رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل الثالث عشر 13 بقلم مروه موسي

أخر الاخبار

رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل الثالث عشر 13 بقلم مروه موسي

 رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل الثالث عشر 13 

رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل الثالث عشر 13 بقلم مروه موسي

رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل 13

نور باستغراب: أكل حالا ؟؟ ليه 
فرعون : الذكري السنوية لأبويا 
نور بهدوء وزعل : ربنا يرحمه ي فرعون 
فرعون بص ليها : كلنا داخلين نفس الباب بس كل واحد مكتوب هيدخله ازاي 
البارت الثالث عشر 

فرعون بخبث : بس أي رأيك البيجامة اللي عليكي دي احسن من بتاع الصبح صح وغمز 

نور انصدمت ووقفت متنحة : ينهر اسود انت انت ودموعها نزلت 
فرعون ماسك سجارة بين ايده : علي اساس إنك اول مرة تنكشفي عليا 
نور : عندك حق وسابته ودخلت زعلانه ومكسوفه متوترة تايهه مهما كان مش متعودة عليه كزوج لسه 

فرعون دخل ونام بعد ما الفجر أذن والشمس بدأت تطلع لكن نايم صاحي مفتح عيونه 
نور قاعدة سرحانه : ياتري عمل اي فيا امبارح بس انا اللي استاهل انا اللي نزلت البسين وانا مبعرفش اعوم 

تحت البيت كله صاحي بيحضر الوجبات لذكري سنوية ابو فرعون وصفاء قاعدة بلا مبالة عادي بالنسبة ليها 

سمية : الاكل كله تمام ي صفاء هانم وإحنا عبيناه فاضل فرعون باشا ينزل ويوزعه علي الناس في الطريق 
صفاء: طيب حد يطلع ينادي عليه 
سمية : انا طالعه 
صفاء: براحة عشان ممكن يكون نايم 
سمية وهي طالعه: فرعون باشا يوم زي دا مينمش فيه 

نور لقت صوت الباب بيتخبط عليه 
نور لفرعون لانه صاحي: مين هيكون جاي حالا 
فرعون وهو بيقوم : افتحي ليها هتلاقيها سمية 
نور فتحت لقيتها فعلا
سمية : إزيك ي بنتي فرعون باشا فين 
نور: اهو موجود 
فرعون : أنا جاي وراكي ي سمية هلبس بس وخالي الخدم يحطوا الاكل في العربية 

بدأوا الخدم يحولوا الاكل من المطبخ للعربية 

******* لاحول ولا قوة الا بالله العلي العظيم واتوب اليه عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته 

فرعون بيلبس نور طلعت بنطلون اسمر وبلوزة سمرا ولمت شعرها ولبست طرحة سمرا : عاوزة أجي معاك 

فرعون : مش رايح فرح عشان اخدك 
نور: منا عارفه انك مش رايح فرح بس حابة انزل اوزع معاك الوجبات علي الاقل اخد ثواب معاك واكون سامعه دعوات الناس لوالدك بالرحمة 

فرعون: طيب تمام يلا وفعلا خرجوا ومن كتر الوجبات خدوا وقت كبير جدا ورجعوا بعد ما الشمس غربت 

جوري وهما داخلين: من امتي بتاخد حد معاك ي فرعون توزع رحمة ابوك 
فرعون باستهزاء بجوري : نور مش اي حد بردوا 

جوري : طيب انا أجلت الطيارة للأسبوع الجاي 
فرعون : مع أول طيارة تطلع تكوني فيها 
جوري: بس انا 
فرعون : كلامي وصل ليكي 

نور في الغرفة : ربنا يخليك وتفضل فاكر ابوك بالخير 
فرعون وهو بيشرب كأس: متعود علي كدا مش مستني كلام منك 
نور: بس تعرف اي اكتر حاجة تبقي حلوة للمتوفي 
انك تعمل في الطريق ماية للشرب او تجهز عروسة مش قادرة تتجوز او تعالج حد ويدعيلك من كل قلبه اوو

فرعون بمقاطعه كلامها: بقولك اي انا من صغري بعمل مش مستني رأيك وبعدين انا محبش اشوف حد قدامي عاوز مساعدة وارد ايده 

نور: ايوا زي ما كنت جاية ليك سيب الشقه كمان يومين لحد ما نشوف مكان غيره ساعتها مردتش ايدي فعلا بالعكس انت امتلكنتي كلي مش ايدي 

فرعون وهو بيرمي الكأس من يده: يوووووووه كتك القرف انتي رغاية كتير ليه انتي مبتزهقيش من تكرار الكلام 

نور سكت عشان هو متعصب وعشان ميعملش حاجة فيها تندم عليها 

فرعون : نضفي مكان اللي وقع دا 
نور : حاضر بس ممكن تهدي عارفه ان النهاردة صعب عليك عشان ابوك وبعتذر علي كلامي اللي زهقك دا 

بقلم مروة موسي 
رامي : مالك قاعدة ليه كدا 
صفاء: البت نور قربت علي الشهر ولسه معملتش حاجة خالص 
رامي: متسكتي وتعيشي علي الاقل لاقيه مكان تعيشي فيه وتاكل وفلوس تحت رجلك لو حصل حاجة وحد عرف هتترمي في الشارع 
صفاء: من يومك محترم ي ابن اختي تقول لخالتك تترمي في الشارع 

رامي: انتي صدقتي اني ابن اختك دا انتي لقياني في الشارع وانتهزتي ضعغي ساعتها وخلتيني ابقي العبد المطيع ليكي واللي مصبرني دا كله انك وعدتيني هتقوليلي فين مكان امي بس الوقت دا مش راضي يجي معرفش ليه 

صفاء: ينيلك اسكت لحد يسمع دي آخرة اللي يعمل جميل في حد 
رامي: لا متقلقيش من يوم ما دخلت القصر وفرعون شاكك انك ليكي اختك تانيه اصلا وهو اللي رباني وسمح ليا بدخول القصر دا لولاه كان زمانك رجعتيني تاني فبلاش لف ودوران كل واحد عارف حياته علي أي وخرج من مكانه 

صفاء بصوت واطي: وعدك اي يا أبو وعد انا اصلا معرفش اهلك مين ولا فين انا فعلا انتهزت ضعفك وخدتك تكون تحت رجلي بس بقيت أقلق منك وحاسة ان جناحاتك بدأت تطلع ي رامي 

عصام لبنت ما في البار : الفلوس خلصت معايا 
البنت : جوز اختك مدكش فلوس ليه 
عصام : معرفش بس ساعتها كنت عاوز اقتلهم 
البنت بخبث: واللي يساعدك تجيب فلوس تعمل معاه اي 
عصام : اللي عاوزة هديهوله 
البنت : طيب انت تجيب صورة لاختك ونخالي واحد بيفهم في الفوتوشوب يجمعها مع صورها شاب وتروح لجوز اختك وتقول له دا حبيبها قبل جوزك منها ومازالت بتقابله 
عصام بإعجاب: يسلمو عيونك ودماغك 
البنت اسمها سها: تحت أمرك ي روحي بس دا ميمنعش انك هتديني جزء من الفلوس 

فعلا عصام عمل صورة بصورة أخته وشاب معرفه من البار وذهب بها لبيت فرعون وطلب مقابلته 

فرعون : اخوكي تحت 
نور: مليش اخوات 
فرعون : تعالي ننزل نشوف في اي 
نور: بلاش ممكن مش عاوزة اشوفه 
فرعون نزل وقابله 

فرعون : أي اللي جايبك انا قولتلك قبل كدا ان اختك دي تنساها 
عصام: بس اختي لما تكون متجوزة وماشية علي حل شعرها دا تسميه اي 

فرعون : اي الكلام دا 
عصام وهو بيخرج صورة : اتفضل بعد ما اتجوزتك بتقابل الشخص دا 

فرعون : بجد واي تاني 
عصام : دا كان حبها الاول قبل ما تتجوزك 

فرعوووون اتعصب : نوووووووور 
نور سمعت صوته من فوق اتفزعت ونزلت جري : نعم في اي 

فرعون : بيقول دا حبيبك الاول قبل ما تتجوزي وحالا بتقابليه ودا الدليل في الصورة 

نور بخوف معرفتش ترد : بس والله انا ...
فرعون بهدوء: اللي بيكدب علي فرعون زي اللي ما يكون دخل النار في الدنيا 
نور برعب: اسمعني بس ممكن 
فرعون بحركة سريعه مسك رقبه عصام واتكلم بغل في وشه: انت مش ناوي تجيبها لبر انت جاي وبتتهم مرات فرعون انها بتقابل شخص وجاي بدليل مزيف وكمان مفكرني عبيط انت حدودك معايا كبرت اوي
ان كنت جاي عشان الفلوس ملكش قرش واحد وآخر مرة بحذرك فاهم

عصام : صدقني يوم ما ترجع لبيتها هندمها 
فرعون وهو بيرمي عصام برا القصر : ساعتها مش هتكون علي ذمة فرعون 

جوري كانت واقفه وصفاء ورامي 
فرعون لنور: ورايا 
نور بصت لصفاء ورامي بخوف 
فرعون بصوت عالي: بقولك تعالي ورااايا 
نور : ح حاضر 

بقلم مروة موسي 
صفاء: يلا خلينا نخلص من كل يوم والتاني مشكلة 
جوري: دا اكيد هيموتها .
صفاء: انتي هتسافري امتي ي حبيبتي 
جوري: النهاردة بالليل انا جهزت كل حاجة تخصني 
صفاء باستهزاء: طيب ي بنتي تروحي وترجعي بيتك بالسلامه تاني 
جوري باستهزاء بردوا : طبعا لدام حاجة تخص فرعون يبقي ملكي ومشيت من قدامها 

رامي : هي جوري بتيجي هنا تبع شغل فرعون صح 
صفاء: ايوا 
رامي: طيب فرعون شغال اي 
صفاء: معرفش والله ي حبيبي
 وكملت باستظراف: يمكن يكون دكتور جراح قلوب نساء 
عادل من وراهم : ليه لما ينزل فرعون نسأله وساعتها ردكوا هيبقوا عندكوا وتعرفوا 
صفاء: علي أي خليني احسن في حالي 
رامي: الله يعني حالا كشيتي ليه
عادل: اللي تيجي قدامه سيرة فرعون وميخفش يبقي مش خايف علي حياته 

فرعون دخل ونور دخلت وراه الجناح وبتفكر ياتري هيعمل اي فيها 
فرعون دخل وقعد علي مكتب داخل الجناح : اقعدي 
نور وهي بتقعد : والله العظيم انا معرفوش و..

فرعون : عارف انك متعرفيش الأشكال دي متخافيش 
نور : ليه كنت متأكد من كدا 
فرعون وهو بيقوم : عشان حاجات كتير اول حاجة انك من ساعة لما جيتي هنا مخرجتيش برا غير معايا وبس 
تاني حاجة كل حاجة بتحصل جوا او برا القصر بتبقي بعلمي وكل شخص تحت أمري 
ثالث حاجة الصورة واضحه انها متفبركة جدا لأن ملامحك اتغيرت كتير عن ما كانت في الصورة 
رابع حاجة بقي وجود عصام وراه فلوس 

نور : شوفت قال اي لما تبقي في بيتك هندمك قصده انه هيرجع يضربني ويعاقبني تاني 
فرعون: هو كان بيضربك 
نور: هزت راسها كالطفلة

جوري خبطت علي الباب ودخلت 
جوري : انا ماشية النهاردة 
فرعون : محتاجة حاجة فلوس أو ورق يخلص او 
جوري : محتاجة اقضي معاك شوية وقت بس مش اكتر 
فرعون : خليها مرة تانيه 
نور وهي خارجة من الاوضة وقفها فرعون : استني هنا ي نور وانتي يلا جوري عشان تجهزي وتسفري ورامي هيوصلك للمطار 

جوري بعصبية : يعني اي 
فرعون : الكلام شكله مش عجبك .
جوري: عشان رافض تبقي معايا والأكبر انك مش هتوصلني 
فرعون : يلا ي جوري اتكلي علي الله وخالي يومك يعدي وخرجت 

نور: كان ممكن اخرج ومتزعلهاش خصوصا انها مسافرة 
        شاهد 👈 الفصل الرابع عشر 

جميع حلقات الرواية هنا 👈 طفله هزت كيان فرعون كامله 

جاري كتابه الفصل الجديد للروايه حصريه مدونه دار الروايه المصريه اترك تعليق ليصلك كل جديد وحصري 

تعليقات
3 تعليقات
إرسال تعليق
  • Maloka moza
    Maloka moza 30 أغسطس 2022 في 8:11 م

    علي فكرة بجد حاجه رخمة جدا انك تتابع الروايه وباقيها يختفي او متكملوهاش

    إرسال ردحذف
    • غير معرف 30 أغسطس 2022 في 8:16 م

      كملو الباقى

      إرسال ردحذف
      • غير معرف 31 أغسطس 2022 في 5:59 ص

        فين باقى القصة

        إرسال ردحذف



        وضع القراءة :
        حجم الخط
        +
        16
        -
        تباعد السطور
        +
        2
        -