روايه لم انضج بعد الفصل الاول و الفصل الثاني بقلم عائشه نصر

أخر الاخبار

روايه لم انضج بعد الفصل الاول و الفصل الثاني بقلم عائشه نصر

 روايه لم انضج بعد الفصل الاول 

روايه لم انضج بعد الفصل الثاني

روايه لم انضج بعد الفصل الاول و الفصل الثاني بقلم عائشه نصر

هي دي العروسة؟!
قالها المأذون بصدمة لما شاف بنت عندها ١٢ سنة خارجة لابسة فستان كبير عليها وعلى وشها روج
ابوها : اه يشيخنا يلا اكتب الكتاب
المأذون بزعيق : لا لا لا يمكن مستحيل اعمل جريمة زي انت يتجوز قاصر يا استاذ بص لوشها بص ل برائتها دي طفلة لسا متعرفش حاجة مش بعيد تكون مبتعرفش تكتب اسمها
الاب : وهي موافقة اكتب الكتاب
راح المأذون نحية الطفلة ووطى ليها وبدأ يكلمها
انتي عارفة يعني اي جواز؟
البنت (لطف) : هروح بيتي واطبخ ل محمد جوزي وانضف واجيب نونو اخد بالي منه
سكت المأذون وعرف أن هما محفظين البنت شوية كلام وموريينها أن الدنيا وردي
المأذون بقهر ع حالة الطفلة : بارك الله لكما وبارك عليكما
محمد : يلا يا لطف
لطف : حاضر يا محمد
راحت لطف البنوتة اللي عندها ١٢ سنة مع جوزها!
محمد : حضريلي عشا يا لطف وانا هدخل استحمى
لطف : حاضر
افتكرت كلام مامتها معاها
مامتها : اي حاجة محمد يقولك عليها هتقولي اي
لطف : حاضر وطيب وماشي
مامتها : شطورة اسمعي الكلام عشان يفسحك ويحبك زي الافلام
لطف : حاضر
لطف حضرت العشا وعدا اليوم بعد اسبوع
محمد : انا نازل الشغل عايزة حاجة يا لطف
لطف : شكرا
محمد : شطورة متعمليش شقاوة 
لطف : حاضر 
محمد جاي من الشغل لقا لطف واقفة في الشباك بتبص ل أصحابها بيلعبوا ف الشارع 
اتنهد وطلع ليها
محمد : اي واقفة كدا لي
لطف : اصل خلصت كل اللي ورايا وكنت زهقانة
محمد : تعالي اقرألك قصة
لطف : شكرا هروح انام
محمد : ماشي
بعد اسبوع كمان
محمد : فين الغدا يا لطف
لطف : مش قادرة اقوم من مكاني هموت من الوجع
في المستشفى 
الدكتور : اي المهزلة دي انت ابوها
محمد : اه
الدكتور الطفلة اللي جوا دي حامل انا لازم ابلغ دا شبه اغ*تصاب
محمد : أهدى بس يا دكتور دي متزوجة
الدكتور فضل متنح شوية من صدمته وسابه ومشي وهو مصدوم
لطف : هو يعني اي حامل؟
#لم_أنضج_بعد
#عائشة_نصر_نورهان_نشأت
لطف : هو يعني اي حامل؟
قالتها الطفلة ذات الثانية عشر عاماً وهي لا تفهم ماذا يحدث
محمد بصلها ببرود ورد : يعني في نونة ف بطنك
لطف : يعني اي بردوا
محمد : ابقي اسألي مامتك
لطف : طب عايزة اكلمها اسألها
محمد : هوديكي ليها وهروح الشغل وبعدين اجي اخدك
لطف : طب والغدا مين هيحضره
محمد : يووه هنبقى نطفح اي حاجة
لطف بدأت تعيط وتتشحتف مهي طفلة ذنبها اي
راجل ف الشارع : مالك يا حبيبتي بتعيطي اي هو دا بابا
محمد : حبك برص يمتخلف انت دي مراتيي
الراجل بصله بصدمة وسكت وفضل باصصله
محمد شد ايد لطف ومشي
لطف : بس بيت ماما مش من هنا
محمد : انتي هتروحي عند ماما اللي هي مامتي انا
لطف : بس دي مش مامتي قالتها بزمجرة
محمد : اسمها ماما بردوا
لطف نفخت وخدها محمد وداها ل مامته اول ما وصلوا محمد قال بكل برود
لطف حامل
بدأ صوت الزغاريط يعلى في دماغ لطف ( هما بيزغرطوا لي هما فرحانين لي مش فاهمة عشان شايلة نونة ف بطني )
مامت محمد : الف مبروك يلطف الف الف مبروك يا بت مبروك يا ضنايا
لطف : يعني اي حامل
سكتت مامت محمد وبصتله بتوتر وهي بتبلع ريقها
مامت محمد : هاا ااا هروح اعملك لقمة تغذيكي لحسن انتي عضمة
محمد بص للطف
لطف : لي مردتش عليا يعني اي حامل
محمد : انتي بقيتي غبييية
ونزل وسابها
لطف : ماما ممكن اكلم ماما من تليفونك
مامت محمد : حاضر يبنتي خدي التليفون اهو اضغطي على الزرار الاخضر
لطف : شكرا 
لطف : الو أيوة يا ماما
مامت لطف : ازيك يا حبيبتي عاملة اي طمنيني
لطف : حمدلله بس الدكتور بيقولي حامل ومحمد بيقولي في بطني نونة
مامت لطف : مبروك يقلب امك مبروك لولوولووولوليي
لطف : اه يا ودني 
مامت لطف بضحك : معلش ببنتي بس من فرحتي
لطف : ازاي في نونة في بطني وازاي هتطلع من بطني وازاي اصلا جوا بطني انا بطني صغيرة خالص ولي محمد متعصب عليا وانتوا بتزغرطوا لي كل دا بيحصل انا مش فاهمة يا ماما ممكن تجيلي .!
           شاهد 👈 الفصل الثالث 
#عائشة_نصر
#لم_أنضج_بعد
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -