رواية خادمة بقصر أبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم زهرة عصام

أخر الاخبار

رواية خادمة بقصر أبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم زهرة عصام

 رواية خادمة بقصر أبي الفصل 13

رواية خادمة بقصر أبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم زهرة عصام

رواية خادمة بقصر أبي الفصل الثالث عشر


مر عشر دقائق و فتون دخلت بمج القهوة و ورقها و هي بتقول بثقة: السلام عليكم
عمران و سليم وقفوا و قالوا في صوت واحد انتي ؟! 
سليم اتعصب و قال بزعيق
خادمة بقصر أبي ١٣
مر عشر دقائق و فتون دخلت بمج القهوة و ورقها و هي بتقول بثقة: السلام عليكم
عمران و سليم وقفوا و قالوا في صوت واحد انتي ؟! 
سليم اتعصب و قال بزعيق :- انتي اية اللى دخلك هنا يا حيوانية انتي 
فتون قعدت ببرود و شاورت ليهم يقعدوا 
سليم بغضب: انتي اية معندكيش كرامة وصلت إنك تيجي ورانا الشركة دي كمان 
فتون خبطت على الترابيزة و وقفت بحدة و قال بصوت عالي نسبياً: احترم المكان اللي أنت واقف فية لو مش عارف تفرق بين حياتك الخاصة و بين الشغل اتفضل بره 
عمران مسك دراع سليم و قعدوا غصب عنه و قعد بهدوء 
فتون أخدت نفس و قعدت مسكت التليفون و ضغطت على رقم و قالت: فاتن تعالي شوفي البشوات يشربوا اية و هاتيلي قهوه بدل اللي بردت دي 
فاتن : تحت أمرك فتون هانم 
فتون بصت ليهم لقت معالم الصدمة على وشهم حرفياً
فتون : اتفضلوا عرفوا بنفسكم
عمران: أحم عمران النويهي
فتون بصت لسليم اللي خد نفس و قال و هي كانت بتقول معاه في دماغها: سليم محمود النمر
فتون بصت ليهم و أخيراً نطقت: فتون مصطفى خليل صاحبة شريكات الخليل للدعايا و التصميم خير
عمران بص ليها بصدمة هو كان مفكر أنه هيتعامل مع راجل و سليم هنا فهم هي مبتخافش منهم ليه و لا بيهمها حد واحدة ناجحة و حققت لشركتها إسم و مكانة في وقت قليل بص ليها و غله بيزيد يوم بعد يوم
عمران: احم كنا حابين نعمل مع حضرتك صافقة و هي نضم فرع الشركة بتاعتكم هنا للشركة بتاعتنا
فتون بعملية: هستفيد اية و أنا شغلي حر و أضن سمعتوا عنه قبل ما تيجوا
عمران: دا حقيقي و احنا يشرفنا طبعاً إننا نتعامل معاكي شخصيا
انتوا هيبقي عليكم التصاميم و الدعايا و إحنا التنفيذ
فتون : النص بالنص 
عمران بحاجب مرفوع: مش فاهم
فتون : المكسب النص بالنص و دي نسبة أنا متهاونة فيها كتير أوي و معنديش استعداد أنزل فيها أما بقي للشروط و الشرط الجزائي فدا نتفق عليه بعد ما توافقوا على النسبة.
سليم قاعد مش طايقها أصلا و عمال يفتكر إسمها سمعه فين قبل كدا بس الذاكرة مش مسعداه
عمران: بس إنتي مش شايفه إن كدا النسبة كبيرة أوي إنتي لسة في البداية و إحنا
فتون قاطعتة بابتسامة جانبية بينت الغمازة في خدها الشمال و قالت:- عمران بيه زي ما انت قولت لسة جديده بس تقريباً لو مكنتش زيارتك دي اتعمل بيتهيقلي كانت شركتكم وقعت خالص قولتلك أنا متهاونة جدا و خدوا وقتكم في التفكير
عمران أخد نفس و قال: موافق
سليم بصله بصدمة و لسه هيتكلم عمران مسك ايده من تحت الترابيزة
فتون قامت وقفت بعد ما أخدت بالها منهم و قالت: يظهر أنكم حابيين تتكلموا مع بعض هسبكم عشر دقائق
---- 
شاهي نزلت الشارع نظرات الناس ليها كلها استحقار سمعت واحد بيقول: بطل مصر كلها ما تيجي هبسطك أوي بدل ما الداخلي كله باين للناس كدا 
شاهي دمعت و كملت مشي بسرحان
فتون وقعت العقود مع عمران و سليم و عمران أخد رقمها عشان يعزمها على حفله الشراكة
فتون : آسف لكن مش هقدر يدوب هنعمل إحتفال الإفتتاح هنا و هسافر فوراً وقتي مش ملكي للأسف
سليم بتلقيح: مش فاضيه غير في تشويه سمعت الناس بس 
فتون : مش يمكن أهالي الناس دي مكانش عندها وقت تربيها و تعلمها الصح من الغلط و الحرام من الحلال
أصل اكيد مش بنات الناس المحترمة اللي تلبس هدوم فوق الركبة و كاشفة كل جسمها 
سليم لسه هيتكلم فتون قاطعتة: دا مش موضوعي و أنا مليش دخل موضوعي إن اللي يدوس ليا على طرف تدوس على رقبته و بصت في الساعة و قالت: بالاذن عندي معاد دلوقتي و خرجت من اوضة الإجتماعات و على وشها ابتسامته ثقة 
سليم : بص شوف عشان لما اكسرها متتكلمش
عمران: انا مفتحتش بوقي لكن انت اللي مش عارف تعمل حاجه معاها
------ 
مني صحيت و نزلت لقت محمود قاعد قالت بغضب :- انت قاعد هنا و سايب الفضيحة اللي إحنا فيها دي إزاي مدخلتش
محمود ببرود: عاوزة اية يا مني حلي عن رأسي مش دي تربيتك برضوا وإلا أنا غلطان
مني : مش هسيبك غير لما تشوفي حل أنا يقولولي لمي فضا'يح بنتك مش عارف منظري بقي قدام الناس إزاي
محمود: يعني دلوقتي كل اللي همك منظرك ؟ مش همك مثلاً سمعت بنتك وإلا اللي حصل
مني : كل دا هيتنسي لكن اللي من طبقتي و من متساويا مش هينسي و هيفضل ماسكها زلة عليا مسكت دراعة و بقت تهز فيه جامد و تقول: أنا عاوزة اعرف مين اللي زقها وقعها بالمنظر دا 
محمود غلب فيها فبصلها جامد و ضر'بها بالقلم
----- مشاهده 👈 الفصل الرابع عشر
يتبع


جميع حلقات الرواية هنا 👈 رواية خادمة بقصر أبي كاملة


جاري كتابه الفصل الجديد للروايه حصريه مدونه دار الروايه المصريه اترك تعليق ليصلك كل جديد وحصري 

( مدونه دار الروايه المصريه )
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -