روايه تؤام روحي الفصل الخامس 5والاخير بقلم إسراء االسيد

أخر الاخبار

روايه تؤام روحي الفصل الخامس 5والاخير بقلم إسراء االسيد

روايه تؤام روحي الفصل الخامس 5 والاخير بقلم إسراء االسيد

 روايه تؤام روحي الفصل الخامس 5 والاخير

#توأم_روحي
#البارت_الخامس
هازال اغمي عليها
اسامة:بنتي لو حصل ليها حاجة هندمك
خديجة :تعالوا نوديها المستشفى انا خايفة عليها
اسامة:لا ملكش دعوة دي بنتي انا
خديجة :ارجوك ما تحرمنيش منها
لي لي :بابا تعال شوف هازال اتحركت
اسامة:هاتوا ماية بسرعة
الخدم جابو ماية
هازال:ان.. ا عايزه ارجع البيت معاكم يا بابا
اسامة:حاضر يا قلب بابا هنرجع كلنا وهتبقى معانا
هازال :يلا يا بابا نمشي من هنا بسرعة
أسامة اخد هازال و لي لي البيت
اسامة:هازال يا حبيبتي اسف اني ما عرفتش ادور عليكي بس مكنش عندي اي معلومات وكمان امك هتفرح جدا اننا لاقيناكي
هازال:نفسي اشوفها اوي يا بابا
أسامة قربنا نوصل
لي لي :انا مش هسيبك وهنتعلم كل حاجة مع بعض زي ما قولتلك يا حبيبتي
هازال :ربنا يخليكي ليا وكمان انا عايزه البس حجاب
لي لي أن شاء الله يا حبيبتي
وصلوا البيت واول ما دخلوا فاتن فتحت الباب وبصت على هازال وأخذتها في حضنها وفضلت تعيط
هازال:خلاص يا ماما انا رجعت
فاتن :ايوه قولي ماما وحشتيني جدا كان نفسي اشوفك من زمان يا بنتي
هازال:وانا رجعت اهو يا حبيبتي
لي لي :اه اه اه ماما بابا اسناني وجعاني اوي يا بابا اه
أسامة :طيب تعالوا ندخل جوه واشربي مسكن
دخلو وشربت مسكن
عدت الايام وهازال ولي لي بقوا قريبين جدا من بعض وهازال لبست خمار وبقوا أسرة سعيدة جدا
وبالرغم من كل دا لي لي كان وجع اسنانها بيزيد وراحت عند دكاترة كتيرة وبعدها عند آخر دكتور طلب منها اشاعات وتحاليل
الدكتور:أسامة بيه لأسف الآنسة عندها كانسر في الدم ولازم الدم كله يتغير
اسامة:يا حبيبتي يا بنتي طيب والحل اي
الدكتور :لازم يتم تغير كامل للدم وده هيكلف 10000 مش مبلغ كبير
اسامة:هقدر اجمعة ان شاء الله قريب ومش هتأخر في جمعهم
لي لي و أسامة روحوا البيت و لي لي كانت زعلانة جدا واول ما روحت البيت دخلت الأوضة وفصلت تعيط هازال دخلت ولي لي حكت ليها هازال اخذتها في حضنها وقالت إن ربنا هيشفيها ان شاء الله

أسامة حكي ل فاتن
فاتن :هتجيب الفلوس منين
اسامة:هبيع العربية وفي عندي أرض هبيعها ولازم اعملها العملية بأسرع وقت
فاتن:خير ان شاء الله

بالفعل أسامة عمل كده وباع العربية والأرض وراحوا المستشفى عشان يعملوا العملية وبعد ساعتين تمت العملية ونجحت ولي لي بقت كويسة
مرت ايام الجامعة ولي لي وهازال مبقوش يفترقوا خالص والكل يعرفهم لي الجامعة وبيحبوا بعض وبقوا سند لبعض
كان يوم التخرج والاتنين اتخرجوا من كليه الهندسة وبقوا منهدسين وعندهم شركة
في يوم كانت هازال و لي لي ركبين العربية مروحين البيت خبطوا في عربية طلعت لي لي وصاحب العربية
لي لي :معلش اسفة يا فندم
الشخص :ولا يهمك مش حضرتك برضوا لي لي
لي لي :اه انت تعرفني
الشخص :اه بشوف صورك انتي واستاذة هازال في الجرايد وانتوا شاطرين دايما في الشغل
طلع واحد  من العربية اسمه شادي
ولا يا زين اتأخرت لي
زين :دا صديق عمري
شادي :اي دا مش اللي في العربية دي ودي يبقوا هازال و لي لي
زين :ايوه
هازال و لي لي :اي يا جدعان هو احنا للدرجة دي مشهورين
شادي و زين :اكيد طبعا دا انتوا أميرات وكان معاهم ورد في العربية طلعوا الورد وعطو ليهم وركبوا العربية ومشيوا
لي لي :دول مجانين بصراحة
هازال :اه بس لطيف اوي شادي
لي لي :وزين برضوا لطيف جدا
تمت بحمد الله
#توأم_روحي
#الكاتبة_اسراء_السيد

.



تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -