رواية وهم شك ام يقين الفصل العاشر 10 بقلم ساره احمد

أخر الاخبار

رواية وهم شك ام يقين الفصل العاشر 10 بقلم ساره احمد

 رواية وهم شك ام يقين الفصل 10

رواية وهم شك ام يقين الفصل العاشر 10 بقلم ساره احمد

رواية وهم شك ام يقين الفصل العاشر 10 




لكن فادي يفج"ر مفاجاه 
فادي:بس الا في بطنكده ابني انا مش ابن عمران ولا نسيه الا كان بينا لي يدخل علي هذا الخبر القا"تل.... عمران وتحمر عينها ويسود وجه من الغض'ب....

💔الفصل العاشر💔
يجن عمران ويشطاط غض"با عندما سمع هذا الحديث.. وهرول بسرعه لي منار الباكيه المتوسله بدموعها .....
منار:متصدقكش ده كداب والله ما لمسني اناااا لم تكمل الكلمه وتلقت صف"عه مدويه اسقطتها ارضا...
يزفر عمران بانفاس من هواء الحجي"م..... وعيونه حمراء مثل انهار الحج"يم.....ويجذب'ها من شعرها ويجر'ها خلفه لي غرفه المكتب وهو يردد خاي"نه حقير'ه ومنار تصرخ وتبكي والله ماخنت"ك الكل واقف يشاهد ما يحصل رقيه مصدومه عاجزه عن التفكير وايمان منكمشه في نفسها وتبكي حزننا علي منار....
وفادي مستمتع بصراخ منار لكن قلبه كان يتمز"ق من الحزن عليها  ويدور صراع داخله...
بقلم ساره احمد
فادي: قلبه لازم تنفذها يرد عقله لا  دي تستهال اكتر من كده عشان عذبتك ولوعتك ... قلبه الا بيحب بيسامح الا بيحب مش بيؤذي الا بيحب بيحمي .... غير كده يبقي
وهم مش حب الحب اليقيني هو التسامح الثقه  تمني السعاده لي الحبيبي ينتصر قلبه علي عقله...
ويندفع نحو عمران الذي يعذب في منار وهي تبكي وتقبل قدمه والله وتتوسله ان يصدقها....
منار:والله انا ماخنت"ك ده اخوك بينتقم مني .... يضحك عمران ساخرا ....
عمران:انتي وحده رخيص"ه زي امك....
تنزل كلماته عليها مثل الخ"نجر تم"زق قلبها....وتحر"ق روحها....
وقبل  ان ينهال عليها بض"رب مجددا يدخل فادي غاض"با...
ويدفع عمران ويبعده عنها ويضم منار اليه....بقلق....
فادي:انتي كويسه...ردي عليه لكن منار لا رد فقط تبكي وترتجف وجسدها بارد ....
يشتع"ل عمران غض"با علي شرفه وكرامته التي اهينت فيهرول  بجنون نحوهم ويجذب فادي من يده ويلكم"ه بقوه....
عمران بغض"ب واحتقا"ر
لولا انك اخوي كنت دفنتك مكانك بس انا عامل حسابي لي امي.....
يمسح فادي ال"دم الذي نزفه من انفه..ويضحك بسخريه وتحدي
فادي:انت اناني انا بحب منار من زمان وانت شاكك في كده ورحت اتجوزتها....انا بكر"هك يا عمران وهطلق منار دلوقتي.....
نزلت كلمات فادي مثل الجمرات التي تحر"ق عمران....فيصمت عمران ....
ويفكر لي الدرجه دي انا كنت اعمي وقاسي ياه ده انا عايش في وهم كبير....وفي نفس اللحظه منار تتلوي من الالم الذي يغز"و بطنها فتمسكها وتصرخ....
منار:اهههههه بطني الحقني يا عمران......
يجري عليها فادي وايمان ورقيه ويجروا بيها علي المستشفي....
ام عمران ظل في مكانه بكل برود ولم يتحرك من مكتبه.....
بعد الكشف علي منار يطمئن الجميع بعد ما قالت الطبيبه انها تحتاج لي الراحه بعد الضغط العصبي الذي تعرضت اليه ويجب بقائها في الفراشه لي مده شهر علي الاقل حتي لا تجهد...او يمكن ان تفقد حياتها لانها ضعيفه...
بقلم ساره احمد
في المساء.....
يدخل فادي بعاصفه من الغ"ضب ويجذب شيماء من يدها بحده....
فادي:انتي السبب وافكارك بسببك كنت هخسر حبيبتي انا ظلمتها...
تسحب شيماء يدها منه بكل برود
شيماء:كل حاجه وليه تمن انا عوزه انتقم من عمران واعيشه العذاب والالم الا انا عيشته بسببه زمان...
وانت عوز منار يبقي تنفذ كل الا هقولك عليها.....

في قصر عمران....
تدخل ايمان لي مكتب عمران الذي لم يغادره منذ الصباح...وكان جالس علي مكتبه بكل برود وقسوه يراجع بعض الملفات....
فتقترب من مكتبه وتسند يدها علي طرف مكتبه وهي تنظر اليه بكل عتاب ولوم
ايمان:ياه من امتي وانت قاسي كده معقول تعمل كده في منار من غير دليل... مش يمكن مظلومه....
يرفع عمران وجه لها وهو يبتسم بسخريه
عمران:هو انتي لسه طيبه بعد كل الا عملته فيكي....لسه بدافعي عنها
فوقي بقي من الوهم ده....
تنظر اليه ايمان... بغض"ب
وتقرب منه وتجذبه من ليقاطه قميصه....
ايمان:انا بجد تعبت من حبك الا عذب الكل....واولهم نفسك لحد امتي هتفضل عايش في وهم ان الحب والحنيه  والطيبه والرحمه ضعف...انت الا لازم تفوق....

يجذبها عمران اليه ويقبلها بلقوه فتدفعه ايمان وتصف"عه انا بجد بحت"قرك.....
وتتركه وتخرج من مكتبه...وتجري علي غرفتها....
يضع عمران يده علي خده ويبتسم

عمران:بكره تعرفي يا ايمان اني بحبك اوي وكل الا بعمله ده عشان احميكي .... حبك يقيني انتي عشقي يا ايمان....

ترتمي ايمان علي السرير وتبكي بحر'قه ليه يا عمران كل ما اقرب منك تبعدني وتوجع قلبي لا بقي انا لازم ابعد عشان اعرف انساك واقاوم حبك الا بيضعفني لازم يكون قوتي واغيرك يا عمران....مش هيأس.....

تمر ٣ايام وتخرج منار من المستشفي ضعيف حزينه شاحبه اللون نحيله..لانها تقريبا لا تاكل
خصوصا بعد ما وصلتها ورقه طلاقها وقرار حسبها في شقه منعزله تكون سجنها الي ان تلد ويعمل التحاليل الحمض النووي وتظهر براءتها  ام يتلقي العذاب من عمران هذا قرر عمران فقد اخرجها من المستشفي دون علم اي احد...

يجن فادي عندما علم بهذا لكنه قرر مراقبه عمران....حتي يعرف مكانها.... وفي خلال تلك الايام ايمان تتهرب من رؤيه عمران وهذا جننه وسبب اليه الضيق والعصبيه

يذهب تيمور لي المعهد  ويقابل ايمان والقلق والزعر ظاهر عليه
ايمان بقلق:خير يا عمي جدتي حصلها حاجه
تيمور بتوتر: ابوكي ظهر وهو اتصل بيه وطالب انك تسفري ليه لندن حالا لانه يصارع المو"ت وسوف يخبرك بسر خطير سوف يغير مجري حياتك....
الصدمه كانت قاسيه علي ايمان عندما تجد ابوها تجده يم"وت
ايمان:انا لازم اسافر فورا
تيمور:احنا معنا الجنسيه الانجليزيه انا جهزت كل حاجه يلا يدوب نطلع علي المطار انا حاجز علي الرحله الا هتطلع كمان.....
ساعه.....
ايمان بتوتر:بس بس انا لسه ماقولتش لي عمران....
تيمور بضيق:مفيش وقت يلا واخذها وانطلقوا علي
يتبع
#وهم_شك_ام_يقين
#ساره_احمد
بعتذر عن التاخير بس كنت بكتبه والله تعبت في كتابته وترتيب الاحداث




جميع حلقات الرواية هنا 👈  الفصول كامله




جاري كتابه الفصل الجديد للروايه حصريه مدونه دار الروايه المصريه اترك تعليق ليصلك كل جديد وحصري 

 ملحوظة اكتب في جوجل. " رواية ( وهم شك ام يقين )  دار الرواية المصرية  " لكي يظهر لك الفصل كاملا
تعليقات
تعليقان (2)
إرسال تعليق
  • غير معرف 23 أغسطس 2022 في 11:29 م

    رواية راءعة جدا

    إرسال ردحذف
    • غير معرف 23 أغسطس 2022 في 11:29 م

      اعجبتني واريد جميع الفصول

      إرسال ردحذف



      وضع القراءة :
      حجم الخط
      +
      16
      -
      تباعد السطور
      +
      2
      -