رواية احببت زين الصعيد الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم فرح

أخر الاخبار

رواية احببت زين الصعيد الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم فرح

 رواية احببت زين الصعيد الفصل التاسع والعشرون

رواية احببت زين الصعيد الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم فرح

رواية احببت زين الصعيد الفصل 29



 يفسحها و حمزه و مالك قعدو في البيت يلعبو 
تاني يوم الصبح
زين: يلا يا جماعه علشان نمشي 
حمزه: كلنا جهزنا يلا 
و طلعو و رجعو الصعيد 

احببت زين الصعيد
البارت 29
الكاتبه فرح♥♥🫂
رجعو الصعيد استقبلتهم سميحه
سميحه: اتوحشتكم قوي يا ولاد
فرح: و انتي كمان يا ماما والله
سميحه: يلا اطلعو ارتاحو
حمزه: زين تعالي عايزك
زين خده و دخلو
حمزه: ل امتا يا زين انا مش طايق البت دي
زين: ماشي يا حمزه اطلع و انا هعرف اهلها ييجو ياخدوها
حمزه: علي فكره انا سمعتها بتكلم حد امبارح و بتقوله لو عرفت مكانهم هجبهم و اجي
زين بتنهيده: ما ده اللي خليتها ترجع علشانه يا حمزه
حمزه بعدم فهم: يعني ايه فهمني
زين: البت دي بتلعب تبع المنياوي و عايزه توقعنا و انا خليتك ترجعها علشان كده
حمزه بغضب: يا بت ال ** والله ما هسيبها
زين: اهدي خلاص كشفته و هحاسبه انا و هي هتطلقها
حمزه: تمام و طلع و سابه
دخل عندها لقاها قاعده
حمزه: انتي طالق بالتلاته لمي هدومك و غوري يلا
رضوي ببرود: احسن برضو
حمزه استغربها وسابها و نزل
عدي يومين و حمزه طلق رضوي رسمي و الاحوال مستقره
فرح: مش ناويه تحني علي الولد بقا يا شيخه اتقي الله
ريم بتنهيده: حاضر يا فرح
فرح بابتسامه: ايوا كده يلا قومي اطلعي زمانه جاي
ريم: حاضر و طلعت لبست قميص و استنت مصطفي
مصطفي فتح الباب و وقف مصدوم: هو انا دخلت اوضه غلط ولا ايه
ريم بضحك: لا دي اوضتنا
مصطفي: اومال ايه الحلويات دي
ريم اتكسف و نزلت وشها
مصطفي قرب منها و شالها و نسكت علشان عيب
تحت كانو بيتعشو
زين: حد ينادي مصطفي و ريم خلينا ناكل عايز اطلع انام
فرح بهمس: قالو هينامو ابدأ اكل بقا
زين: اه طاب يلا ي جماعه كلو
كلو و كل واحد طلع اوضته
عند زين و فرح
زين نايم علي رجليها و هي بتلعب في شعره
فرح: مالك شكل في حاجه
زين: لا والله مفيش حاجه ي حبيبي تعالي يلا ننامو زمان رجلك وجعتك
فرح: يلا و خدها في حضنه و نام
الصبح علي الفطار
ريم و مصطفي نازلين يضحكو
زين: والله عاش من شافك يابني
مصطفي: كنا مع بعض امبارح يا جدع بطل كدب
زين بصله و ضحك و بعدين اتكلم: مالك هنروح نشوف العروسه النهارده
مالك: ماشي ياخوي اللي تشوفه
زين: انا همشي انا اجي الاقيكم جاهزين و باس راس امه و فرح و مشي
فرح: ريم تعالي نقعد بره
ريم: حاضر و طلعو
فرح: هاا
ريم اتكسف
فرح بضحك: خلاص ياختي
و فضلو قاعدين سوا لحد ما الليل جه
زين بيلبس قدام المرايه و فرح وراه
فرح:زين هتتاخر
زين بغمزه: ليه عايزاني
فرح ضربته في كتفه: بطل ق'لة اد'ب
زين بضحك: لا مش هتاخر متناميش بقا
فرح: حاضر و نزلو راحو العروسه
سميحه: هاا يا مالك ايه رايك يا ولدي
مالك: والله ما شوفتها ياما و كمل معلش يا مرت اخوي عايز اقولك حاجه
فرح: حاضر
زين: عايز ايه
مالك: يابني دي اكبر مني
فرح: هكلمه دقيقه بس و راحت مع مالك
مالك: معلش يا مرت اخوي عايزك تروحي تشوفي حلوه ولا لا و طبعها و اكده
فرح: عنيا الاتنين هقول ل زين و اخد ريم و ماما و نروح
مالك: تسلم عنيكي خلاص ماشي
عند فرح و زين
زين: مالك عايزك ليه
فرح: كان عايزني اروح اشوف العروسه ممكن
زين بابتسامه: ممكن يا حبيبتي خدي ريم و امي و روحو
فرح: حاضر و يلا ننام
زين: خدها في حضنه و نامو
الصبح
زين: هتروحي و قبل ما اجي تكوني هنا سامعه يا بطتي
فرح باسته من خده: حاضر يا قلب بطتك
زين: لولا اني متاخر كنت
فرح: ششش انزل يلا
زين ضحك عليها و خدها و نزلو
فرح: يا ريم يلا
ريم: مستعجله علي ايه
فرح: علشان زين قالي تكوني هنا قبل ما اجي
ريم: طاب يلا احنا جاهزين اهوه
راحو العروسه و اتعرفو عليها و قعدو معاهم شويه و روحو قابلهم مالك
مالك: اي حلوه ولا
ريم بضحك: مستعجل ليه
مالك: اسكتي يا بت هااا يا مرت اخوي
فرح: جميله يا مالك والله و هتحبها
مالك: علي ضمانتك
فرح بضحك: اه طبعا قاطهم زين
زين: مالك الفرح الخميس الجاي
مالك بصدمه: اي خميس ايه يا زين
زين ببرود: اتفقت مع ابوها خلاص
مالك: ماشي
جه يوم الفرح و عملو فرح كبير زي زين و حمزه
عند مالك و صبا
مالك شال الطرحه من علي وشها: مشاء الله
صبا اتكسف
مالك: قومي يلا غيري علشان نصلي
صبا: حاضر و قامت دخلت الحمام غيرت و طلعت كان لابسه الاسدال
مالك صلي بيها و خلصو و هي قامت خلعت الاسدال و كانت لابسه بجامه بيضه مالك قرب منها شالها و نسكت علشان عيب
و بعد شويه اشتغل ضرب النار
الصبح فرح قامت عملت الاكل و خبطه عليهم
مالك: صباح الخير يا مرت اخوي
فرح بضحك: صباح النور الاكل اهوه انا نازله
و نزلت راحت عند زين
زين باستغراب: مالك كده بتضحكي ليه
فرح: علي اخوك
زين: ماله
فرح: ملوش ملوش انا هنزل زمان ماما صحت و نزلت
زين: خدي يا بت
بعد شويه مالك و صبا نزلو بيضحكو و حمزه كان بيبص بحزن ان ليه هو الوحيد اللي عاش في مرار فرح لاحظة و راحت عنده و قعدت قدامه
فرح: انا عارفه انك زعلان بس دا الخير والله و الحمدلله انه  ربنا كشفها
حمزه بابتسامه: مش زعلان هو فعلا الحمدلله انه كشفها
فرح: طاب يلا قوم بقا علشان ناكل و بعدين تاخد ياسين و تمشو شويه في البلد علشان يزن نايم
حمزه بابتسامه: حاضر عيوني ل ياسين
فرح: تسلم عيونك يارب
بعد الاكل فرح و ريم و صبا قعدو سوا يتكلمو
فرح بضحك: انتي عسل اوي يا صبا والله
صبا: انشاءالله يخليكي يارب يا ام يزن
فرح: حبيبتي قوليلي باسمي عادي
صبا: حاضر
اليوم خلص و هما حبو صبا خالص
عدت الشهور و فرح بقت في التاسع و مرضتش تروح تعرف نوع البيبي
فرح لقت يزن بيعيط: يوووه يا يزن اسكت بقا اسكت
صبا: ماله ماله هاتيه كده
فرح: معرفش و انا مش قادره اقف و شكلي هولد دلوقتي
ريم بضحك: من السابع بتقولي نفس الجمله ي بت
فرح ضحكت
ريم حست بدوخه و فرح لحظتها
فرح بقلق: مالك يا ريم
ريم بتعب: معرفش انا حاسه بدوخه جامد
سميحه: مش يمكن تكوني حامل يابتي
ريم بفرحه: بجد يا ماما
فرح: تصدقي ممكن تعالي هلبس و ارن علي زين و نروح تيجي معانا يا صبا
صبا: لا روحو و انا هقعد ب العيال
فرح: ماشي يا حبيبتي خلي بالك اللي يخبطوكي علشان البيبي
صبا: متقلقيش
فرح: يلا يا ريم
ريم: ماشي يلا و طلعت كل واحده اوضتها
فرح بتكلم زين في التليفون: يا زين هطلع اجيب حاجه و الله مش هتاخر
زين: يا بنتي اقعدي هتولدي في الشارع
فرح: لا لا والله هروح بقا ماشي
زين بقلة حيله: ماشي يا فرح روحي
فرح قفلت معاه و لبست و نزلت
ريم: يلا
راحو للدكتوره و كشفت عليها
الدكتوره:الف مبروك انتي حامل
ريم بفرحه:بجد الحمدلله و قامت حضنت فرح
الدكتوره: اهم حاجه الراحه و كلي كويس و ده علاج
ريم: ماشي
روحو لقو مصطفي واقف علي الباب قلقان
مصطفي جري عليها: كنتي فين
ريم: كنت عند الدكتوره
مصطفي: ليه
ريم: اممم كانت بتقولي انت هتبقي اب حلو
مصطفي بصدمه: لا متهزريش
ريم بضحك: والله ما بهزر
مصطفي شالها و لف بيها: مبروك يا حياتي مبروك
كلهم باركولها
فرح بالم مسكت ايد زين: ااه زين
زين بخضه: مالك في ايه
فرح بتعب: شكلي بولد
ريم جريت عليها: زين قوم بسرعه نروح المستشفي بسرعه
فرح: اااه مش قادره يا زين
زين: اهدي ي حبيبي اهدي
شالها و راحو المستشفي
الدكتوره: افتحو العمليا'ت بسرعه بتولد

الكاتبه فرح ♥♥🫂
بارت كمان اهوه و طويل لما اشوف التفاعل بقا
مش هنزل البارت اللي بعده غير لما ده يعدي ال 5000



مشاهده 👈 الفصل الثلاثون

جميع حلقات الرواية هنا 👈 رواية احببت زين الصعيد كامله




جاري كتابه الفصل الجديد للروايه حصريه مدونه دار الروايه المصريه اترك تعليق ليصلك كل جديد وحصري 

 ملحوظة اكتب في جوجل. " رواية( احببت زين الصعيد)  دار الرواية المصرية  " لكي يظهر لك الفصل كاملا
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -