امتلكني كبير الصعيد الفصل الرابع والاربعون 44 بقلم منار همام

أخر الاخبار

امتلكني كبير الصعيد الفصل الرابع والاربعون 44 بقلم منار همام

امتلكني كبير الصعيد الفصل الرابع والاربعون

امتلكني كبير الصعيد الفصل الرابع والاربعون 44 بقلم منار همام

امتلكني كبير الصعيد الفصل الرابع والاربعون 44 




 اقلك دا حقك برضو يا بت الناي
فيروز بخوف: خير
دياب : فيروز.. انا يعنى..
دياب غمض عينيه وقال بهدوء
 : فيروز انا متجوز عليكي.... 

الفصل الأربع والاربعين
دياب : انا متجوز عليكي
فيروز : انت بتهزر صح
دياب بيأس : هو الموضوع فيه هزار
فيروز بد*موع : ولما انت متجوز مقولتليش ليه هااا لسه فاكر دلوقتي وبعدين دا..دا  ...
وكملت وهي بتمسح دموعها
: طلقني
دياب : مفيش طلاق
فيروز فضلت تضربه بايديها الضعيفه علي صدره وهي بتعيط
: طلقني طلقني بقولك
دياب مسك اديها وهو بيضحك
دياب بضحك : اهدي بس الله يخرب بيتك
فيروز : وبتضحك
دياب : بقولك اهدي وبعدين انا مش متنيل علي عيني غيرك
فيروز وقفت : احلف
دياب : والله كنت بهزر معاكي
فيروز بتمسح دموعها
: متهزرش كدا تاني
دياب شده لحضنه بحنيه
: خلاص كفايه عياط... انا شوفتك بتغيري من فاطمه اوي قولت امال لو قولتلها اني متجوز هتعمل اي
دياب بعد وشها عن حضنه وبا*س راسها
: بتغيري
فيروز بدموع: اويي
دياب ضحك وشالها
: تعالي ناكل الكيكه
قعد علي الكنبه وهي علي رجلـ"ـه
دياب بدأ يأكلها وهي علي رجلـ"ـه
: خلاص بقا كفايه.. كلي
بعد وقت
فيروز : خلاص شبعت كل انت
دياب : لا كلي انتي بس ملكيش صالح بيا
فيروز: والله  شبعت
دياب با*س راسها
: بالهناء
فيروز : هنام بقا
دياب بسخريه : انا مش موكلك علشان ننام
فيروز بإستغراب: اومال هنعمل اي
دياب حطها علي السرير واعتلاها و دفن راسه في رقبتها وبا*سها
: سبيلي نفسك خالص
..........
خديجه في حضـ"ـن حازم
خديجه : العيال كبرو واتجوزو كلهم بسرعه اوي
حازم بحزن : الزمن بيجري
خديجه حبت تخفف عنه
: فاكر.. فاكر وفاء وكانت بتعمل فينا اي يااالهوي ولا البت اللي جبتها صحيح لو واحده وقعت في مشكله هتتجوزها
حازم ضحك : ضميرك اسود.. وبعدين انا كبرت خلاص
خديجه بتزيح شعرها لورا
: علي فكره انت لسه حلو والشيب اللي في راسك مخليك احلي
حازم اتعدل : وبرضو صحتي حديد وممكن نخلف مع دياب عادي
خديجه : لا ولله الناس تقول كبير البلد اتجنن
حازم: معروف يعني الصعيد بيخلف كتير انا كنت عايز  6
خديجه: دسته يعنى
حازم: ايوه بس انتي اللي فرهدتي بسرعه
خديجه: نام الله يهديك يا حازم نام
حازم ضحك وشدها لحضنه تاني
:هنام اهو
............
تاني يوم
فيروز صحيت وهي ماسكه اللحا*ف وبتشده عليها وبتبص لملامح دياب اللي جنبها قد اي هو حلو بشعره الأسود و ملامحه الرجوليه فيروز ابتسمت وميلت باسته من خده ولسه هتقوم من السرير دياب مسك ايديها
: راحه فين
فيروز وهي بتزيح شعرها
: نازله اشوف ماما من ساعة الفرح وانا مش مهتمه بيها وبعدين الوقت اتأخر الساعه واحده الضهر
دياب : مفيش حد صاحي كلهم نايمين متأخر امبارح
فيروز : خلاص هنزل اشوف ماما واعمل الفطار وانت قوم خد دش وغير ويكون الكل صحي
دياب اتنهد : روحي يا فيروز روحي
.............
فيروز: يا ماما تروحي فين بس
ام محمد: هرجع بيتي يا حبيبتي انا طولة هنا اوي
فيروز بدموع: ونبي يما خليكي قاعده متمشيش
هنا دخل دياب: صباح الخير يا ام محمد
ام محمد: صباح النور يا ابني
دياب: مين الي هيمشي بقا
ام محمد: مبقاش ليه لازمه قعدتي يا ولاد يعنى الحمدلله عملت العمليه وخفيت ولو انك اصريت عليا احضر الفرح كان المفروض امشي من زمان
فيروز بدموع: خليكي يما وبعدين هترجعلي لمرات محمد توكلك مره ومره لا
ام محمد بحزن: نصيبي والحمدلله
دياب كان متابع الحوار من بعيد
دياب بجديه: انتي هتعيشي هنا ومفيش كلام
ام محمد: بس ي..
دياب: يلا يا فيروز حضري الفطار
فيروز مسحت دموعه بفرحه
: حاضر
............
مريم واقفه في المطبخ و فيروز معاها يونس نزل ودخل المطبخ
مريم : يعني صاحي بدري يا عريس
يونس : عريس اي ونبي متفكريني
مريم ضحكت : مش قولتلك... تحب اكلمهالك تاني
يونس : لا انا هحاول معاها تاني.. اعمليلي بس قهوه ونبي حاسس راسي هتنفجر
مريم : حاضر يا حبيبي من عنيا
زين دخل : نعم يختي مين دا حبيبك
يونس بضحك : مش جوز بنتها لازم اكون في العين والنني كدا...
كمل وهو بيغمز لمريم : صح يا حماتي
مريم  ضحت
زين بغضب : نني في عينك وقوم يازفت
يونس : يعم هاخد قهوتي وقايم اشبع بيها اهي
..........
يوسف قاعد علي الكنبه بيشرب سجاير وبيتأمل فاطمه اللي نايمه علي السرير بتعب
يوسف لنفسه بسخريه : يااااه  هي دي فاطمه هي اللي كانت بتستناني انا ودياب واحنا راجعين من المدرسه وكل اللي يفرحها نجبلها حاجه حلوه معانا بقيت بالقسوه دي..... يوسف ركز  في ملامحها البريئة مينفعش تبقا شريره
يوس بهمس وهو بيشرب سجاره
: انا فاكر لما كان عندها 16 سنه كان في مشكله بين ابوها وامها معقوله تكون دا السبب
يوسف قام وخد اخر نفس من السجاره وحطها و في الطفايه وقرب من السرير قعد جنب فاطمه وزاح شعرها وباسها بهدوء
بعد واتنهد وهو بيرسم الوش الخشب
يوسف : انتي يا زفته فزي
فاطمه بخوف : في اي في اي
يوسف بقرف : كل دا نوم يا هانم ولعلمك دا اخر مره تنامي للوقت دا فاهمه بعد كدا الساعه خمسه الصبح تكون صحيتي وكل حاجه جاهزه فاهمه
فاطمه بدموع : فاهمه
يوسف بقرف : يلا فزي حضريلي الحمام والفطار بسرعه
فاطمه قامت وهي بتعيط طلعت هدوم ليوسف ودخلت تحضرله الحمام
يوسف دخل وهو بيقلع هدومه
فاطمه بتوتر : ب.. بتعمل اي
يوسف ببرود :  هستحما في حاجه
................
ليليان صحيت بصت جنبها ملقيتش ابراهيم ابتسمت بحزن وقامت ونزلت لقيت ابراهيم برا لابس بنطلون بس وبيقطع في شجرة..... ليليان بصتله بهيام وحب
ابراهيم ابتسمله : صباح الخير
ليليان بكسوف : صباح النور
ابراهيم : فطرتي
ليليان : لا وانت
ابراهيم : لا انا مبحبش افطر
ليليان : الله اي دا مهره انت بتحب  المهرا زي دياب اخوي
ابراهيم قرب من الحصان وحرك ايده علي راسه
ابراهيم : تعالي
ليليان بخوف : لا طبعا انا بخاف منهم اوي
ابراهيم : متخفيش مش هيعملك حاجه
ليليان : لا بيعض
ابراهيم ضحك بصوته الرجولي وليليان تاهت في ضحكته
ابراهيم وقف ضحك : احم ادخلي علشان انتي طالعه بشعرك وممكن حد يعدي ويشوفك
ليليان حطت ايديها علي شعرها
: اي دا ولله بجد
...............
الكل متجمع علي السفره ويحيي بيأكل زينب ودياب كل شويه يهمس لفيروز بحاجه
وحازم وخديجه لسا نازلين
دياب بضحك : اي يا بوي لسه صاحي شكله الصحه في ذمة لله
حازم سحب كرسي وقعد
: تحب اقوم اوريك الصحه
دياب : لا لا يا باشا
يونس بغمز : ومتقولش ليه ان المدام هي اللي واخده عقله
حازم ببرود : علي الاقل بعد العمر دا راجل و بعملها مش زيك عريس مقدرش تعملها
خديجه بكسوف: بس
يونس : احم ليه يا حج الكسوف دا انا حتا ابنك
حازم بص ليحيي وابتسم بسخريه
: حبيب ابوك هي مش صغيره وبتعرف تأكل نفسها
يحيي : جرا اي يا ابوي هو انا اتحشيت فيك
حازم : لا يا حلتها بس تاكل بإحترامك
يحيي : حاضر يابوي اهو
رحيم : وانا يا بوي عايز اتجوز
زين : شوف بس انت بت الحلال وانا هجوزك
رحيم : اي دا لا دا انا بهزر وبعدين حد يسيب كل المزز علشان يتجوز وهم وغم
حازم ضحك : نفس الكلام
الفطار خلص وكلهم متجمعين وكل واحد واخد مراته في حضنه والضحك مالي البيت بسبب تنمر يحيي و ويونس ودياب بعد ما سليم فتن علي حازم وقالهم انه قعد 6 شهور لحد مقر*ب من خديجه
دياب بضحك : الا صحيح يابوي مجربتش تروح لدكتور يمكن كان عندك عطل
حازم : ومروحتش ليه انت مش نفس العطل يا بتاع اول امبارح
... البنات قعدين وهيموت من الكسوف بسيب كلامهم الجريئ...
دياب حط ايده علي رأسه
:.        شاهد 👈 الفصل الخامس والاربعون 
فصل كبير  اهو وحتمال انزل واحد تاني بليل 💙💫
ادعولي😔💔
ℳ𝒶𝓃𝒶𝓇 𝒽𝓂𝒶𝓂💜💫

جميع حلقات الرواية هنا 👈 فصول الرواية كامله


جاري كتابه الفصل الجديد للروايه حصريه مدونه دار الروايه المصريه اترك تعليق ليصلك كل جديد وحصري 

 ملحوظة اكتب في جوجل. " رواية  (امتلكني كبير الصعيد) دار الرواية المصرية  " لكي يظهر لك الفصل كاملا

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -