روايه عندما يعشق الاسد الفصل الاول 1 والفصل الثاني 1 بقلم مروه مرزوق

أخر الاخبار

روايه عندما يعشق الاسد الفصل الاول 1 والفصل الثاني 1 بقلم مروه مرزوق

روايه عندما يعشق الاسد الفصل الاول 1

روايه عندما يعشق الاسد الفصل الثاني 2


_ريفيه عايز تجيب واحده ريفيه تعيش معانا هنا يا جدي ليه ثم انت ناسي أسد دا بيكر*ه الستات مبالك بقى إنك هتجيب واحده هنا وتعيش معانا لا وكمان ريفيه دا انت ناوي على مو*تها
الجد ببرود...... خلصت كلامك اسمع كويس يا مازن اللي انا بقوله هو اللي هيمشي في القصر دا و هي هتيجي تعيش هنا لحد لما تخلص دراستها وملقش دعوه بأسد أنا هتصرف معاه المهم اطلب انت من صباح تجهز ليها اوضة فاهم
مازن بتهنيده..... حاضر اللي تشوفه يا جدي سلام وترك المكان
الجد....... يا ترا بقيتي عامله الزاي دلوقتي يا همسه

واقفه قدام قصر كبير وبكل ممل عماله تبص عليه
_قال هعيش في الجنه أنا علشان يبعتوني هنا اوووف وبعدين بقي ادخل ولا لااه انا مش هدخل احسن وجات تمشي
_همسه
لتلتفت له تلك الفتاه
همسه...... أهلا جاسم باشا
جاسم بابتسامه....... اهلا ببنت الغالي تعالى بابا مستنيكي جوه
همسه...... وانا مش مستنياه اقصد متحمسه جدا اشوف
جاسم بضحك...... طب تعالى خشي
ودخلت همسه لتجد شخص كبير قاعد والهيبه باينه عليه
الجد....... انتي همسه صح
همسه....... لا آمال مين يعني
الجد بضحك....... شكلك كدا متمرده أنا اسمي أحمد الجارحي كبير عيله الجارحي
همسه..... معاك همسه يا باشا نورت مصر كلها
_اوووو هي دي الريفيه هااي
همسه بصت ليها من فوق لتحت وسكتت
_انتي قلــ..ـيلة الأدب ايه النظره دي هو أنا بشحت منك اتوقع ايه من ريفيه زيك
همسه ببرود....... بصي يا شاطره وحضرتك يا أحمد باشا أنا أصلا جايه بضر*ب الجزم على دماغي مكنتش عايزه اجي تعتبريها بتحجج علشان خناقه اللي تفكري فيه انا مليش فيه بس تقلي أد*بك عليا دا اللي ليا فيه انا لحد دلوقتي ماسكه اعصابي بالعافيه ومش راديه اتهور وازعل حد فبلاش تنكشي فيا علشان متروحيش تشكي لباباكي وعيب لما ترجعي للببرونه تاني
_انتي واحده قليله الأدب
لم تكمل كلامها حتى وجدت همسه مسكها من شعرها جامد وحطه رأسها في الأرض
همسه ببرود....... ما قولنا بلاش غلط يا شاطره انتي مش حمل كف من الريفيه دي لمى لسانك دا احسن ما اقـ..ـصه فاهمه
_فااهمة بس سيبي شعري اااااه
تركتها همسه لتنظر لها تلك الفتاة بإعجاب
_وواو انتي جامده وشخصيتك حاجة سبيشيل كدا
همسه بسخريه..... هو ايه أصله دا انتي حصل لعقلك حاجة
الجد بهدوء...... همسه منه خلاص انا موجود
همسه..... وانا ماشيه انا كان مالي بو*جع الدماغ دا سلام عليكم وجات تمشي اتخبطت بشخص
همسه ببرود....... أسفه وجات تمشي لاقت اللي مسك ايدها جامد
_انتي عارفه القميص اللي و*سختيه دا حقه كام
منه بخوف..... يالهوي دا أسد
همسه ببرود....... اخلص حقه كام يا عم انت
أسد بغضب........ لو بيعـــ...ـتي نفسك مستحيل تجيبي حقه
همسه...... بقي كدا تمام اوي ومسكت المايه اللي كانت على الترابيزه وكبتها عليه
لينصدم الكل
همسه بسخريه...... كدا بقى لو بعته ميجيش ١٠٠ جنيه وذقته ايده ومشت
أسد عيونه كانت حمرا بشده وعروقه كانت بارزه
أسد بصوت هز أركان القصر....... ميييييييين دييييييييي
وراح للجد
أسد بغضب...... مين دي
الجد بهدوء........ بنت عمك الله يرحمه
منه بصدمه..... عمي عمي مين بابا انت عندك أخ تاني
الجد...... دي حكايه طويله المهم همسه لازم ترجع مازن روح وراها بسرعة
أسد بغضب جهنمي........ مفيش حد رايح وراها
الجد بهدوء....... مازن اللي قولته يتنفذ
أسد بغضب أكبر......... آسف يا جدي بس كلامك مش هيتنفذ البنت دي مكانها مش هنا ولو كانت متربيه مكنتش..... وأهلها مش 
طخخخخخخ
نظر لها بعيون كلها غضب وشراره
همسه بغضب......... أخرس انا متربيه كويس يا عم انت و اوعك تجيب سيره لأهلي على لسانك بدل ما اقطـ...ــعه ليك وارميه اوعي تفكر علشان نفوذك و فلوسك انا اخاف لا أنا اللي يجيب سيره اهلي على لسانه بالسوء أنا اوريه الويل وسواده
أسد شدها ليه لتصتدم بصدره
أسد بغضب شديد........ انتي قد الكـ..ــف كدا
همسه بغضب....... لو عايز التاني قول مش هبخل عليك
أسد شدها اكتر ليه وبصوت كفحيح الأفعى
أسد.......... عارفه ليه الكل بيخاف من أسد الجارحي
همسه بسخريه........ ليه يعني
أسد بشر....... علشان انا الكا*بوس المر*عب لأي حد يفكر يتحداني
همسه بسخريه....... الحقني هقع من كتر الخوف ولا اتهز فيها شعر يا عم الأسد أنت وكا*بوس مر*عب علي نفسك مش عاليا
نظر أسد ليها نظره كلها توعد وغضب وذقها ورجع لبروده
أسد ببرود........... كتب كتابي انا والبنت دي النهارده بالليل
الكل وقف مصدوم وخايف على همسه من أسد
همسه ببرود......... تعيش وتتجوز غيرها انا جيت اخد تليفوني وخدته ويلا سلام وجات تمشي لاقت اللي بيشدها ليه
أسد بتوعد......طلوع مفيش
همسه ببرود.......... دا عند الست الوالده مش عندي انا
أسد وكأنه خلاص فقد أعصابه بعد ما همسه فكرته بأمه
همسه ذقت أسد و وصلت لباب القصر ولسه هتطلع لاقت اللي بيشيلها ويطلعها على فوق
منه بخوف....... انا خايفه عليها أوي
الجد بخوف.......... مكنش لازم اجيبها هنا
مازن بحزن...... مانا قولت ليك يا جدي بلاش حضرتك اللي اصريت
جاسم بخوف......... مش وقت عتاب هو، البنت ممكن تروح فيها
منه بدموع وخوف....... طب طب هنعمل ايه

عند أسد و همسه دخل بيها الجناح بتاعه ودخل اوضته و وقعها على الأرض، همسه قامت بغضب
همسه بغضب......... انت شكلك متعرفش معنى الربايه أصلا ايه اللي انت هببته دا ابعد خليني اطلع
أسد عيونه كانت بطق شراره وشيطا*نه بدأ يوسو*س ليه
بدأ يقرب من همسه وهو بيفك أزرار القميص بتاعه وهمسه بترجع لورا
همسه بغضب...... ابعد يا حيو*ان انت ايه فاكر نفسك عايش في غابه ابعد، كانت بتحاول تداري خوفها وقلقها
أسد لسه عمال يقرب منها
همسه وقعت على السرير واسد قرب ووووووووو

#الثاني
همسه وقعت على السرير واسد قرب منها
همسه بغضب....... ورب العرش العظيم لو قربت كمان يا أخينا انت لكون ممو*ته نفسي وراحت مسكت سكـ.. ــينه وحطتها على رقبتها
أسد ببرود......... كتب الكتاب بالليل جهزي نفسك
همسه بنفس برود أسد........ وأنا قولت تعيش وتتجوز غيرها مش هعيد كلامي تاني
أسد ببرود.......... ولا أنا بالليل هنشوف كلام مين اللي هيتنفذ يا انتي اسمك ايه
همسه بسخرية......... وانت مالك
أسد بغيظ....... أنا بكلمك بهدوء بلاش اتعصب
همسه 😒....... ولا يطلع معاك حاجة اسمي مش هيفرق في حاجة مش هتخترع الذره لو عرفته يعني
أسد بصلها بغيظ وسابها وطلع بس قفل الباب عليها من برا ونزل بس قفل قميصه من تاني
\\أسد جاسم الجارحي مقدم في المخابرات عيونه زرقاء وشعره أسود وكثيف جسمه رياضي وشكله جذاب عنده ماضي صعب جداً بيكر*ه أمه لدرجه كبيره وبسببها بيكر*ه كل البنات عنده ٣٠ سنه \\
\\همسه عاصم أحمد الجارحي تدرس في كليه الهندسه عيونها رصاصي شعرها اسود وطويل احمممم بنت كيوت خالص بس لما بتتعصب أجرى يا مجدي أهلها ما*توا لما كان عمرها خمس سنين اتربت وكبرت عند خالها \\
نزل أسد تحت والكل كان واقف وقلقان وخايف على همسه، نزل وراح يشرب مايه وقعد قدام الشاشه بكل برود
أسد ببرود....... مازن اتصل بالماذون وجهز كل حاجة واضح
مازن...... واضح تمام
أحمد بغضب........ وأنا مش هسمحلك تأ*ذي حفيدتي يا أسد وجواز مفيش جواز
أسد بهدوء...... القرار خلاص اتاخد وهيتنفذ يا جدي ومفيش اي مخلوق هيقدر يمنع الجواز دا
جاسم........ بس يا أسد
أسد ببرود...... جاسم باشا وحتى انت يا جدي يا تقعدوا وتفرحوا بالجواز دا يا مسمعش اي اعتراض لأني مش هتراجع
الجد بغضب....... اااااااااااسد
أسد بهدوء...... أعصابك يا جدي
_لا دا انت زوتها خالص
نظر أسد لتلك الواقفه أمامه والغضب والشراره تتطاير من عينها
أسد....... انتي طلعتي الزاي
همسه راحت لاسد ومسكته من هدومه وشدته
همسه بغضب....... اسمع يا هولاكو انت انا محدش يحبسني فااهم ولا يجبرني على حاجة وجواز علي جثتي لو اتجوزتك واطلع بقي من دماغي علشان مش ناقصاك أنت كمان معرفش هلاقيها منك ولا من الز*فت التاني وذقته
الكل كان واقف مصدوم وفاتحين بقهم من الصدمه
أسد بغضب........انا لحد دلوقتي صابر عليكي بس والله لوريكي وهدفعك التمن غالي بس لما نتجوز
همسه بسخريه........ لا يا راجل اتر*عبت انا كدا بقلك ايه بلاش تحلم، كانت دقيقه سو*ده لما جيت هنا ومشت وطلعت برا القصر ولسه هتعدي البوابات لاقت اللي ماسكها
الكل لحق أسد وهمسه
همسه بغضب........ ابعد عني بدل ما اوريك الويل كله اااااابعد
أسد شدها ليه حتى صارت بين احضانه
أسد ببرود......... وريني الويل كدا
همسه بتحاول تفلت منه بس مش عارفه
همسه بغضب........... انت انت مش محترم ولا متر*بي ابعد عني وخليك راجل
أسد هنا غضبه زاد ومسك همسه ودخلها القصر
أسد بغضب...... مازن اتصل بالماذون حالا يلاااااااااا
مازن خاف من منظر أسد وغضبه ونفذ اللي هو قاله
همسه بصت ليه ببرود وخططت لحاجة وفضلت ساكته
أسد شك في هدوءها وعرف إنها بتخطط لحاله بس ايه معرفش
أحمد بغضب........ أسد انت
همسه ببرود........ استنى يا باشا الطلعه دي ليا انا بس مش هطلعها دلوقتى الصبر
الكل نظر لهمسه وبقوا الفضول هيقتلهم ويعرفوا هي بتخطط لايه
بعد مده المأذون جه
أسد ببرود....... اكتب يا شيخنا
المأذون....... أين العروس
أسد بهدوء....... منه نادي ل
منه بابتسامة....... همسه اسمها همسه يا أسد حاضر
أسد سرح في اسمها اللي مش لايق علي شخصيتها خالص
منه طلعت عنده همسه
منه....... همسه بينادوا عاااا امممم
همسه....... شيشيش اسكتي اهدي
منه بخوف...... انتي انتي مين
همسه بضحك...... مالك يا بت انا همسه
منه بصت ليها وضحكت
منه بضحك......... طب طب الزاي
همسه بشر.......... الصبر بس يلا خلينا ننزل
منه بضحك....... دا أسد هيعلقك
همسه😒...... ولا يقدر يلا خلينا ننزل ونزلوا
مازن شاف همسه حاول يمسك نفسه من الضحك وجاسم نفس الوضع
المأذون...... أين الع ياااااااما
😂😂😂
الجد نظر لهمسه ضحك بشده
أسد بصدمه....... انتي انتي مين
همسه....... مو*تك يا قرة عيني ايه رأيك بقي في النيولوك دا
كانت همسه تدتدي بنطال واسع وعليه قميص ابيض مخطط وحاطه على وشها نص علبة المكياج على خد لون احمر والخد الآخر أخضر وأهم حاجة الحسنه اللي فوق الشفايف 😂😂و عامله شعرها نصه كحكة ونصه سيباه ولابسه شبشب الحمام اللي لون أخضر علشان البرستيج😂😂😂😂 ونسيت اللبانه 😂😂
المأذون بخوف...... أعوذ بالله من الشـ..ــيطان الرجيم أعوذ بالله من الشيـ.. ـطان الرجيم
همسه راحت وقعدت فريحة وهو خاف
همسه...... جرا ايه يا شيخنا شوفت عفر*يت ولا ايه وبعدين يلا بسرعة علشان قرة عيني مستعجل مش كدا يا حبيبي وابتسمت ليه لتظهر سنانها وهي باللون الأصفر 😂😂😂
أسد كان باصص لها بقر*ف كبير
المأذون بهمس لاسد...... فكر تاني يا ابني أنا خايف عليك
أسد وهو بيبص لهمسه بغيظ كبير وغضب
أسد........ اخلص يا شيخنا
المأذون بتهنيده...... أين وكيل العروسه
همسه....... بوشبش ثانيه هجيبه وراحت همسه وجابت دبدوب كبير
همسه........ بوشبش سلم على عمنا الشيخ عمنا الشيخ سلم على بوشبش 😂😂😂
المأذون...... هاااه
همسه......... في ايه دا وكيلي وقرة عيني موافق عليه مش كدا يا حبيبي
أسد ساكت بس عايز يقوم ويمسك دماغها يفر*تكها
الجد بضحك...... انا ههههه انا وكيل همسه يا شيخنا
همسه بخبث بدأت تترعش وتهرش في رأسها
منه ومازن وجاسم واقفين ميتــ.. ـين من الضحك
المأذون بخوف....... لا كدا كتير سلام عليكم انا ماشي وانت يا ابني فكر مره واتنين وعشره قبل ما تتجوز دا مستقبلك انا ماشي
أسد بغضب جهنمي........ بااااااااااس
كل حاجة وقفت حتى همسه اترعبت من صوت أسد المرعب
أسد أتقدم ناحيه همسه
أسد بغضب....... خلصتي مسرحيتك خلاص روحي جهزي نفسك وشيلي القر*ف دا يلا
همسه ببرود......... لا مخلصتش ومش هتجوزك يا عم انت
أسد بغضب......... همسه
همسه وكان في كهربه سارت بجسدها
همسه بهدوء..........لو سمحت افهم انا مش عايزه اتجوزتك افهم بقي ثم بلاش تخلي قلبك اسو*د كلها قلم وقميص اتو*سخ و زعقت فيك مش اكتر عيله وغلطت
أسد بهدوء........ شيخنا اكتب الكتاب
همسه بدأت تغضب واصل عيله الجارحي بدأ يظهر
عروق وشها بدأت تظهر و وشها بقي احمر وعيونها بقوا حمر
همسه بغضب....... قولت مره مش هتجوز
أسد بهدوء....... لا هنتجوز
همسه مسكت أسد من هدومه وشدته ليها
همسه بغضب.......... تفهمها زي ما تفهمها بقي تقول بتحب واحد تاني كر*هاني مش طيقاني اللي تفهمه أفهمه بس زفت جواز مش هيحصل انا جيت القاهره هنا علشان ادرس واحققك حلمي مش علشان واحده زيك تا*فه يجي ويتجوزني خدتك على قد عقلك وقولت سايريه لحد لما يجيب آخره بس طفح الكيل من دا كله مش همسه عاصم أحمد اللي حد يجبرها على حاجة ولو عايز تتجوز حل عني و روح اتجوز بس انا لا وذقته وطلعت الاوضة علشان تغير هدومها وترتب نفسها
طلعت همسه من الحمام وكانت لابسه فستان أبيض طويل وسايبه شعرها وصففته ومسحت المكياج ورجعت قمر من تاني
أسد من وراها.......... تحت قولتي كل اللي عندك ودلوقتي جه دوري اتفضلي أمضى على الورقه دي
همسه بصتله ببرود ومردتش عليه ودا عصب أسد بشده وراح شدها من خصرها
أسد بغضب.......... خمس دقايق بس خمس دقايق وهعرف اعلمك الأدب تاني
همسه ببرود....... ابعد عني لو سامحت
أسد شد*ها من شعرها جامد بشده لدرجه ان همسه صرخت من كتر الأ*لم
همسه بوجع....... ااااه سيب شعرها اااااه انت مش بني آدم
أسد بغضب...... امضي
همسه بدموع و وجع........ مستحيل
أسد شد اكتر على شعرها وهمسه اتا*لمت اكتر
أسد بغضب أكبر......... امضي يلااااا
همسه بدموع و وجع شديد...... في أحلامك مستحيل
أسد اتعصب منها بشده وزقها على السرير وبدأ يفك أزرار قميصه وقـ.. ــلعه ورماه
همسه بدأت تترعش والخوف سيطر عليها
همسه بدموع...... ا ابعد عني
أسد بدأ يقرب منها وهي بترجع لورا حتى وصلت لآخر السرير
أسد بخبث......... دلوقتى قدامك حلين الأول توقعي على الورق دا والتاني اخد اللي عوزه منك وهر*ميكي تختاري ايه
همسه بدموع وغضب....... انت انت حيو*ان
أسد شد*ها من شعرها ناحيته لتصرخ همسه بشده
أسد بغضب...... لمى لسانك دا هاا تختاري ايه وبدأ يبص عليها بوقا"حة
همسه بدموع وأ*لم وقعت على الورق لتصبح الان زوجة ذلك الأسد الذي لا يعرف معنى الرحمه
أسد ذقها لترتطم رأسها بطرف السرير لتصاب بجر*ح بالرأس وتنز*ف
همسه وهي على وشك الغياب عن الوعي ب.. ك.. ر.. ه.. ك وغابت عن الوعي أسد شاف رأسها قام لبس قميصه بس مقفلش ازراره وشالها ونزل على تحت وذهب إلى المستشفى الكل شاف أسد وهو شايل همسه وشكله طلعوا على اوضته وشافوا د*م على السرير
منه بصدمه....... لا مش معقول لا مستحيل
الجد قعد بحزن على حال حفيدته واللي حصلها بسبب ابن عمها جاسم ومازن كانوا زعلانين بشده على همسه
وصل أسد للمستشفى ودخل بهمسه بكل برود
وقف يستنيها برا قفل أزرار قميصه باهمال
الدكتور طلع من عند همسه
الدكتور........ هي دلوقتى كويسه دا جر*ح بسيط تقدر تطلع في أي وقت الف سلامه عليها عن إذن حضرتك ومشى
دخل أسد عند همسه لاقها نايمه وملامح البراءه ظاهره على وشها فضل باصص عليها شويه وبعدها شالها ورجع على القصر
الكل شاف همسه والشاش اللي على رأسها عرفوا أن اللي فهموه غلط
أسد طلع وحط همسه على السرير وغطها وجه يمشي سمع اللي جننه تماماً
همسه بنوم.........معتز بحبك
وووووووووووووووووو
             شاهد 👈 الفصل الثالث 


تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -