روايه المظلومه والقاسي المتعجرف الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم اسراء الاتربي

أخر الاخبار

روايه المظلومه والقاسي المتعجرف الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم اسراء الاتربي

روايه المظلومه والقاسي المتعجرف الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم اسراء الاتربي

 روايه المظلومه والقاسي المتعجرف الفصل الثاني والعشرون 22 



#المظلومه_والقاسي_المتعجرف 
#البارت 22

دخلت تغريد بعد ما ميرا... خرجت وقفلت الباب إلياس طلع كان لابس بنطلون وعاري الصدر.. بصلها واتفجاء وقربت عليه.

إلياس: انتي بتعملي اي هنا وفين ميرا

تغريد قربت منه... حطت ايديها علي صدره... إلياس بعدها بغضب. 

تغريد: انت بتاعي انا ي إلياس انا وانت المفروض اننا كنا لبعض ميرا اخدتك مني 

إلياس بغضب: انتي اتجننتي ي تغريد انتي اختي 

تغريد بغل: انا مش  اختك ي إلياس انت فاهم 

تغريد فضلت تصرخ وتقطع في هدومها وتقرب من إلياس كل اللي تحت سمعه الصوت وطلعه... فضله يرزعه عالباب. 

إلياس بغضب وهو بيبعدها: انتي بتعملي اي ي مجنونه انتي. 

تغريد جذابته لسرير.. وقع فوقها وهي فضلت تصرخ... الباب اتكسر وكله دخل واتفجاء م المنظر.

تغريد زقت إلياس وقامت ببكاء مزيف. 

تغريد: شايف ي عمي إلياس حاول يعتدي عليا 

والد إلياس بغضب: صحيح الكلام ده ي إلياس 

إلياس بغضب: دي بتكدب انا معملتش حاجه هي اللي دخلت اوضتي وفضلت تقرب مني.

تغريد ببكاء: انت حاولت تعتدي عليا بتكدب ليه. 

فريال والدتها ادخلت 

فريال: والدك كان هيضيع بنتي ي خوي 

والد إلياس بحزم: انا مش عايز اسمع حاجه ي فريال بنتك محصلهاش حاجه انا واثق في إلياس مستحيل يعمل كده. 

فريال بغضب: تقصد ان بنتي بتتبلي عليه ي خوي 

والد إلياس: خدي بنتك والكل ينزل انا عايز اتكلم مع إلياس علي انفراض. 

ميرا كانت واقفه مصدومه من كل اللي بيحصل حاسة ان الدنيا بتلف بيها و وقعت علي الارض فقدت الوعي. 

إلياس جري عليها شالها حطها عالسرير فضل يفوق فيها.... لحد ما فاقت زقته بعيد عنها

ميرا بغضب: ابعد عني وطلقني 

إلياس: ميرا انا معملتش حاجه والله 

ميرا: مش عايزه اسمعك خليه يطلع برا ي عمي 

والد  إلياس: ميرا ي بنتي اهدي انا واثق في إلياس انه معملش كده 

ميرا بغضب: امال اي اللي احنا شوفناه ده 

إلياس: والله ي ميرا ما عملت حاجه انا طلعت لاقيتها في الاوضه. 

والد إلياس: البس وانزل ي إلياس 

عند عمة ميرا وبنتها... كانو ف اوضتهم وبيتكلمه. 
فريال بغضب: اسكتي ي بت عايزه تفضلي قاعده في وشي إلياس لازم يبقا ليكي 

عند نور... كانت بتجهز في اوضتها علشان تقابل العريس خلصت وطلعت اتفجاءة من اللي قاعد قصادها. 

نور بصدمه: إياد انت بتعمل اي هنا

مراد: اقعدي ي حبيبتي 

نور: اقعد اي انا مش فاهمه حاجه 

مراد:إياد هو العريس ي نور 

إياد: احم ممكن اتكلم مع نور شويه ي، مراد 

مراد قام: تمام هسبكم تتكلمه مع بعض 

إياد بجديه: تعالي اقعدي ي نور 

نور قعدت بعيد عنه بغضب 

نور: اديني قعدت ممكن تفهمني انت هنا بتعمل اي 

إياد بابتسامة: جاي اتجوزك اي اللي مش مفهوم 

نور قامت: وانا مش موافقه 

إياد: نور اقعدي... انا هتجوزك علشان بحبك مش هخسرك تاني. 

نور بغضب: اي، يعني هتجبرني 

إياد بثقه: لو اضطريت هعمل كده

نور بعناد: وانا مش موافقه ورايني هتعمل اي 

إياد: حاضر هوريكي ي نور علشان تكوني معايا هعمل اي. 

عند إلياس وميرا... نزل إلياس واتكلم والده

والد إلياس: إلياس هيتجوز تغريد

إلياس بصله وقال... يتابع.

انا اسفه ي فانز عارفه ان البارت قصير واني مقصره معاكم بس والله غصب عني بجد اعذروني انا تقريبا فاقده شغفي للكتابه نهائي بس بعافر علشانكم ♥🙂
بقلمي Esraa G Eletrby



تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -