أخر الاخبار

روايه احمد وياسمين الفصل الثامن 8 بقلم مني احمد

روايه احمد وياسمين الفصل الثامن 8 بقلم مني احمد

 روايه احمد وياسمين الفصل الثامن 8 بقلم مني احمد

الفصل8
استيقظ احمد علي صوت دق الجرس نهض وذهب يري من الطارق فتح احمد الباب
الطارق.حضرتك الاستاذ احمد السيد توفيق
احمد بدهشه.ايوه انا مين انتا
الطارق.انا محضر من محكمه الاسره اتفضل امضيلي هنا انك استلمت الاعلان
احمد.اعلان ايه
الطارق.مدام ياسمين احمد حسن رافعه قضيه طلاق ع حضرتك
مضي احمد واستلم الاعلان وغلق الباب واخذ يكسر كل شيئ امامه
احمد بعصبيه.والله لارجعك يا ياسمين ليا براضكي او غص*ب عنك 
دق الباب مره اخري ذهب احمد ليفتح
الطارق.انتا احمد السيد توفيق
احمد بتوتر.ااي ايوه ياحضرت الظابط
الظابط.هاتوه ف البوكس ورايا
قامو رجال الشرطه بلقبض ع احمد 

في قسم الشرطه
الظابط.مدام ياسمين قدمتلنا التقرير الطبي ده عن حالتها والتقرير مكتوب فيه انها كانت داخله المستسفي في حاله موت علي ماحالتها تتحسن دا غير طبعا الكلام اللي موجود ف التقرير وانتا السبب في حالتها دي ودا يعتبر الشروع ف قتل مع الاصرار والترصد.......

في شقه والد ياسمين
الاب.انتي اكيد اتجننتي وانتا يا اسلام يالي بقول عليك عاقل ماشي وراها وورا كلام اخوها
اسلام لم يجد رد مناسب ف وضع وجهه ارضا
محمد.دا جزاته يابابا دا يستاهل اكتر من كده
الاب.تقوم ترفع قضيه خلع وتقدم فيه بلاغ الاتنين ف وقت واحد جبتي القسوه والجبروت دول منين 
ياسمين.منه يابابا من عاشر القوم40يوم 
الاب.ربنا يهديكي يابنتي انزلي اتنازلي ع المحضر اعملي حساب العشره والعيش والملح اللي كانت بينكم
ياسمين.وهو كان عمل بيها اسفه يابابا مش هتنازل ع المحضر الا بعد الطلاق
الاب.طيب تعالي نروحوله وناخدو المأذون معانا يطلقك وتتنازلي ع المحضر ونخلص 
ياسمين.لا عايزه اخلعه عايزه اكسره زي ماكسرني
الاب.لا دانتي اتجننتي ع الاخر
ياسمين.لو واحده غيري يابابا عملت زي ماعملت واتعاملت زي مااتعاملت مكنش هيكفيها قت*له وانا لحد اخر لحظه بتعامل بإدب وزوق معاه وهو منفذش طلبي يبا هو اللي جابه لنفسه

بعد مرور اسبوع في محكمه الاسره
القاضي.بعد سماع شكوي المدعيه ياسمين احمد حسن ع السيد احمد السيد توفيق وتقديم تقرير طبي يوضح حاله المتهمه نتيجه اعتد*اءه عليها بنفصال ياسمين احمد حسن واحمد السيد توفيق

نظرت ياسمين نظرات انتصار الي احمد الذي يقيد يده اليمني عسكري في يده اليسري وطرقته وذهبت الي قسم الشرطه للتنازل ع المحضر المقدم ضد احمد 

بعد يومين خرج احمد منكسر من نظره الجميع له ذهب شقته وجلس ع اقرب كرسي له ليبكي بكسره وحرقه وهو يقول لنفسه.بتعيط ع ايه ماانتا اللي عملت كل ده ف نفسك انتا اللي ابتديت بلظلم انتا ظلمتها وجرحتها وجرحت احساسها وكسرتها بدل المره الف وكانت بتسامح وتديك فرص كتير تتعدل وتبقا كويس بس انتا كنت سايق فيها اشرب بقا يامعلم نتيجه افعالك كان معاك جوهر ثمينه لا تقدر بثمن ثم نهض فتح احد الادراج ليخرج منه البوم الصور الخاص بايه لم يلاحظ ماتحت الالبوم وسحب منه صوره ايه ووضعه جانبا  واخذ ينظر الي الصوره شوفت الفرق بين ايه وبين ياسمين هااه مفيش وجهه مقارنه ايه مكنتش حلوه لا شكل ولا طبع عكس ياسمين حلوه شكل وطبع مفيش وجهه مقارنه خالص ضيعت حاجه غاليه عشان كنت بتعاملها معامله متستهلهاش واللي كانت تستاهلها ايه غببببببببي انا غبي
ذهب احمد ليضع الالبوم ف الدرج ليري الظرف وكان ظرفا كبير اخرجه ووضع الالبوم وجلس وفتح الظرف ليجد هاتف وكان قاطع شحن وضعه ع الشاحن الكربائي وبعض الصور المخ*له لزوجته الاولي ايه ومعاها شاب اخر انصدم احمد من الصور ليخرج اسطوانه من ذالك الظرف ليدخله في جهاز ليري ما فيه الاسطوانه ليري بعض الفديوهات المخله لهذا الشاب مع زوجته الاولي في غرفه نوم عار*يه تماما وانصدم احمد من ماراه ايه كانت بتخوني ويوم ماكنت اقولها عايزك تزعق فيا ماليها حق تصدني ماهي عايشه حياتها مع السافل ده والله لاق*تله لم يكمل احمد كلامه ليري ايه تجلس علي السرير جانب هذا الشاب وهو عار*ي بعد ان نهضت وارتدت ملابس نوم 
الشاب.وانتي هتعملي ايه ف الحمل ده وجوزك عمره مالمسك 
ايه.ماهو ميعرفش انه مجاش نحيتي انا كنت بحطله حبايه منوم ف العصير وكان يشربها وينام كنت بقلعه هدومه واغطيه واظبط كل حاجه وكان بيتوهم انه عمل علاقه معايا 
الشاب.يخربيتك اوعي تقوليلي ان يوم دخلتكم عملتي كده فيه 
ايه.بضحك.طبعا يابني نيمته وكان معايا قزازه فيها شويه دم حمامه رحت دلقاهم ع الملايه وغيرت هدومي ونمت 
الشاب.يخربيتك مش كنتي بتقولي هتعملي عمليه 
ايه.معملتش حاجه 
انتهي الفديو واشتغل فديو اخر
كانت ايه تتشاجر مع هذا الشاب 
ايه بعصبيه.انتا عبيط ولا بتستعبط يلا مصورنا واحنا مع بعض صحيح خسيس وبتساومني ياندل
الشاب.اظن ان ده كان اتفاقنا انك تتجوزيه عشان تقشطيه وتجبيلي الفلوس وانتي معتش بشوف منك لابيض ولا اسود قلت ابعتلك فديو من ليالينا الحمرا سوا عشان تفوقي وتبعتيلي فلوس الا والله لابعت كل فديوهتنا سوا واحنا ف السرير وانتي عارفه بقا اللي بيحصل وجوزك المغفل يعرف
حقيقتك انه ملمسكيش ولا مره واللي ف بطنك ده مني انتي فهمه لا دانتا اتجننت رسمي اخرجت ايه من حقيبتها صاعق كهربائي وصعقته به ثم اخذت تبحث في كل مكان عن باقي الفديوهات حتي وجدتهم وعرفت مكان الكاميرا واخذتها واخذت كل شيئ يخصها فتحت الخزانه لتاخذ منها النقود و كسرت بعد الاشياء واخرجت سكين طعنت به الشاب ومسحت بصمتها وذهب لتظهر للناس انه حادث سرقه
نهض احمد في صدمه شديده من ما راه لم يستطيع الكلام ولا ان يفعل شيئ
 
مشاهده 👈 الفصل التاسع


رايكم اكمل ولا كفايه كده


تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -