رواية سلفتي ولكنها الفصل الرابع عشر 14بقلم ميرا ابو الخير

أخر الاخبار

رواية سلفتي ولكنها الفصل الرابع عشر 14بقلم ميرا ابو الخير

 رواية سلفتي ولكنها الفصل 14

رواية سلفتي ولكنها الفصل الرابع عشر 14بقلم ميرا ابو الخير

رواية سلفتي ولكنها الفصل الرابع عشر 14



امجد وهو نازل بغضب:  سجدددةةةة. 
سجدة بصت له ببرود وباست خد الشاب نزل امجد بغضب: ومين دا بقا كمان يا محترمه ولا مصدقتي تمشي ع حل شعرك لما اتجوزت عليكي و رميتك . 
سجدة ........ 
امجد بغضب نزل وشدها وبص للشاب واتصدم وو..... 

سجدة بصت له ببرود وباست خد الشاب نزل امجد بغضب: ومين دا بقا كمان يا محترمه ولا مصدقتي تمشي ع حل شعرك لما اتجوزت عليكي و رميتك .
سجدة ببرود: وانت مالك مش اتجوزت ارملة اخوك ورمتني انا بقا هتجوز دا حبيبي بعد اما اقوم بالسلامه.
امجد بغضب نزل وشدها وبص للشاب واتصدم:  انت مين يا حيووو"ان انت.
الشاب ببرود:  ملكش فيه.
امجد بغضب لسه هيضر"به سجدة وقفت في النص: اياك تمد ايدك ع حبيبي اياك.
امجد مسكها من شعرها بعـ. ـنف وخدها ع الاوضه و حكمت لطمت الشاب راح وراه زقه بغضب.
سجدة بغضب: اوعاااا سبنيييي انت اتجننت مالك بيااا.
امجد قلع حزمه وبغضب اعمي:  مصدقتي هاه من شريف ل للحيو"ان يلي برا دا.
سجدة بترجع لورا: ا انت هتعمل ايه.
امجد بغضب و عيونه حمرا:  هربيكي مانتي قاعدة في بيتي يبقا لازم اربيكي عشان منظري.
سجدة بخوف ولازقت في الحايطه:  ا انا حامل يا امجد اعقل.
امجد بغضب وصوت عالي:  بنننن حررررر"ام صححح حامل في ابن اخويا من الحرررر"اممم.
سجدة بزعيق قربت و كف نزل ع وشه صدمه:  اخرس انا استحملت كتير لحد هنا وكفاية دا ابنك وانا عملت تحليل  DNA و بكرا هنشوف النتيجه.
امجد بغضب:  اكيد هتزوريها لا يا حلوة هاخدك عند دكتور اعرفه و نعمل التحليل عشان حجتك القذ"رة دي تخلص.
سجدة ببرود: تمم برا عايزة اقعد مع حبيبي شويه.
امجد بغيظ:  والله مانا طالع اما نشوف اخرتها في ام البيت دا.
خرجت سجدة وهي مبتسمه وغمزت لحماتها وفي نفسه ( اول انتصار للحب علي السحـ. ـر).
بقلم ميرا ابوالخير.
عند سمية.
سميه بتلف وشها لاقته مبتسم وريحه بو"قه مقر"فه طلع حاجه ما:  يلا عشان تيجي معايا يا حبيبتي.
سميه بزعر و من كتر الخوف صوتها مش طلع.
بقرب منها وهي بترجع لورا وقعت علي د"م علي الارض.
سمية بقت متغر"قه د''م بصت للد"م وقعدت تصرخ.
قامت جري لاقته اختفي فتحت الباب ونزلت تحت بهلع و هي بتترعش اتزحلقت من علي السلم وقعت كام درجه: ااااااه.
سميه بوجع لاقت حاجه ما مسكتها لاقتها كرة سودة متغر"قه حاجات مقر"فه رمتها و كملت نزول بخوف ع اخرها.
عند سجدة.
الشاب سامي:  وحشتني اووي يا سجودتي.
امجد بغيرة:  اسمها زفت سجدة.
سامي ببرود:  وانت مالك موجهتش لك كلام.
امجد بعصبيه كان هيقوم سجدة اتكلمت:  اه صح مش هنخرج شويه يا حبيبي اصل حاسه بخنـ. ـقة هنا موو''ت.
امجد بتعييب:  مووو"ت  ابو امك يا شيخه.
سجدة برفع حاجب:  بتقول حاجه.
امجد بتتريقه:  وانتي مالك حد وجهلك كلام.
حكمت ضحكت وغمزت للشاب.
سامي بحب:  اجهزي طيب هنخرج.
سجدة بفرح: هيييييي فوريرة.
قامت و امجد دب رجله في الارض بغضب:  اقسم بالله لو مقومت مشيت لقت"لك.
حكمت بخوف غمزتله يمشي عشان عارفه ابنها: احم تيكيرة دلوقتي ابقي قول لسجودتي هنخرج بكرا تشاااو.
قلع الجزمه و هو خارج حدفها ع سامي طلع يجري خبط في سميه.
سميه داخلت بهلع وسامي مشي: الحقوونيييي ع عفريت ع عفرريتتتتت.
امجد بعدم فهم:  مالك يا حبيبتي في ايه.
سميه بتشاور:  ف فوق م موجود.
حكمت جابت مياه:  اشربي يا بنتي واهدي مالك.
سميه شربت و امجد مش فاهم:  حصل ايه.
سميه شاورت ع هدومها:  الد"م ملي هد"ومي و وفوق.
امجد باستغراب: د'م ايه مفيش حاجه.
سميه بصت و اتصدمت مفيش اي اثر لاي حاجه:  ا ازايي.
امجد بيهديها خرجت سجدة وبصت لهم بهدؤء:  هو فين سامي.
امجد بلامبالاة:  تعالى نطلع شقتنا يا حبيبتي.
سمية بصت بشك لسجدة:  يلا يا حبيبي.
بقلم ميرا ابوالخير.
طلع امجد وسميه يلي مرعوبه غير الشيخ يلي مش بيرد عليها.
قعدت سجدة بهدؤء و حكمت بحزن:  كل الشيوخ  يلي روحنا لهم مش عارفين يحلوا العمل ليه طيب.
سجدة بحزن:  تعبت اوي يا ماما انا عارفه انه اختبار من ربنا بس والله قلبي موجوع و ابني ذنبه ايه دا ابوه شك فيا وفي شر"في.
حكمت حضنتها:  كله من زن ابليـ. ـس يا بنتي الصبر.
سجدة بهدؤء:  ايماني كبير اوي انه هيرجع حبيبي لحضني وهياخد حقي.
حكمت:  خير إن شاءلله كلنا معاكي ابني غايب بس والله قلبه معاكي وانتي شوفتي.
ابتسمت سجدة.
تاني يوم.
امجد كان مستني سجدة لاقي سامي معها اتعصب ع اخره:  انت جاي ليه.
سامي ببرود:  خطيبتي.
امجد ببرود اكبر: اركبي يا هانم.
سجدة ببرود:  تؤ هركب مع سامي عن اذنك.
سابتها رزع باب العربيه كان هيكسر الازاز ركب ومشي ووراه سامي وسجدة.
امجد فونه رن:  الو يا حبيبي.
سميه بدلع:  روحت فين الصبح كده.
امجد بهدؤء: مشوار اخلص من زنه يا قلبي وهاجي نخرج افسحك شويه.
سميه بسعادة: متتاخرش يا حبيبي امووه.
قفل معها وبيبص ملاقش العربيه.
وقف استغرب اتصل ع سجدة مبترودش في الاخر ردت:  الهانم فين.
سجدة وبتشرب عصير قصب:  بتوحم ع عصير عايز ابني يطلع مسلوع يعني.
امجد بضحك:  شبهك صح.
سجدة بغيظ:  وليه مش شبهك ماهو ابنك.
ابتسم امجد تلقائي.
بعد شويه وصلوا كلهم وعملوا التحاليل.
في البيت.
سمية قاعدة لاقت يلي وقف علي السقف: بسم الله.
شوقي وبيطلع سنانه:  افتكرتي ايمانك دلوقتي.
سميه بصت له وطلعت تجري نزلت من الشقه.
لاقت حماتها خارجه:مالك.
سميه بهدؤء مزيف:م مفيش انتي خارجه يا حماتي.
حكمت: ايوا خارجه.
سميه: هاجي معاكي لحد اما يجي جوزي.
حكمت:لا عشان البيت ميبقاش لوحده عن اذنك.
نزلت حكمت وسميه سامعه اصوات مخيفه حطت ايديها ع ودنها لاقت يلي حط ايده ع كتفها.
سميه صوتت:اعاااااااااااااااااااااا.
امجد باستغراب:مالك.
سميه حضنته: خضتني يا حبيبي.
امجد بهدؤء: سلامتك من الخضه.
سميه: هو انت كنت فين.
حكي م حدث.
سميه:اها طيب المهم هعمل حاجه مهمه وجايه بااي.
باسته من خده ومشيت.
سجدة كانت بتكلم سامي تحت البيت لاقي مياه نزلت عليه غرقته.
امجد من فوق بتقليد صوت وليه:يوه يقطـ.ـعني ماخدتش بالي.
سجدة فطست ضحك وسامي بص لها بغيظ ومشي.
بقلم ميرا ابوالخير
بليل.
عند امجد.
كان مستني رد الدكتور عليه و قاعد مش عارف حاسس بحيرة وخوف سمع صوت الاذن قام ابتسم وراح الجامع وساب فونه.
وصل امجد الجامع وحس بنغزة قوية بس اول م رجله اتحطت في الجامع حس براحه كبيرة اوي اوي داخل اتوضى و بدء الصلاة و هو بيدعي.
عند حكمت.
الامام: الحل بايد ربنا سبحانه وتعالى السـ.ـحر يلي اتعمل شديد بس ربنا اشد واشد مرات ابنك ايمانها قوي و انشاءالله هتتحل.
حكمت: يارب والله يا شيخنا هي تعبت اوي.
الامام: اختبار وهتعديه تصبر بس.
حكمت ابتسمت و سجدت لربنا الشيخ طلع ازازة مسك وازازة فيها مياه قراءن خدتهم و روحت.
بقلم ميراابوالخير.
خرج امجد من الصلاة و راح جاب فونه لاقي رسالة ( نتيجة التحاليل غير متطابقه مع العينه).
امجد بصدمة:  ي يعني دا.
راح البيت جري وهو كله صدمة و قلبه مهزوز.
عند سجدة.
بينط الحرامي وسجدة قاعدة بهدوم البيت بتطلع عشان تنام لاقت ايد ما بتشدها من هد"ومها:  مكنتش عارف انك مزة اوي كده فيها ايه اما اتسلى معاكي قبل اما اخد ر"وحك.
سجدة بصت له بزعر لاقت الباب اتفتح وداخلت سمية مع البوليس:  اتفضلوا الهانم فاتحه البيت ضعا"رة وجايبه رجا"لة نص بيتها.
سجدة: ايهههههه.
سميه للظابط:  ودي صورها مع كل الر"جالة يلي كانت بتجبهم هنا.
الظابط:  تمم كده وانتي مين بقا.

#يتبع....
#بقلم_ميرا_ابوالخير.
#سلفتي_ولكنها.

اهو طويل ايكش يبقا في تفاعل بقا عشان انزل الجديد 🙄🙄.

Mira Abulkhair






جاري كتابه الفصل الجديد للروايه حصريه مدونه دار الروايه المصريه اترك تعليق ليصلك كل جديد وحصري 

 ملحوظة اكتب في جوجل. " رواية   دار الرواية المصرية  " لكي يظهر لك الفصل كاملا
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -