روايه المظلومه والقاسي المتعجرف الفصل الخامس 5 بقلم إسراء الاتربي

أخر الاخبار

روايه المظلومه والقاسي المتعجرف الفصل الخامس 5 بقلم إسراء الاتربي

روايه المظلومه والقاسي المتعجرف الفصل الخامس 5 بقلم إسراء الاتربي

 روايه المظلومه والقاسي المتعجرف الفصل الخامس 5 


#المظلومه_والقاسي_المتعجرف 
#البارت 5

ميرا استغلت الفرصه.. وطلعت علي سور البلكون نطت وفضلت تتسحب... بس فجاءه. لاقيت إلياس في وشها. 

إلياس بغضب: انتي رايحه علي فين فكرك هتعرفي تهربي. 

ميرا بقوه: انا مستحيل اقدر اعيش معاك مش انت هتتجوز عايز مني اي خليك في حياتك. 

إلياس مسك ايديها بقسوه. ودخل بيها الفيلا وسط النااس اللي قعده طلعها اوضتها.. و رزع الباب قفله. 

إلياس بنظره مرعبه: عارفه انا هعمل فيكي اي 

ميرا بصوت مرتجف: م مش هتقدر تعملي حاجه 

إلياس قرب منها وبسرعه البرق قيد حركتها بايده وشد شعرها بقسوه واتكلم بفحيح مرعب. 

إلياس: انتي لو عايزة تهربي وتمشي علي حل شعرك هقتلك من غير ما افكر هتنزلي دلوقتي معايا وهخليكي تتقهري وانتي بتشوفيني بتجوز واحنا مبقلناش اسبوع مع بعض. 

إلياس خلص كلامه وجذابها ونزل. قعدها تحت نظرات اهل شاهيناز اللي كانه مستغربين تصرفات إلياس. الماذون بدا كتب الكتاب وخلص والناس ماشيه كلهم م عادا مراد صاحب إلياس. 

مراد: إلياس تعالي عايزك 

إلياس: خير ي مراد 

مراد: هي مين البنت اللي انت دخلت بيها دي.

إلياس بغضب: وانت مالك بيها

مراد بخبث: في اي يعم انا قولت اي البنت بصراحه جميله اوي وعايز اتقدملها. 

إلياس عنيه اسودت بلون الجحيم. مسك مراد من تلابيب قميصه. 

إلياس بغضب جحيمي: انت تعرف دي مين يحيوان مراتي. 

مراد بضحك: طب اهدي انا كنت حاسس، ان تصرفك م طبيعي علشان كده استفزيتك 
مراد اخد باله من اخر كلمه قالها إلياس. 

مراد بصدمه: دي مراتك ازاي.. واللي انت لسه متجوزها دي وافقت كده عادي. 

إلياس: متعرفش انها مراتي قولتلها بنت عمي وجايه علشان جماعتها هنا. 

مراد: يخربيتك بجد انت جبروت.. بس حرام عليك ليه تكسرها دي بنت عمك ولسه متجوزها. 

إلياس: مراد انت متعرفش حاجه يبقا تسكت. 

مراد: خلاص ي إلياس اللي انت شيفه انا ماشي. 

مراد مشي... وإلياس طلع علي اوضة فتح الباب لاقي شاهيناز لابسه قميص نوم مغري جدا وحاطه مساحيق التجميل بكتره. 

قربت منه بدلع حوطته من رقبته مسكت زراير قميصه بتفتحها. 

شاهيناز بدلع: انا مش مصدقه اني معاك دلوقتي ي حبيبي.

إلياس ضحكلها ببرود غصب عنه هو اصلا  قرفان من تصرفاتها الجريئه. فتحت قميصه شالته خالص. قربت جامد من إلياس بس هو ميعرفش ماله مش حاسس انه عايزها نهائي. مسك ايديها. 

إلياس: شاهيناز مش دلوقتي 

شاهيناز قربت من اكتر حطت شافيفها وباسته... إلياس بعدها عنه بغضب. 

إلياس بغضب: قولتلك مش دلوقتي 

شاهيناز بزعيق: يعني اي مش دلوقتي ولا السنيوره اللي انت كنت جررها النهارده عاجبك انت فاكر اني عديت اللي عملته. 

إلياس عنيه اسودت بغضب وضربها بالكف وقعها علي الارض. 

إلياس: اسمعي اللي قعده دي تبقا بنت عمي وبس اياكي تجيبي سيرتها بحاجه وحشه انتي فاهمه. 

شاهيناز قامت وقفت قدامه بجراءه وحضنته وحاولت تثيره بلمساتها بس هي متعرفش انها كده بتقرفه منها اكتر. 

شاهيناز بدلع: انا بحبك ي إلياس.. وعايزاك معايا. 

إلياس مسح وشه بايده بغضب وحاول يبعدها عنه وهي ماسكه فيه. 

إلياس: ي بنتي انتي اي الجراءه اللي فيكي دي الحاجات المفروض انا اللي اقولهالك مش انتي.

شاهيناز بغل من ميرا لانها شاكه انها السبب... وبعلو صوتها ضحكت وفضلت تتكلم كأن إلياس متجوب معاها وإلياس مصدوم من عمايلها. 

إلياس بغضب: انتي شكلك اتجننتي.. إلياس جه يمشي جريت بسرعه عالباب وقفلته بالمفتاح. 

عند ميرا كانت سامعه صوت شاهيناز وهي بتضحك.. حطت ايديها علي ودنها ودموعها بتنزل زي السيل. 

ميرا: والله لاندمك ي إلياس 

. مشاهده 👈 الفصل السادس

بقلمي Esraa G Eletrby




تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -