أخر الاخبار

روايه احمد وياسمين الفصل السابع 7 بقلم مني احمد


روايه احمد وياسمين الفصل السابع  7 بقلم مني احمد

روايه احمد وياسمين الفصل السابع  7 

الفصل7
الاب.السلام عليكم ازيك يا احمد يابني
ف الجهه الاخري.الحمد لله ياعمي انتا عامل ايه وياسمين 
الاب.بخير ياابني
احمد.ها ياعمي اتكلمت مع ياسمين
الاب.ايوه يابني ومصره علي الطلاق
احمد.ياعمي ارجوك حاول معاها تاني
الاب.والله يابني اتكلمت وحاولت معاها كتير وهي مصممه وانا عارف بنتي كويس طالما حطت ف دماغها حاجه هتنفذها مهما مين وقفلها
احمد.طيب ياعمي ممكن اطلع اقعد معاها شويه واتكلم معاها يمكن توافق وتشيل فكره الطلاق دي من دماغها
الاب.يابني متتعبش نفسك وتتعبنا معاك زي مادخلتم بلمعروف اخرجو بلمعروف منغير شوشره
احمد.ياعمي ارجوك حاول تساعدني بس اقنعها اني اطلع اقعد معاها شويه
في هذه اللحظه خرجت ياسمين غاضبه من غرفته لتسحب الهاتف من ايد والدها بعنف وتحدثت
ياسمين بعصبيه.بقولك ايه ياسي الاستاذ احمد انا لحد دلوقتي بتعامل معاك بلذوق وادب واحترام لكن وعزه جلال الله ان ماكنا تطلقني لهلبسك ف حيطه سد وهوديك ف ستين داهيه بلتقرير الطبي اللي معايا ده وسمعتك هتبقا ف الطين وغير كده هطلق لو مكنش برضاك هيبا هخلعك وابا وريني شكلك بقا هيبا عامل ازاي قدام الكل ومنغير سلام
غلقت ياسمين الخط واعطت الهاتف لوالدها ثم دلفت غرفتها
الام.بنتي بقيت وحش كاسر ياحاج احمد انا مش مصدقه الجبروت اللي هي بقيت فيه ده
الاب. هو البني ادم الطيب والحنين كده لما يلاقي نفسه بيدي كل حاجه حلوه وبياخد ع قبالها حاجه تكسره بيتحول لبني ادم قوي ع اللي اذاه اتقي شر الحليم اذا غضب وانا عارف ان احمد اذاها كتييير ومن حقها طبعا الطلاق بس انا برجع اقول خراب البيوت مش ساهل
الام.ربنا يكتب اللي فيه الخير انا هقوم اعمل العشا قبل ما اسلام ويارا ومحمد وبتول يجو
الاب.قومي ياام محمد وانا هنزل اصلي العصر ف المسجد واجيب شويه فاكهه وعصاير وحلويات واجي ولو احتاجتي حاجه كلميني
الام.حاضر ياحاج

في شقه محمد
محمد.بس والله برافو ع البت ياسمين انها مصره ع الطلاق
بتول.حرام عليك يامحمد دي كانت بتحبه انا بقول ناجل حكايه الطلاق دي دلوقتي هي دلوقتي تعبانه نفسيا وممكن تكون واخده القرار ده نتيجه نفسيتها وبعد كده ترجع تندم عليه
محمد.مظنش انها وخداه نتيجه نفسيه وانها هتندم انا عارف ياسمين كويس
بتول.ربنا يسترها عليها انا مقهوره عشانها قوي دي مش صحبتي دي اختي اللي امي مجبتهاش
نهض محمد وقبل جبين بتول وهو يقول.ربنا يخليكم لبعض ويخليكم ليا يارب 
بتول بحب.ويخليك لينا يابو ادم ومنتحرموش منك
محمد.امتي تولدي بقا الواد ادم وحشني ابن الكلب ده
بتول.لو سمحت ابوه مش كلب
محمد.امال ايه
بتول.ابوه يبا حبيبي
محمد.وبعدين معاكي بقا كده مش هينفع انتي حامل ولا عايزاني اتهور عليكي وانا الصراحه نفسي اتهور
نهضت بتول وركضت الي باب الشقه قائله.لا متتهورش يامحمد انا ماشيه رايحه اساعد طنط ف تحضير العزومه باي..ثم لقت له قبله ف الهواء وخرجت مسرعه وغلقت الباب خلفها وضحك محمد وقال.والله مجنونه بس بعشق امها بنت اللذينا دي

شقه الحاج محمد
دلف اسلام الي الداخل يبحث عن شقيقته لم يجدها اخرج هاتفه ليجري اتصال معها
اسلام.الو ايوه يايارا انتي فين انا جيت من الشغل ملقتكيس
يارا.ابدا ياابيه اسلام انا ف درس الفرنسيه ولسه خارجه اهو وجايه هوا
اسلام.ماشي ياحبيبتي متتاخريش بقا عشان نطلع لعمي بدري عن ميعاد العشا شويه
يارا.حاضر ياحبيبي

في المساء اجتمع الجميع في شقه الحاج احمد بعد تناول العشاء جلسو معا يتسامرون ويضحكون معا وامامهم الفاكهه والحلويات والمكسرات والعصائر 
محمد.ايه ياعم اسلام مش ناوي تفرحنا بيك بقا 
اسلام.ان شاء الله
محمد.تكونش بتحب ههههه
اسلام.اه
محمد.اوبااااا من سعيده الحظ دي
قاطع كلامهم طرق ع باب الشقه بعنف وشده
الام.ياستار يارب مين اللي بيهبد كده
ذهب الاب لفتح الباب ثم دلف احمد مسرعا بغضب
محمد بغضب.جرا ايه يابني ادم انتا في حد يتهجم علي بيوت الناس بلشكل ده
احمد.عايز مراتي
ياسمين.نعم ياخويا عايز ايه
احمد.مسمعتيش ماشي عايزك ياياسمين عايزك تنزلي معايا الشقه
تقدمت ياسمين منه ببطء وقالت ببرود.قاصدك ايه مش ياسمين هههههههه اطلع بره احسنلك
احمد بغضب.مش ماشي الا لما اخدك معايا ياياسمين
ياسمين بتحدي.مش   نازله   يااحمد   واخبط    راسك    ف اطخن حيط تقابلك
احمد.ياسمين انتي كده بتزعليني وانا مش متعود منك انك تزعليني علطول انتي اللي بتصالحيني وزعلي مش بيهون عليكي ايه اللي جرالك ارجوكي متزعلنيش منك
ياسمين بإستفزاز.ههههههه ياغتي بطه مزعلكش ازعل ولا انفلق روح ارمي نفسك ف الترعه مش تشرب منها كمان
الاب. يااااسمين ميصحش كده مهما كان الخلاف اللي بينكم ده ف بتنا مينفعش اللي بتقوليه ده
محمد.خليها يابابا تطلع الكبت اللي كان معيشها فيه
الاب.محمد لوسمحت عندك كلمه حلوه قولها معندكش من فضلك اسكت
احمد.يلا ياياسمين ونتفاهم ف شقتنا واللي انتي هتامري بيه هنفذه
ياسمين.اللي انا عايزاه قولته ويتنفذ يااما من انتا اللي جبت الاذي لنفسك
احمد بعصبيه.اعلي ما فخيلك اركبيه وهرجعك ليا براضكي او غصب عنك انا هسيبك يومين تلاته تهدي وتلمي خاجتك وتنزلي منك لنفسك ع شقتنا الا وهرجعك شقتنا عن طريق بيت الطاعه سلام وخليكي فاكره لقد اعذر من انذر 
خرج احمد من الشقه غالق الباب خلفه بعنف
اسلام.اهدي ياياسمين وفكري كويس
ياسمين بخبث.هو انا لسه هفكر انا فكرت خلاص وجه وقت التنفيذ كمان 
تفااااااعل تفااااااعل ومتابعه لحسابي الخاص عشان اكمل انا عند وعدي اهو اني مغيبش عليكم ف التنزيل وكل ماالمتابعه والتفاعل والكومنتات تزيد كل ما هنزلكم بارات جديده
دمتم ف حفظ الله وامنه ورعايته متابعيني الاعزاء الكرام




مشاهده 👈 الفصل الثامن

تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -