روايه وقعت في حب خادمتي الفصل الثالث والاخير

أخر الاخبار

روايه وقعت في حب خادمتي الفصل الثالث والاخير

 

روايه وقعت في حب خادمتي الفصل الثالث والاخير

روايه وقعت في حب خادمتي الفصل الثالث والاخير 


(البارت ٣ والاخير)💗💗 

عمر: ماما خالتو عايزه افتحكو في موضوع كده هيفرحكو


مي بتسرع: موضوع ايه ياعمر انا اتحمست 


سلمي بتدخل: وانتي ايه دخلك معلش 


عمر: سلمي انتي ازاي تكلميها كده 


سلمي: وانت مالك محموق كده ليه


فاطمه: اقعدي يامي كلي معانا وبلمره نعرف الموضوع كلنا وانتي ياسلمي اسكتي عيب كده 


سلمي ببرود: اوك


فاطمه: قول يلا يا عمر الموضوع يلا 


عمر: ماما انا قررت اخطب 


مي ببتسامه وفي بالها: معقول تكون انا الي ممكن يخطبها 


فاطمه: بجد يبني طب مين هي بقه يترا 


عمر: سلمي 


مي بشرقه وكحه: انا كلت الحمد لله 


سلمي بفرحه : بجد ياعمر يعني هتتجوزني بجد بجد واووووو تعال ننزل بقه نعمل شوبنج 


عمر: تمام 


حنين مامت سلمي: ممممم انا دايما بقول ان سلمي لعمر اصلا هههه


فاطمه: الف مبروك يابني اخيرا هشوفك عريس 


في الاوضه بتاعت مي 


مي بحزن ودموع: هههههه وانا الي فاكره انه هيخطبني انا هههه والله انا غبيه اني مفكرتش اني مجرد خدامه مش اكتر.. يعني علشان عاملني بحب يبقا بيحبني.. انا فعلا مجنونه اني حبيته مكنش ينفع مكنش ينفع احبه انا لازم ابدا حياه بعيد عن هنا وبعيد عن. عمر 


تاني يوم الصبح 


في مكتب عمر 


عمر: مي مي اعمليلي القهوه بتاعتي علشان انزل الشركه


عمر: يامي يامييي 


فاطمه: ايه يابني صوتك عالي ليه 


عمر: مي فين خليها تعملي القهوه بتاعتي 


فاطمه: مش عارفه مشوفتهاش من امبارح لما كانت بتتغدا معانا 


عمر: طب مقلتش هتروح فين طب مرحتش الكليه بتاعتها 


فاطمه: اده هي بتروح كليه انا مخدش بالي 


عمر: اه ياماما 


فلاش بااااااك 

مي: عمر عمر خلي بالك في صرصار 


عمر: وهو بينط: عاااااااااا يالهوي صرصار صرصار وفجاه ااااااه رجليي ياصغير علي البهدله ياني 


مي بضحك: هههههههه حد يخاف من صرصار 


عمر بوجع: انتي بتضحكي علي ايه انا عندي فوبيا منهم موتيه ونبي موتيه 


مي : بعد ما موتت الصرصار انا اسفه استني هساعدك وريني كده 


عمر بوجع : اه انتي هتعرفي ولا هتكسريها 


مي: انا في كليه طب وعارفه شويه حاجات 


عمر: اده بجد مش بشوفك تروحي يعني 


مي: مرات بابا قعدتني منها ده جَزع بسيط بس محتاج

 راحه

 ‏

عمر: شكرا يامي بس انا عايزك تروحي كليتك


مي: هروح ازاي والشغل


عمر: مي اسمعي الكلام من بكره هتروحي 


مي بفرحه: شكرا ياعمر عن ازنك بقه اروح اشوف الي ورايا وخلي بالك من نفسك كويس هاا 


بااااك 


فاطمه:طب هسال عفاف عليها 


فاطمه لعفاف: عفاف معلش مشوفتيش مي اده انتي بتعيطي ليه مالك ياحبيبتي وايه الورقه الي في ايدك دي 


عفاف بدموع: ياست هانم مي مشيت 


فاطمه بصدمه: ااايه مشيت ليه وليه تمشي هو حصل ايه متعرفيش راحت فين 


عمر: ااايه يعني ايه تمشي ازاااااي تمشي هي ملهاش حد اه اه مرات ابوها ايوه انا هروح عندها واشوفها وارجعها ياامي وقبل ماعمر يمشي


فاطمه: عمر انت بتحبها 


عمر بتوتر: ها لا لا انا بس يعني خايف عليها علشان كانت حكيالي ان مرات ابوها وحشه معاها اوي وبتضربها وملهاش حد 


فاطمه بتسرع: عمر انت بتحبها وده باين متحاولش تخبي 

واتهربت من مشاعرك وكنت عايز تخطب سلمي علشان تنساها 


عمر بدموع وندم : معاكي حق انا معرفتش اني بحبها وكنت بكدب نفسي وكنت اعمي ياامي بس دلوقتي اتاكدت اني بحبها وهرجعها 


في اسكندريه 

كنتي وحشاني اوووي يعمتي 


مي ياحبيبتي انتي اكتر يانن عيني كنتي وحشاني الله يرحم ابوكي بقه كان بعدك عني ربنا يسامحه رغم الي ابوكي عمله فينا بس عمري ماكرهتك


مي بهزار: انا كنت فاكره انك لما تشوفيني هتطرديني والله بس الحمد لله طلعتي طيبه 


عمه مي: اخص عليكي المهم خشي ارتاحي وهصحيكي علي الساعه خمسه كده 


مي: لا كده مش هلحق اعمل الغدا لعمر 


عمه مي: عمر مين ياحبيبتي 


مي بسرحان يااا ياعمر للدرجادي حبيتك يارب طلع حبه من قلبي علشان ارتاح 


عمه مي: يامي روحتي فين يبنتي سرحانه في ايه ومين عمر ده 


مي بدموع: ياااا ياعمتي دي قصه طوييييله 


بعد ما مي حكت ليها كل حاجه 


عمه مي: بقه كل ده يحصلك وانا معرفش طب ليه مجتيليش علطول 


مي: عادي بقه ياعمتو مجاش في بالي وبعدين مرات ابويا مشتني من غير فلوس نزلتني قدام ڤيلا عمر واتفقت علي كل حاجه ومشيت الي تتشك 


عمه مي:ههه طب ارتاحي انتي بقه ياحبيبتي 


عند عمر 


سعاد: ايوه ايوه يلي بتخبط 


عمر: ازي حضرتك مش انتي الي الخدامه القديمه الي كانت عندنا 


سعاد: ايوه انا وجبت مكاني البت مي عملتلك حاجه مقصوفه الرقبه دي 


عمر: بعصبيه اولا مسمهاش بت ثانيا انا جاي علشان اعرف مي عندك ولا لا 


سعاد: لا مش عندي يااخويا روح شوفها سارحه فين 


عمر بزعيق: لولا اني رايح ادور عليها كنت علمتك الادب 


عمر: في عربيته بيفتكر كلام مي 


فلاش باك


عمر: في باله انا هموت واعرف قصه مي يوووه بقه وانا مالي 


عمر: احم مي مي 


مي: ايوه 


عمر: ايه رايك لو تقعدي شويه معايا في الجنينه نحكي شويه ونبقا صحاب بما اني معنديش صحاب وكده 


مي: طبعا طبعا يلا بينا وانا كده كده مخلصه كل الشغل 


عمر ومي في الجنينه 


عمر: كنت حابب اسالك عن حاجه كده 


مي: مممم طبعا اسال 


عمر: لما قولتيلي متتضربنيش زي مرات ابويا وكده كان قصدك ايه 


مي بهزار: ليه بقه وجع البطن ده كفايه سيرتها 


عمر بضحك: لا بجد قولي بقه بليززز بليززز


مي: مممم حابب تسمعني 


عمر: طبعا يابنتي 


مي: بدموع وحكتلو كل حاجه 


عمر: يااااااااااا كل ده ومستحمله لوحدك وازاي تخليكي تقعدي من التعليم يعني 


مي: شوفت بقه انا قويه ازاي 


عمر: طبعا طبعا انتي هتقوليلي باماره عاااااا حرامي

 حرامي 

 ‏

مي: ههههه ده كان حته موقف اه صحيح ماانت خوفت من الصرصار ومتكلمتش 😒


عمر: ماعلينا 


عمر: طب وانتي مش عندك حد خالص عمه خاله عم خال اي حاجه 


مي: لا عندي عمتي في اسكندريه ههه كنت فاكره اني كنت بروح ليها ده انا حته لسه فاكره عنوانها شارع *****بس معرفش هي فكراني ولا لا اصل مروحتش ليها من زمااان اوي تفتكر فكراني الله يسامحه ابويا كرها فينا زمان اكيد هي بتكرهني دلوقتي بسببه 


بااااااااك


عمر: انا ازاي مفكرتش في كده اه مي عندها عمتها في اسكندريه ازاي مجتش في بالي ازايي 


عمر: الو ياماما 


فاطمه: ها يبني في جديد


عمر: ماما انا هطلع علي اسكندريه انا عرفت مكانها ادعيلي الاقيها فعلا


فاطمه: ان شاء الله يبني بس سلمي المفروض خطوبتك انهارده عليها 


عمر: ماما اتصرفي انا اصلا بكرها البت الي شبهه اللزقه دي انا عارف انها قاعده هي وخالتي علشان فلوسي مش اكتر 


فاطمه: بس ياحي*وان مهما كان اختي بس الصراحه انا فرحانه ان الخطوبه مش هتم البت لازقه فعلا 


عمر: هههه ماشي ياماما يلا بقه جهزي الفستان علشان هتفرحي بابنك قريب

 

فاطمه: يارب ياحبيبي يلا سلام


عند فاطمه علي العشا


فاطمه: سلمي انا اسفه بس عمر اختار بنت تانيه 


سلمي: كح كح كح 


فاطمه: خدي خدي مايه 


حنين: ايه الكلام ده يافاطمه 


سلمي بدموع تمثيل: ليه بس ياخالتو كده اهئ اهئ 


فاطمه: معلش بقه يابنتي سامحينا ايه رايك اسفرك برا


سلمي بفرحه: بجد قولي والله 


فاطمه: واضح انك كنتي بتحبي عمر اوي


حنين: احنا مش هنقعد هنا دقيقه واحده 


فاطمه: بجد احم قصدي ليه بس خليكو 


حنين: لا هنمشي بقه احنا كنا جاين علشان نجوز عمر لبنتي بس محصلش نصيب هنقعد ليه صح ياسلمي 


سلمي: صح 


تاني يوم الصبح 


عمتو عمتو انتي فين 


ايوه يامي انا في المطبخ تعالي يا حبيبتي 


احم ممكن انزل الكورنيش اغير جو وبلمره اتفرج علي اسكندريه والبحر 


عمه مي ماشي ياحبيبتي بس متتاخريش وخدي موبايلك وخلي بالك من نفسك انتي عارفه العنوان صح 


مي: اه عارفه طبعا من زماااااااان 


عند عمر: اههه يعضمك ياني مش قادر بس كله يهون علشان حبيبه قلبي انا معرفش ازاي كنت اعمي لما تفكير سلمي المتخ*لف اثر عليا واي يعني خدامه مهي بني ادمه زي زيها وبعدين دي متعلمه ومش باديها كله بسبب مرات ابوها 


بعد شويه بعد وصول عمر ياترا هو ده العنوان الصح طب ايش ضمني ان عمتها هتفضل هنا يوووه بقه انا هطلع وخلاص 


عمه مي: ايوه ايوه حاضر يلي علي الباب 


عمه مي: ايوه يا حبيبي انت مين 


عمر: ازيك ياامي انتي عمه مي مش كده يارب تكوني هي بجد لاني تعبت وجعان 


عمه مي: ههههه انت عمر مش كده 


عمر: باستغراب انتي عارفني 


عمه مي: ده مي مش مبطله كلام عنك 


عمر بحب: طب هي فين 


عمه مي: لسه نازله من شويه قالت هتروح الكورنيش 


عمر: اخص من غيري 


عمه مي: ههههه مي بتحبك ياعمر اوي انزلها روحلها يابني وخلي بالك منها 


عمر: وانا بعشقها 


عمه مي بحب: ربنا يسعدكو 


في الكورنيش 


مي: ياترا خطبت ولا لسه ياعمر قد ايه انت وحشتني اوي 

يارب عايزه انساه ومش عارفه هوفف 


عمر: سرحانه في مين 


مي بسرحان: سرحانه في عمر 


عمر: اممم ويترا بتحبيه 


مي بسرحان ومش واخده بالها مين بيتكلم : اوي اوي اوي 


عمر: ههههه وانا كمان يامجنونتي 


مي بصدمه: اده عمر عمر انت انت بتعمل ايه ومش المفروض انك خطبت 


عمر: هخطب بس مش دلوقتي انا بحب واحده تانيه غير سلمي 


مي بزعل: ممممم ربنا يسعدك معاها انا ماشيه 


عمر: استني بس مش تعرفي مين الي بحبها يامجنونه انتي 


مي: مش عايزه اعرف عن ازنك 


عمر: ميييي انا بحبكك 


مي يصدمه ودموع: انا بتحبني انا 


عمر: اه والله انتي الي قلبي اختارها ويلا بقه ماليش في المحن وكده وكمان جعانننن 


مي بزعل طفولي: ونبي خلاص انا ماشيه 


عمر بصوت عالي : يا جماااااااااااعه انا بحب البت دي ايوه هي دي 


مي بكسوف: يبني بس اي الفضايح دي 


عمر: قوليها الاول 


مي: هي ايه 


عمر بزعل: اه اعملي نفسك من بنها يابت 


مي بجنون: يجمااااااااااااعه انا بحب الشخص المجنون دهه انا بحبك ياعمرررررر


تمت 💗

بقلم menna

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -