرقك 
اه بسرقك 
انت معاك فلوس فيها ااي لو عطتني 
جاسم.....انتي مطلبتيش مني 
لو طلبتي كنت عطيتك عيوني 
زينب....انا بكرهك ساامعني بكرهك وهااقتلك 
هااقتلكوا كلكم 
جاسم ....انا الي هاقتلك اول ماتولدى 
زينب بضحكه شيطانيه .....ههههههه اولد 
مش لما اكون حامل الاول عشان اولد
انا بكرهك 
بكرهك 
اتدخلت الشرطه عشان تاخدها لكن زينب فضلت تصرخ بااعلا صوت عندها 
زينب.....انا زينب هانم 
انت سيده القصر 
انا ملكه الدنيا دى كلها
ابعدوا عني هااقتلك ياجاسم هااقتلك 
&__________________& 
بعد مرور عده ايام 
كان جاسم بيراقب ليلة من بعيد لبعيد 
مستنيها تعترفله بالحقيقه 
كان في مكتبه وشافها بتتكلم في التليفون في الجنينه 
قام يروح يشوف بتكلم مين 
ليلة.. زينب متهمه بقضيه الشروع في قتل 
وجاسم حبني زى ماطلبتي 
ريهام ..... كدا تقدرى تلمي هدومك وترجعي ي ليلة 
ليلة...حاضر 
قفلت ليلة الفون وبتلف وراها لقت جاسم واقف وعيونه مليانه دموع 
جاسم.... بالبساطه دى 
ليلة.... انا اسفه 
جاسم وهو بيشاور علي قلبه 
قلبي ي قلبي معلش ي قلبي سامحها ي قلبي دى قالت انا اسفه 
والنبي ي قلبي شيل حبها من جواك 
وشيل زكرياتنا وضحكتها الي اتحفرت بين ثنياك 
قلبي ي قلبي 
انت زعلت 
انفلق 
اسفه بالبساااطه دى اسفه 
قرب منها جاسم لكن ليلة بعدت عنه وهربت لجوه 
في اوضه ليلة 
......... 
دخل جاسم اوضه ليلة وكان بيقرب منها وفضل يقرب منها وهي تبعد لحد مابقا بين ايديها 
هجم عليها وقطعلها هدومها 
ليلة بدموع....انا حااامل 
ارجوك كفايه 
انا حامل 
ووقعت علي الارض بتعيط 
جاسم...مشوفش وشك هنا تاني 
انتي فاهمه 
ليلة.....حاضر
&______________________________& 
في شقه هشام 
......... 
كانت ريهام بتتكلم مع هشام 
ريهام...هشام 
حاسه ان ليلة حبت جاسم
هشام..ليه بتقولي كدا 
ريهام.... وهي بتكلمني لما زينب كانت جمبها حسيت من كلامها انها بتحبه كانت بتدافع عنه باايديها وسنننها انت مش عايزه اظلمها 
احنا لازم نجمع بينهم اذا هما بيحبوا بعض
هشام ...وانا معاكي ليلة اتعذبت كتير ومن حقها السعاده 
&_______________________________& 
احمد كان بيتفرج علي اليوتيوب لقي فيديو لاخته وهي بترقص وفي اوضاع بشعه 
الدم غلي في عروقه وجاب السكينه وضربها في قلبها 
احمد....ي فاجره 
انا مش هااسيبك 
وجرى وراها في الشقه وقتلها 
الجيران اتلمت علي الصوات وخدت المباحث احمد 
        شاهد 👈 الفـــصـل الأخــيـر 
&___________________________& 

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -