رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل الثالث3 بقلم مروه موسي

أخر الاخبار

رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل الثالث3 بقلم مروه موسي

 رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل الثالث

رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل الثالث3 بقلم مروه موسي


رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل 3



نور ؛ يلا بس نتغدي شوية الملوخية دول ونسيبنا من موضوع الشغل دا 

وهما بيتغدوا لقوا صوت الجرس 
نور فتحت ووجدت أمامها صاحب البيت 
نور: اتفضل ي عمي حمدي 
حمدي: مفيش ولا سلام ولا كلام فين الفلوس 
نور: اخر الاسبوع دا هكون جبت ليك كل الفلوس بتاع حضرتك 
عفاف: اصبر علينا شوية ي استاذ حمدي والله احنا مش نسين بس معاش ابوها يدوب الاكل والله وبيخلص قبل الشهر بمدة 

حمدي: والله انا مليش دعوة بالكلام دا كله انا ليا إيجار وأنتوا ليكوا الشقه تدفعوا الايجار تقعدوا في الشقه 
عفاف : حاضر ي استاذ حمدي حاضر 
حمدي وهو نازل: والله دي بقت شغلانه تقرف 

(ماذا قال يونس وهو في بطن الحوت ؟ لا اله الا انت اني كنت من الظالمين ).....

صفاء : انت مش هتشوفلك واحدة تتجوزها 
فرعون وهو بيعد فلوس والسيجارة في فمه : وماله عشان اجيبها زي اللي فاتت كرهتيني فيها 

صفاء بخبث: انا يبني اخص عليك انا مستحيل اعمل كدا هي اللي مكنتش بتحب بيتها وجوزها 
فرعون : عندك كلمة حلوة قوليلها معندكيش اسكتي 
صفاء: طيب حاضر يبني ربنا يرحمها 

فرعون  : مش عاوز اصلا اتجوز تاني مببقاش فاضي ولا ليها ولا لغيرها 
صفاء : يحوستي وتضحك البلد علينا تبقي فرعون بيهيبتك وجبروتك ومعندكش حتت عيل يشيل اسمك والناس تاكل في لحمك 

فرعون : بقولك اي ي حجة لما اعوز اتجوز هقولك 
ولقي تليفونه رن 
عادل: ايوا ي فرعون احنا وصلنا لبيت البت اسمها نور 
فرعون : اطلع علي صاحب العمارة ونفذ كلامي 
عادل : تمام ي باشا 

عادل طلع لصاحب العمارة 
حمدي : اهلا وسهلا خير يباشا 
عادل : الشقه اللي في الدور التالت محتاجها 
حمدي: بس فيها ناس مأجرينها و...
عادل بمقاطعه: وانا عاوزها مش للايجار لاء للشراء 
حمدي بفرح : بس هتبقي غاليه اوي عليك بلاشها 
عادل : ها كام 
حمدي: مليون الا ربع 
عادل : مليون من عندي وتكون خلال ٢٤ ساعه متسجلة بالاسم ليا 
حمدي: بس كدا عنيا ليك اصلا من يومهم والسكان دول فقر ومعاملتهم زفت 

عادل : خلاص انا مبحبش الكلام كتير بكرة تكون الشقه ملك ليا فاهم وسابه ونزل 
حمدي طلع جري علي الشقه وخبط 
عفاف: حاضر حاضر 
حمدي: بقولك اي انتي وبنتك الشقه تتخلي النهاردة مش هستحمل اكتر من كدا يلا شوفلكوا داهيه غير هنا 

نور : ازاي بس ي عمي حمدي هنروح فين وهنودي حاجتنا فين احنا ملناش مكان غير هنا 
حمدي: في واحد عرض عليا مبلغ كويس وطالب الشقه 
عفاف: بس من الأصول تعرفنا قبلها بكتير ي استاذ حمدي مش تطلب مننا نخلي البيت من يوم وليله 

حمدي: أصول اي يا ام أصول هو انتوا تعرفوا اصلا حاجة عن الاصول اخلصوا بدل ما اجيب البوليس 
ونزل تحت 

عفاف بعياط : ابوكي من ساعه ما مات والدنيا جاية عليا اوي والحمل زاد 
نور : الصبح انا هتكلم مع صاحب الشقه يمكن يكون كويس وناخد فترة نشوف شقه غيرها او نأجرها منه 

عفاف : مش هيرضي انتي مشوفتيش لهفه حمدي الكلب علي الفلوس ازاي 
نور : متقلقيش ي ست الكل كل حاجة هتتحل 

صفاء لرامي : تسلم ايدك 
رامي : كله بتمنه بس مش حرام عليكي تموتي البت وعيالها فرعون لو عرف هيطربق الدنيا علي دماغنا 
صفاء: والله كل واحد يخاف علي نفسه بقي 
رامي: من يومك ومبعرفش اسلك معاكي في كلمه يعني انا اخاف علي نفسي حاضر ي صفاء هانم 
صفاء: عوزين نشوف عروسة لفرعون بس تكون خبيثة تجيب العيل وناخد انا وهي كل اللي وراه كله 

رامي: لو مكنتيش خالتي كنت انا بلغت فيكي 
صفاء: امك رميتك وانت حتة لحمة ي حبيبي وانا اللي ربيتك 
رامي: ربتيني تربية سوء طالع زي خالتي 
صفاء: مالها خالتك ي عنيا تمشي في اجدها مكان تقول اتهدي ي ارض ما عليكي قدي 

عدي الليل ونور وعفاف منموش من القلق 
الصبح جت عربية واقفه قدام العمارة ونزل منها عادل 
عادل : ها السكان مشيوا 
حمدي: اكيد انا هطلع اشوفهم اهو 
بعد شوية حمدي ماسك نور من دراعها وعفاف بالأيد التانيه وبيرميهم برا العمارة قدام الناس كلها 

عفاف : لو سمحت ممكن تسيب لينا وقت نشوف مكان غيره 
عادل بغرور: معنديش وقت ي حجة 
نور بترجي: طب احنا ملناش مكان ومنعرفش غير المكان دا 
عادل : متتكلميش كتير
عفاف: طب ناخد منها إيجار حتي والله مفيش حل عندنا واحنا نعمله 

نور : طب استني علينا يومين بس والنبي 
عادل: دي أوامر ولازم تتنفذ 
عفاف: طب احنا ممكن نكلم اللي أمرك ونتفاهم معاه يمكن يقول استنوا يومين نشوف مكان 

نور : انا هاجي معاك واكلمه 
عادل: تمام تعالي
عفاف: هاجي معاكي 
عادل: لاء خليكي هي اللي هتيجي 
نور:متقلقيش ي ماما انا مش هتأخر هرجع علي طول 

فعلا عادل خد نور وطلع علي قصر الرعب قصر فرعون 
عادل : ادخلي 
نور: ينهر جمال القصر شكله تحفه من برا 
عادل : انجزي ورايا 
دخلت اتخنقت اترعبت من شكل القصر من جوا كله شكله يخوف 
نور : ي ماما هو انا دخلت المقابر ولا اي 

فرعون بصوت عالي : ايوا انتي في المقابر بس حية مموتيش 
نور بصدمه لعادل: مين اللي جاب البتاع دا هنا 
عادل : دا فرعون صاحب الشقه اللي انتوا فيها 
نور : مش ممكن 
فرعون : انا هرميكي رمية الكلاب انتي وامك عشان تعرفي تتعاملي مع أسيادك بعد كدا ازاي 
نور : انا عاوزة امشي من هنا وشقتك خلاص ٢٤ ساعه هتكون فاضية مش عاوزة حاجة منك 

فرعون : ههههههه دخول الحمام مش زي خروجه 
نور: تقصد اي 
فرعون: لازم اخد حقي منك الاول 
نور: منا قولتلك اهو هغور من وشك 
فرعون شاور لعادل يخرج 

نور بتردد: ي عم أقف خودني معاك 
فرعون وهو بيقفل الباب وبيفك زراير القميص بتاعه 

نور برعب : انت انت هتعمل اي 
فرعون بخبث: ولا حاجة هاخد اعز ما تملكي عشان بعد كدا تشوفيني تترمي تحت رجلي 

نور حاولت تخرج لكن فرعون كان متحكم فيها و........ 

يتبع 
البارت الثالث 
Marwa mosa ✌ ❤

مشاهده 👈 الفصل الرابع

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -