أخر الاخبار

روايه في حب صعيدي الفصل الحادي عشر 11بقلم شروق عمرو

روايه في حب صعيدي الفصل الحادي عشر 11بقلم شروق عمرو

 روايه في حب صعيدي الفصل الحادي عشر 11

في حب صعيدي ١١

 نهي (صفيه)انصدمت لما شافت سالم واتوترت بس لمحت اريج جنبه 

نهي (صفيه )بتوتر: اريج ازيك يحبيتي عمله اي 
اريج : الحمدلله يا طنط حضرتك عامله اي 
بتوتر نهي (صفيه):  تعالي يحبيتي واقفه علي الباب لي 
دخلوا 
نهي (صفيه): هناديلك بري دلوقتي 
اريج : تمام يا طنط 
وبعدها بصت اريج لسالم بمعني أنها مش هيا مرات عمهم بصلها سالم بغموض وسكت 
وفعلا خرجت بري وقعدت معاهم وصفيه ادمتلهم عصير وطول القعده سالم بيبص لصفيه نظهر غامضه خلصوا ونزلوا 
نهي (صفيه ) راحت عملت مكلمه
صفيه : ازاي متقوليش حاجه زي كده 
مجهول : وانا كنت اعرف منين 
صفيه : طيب هتنيل اعمل اي دلوقتي 
مجهول بشر : هقولك  
ونسبهم مع بعض يخططوا بس خلينا عارفين انو (انت تريد وانا اريد والله يفعل ما يريد )
عند سالم واريج نزلوا 
اريج : هاا هيا ولا لا 
بقلم /شروق عمرو
سالم : لسه مش عارف 
اريج : يعني اي لسه مش عارف مش كانت قدامك دلوقتي 
سالم بهدوء : اصبري يا اريج 
اريج : ايوا انا عايزه اعرف هيا ولا لا 
سالم : قولتلك اصبري 
وركبوا العربيه 
اريج : لا مش هصبر ويلا قولي هيا ولا لا 
سالم بنفاذ صبر : ايوا هيااا اسكتي بقا 
اريج : طيب وهتعمل اي 
سالم بحيره : مش عارف بس 
قاطعه صوت تلفون اريج كانت ولاء 

ولاء : اريج احنا وصلنا القاهره فين للمستشفي بظبط 

........اريج : مستشفي 
ولاء : طيب انا جايه انا واخوكي 
اريج : تمام يماما انا وسالم مستنينكوا 
سالم : وصلوا 
اريج : لسه واصلين القاهره 
سالم : طيب يدوبك نروح المستشفي 
اريج :طب والبيبي 
سالم : اووف نسيت هنروح نجيبه بسرعه 
اريج ضحكت عليه 

وصل سالم عند صحبه واخد منو البيبي ورجع ركب مع اريج 
اخدت اريج منو البيبي 
اريج : بجد كيوت اووي 
سالم بغموض  : اممم واي كمان 
اريج بعفويه : صعبانه عليا اووي مامته ماتت وباباه دخل مصحه حاليا هيعيش ازاي دلوقتي وهو لسه بيبي 
سالم : خلاص هنربيه احنا وتكوني انتي مامته 
قال سالم كلامه وقت نزوله من العربيه وساب اريج مصدومه ومش فاهمه حاجه وراه 
نزلت اريج وهيا برضو مش فاهمه حاجه
دخلوا الأوضه الي فيها مؤمن لاقوه نايم بفعل المحاليل 
اريج بخنقه : سالم ممكن تبطل غموض وتفهمني 
سالم بهدوء : اصبري كل شي في وقته 
اريج بزعيق : لا كده كتير فاهمني دلوقتي 
البيبي عيط علي صوت زعيق اريج 
اتخضيت عليه اريج وفضلت تهز فيه وشايلها رايحه جايه بيه 
ابتسم سالم عليها وحنانها عليه 
في اللحظه دي كانت ولاء وصلت المستشفي وطلعت تجري تسال موظفه الاستقبال علي اريج بس قالولها انها مش موجوده هنا قالتلهم اسم سالم لاقوه اسم في حساب مؤمن دالها الموظف علي اوضه مؤمن تحت استغرابها من وجود مؤمن 
دخلت ولاء بخوف علي بنتها  اول ما شافتها جريت حضنتها :
ولاء بدموع : انتي كويسه فيكي حاجه 
اريج ببتسامه : متخافيش يماما انا كويسه 
ولاء بصت لمؤمن وهيا مش فاهمه هو بيعمل ايه هنا وايه الي حصله فهم سالم الي بتفكر فيه 
سالم. : اقعدي يا مرت عمي وانا  هحكيلك كل حاجه 
حكالها سالم 
ولاء : لا حول ولا قوه الا بالله طب دلوقتي انتا جايبنه هنا ليه 
سالم بتنهيده : هناخد الولد علي اساس انو ابني انا واريج 
اريج بصدمه : نعم انت بتقول اي 
سالم بهدوء : هفهمكوا 

فلاش باك 
بعد ما اريج ما خرجت 
قبل انهيار مؤمن 

مؤمن بعياط : ارجوك يا سالم خلي ابني معاك انا مش هقدر اربيه أو اكون معاه انا الي قتلت أمه 
سالم : اهدي بس مفيش حاجه من الكلام ده 
مؤمن : مش هقدر مش هقدر 

سالم بتفكير : خلاص يا مؤمن خليه معايا لحد ما ترجع احسن من الاول 
مؤمن بمتنان : مش عارف اقولك اي 
سالم : اصبر لم تعرف انا هعمل اي 

مؤمن : مش فاهم 
سالم حكاله موضوع الوصيه وانو هياخد ابنه الي اساس انو ابن سالم واريج لحد ما الوصيه تخلص كم
مؤمن بتردد : يعني كده ابني هيكون ابنك
سالم بسرعه : لحد بس ما الوصيه تتنفذ وانت ترجع 
مؤمن بتنهيده : ماشي معنديش مشكله انا مامنله معاك 
ابتسم سالم 

اند فلاش باك 
سالم : بس كده 
يزن : يعني برضو هنخش عليهم نقولهم اي 

سالم : هنقول أن انا واريج كنا نازلين القاهره نزور واحد صحبي لسه متجوز   وفجاه تعبت وروحت المستشفي وولدت ورنيت علي مرت عمي جت 

اريج : طب ما مامتك هتقول مقولتليش لي 
ولاء : هقولها انو انا كنت خايفه عليكي وكنت متلبكه علشان كده مقولتش لحد 

اريج : ماشييي 

سالم : خلاص رني يا مرت عمي علي امي وقاليلها تجهز كل حاجه علي اساس أننا خلاص راجعين 

ولاء : تمام 
خرجت تكلم مامت سالم 
سالم رن تلفونه مره واحده لاقه الشخص الي بيراقب صفيه علشان يعرف كل تحركاتها 
سالم : الو 
الشخص : الوو سالم بيه هيا دلوقتي نزلت وانا روحت وراها لاقتها بتقابل شخص غريب 
سالم : خلاص خليك وراها ومتسبهاش 

رجع سالم وكانت اريج وكلهم جهزوا وكلهم في البيت قاللهم وركبوا وكانوا راجعين سوهاج 
تسريع الأحداث رجعوا البيت واستقبالهم بضرب نار وزغريط واغاني بخلاف نظرات لارا الحقده والحزينه وتم توزيع الورث وتنفيذ الوصيه كامله 
بعد مرور شهر علي الأحداث 
سالم : الو 
شخص : سالم بيه احنا مسكنا الواد الي الست الي يراقبها بتقبله 
سالم : هاته بسرعه علي المخزن الي عندي 
شخص : من عيوني 

في المخزن 

سالم بيدلق ميه علي شخص تحت تأثير المخدر 

الشخص بخوف : انت 
سالم بابتسامه مرعبه : انا برضو انت اي علاقتك ب صفيه 
الشخص بكدب وخوف : صفيه م مين معرفش واحده بالاسم ده 
سالم مسكه فضل يضرب فيه لحد ما صرخ 
الشخص بصريخ : خلاص والله هقول 
سالم : قول 
.................:الشخص 
سالم بصدمه 

رجع سالم ودخل المكتب تحت استغراب كل عيتله

ولاء : خشي لجوزك يبنتي شوفيه ماله 
اريج : تمام 
دخلت اريج المكتب بس سالم كان لافف وشه وبيتكلم في الفون ف ملاحظه اريج الي شافت الفيديو الي في الاب توب الي كان عباره عن حوار سالم مع الشخص الي يعرف صفيه 
اريج بصدمه
           مشاهده 👈 الفصل الثاني عشر

تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -