أخر الاخبار

روايه احمد وياسمين الفصل الاول بقلم مني احمد

روايه احمد وياسمين الفصل الاول بقلم مني احمد

 روايه احمد وياسمين الفصل الاول 

الفصل الاول..
في غرفه نوم مظلمه تماما يضيئ احمد المصابيح التي بجوار الفراش ويهبط بجسده العاري عن جسد زوجته معلن انتهاء حقه الشرعي من زوجته لتسحب ياسمين الغطاء لتستر جسدها العاري وهي تنظر الي زوجها بعيون ممتلئه بلدموع بعض ان اعطاها ظهره ليخلد للنوم وهو يقول لها
احمد.تصبحي علي خير يا ايه ياحبيبتي
لم ترد ياسمين عليه وخانتها دموعها وسقطت علي وجنتيها لتسحب ردائها وتلبسه وتذهب الي المرحاض وهي تبكي وتجلس بردائها تحت الماء البارد ضاممه قدميها الي صدرها وهي تبكي بحرقه انتهت ياسمين من حمامها وبدلت ملابسها لتذهب بعدها الي غرفه الصغيره ورد لتطمئن عليها ثم صنعت كوب من النسكافيه وذهبت به الي شرفه المنزل 
فلاش باك...
تدخل الام غرفه ابنتها ياسمين لتيقظها من نومها حيث ان اليوم هو زفاف اخيها الاكبر محمد
الام. ياسمين بت يا ياسو قومي بقا محمد مستنيكي بره عشان ياخدك يوديكي القاعه مع عروسته عشان تجهزي معاها
ياسمين. صباح الخير ياست الكل..ثم قبلت ياسمين يد وراس امها..اديني قومت اهو ياام العريس ياقمر انتي احلي ام عريس دي ولا ايه
ضحكت الام وقالت. شوفو البت البكاشه يلا ياغلباويه اجهزي واطلعي عشان تفطري قبل ماتمشي
ياسمين.حاضر ياماما 
خرجت الام ثم توجهت ياسمين الي المرحاض وتوضات وادت فرضها وثم ابدلت ملابسها وخرجت حيث مجلس الاب والام والاخ علي طاوله الطعام
ياسمين بمرح. صباح الخير ياابو العريس وام العريس ومش بس كده والعريس كمان
الكل. صباح النور ع البنور
الاب. يلا اقعدي افطري ياحبيبه بابا عشان محمد مستعجل
محمد.اه يابابا مستعجل مش كفايه بتفطروني فول وطعميه في عريس ف الدنيا دي كلها يفطر يوم فرحه فول وطعميه برده
الاب. ماانتا بليل هتلغ بط وفراخ وحمام وديك رمي عايز ايه اكتر من كده 
محمد.لا انا شكلي بيتقر عليا وهيجيلي اسهال بليل وهبات ف المستشفي
الاب. بتقول ايه ياابو لسانين انتا
محمد.لا ولا حاجه ياحاج بقول الفول والطعميه تحفه
الاب. بحسب
انتهي الجميع من الافطار وذهب الحاج احمد الي المعازيم وجيرانه لتاكيد دعوه الزفاف وذهب محمد وياسمين الي القاعه
في المساء حيث سيبدا حفل الزفاف
صعد محمد الي بتول وياسمين اصطحب محمد بتول هبطا الدرج في زفاف وطبول واغاني الزفاف وثم دخل الجميع الي قاعه الزفاف
بتول.ياسمين  ياياسمين
ياسمين.ايوه يابتول فيه ايه مالك
بتول.مش لاقيه تيلفوني مع حد من اصحابي مش معاكي
ياسمين.لا ممكن تكوني نستيه فوق واوضه الميك اب انا هطلع اشوفهولك واجي
خرجت ياسمين من القاعه وصعدت الي غرفه المكياج لتبحث عن الهاتف ووجدته ع كرسي مجاور لباب الغرفه وهبطت مسرعه لتصطدم بشاب وسيم احمرت وجنتيها من هذا الموقف
احمد.انتي كويسه يا سندريلا انتي
ياسمين.افندم
احمد.مستغربه ليه انتي مشوفتيش نفسك ف المرايه ولا ايه لا دا انتي احسن من سندريلا كمان
ياسمين. عن اذنك يا استاذ
احمد.احمد اسمي احمد مقولتليش برده انتي كويسه
ياسمين.ايوه ممكن تعديني بقا
ذهبت ياسمين الي القاعه وهي تشعر بلسعاده من كلام هذا الشاب 
انتهي الزفاف وذهب محمد وبتول الي شقتهم ف العماره التي تسكنها ياسمين حيث ان شقتهم الشقه المجاوره لشقه ياسمين ووالديها
دلف الجميع الي غرفته
وجلست ياسمين بفستانها ع الفراش لتستعيد هذه اللحظه في خيالها وهي تقول في نفسها
ياااه انا عمري ما سمعت كلام حلو كده من شاب علطول خايفه من الرجاله خايفه الا اسلم قلبي لواحد ويلعب بمشاعري وميحبنيش وانجرح عارفه اني جميله وحلوه وعودي ملفوف وده اللي مخوفني ع نفسي من اي راجل
(ياسمين بنت عندها 19سنه عنيها زرقا وبيضاء البشره وشعرها اسود وتقيل وطويل لحد ركبتها طولها مناسب وعودها سمباتيك وجسمها متناسق جدا ع المسطره زي مابيقولو بتول صحبتها من الدراسه محمد اخوها شافها اعجب بيها بتول بنت قمخاويه وشعرها بني طويل لحد نص ضهرها نفس طول ياسمين عينها عسليه جسمها كيرفي) 
عوده من الفلاش باك...
فاقت ياسمين من شرودها علي صوت اذان الفجر دلفت للداخل وتوضات وادت فريضه الفجر وقرات وردها اليومي ثم دلفت الي الغرفه لتخلد للنوم..
الساعه8ص
استيقظ احمد وايقظ ياسمين
احمد.ايه يا يويو اصحي بقا حضريلي الفطار لحد مااخد شاور عشان متاخرش علي الشغل
ذهب احمد الي الحمام استيقظت ياسمين وذهبت الي المطبخ لكي تجهز وجبه الافطار وبعد انتهائها وضعت الطعام ع الطاوله خرج احمد يقبل راسها وهو يقول
احمد.صباح الخير يايويتي يلا اقعدي عشان نفطر سوا
جلسو كان احمد ياكل وياسمين تشعر بالم في بطنها وفي رغبه القيئ
احمد.ايه مالك مش بتكلي ليه
ياسمين بغضب.  قولتلك ميت مره انا اسمي ياسمين اسمي ياسمين مراتك التانيه ايه مراتك الاولي ماتت ماتت من سنه وهي بتولد ورد بنتك ايه حرام عليك مشاعري واحساسي عملتلك ايه انا قولي ذنبي ايه انا عشان تجرحني كدا ذنبي اني حبيتك وقدرت ظروفك ووفقت اتجوزك طالما بتحبها قوي كده ومش قادر تعيش من غيرها بتعذب بنات الناس معاك ليه واتجوزتني ليه معشتش ليه علي ذكراها وكنت سبتني اتجوز واحد مش متجوز يكون بيحبني بجد مش متجوزني عشان كيفه ومزاجه ويقضي وقت لطيف وممتع معاها ويلبي رغباته وهي تولع تنفلق عادي انتا مش بني ادم انتا حيوان
قطعها احمد بصفعه قويه ع وجنتيها ليسقطها ارضا ولتنزف انفها دماء وذهب الي عمله لتبكي الصغيره ورد نهضت ياسمين بصعوبه لتذهب الي غرفه الصغيره وتحملها وتحضر لها طعامها وترضعها وتغير لها ملابسها وتضعها في وسط العابها وهي دموعها ع وجنتيها لا تجف
....رايكم يهمني

مشاهده 👈 الفصل الثاني


تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -