رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل الرابع 4 بقلم مروه موسي

أخر الاخبار

رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل الرابع 4 بقلم مروه موسي

 رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل الرابع 

رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل الرابع 4 بقلم مروه موسي

رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل 4


نور حاولت تخرج لكن فرعون كان متحكم فيها ومسك دراعها 
فرعون: متخلقش اللي يطول لسانه عليا 
نور بغيظ وخوف: وانت لو راجل مش هتستضعف واحدة زايي وتاخد الشقه منها وتتهجم عليها 
فرعون : انا اعمل اللي عاوزة محدش يحاسبني 
نور وهي بتجري: اللي زيك لازم يتمسحوا من علي وش الارض 

فرعون واقف مكانه : مهما تجري وتحاولي تهربي مش هتعرفي غيرك كان اشطر 
نور وقفت قصاده بكل قوتها: لو كنت اعرف ان شغلي في الكافيه هيخليني اقابلك مكنتش روحت هنا بس انت بتستخدم نفوذك وقوتك علينا احنا الغلابة 

فرعون : اخرسي بقي عشان متندميش ورماها علي الارض 
نور بوجع: أهلي هيحاسبوك علي كدا 

فرعون : هههههههه اهلك بجد هما فين 
اخوكي اللي ملوش كبير ولا له لازمه واللي عاطل 
ولا امك اللي بقت رجليها والقبر 

نور حست بإهانه كبيرة : ما انت نفوذك عمتك عن حقيقتك اكيد الاول مكنتش ولا حاجة ولا هتبقي حاجة طول ما انت كدا 
فرعون خدها كف محترم علي وشها 
ونزل لمستواها: تعرفي انتي لسانك طويل ومراتي مكنتش تقدر تقيم عنيها فيا اللي كانت بتترعب مني 

ولا الناس اللي في البلد لما تعرف إن فرعون ماشي فيها بتهرب من قدامي تيجي انتي حتت واحدة لسه متطلعتيش علي وش الدنيا تردي عليا الكلمة بكلمه 

نور : جرب امشي وسط الناس وانت متمتلكش قوتك ونفوذك هياكلوك عشان اكيد ظلمتهم لدرجة انهم بيهربوا منك لكن مش خوف منك كشخصك 

فرعون : انتي هتحققي معايا يروح امك 
نور بغضب: متجيش سيرة امي علي لسانك الزفر دا 

فرعون خبطها كف كمان ونزل وسابها فوق 

صفاء: انت ي ابني 
فرعون غضبان : نعم .
صفاء: مين اللي جبتها فوق دي 
فرعون نظر ليها بعيون غيظ : من امتي وانتي بتسالي علي حاجة 
صفاء بخوف: لا لا مفيش ي حبيبي ولا كإني اتكلمت 

******إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ ۚ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا💞»
عفاف فضلت قلقانه علي نور مرجعتش وسمعت صوت جريت تشوف مين لقت عصام 

عصام : هو انتوا مفكرين انكوا طلعتوني برا يبقي مش جاي تاني 
عفاف: اختك ي ابني طلعت من الصبح ومجتش 
عصام : هتلاقيها علي حل شعرها 
عفاف: قطع لسانك دي كانت مع الراجل اللي اشتري الشقه وراحت عنده عشان تحاول معاه يسيب لينا وقت نعزل ونشوف غيرها 
عصام: اعمل اي يعني 
عفاف بحزن: تعالي معايا نروح ليهم 
بعد محاولات من عفاف لعصام للذهاب معاها وافق

عصام : المكان فين 
عفاف: معرفش بس اللي اعرفه ان عادل اكيد سايب عنوانه مع حمدي بتاع الشقه 
عصام : طيب هسأله حاضر 
عفاف: يلا يا ابني ربنا يهديك 

وفعلا عرفوا العنوان من حمدي وطلع عنوان قصر فرعون 

بقلم مروة موسي 
دخلوا القصر واتخضوا من منظره 
عفاف : بسم الله الرحمن الرحيم هو البيت دا محدش موجود فيه ولا اي 

عصام : دا مكتوم ومقفول ومفيش ولا شباك ولا ستارة مفتوحين 
عادل : اهلا بيكوا خير 
عفاف: بنتي ي فندم مرجعتش 
عادل : اها هي مع الباشا موجودة 
عصام:طب عاوزينها ومش عاوزين حاجة وهنفضي الشقه وهنمشي 

فرعون من فوق وهو نازل بكل جبروته وشموخه : بنتكوا مين 
اه تقصدوا اللي اسمها نور 

عفاف: ايوا هي جت ليك عشان تترجاك تصبر علينا في الشقه ومن ساعتها مرجعتش 
فرعون وهو قاعد : اللي بيدخل القصر دا بيبقي بتاعي 

عفاف وعصام : يعني اي 
فرعون : يعنوا تنسوا ان ليكوا بنت اسمها نور اصلا 
عصام : انت سامع نفسك بتقول أي انا هبلغ الشرطة 
فرعون : الباب يفوت جمل يلا برا 

وطلعوا طبعا بعد عياط كتير من عفاف في الطريق 
عصام : والله تستاهل البت نور دي اصلا رخمة ومش بطقها 
عفاف بعياط : دي اختك يبني حرام عليك 
انت هتعمل اي في الوقعه الهباب دي شكله واصل اوي الراجل دا 

عصام ببرود : ولا حاجة هبلغ البوليس وهما يتصرفوا 

وفعلا بلغ الشرطة وتاني يوم الشرطة كانت في قصر فرعون 
ومعاهم عفاف وعصام 

فرعون : خير في حاجة 
الظابط : لا مفيش ي باشا والله معرفش أن الواد دا (عصام) هيجيبنا لهنا اسف ي باشا 
عصام : انت جاي تجيب حقنا ولا جاي تخاف هنا 
فرعون : طيب يلا لم الناس دي واتكل علي الله 

وفعلا ذهبت الشرطة من المكان 
عفاف: يباشا احنا معملناش حاجة عشان تاخد البت عندك 
عصام : انت ...
فرعون قام من مكانه واتكلم بفحيح الافاعي: انت اللي تسمعني عشان مرمكش ورا الشمس 
انا هنا محدش يقدر يقولي لاء علي حاجة ومش بتهدد وانا سايبك من امبارح تتكلم وساكت واقدر احبسك حالا بقضية متطلعش منها لكن انك تعمل راسك برأس فرعون دي محصلتش ومش هتحصل فاهمني يعاطل 

عصام خاف من كلامه ومن نظراته خصوصا انه متمكن: ف فا هم 

نور من فوق : ماما ونزلت جري 
فرعون مسكها من ايديها قبل ما تروح لعفاف : اقفي هنا 
نور : سبني ارجوك بقي 
عفاف : احنا معملناش حاجة ليك ولو علي الشقه هنسيبها حالا بس سيبنا وسيب بنتي ترجع معايا 

فرعون : اتكلوا علي الله والشقه طول ما البت دي هنا اقعدوا فيها 
عادل : يلا برا بالذوق بقي عشان منرميش حد فيكوا برا 

نور بدموع : ماما متسبنيش عصام اتصرف 
عصام : انا هتصرف اكيد في حل 

فرعون بخبث: تبيع اختك الليلة دي بكام 
نور بصدمه و.......

يتبع 
البارت الرابع

طفلة هزت كيان فرعون 
Marwa mosa ✌ ❤

مشاهده 👈 الفصل الخامس 
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -