رواية جوزي طلقني بسبب اخته ورحت اتجوزت جوزها الفصل الرابع 4 بقلم هويدا زغلول

أخر الاخبار

رواية جوزي طلقني بسبب اخته ورحت اتجوزت جوزها الفصل الرابع 4 بقلم هويدا زغلول

 رواية جوزي طلقني بسبب اخته ورحت اتجوزت جوزها  الفصل الرابع

رواية جوزي طلقني بسبب اخته ورحت اتجوزت جوزها  الفصل الرابع 4 بقلم هويدا زغلول

رواية جوزي طلقني بسبب اخته ورحت اتجوزت جوزها  الفصل 4



 عبد الرحمن

عبدالرحمن 
عندك حق يا امي بس لو حصل اعملي حسابك اللي مش هدفع اي فلوس هنا ثاني 
رايك اي بقي 
جوزي طلقني بسبب اخته روحت اتجوزت جوزها
الحلقه الرابعه 
بقلم هويدا زغلول
الام 
اخرتها يا عبدالرحمن مش عايزه منك فلوس يا حبيب امك والله هي خلصت لحد كده 

عبدالرحمن 
عايز اقولك أن لو هي فضلت في البيت 
أنا همشي منه وشوفي بقي انتي هتعملي اي 

الام 
مع السلامه يا حبيب امك امشي زي ما انت 
عايز برحتك بس اعمل حسابك لو خرجت برا 
البيت ده مش هترجع ليه تاني 

عبدالرحمن 
بس احب اقولك أن هقفل شقتي 
ايوه وهاخد المفتاح معايا وبعدها طلع 
شقته 

مني 
ها يا حبيبي عملت اي اختك ماشيه من البيت 
صح 

عبدالرحمن 
لا يا حبيبتي احنا اللي هنمشي ايوه لازم 
امي تعرف قيمتي في البيت ده لمي هدومك 
يومين بس نقعد فيهم عند امك وكلها 
كام يوم وهجيب ليكي احسن شقه 

مني 
ده انت تعيش العمر كله عند امي يا حبيبي 
برحتك بيت امي مفتوح لينا يلا بينا وفي شقه 
هند شافت اختها نازله واتصلت بيها 

هند 
رايحه فين يا منى وهتسيبي شغل البيت علي وحماتك كمان هو ده اللي اتفقنا عليه نكون مع بعض دائما

مني
 اسمعي يا بنت قولي لجوزك انت كمان انك عايزه تمشي من البيت وسيبي لها البيت ايه هي وعزه بقى لما نشوف هيصرفه ويكلوا منين 
واقفلي بقى لاحسن عبد الرحمن نازل ولازم نمشي دلوقتي وفعلا كان عبدالرحمن بيقفل الشقه واخدها ومشي وفي شقه حماتي 

عزه 
ليه يا امي بس اللي انتي عملتي ده مانتي 
عارفه أن أنا ماشيه ومش هقعد في البيت 
طيب هتصرفي منين دلوقتي بقي 

الام 
ملكيش دعوه مش انتي عايزه تمشي مع السلامه يا حبيبتي انتي كمان كلامي ليه مكنش 
علشان خاطرك انتي لا علشان خاطر اعرفه 
إن البيت ده حكمه في أيدي أنا مش في ايد 
مراته 

عزه 
والله ريحتي قلبي يا امي والله افتكرت أن أنا 
السبب لما ادخل انام بقي علشان اعرف
أنا هعمل اي ودخلت وحماتي قالت 

حماتي 
عملت اي يا ربي في حياتي علشان يحصل 
اللي بيحصل فيا ده وفي شقه هند 

هند 
قوم يا يوسف هو انت وراك حاجه غير النوم 
قوم يا راجل شوف المصيبه اللي احنا فيها 

يوسف 
فيه اي التاكسي اللي شغال عليه 
حصل ليه حاجه ما تردي يا وليه فيه اي 

هند 
اخوك مشي من البيت وطبعا كل حاجه هتكون 
علينا احنا لازم تمشي من البيت احنا كمان 

يوسف 
هنمشي نروح فين بس طيب عبدالرحمن  معه فلوس يشتري بدل الشقه 10 انا هقعد فين

هند 
وانا مالي يا اخويا انت لازم تتصرف المهم انا مش هقعد في البيت ده ثاني تجيب ليا شقه بيع الشقه دي وناخذ شقه بره

يوسف 
هو انت اكيد بتهزري عايزاني ابيع شقتي اللي في بيت ابويا انا لا يمكن اعمل كده وبعدين هو عبد الرحمن ساب البيت ومشي ليه

هند 
علشان  بيحب مراته يا اخويا ومش بيطيق عليها الهواء واختك بصراحه مفتريه وانا مش هاقدر استحمل اختك في البيت ده

يوسف 
طيب سيبيني انام حرام عليكي انا الصبح في المدرسه واخر النهارده ببقي علي التاكسي  ومحتاجه ريح جسمي شويه حرام عليكي

هند 
ما تقوم يا راجل تشوف هنعمل ايه في المصيبه اللي احنا فيها دي نوم ايه انزل لامك شوف ايه اللي حصل

يوسف 
حاضر حاضر أنا عارف ان مش هعرف ارتاح 
في البيت ده دقيقه واحده وبعدها نزل 
تحت ولقاه أمه عامله تعيط 

الام 
شفت يوسف اللي حصل اخت مراتك خلت اخوك يسيب البيت ويمشي مش مصدقه ان عبد الرحمن يعمل فينا كده

يوسف 
وهي هتعمل ليه كده بس يا ماما هو ايه اللي حصل بالضبط قولي ليا 

الام 
كان عايز اختك تسيب البيت بامر امراته وانا قلت لا اختك كده كده سايبه البيت وماشيه بس انا ما حبيتش اعرف مراته ان الكلمه هتكون كلمتها في البيت ده

يوسف 
بصراحه يا ماما كلنا عارفين نعزه مفتريه كنت ماشيه وخلاص وما تعمليش مشاكل

الام 
وهو ده اللي ربنا قدرك عليه بدل ما تقول لاخوك انت غلطان جاي تقول ليا الكلام ده

يوسف 
بصراحه يا امي انا كمان هسيب البيت وامشي وكنت نازل اقول لك كده بس انت عارفه ان انا ما معيش فلوس اجيب شقه وهبيع شقتي
تصبحي علي خير  

الام 
عوض عليا يارب والله حرام اللي بيحصل 
فيا ده وعزه كانت في اوضتها مشغله 
اغاني بصوت عالي والام دخلت ليها 
وطفت الاغاني 

عزه 
هو اي اللي انتي عملتي ده مش بريح 
اعصابي شويه من اللي حصل فيا 

الام 
حرام عليكي وريحي أعصابك من اي بقولك 
اي انتي مش ناويه ترجعي لجوزك امشي 
دلوقتي يلا 

عزه 
لا اوعي تنسي انك قاعده في شقتي 
هو انتي ناسيه أن بابا كتب ليا الشقه دي 
علشان خاف من إخواتي ولا اي وخرجت 
الام مصدومه من اللي سمعته ومشيت من البيت خالص  وبعدها نزلت ياسمين 

ياسمين 
ماما يا ماما اي ده امال ماما فين يا عزه 
كنت عايزه اعرف هعمل الغدا اي انهارده 

عزه 
أنا كنت فكرها قاعده في الصاله معرفش أصلها 
زعلانه علي عبدالرحمن أنه مشي من البيت د
بقولك اي أنا عارفه أن ليكي كلام مع 
داليا هي فعلا هتتجوز علاء 

ياسمين 
لما امك تيجي ابقي اطلعي عرفني هنعمل 
اكل اي وسبتها وطلعت 

عزه 
هو انتي كده مافيش منك دائما مصلحه 
حتي لو هيتجوزها أنا مالي المهم اخد 
الفلوس منه وابقي غنيه وفي شقه ام داليا
الباب خبط وفتحت داليا 

داليا 
مين حماتي اقصد طنط ام مصطفي تعالي 
اتفضلي 

حماتي 
والله عارفه انك احن عليا من عيالي وعلشان 
كده جيت ليكي يمكن سكت لما 
اطلقتي بس والله كان غصب عني 

داليا 
ملوش لازمه الكلام ده انتي مالك فيكي 
اي شكلك تعبان اوي 

حماتي
البيت من يوم ما مشيتي وهو اتخرب
ومش عارفه يابنتي والله ارجع 
اللي فات ازاي واصلح الدنيا 

داليا 
مبقاش ليه لازمه خالص الكلام ده المهم 
انتي زيك زي امي وخليكي هنا مع أمي 
طلما مس مرتاحه هناك وفعلا قعدت معاها 
وفي شقه علاء اتصلت داليا بيه 

علاء 
يعني اي أمه عندك في البيت لازم تمشي 
من عندك
داليا
مشاهده 👈 الفصل الخامس


ولحد هنا تكون خلصت حلقتنا





جاري كتابه الفصل الجديد للروايه حصريه مدونه دار الروايه المصريه اترك تعليق ليصلك كل جديد وحصري 

 ملحوظة اكتب في جوجل. " رواية جوزي طلقني بسبب اخته ورحت اتجوزت جوزها   دار الرواية المصرية  " لكي يظهر لك الفصل كاملا

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -