أخر الاخبار

روايه احمد وياسمين الفصل الرابع 4 بقلم مني احمد

روايه احمد وياسمين الفصل الرابع 4 بقلم مني احمد

 روايه احمد وياسمين الفصل الرابع 4 

الفصل4
ركض احمد الي موظفي الاستقبال 
احمد. لو سمحتي يانرس المدام بتاعتي لسه جايه علي المستشفي عايز اعرف هي موجوده فين دلوقتي
الممرضه.حاضر يافندم اسمها ايه
احمد.اسمها ياسمين احمد محمد
الممرضه.ايوه هي لسه داخله من ساعه تقريبا ممكن تسال ف اخر الممر ده
ركض احمد مسرعا الي اخر الممر حتي وجد عائله ياسمين يبكون بحرقه ع ابنتهم دب الرعب قلبه ظن انها منتحره عندما راه محمد امسكه من ياقه قميصه 
محمد بعصبيه.انطق عملت ايه ف اختي والله لعمل تقرير طبي لحاله اختي واقدمه للقسم وابهدلك زي مابهدلتها
الاب.كفياك يا محمد يابني خلينا نطمن ع اختك
خرج الدكتور ركض الجميع نحوه
احمد بقلق وتوتر.خير يادكتور
الدكتور.المدام اتعرضت لحاله انهيار عصبي وصدمه عصبيه نتيجه تعرضها لحاله اغتصاب 
محمد.طيب الدم ده كان من ايه يادكتور
الدكتور.للاسف المدام كانت حامل ولما تعرضت لحاله الاغتصاب فقدنا الجنين ونزفت كتير بس الحمد لله قدرنا نوقف النزيف وهي دلوقتي معلقه محاليل ودم وهتتحط تحت الرعايه الخاصه لمده48ساعه
الام.طيب ممكن ادخل اشوفها يادكتور
الدكتور.للاسف مش هينفع دلوقتي عن اذنكم
ركن احمد ظهره الي الحائط وهبط ببطء علي الارض وجلس يبكي وانهار من البكاء وفي ذاكرته معامله ياسمين له وللصغيره ورد
فلاش باك
الدكري الاولي.ياسمين. انا مش مصدقه اننا اتخطبنا يااحمد انا بجد فرحانه قوووي
احمد.ليه مكنتيش مصدقه
ياسمين.انتا عارف ان الجماعه كانو رافضين جوازنا لانك يعني كنت متجوز قبل كده ومخلف وانا يعني مسبقش ليا الجواز
احمد.طيب ليه مقتنعتيش بكلامهم وكملتي ف قرارك ده
ياسمين بخجل.اصل ااا اصل
احمد.اصل ايه يا ياسمنتي
ياسمين.اصلي حبيتك من اول مره شوفتك فيها حتي بعد ماعرفت انك متجوز اه اتصدمت ودخلت ف اكتئاب بس مبطلتش احبك برده وكان فيه احساس جوايا بيقولي اني هبقي ليك ومش هبقي لغيرك 
الذكري التانيه.كان احمد مريضا وكانت ياسمين جالسه بجانبه طول الليل لم تنم لكي ترعاه وكانت قلقه وخائفه وتبكي من اجله
الذكري الثالثه.احمد.هجيب اكل جاهز معايا النهارده متطبخيش
ياسمين بإبتسامه.لا ياحبيبي انتا مش بتحب الاكل الجاهز انا هعمل هنا
احمد.بس انتي تعبانه ياايه
ياسمين بإبتسامه مكسوره.لا ياحبي انا روحي فداك
احمد.مالك ياايه
ياسمين بحزن وعيون ممتلئه بلدموع.انا مش ايه يااحمد انا ياسمين فيه ايه مالك انتا كل شويه تقولي ياايه ياايه 
احمد بتوتر.لا مفيش انا نازل بقا هتعوزي حاجه
ياسمين.سلامتك يا حبيبي
وتذكر عده مواقف كان يجرح فيها ياسمين بسب قوله لها ايه
عوده من الفلاش باك
نهض احمد وهو يصرخ ويبكي بهستيريا 
احمد بصراخ.يااااااسمين فوقي يا يااااااسمين فوقي بالله عليكي متسبنيش يا ياااسمين والله عرفت قيمتك يا ياسمين والله عرفت قيمتك بس عرفت متاخر قوي عرفت متاخر قوي سامحيني ياياسمين وارجعيلي انا مقدرش ع بعدك وفراقك انا بحبك والله بحبك يا ياسمينتي 
محمد بإنفعال وهو يمسك احمد من ياقه قميصه.دلوقتي عرفت قيمتهااا هاااه دلوقتي حبيتها حبتها بعد ايه بعد ما ورتها الذل والاهانه اشكال والوان وهي مكنتش بتحكي لاي حد منا عشان صورتك وشكلك يبقو كويسين قدامنا كانت بتحكي لبتول كل حاجه عشان تفك عن روحها شويه من الالم وكانت تحلفها متجبش سيره لينا عشان مكنتش عايزانا نكرهك منك لله والله لوريك
قذف محمد احمد ليصتطدم بلحائط وجلس ارضا وظل جالس علي الارض يبكي بحرقه

بعد مرور يومين فاقت ياسمين وسمح لهم الدكتور برؤيتها واحد تلو الاخر دخل الجميع اولا واحد تلو الاخر وخرج محمد من عند شقيقته وهو ينظر الي احمد بضيق هم احمد بلدخول الي ياسمين امسكه محمد بعنف من ذراعه بشده
محمد بشده.انتا رايح فين
احمد بضعف.داخل اشوف ياسمين واطمن عليها زيكم
محمد.بس انا قولتلها انك بره وهي رافضه تشوفك
احمد.بس انا مش هقدر مدخلهاش انا عايز اعتذرلها واتاسفلها واطمن عليها عشان وحشتني وحشتني قوي
محمد بعصبيه.وانا قولتلك مش عايزه تشوفك ايه معندكش دم
احمد.انا فعلا هيبقا معنديش دم لو مدخلتش اطمنت عليها واتسافتلها
الاب.سيبه يامحمد يدخل يطمن عليها دي برده لسه مراته لحد دلوقتي
محمد.بس يابابا هي لو شافته هتنهار والدكتور مانع عنها الانفعال
احمد بعصبيه.بس ياسمين بتحبني وهتسامحني هي علطول بتسامحني

محمد.متعرفش انها طلبت من بابا انه يطلقها منك ازاي بقا هتسامحك هو انتا فاكر انها هتفضل طول عمرها تسامحك وتعديلك ..اقترب محمد من وجهه احمد واكمل حديثه وهو يخبط بظهر يده ع صدر احمد.كل بني ادم منا ليه طاقه ولما بتنفذ وبيفيض بيه بيطلع اسوء ماعنده
تركه احمد ركض نحو غرفه ياسمين ودلف الي الداخل وغلق الباب خلفه عندما راته ياسمين ادارت وجهها الي الجانب الاخر لكي لا تراه اقترب احمد منها ببطء حتي انا جلس بجوارها ع المقعد المجاور لها وامسك يدها ليقبلها لكنها سحبتها منه بشده
ياسمين بضعف.انتا جاي ليه عايز مني ايه تاني 
احمد ببكاء.عشان بحبك يا ياسمنتي
ياسمين بضحكه استهزاء.هاه بتحبني وبتحبني بعد ايه ولا ايه ولا ايه احنا اللي بنا انتهي يااحمد 
احمد.لا يا ياسمين منتهاش اديني فرصه وهثبتلك اني عرفت قيمتك انا بحبك والله واني اتغيرت
ادارت ياسمين وجهها نحنوه وقالت له....

مشاهده 👈 الفصل الخامس

تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -