روايه العذراء والرجل الاربعيني الفصل الخامس 5 بقلم صابرينا

أخر الاخبار

روايه العذراء والرجل الاربعيني الفصل الخامس 5 بقلم صابرينا

روايه العذراء والرجل الاربعيني الفصل الخامس 5 بقلم صابرينا

 روايه العذراء والرجل الاربعيني الفصل الخامس 5 


الحلقه الخامسه 
دخل الدكتور زياد فاروق الكليه 
زياد فاروق ٣٠ سنه شاب مستقيم يكره الكذب ويعشق العفه والاحترام كثيرات يرتمين تحت قدمه لكنه يرفض يقدس العمل بشده 
دخل زياد وكان شايف الولد الي بيضايق موج وكان خلاص قرر يتدخل ويوقفه عند حده لانو مش بيعجبه الحال المايل وخصوصا لان موج كانت محترمه مااستجابتش للولد 
لكنه انصدم من الي شافه موج افتكرت شاهين الولد وضربته وهو كمان ضربها 
البنات والشباب اتجمعوا علي موج وشاهين والولد هرب بسرعه 
كان شاهين لسه هايضربها تاني زياد اتدخل ومنعه يضربها 
شاهين بزعيق.... ابعد ي زياد 
زياد..... دكتور الجامعه كلها بتتفرج علينا  
زعق زياد للي واقفين حوالينهم ومشاهم وقدر زياد ياخد شاهين بعيد وسابوا موج علي الارض بتعيط 
سمعت البنات بيحكوا الي حصل وفهمت موج انها ضربت الشخص الغلط
جت دينا من بعيد لقت موج قاعده ع الارض حاطه ايديها علي وشها وبتعيط بحرقه من الي حصلها 
جرت عليها دينا وقومتها وقعدتها في الكافيه وحكيتلها موج الي حصل 
دينا..... ياخبر 
موج بعياط .... دا الي حصل ضربته وراح ضربني وزى ماشوفتيني 
دينا خرجت تليفونها عشان تتصل علي اخو موج 
دينا..... انا لازم اتصل بااخوكي يجيلك 
موج.....لا والنبي مش عايزه مشاكل والحمد لله جه واحد واخده والا كان زماني مفصوله من اول يوم انتي عارفه اني بعشق كليه الصيدله وعايزه انجح فيها والنبي بلاش اذيه انا خايفه من الراجل الي ضربته دا شكله دكتور في الكليه خايفه منه والله العظيم خايفه 
دينا..... الي انتي عاوزاه 
يلا بينا علي المحاضره الاولي هاتفوتنا 
موج ..... يلا 
*****************************************  
في مكتب زياد 
زياد... الي انت عملته دا مينفعش 
شاهين....لا والله عايزني اعملها اي اقلعلها الجذمه واقولها كمان هزقيني كمان 
انت بتستعبط يازياد
زياد ....والله الي حصل دا سؤ تفاهم انساه ي شاهين وكانه محصلش وخصوصا ان البنت باين عليها جديده متعرفكش
شاهين...... لو انا نسيته تفتكر الجامعه هاتنساه داانا هااخلي عيشتها سوده 
زياد .....اي هاتسقطها 
سابه شاهين وخرج وهو في سره ناوي علي نيه سودا 
شاهين.....عن اذنك ي زياد المحاضره الاولي لازم احضرها في ميعادها 
**************************************** 
في المحاضره 
كان شاهين بيدور عليها في المحاضره لحد مالقاها قاعده في رابع بينش اتكلم شاهين في المايك .... الانسه الي في البينش الرابع الي لابسه ابيض 
برااااااااااااااا 
موج خافت منه دا بيطردها 
كانت خارجه موج من المحاضره سمعت البنات بيتكلموا 
اوباااااا دا حطها في دماغه يبقي العوض عليكي ي بنتي هاتسقطي وش 
موج دموعها نزلت وراحت للدكتور شاهين واتكلمت بصوت واطي 
موج.....انا اسفه 
شاهين طلع المايك واتكلم..... بتقولي اي مش سامعك 
سمعي زمايلك بتقولي اي 
موج مقدرتش تقف علي رجلها من كتر الاحراج ووقعت من طولها علي الارض 
شاهين ابتسم واتكلم في المايك .... بلاش الحركات الخايبه. دى ي محجبه 
المحاضره انتهت 
وسابها شاهين علي الارض 
جرت عليها دينا والبنات يساعدوها وودوها لعياده الجامعه وفعلا ضغطها كان واطي 
فاقت موج بعد ساعه وقررت انو كفايه عليها كدا مش عايزه تحضر محاضرات وانها لازم تروح 
********************************************
في العربيه 
كانت دينا بتحاول تكلم حسام لكن حسام مردش عليها 
دينا كانت بتعيط مش عشان موج عشان نفسها وافتكرت الي حصل زمان 
.............. 
دينا كانت بتذاكر عند موج ونست عندها الاجنده بتاعتها فضلت دينا تدور ع الاجنده بتاعتها ملقتهاش وبعدين اتصلت بموج 
دينا..... موج الاجنده بتاعتي نستها عندك 
موج.....اه السودا اهي في ايدي 
دينا ....ابوس ايدك بلاش تفتحيها 
موج اثار في عقلها الفضول ....ليه بقي هي فيها ااي اوعي تكون مسائل مش عاوزاني اعرفها 
دينا بعياط .... حاجه شخصيه ارجوكي بلاش تفتحيها 
موج .... حاضر 
كانت موج ماسكه الاجنده وهي بتشرب من المطبخ ونست الاجنده علي الرخامه 
ودخلت اوضتها 
...................... كان حسام داخل يشرب لقي الاجنده 
حسام....اهي المجنونه موج رمت حاجتها وراحت تنام بيفتح الاجنده لقي انها بتاعه دينا 
جه يقفلها انصدم بالي قراه معظم كتابتها عنه اسمه شكله حتي راسمه صوره ليه بالقلم الرصاص 
حسام اتعصب وقفل الاجنده 
وقرر انو يربي دينا بالادب 
تاني يوم 
جت دينا تاخد الاجنده من موج قعدت موج تدور عليها مش لقياها راحت دينا تستني في الصاله وتدعي ربنا تلاقي الاجنده 
لقت حسام معاه الاجنده 
رمي حسام الاجنده في وش دينا 
حسام ....انا كنت بحترمك بس وقعتي من نظرى 
راعي ربنا في الفلوس الي بتاخديها من اهلك علي تعليمك 
وكان هايسيبها ويمشي لكن دينا مسكته من ايده 
دينا بدموع .....انا بحبك هو الحب في عيب 
كانت لسه هاتتكلم لقت صفعه من حسام علي وشها 
دينا فضلت حاطه ايديها علي وشها ومن يومها وحسام بيعامل دينا وحش 
************************************** 
في العربيه 
دينا كانت متاكده ان حسام مش هايرد عليها 
وصلت دينا موج الشقه وسابتها تطلع لوحدها ودا لانها كانت بتتجنب انها تقابل حسام 
*************************************
في شقه شاهين 
............ 
كان شاهين قاعد ع اللاب توب بيكلم سوزى 
سوزى....وحشتني 
شاهين ....انتي اكتر بس مش هاينفع تقضيها اون لاين 
سوزى...اومال اي 
شاهين....في حجات كتيره لازم نجربها علي ارض الواقع 
سوزى.... مجنون 
شاهين بعت لسوزى عنوان الشقه الي بيقابل فيها زينب. 
وسوزى ماصدقت ونزلت راحتله الشقه 
كانشاهين هايقفل اللاب توب لقي زينب بتبعت رسايل
طنشها ونزل راح لسوزى الشقه 
******************************* 
في شقه زينب 
.............. 
دخلت موج الشقه وعلي اوضتها عدل قعدت تعيط 
دخلتلها زينب لقت موج نايمه ومستغطيه 
محبتش زينب تصحيها ولبست زينب ونزلت ودا لانها عارفه ان حسام هايبات ف الشغل النهارده فقررت تروح لشاهين وتكلمه في الشقه 
**********************************
في. الشقه
كانت سوزى في احضان شاهين ومااخدوش بالهم بزينب الي دخلت الشقه وقعدت 
كانت زينب قاعده في الصالون سمعت اصوات غريبه من الاوضه 
زينب بعياط دخلت وشافت المنظر البشع دا 
شاهين وسوزي في احضان بعض 
زينب بعياط ..... شاهين 
سوزى افتكرتها مراته فغطت نفسها بسرعه وجرت علي هدومها ولبستها بسرعه وخرجت برااا قبل ماتعملها فضيحه 
شاهين كان بارد قعد يدخن سيجارته وهو شايف سوزى بتخرج برا 
شاهين.....تعالي ي زينب 
اقعدى 
جت زينب بتمسح دموعها وبتتكلم ....اي الي انا شوفته دلوقتي 
شاهين..... اقلعي 
زينب....اي 
شاهين....مش انتي جايه عشان كدا 
اقلعي 
زينب.... انت منحط 
شاهين.... خلاص اقطعي علاقتك بيا 
نزلت زينب لرجل شاهين....لا والنبي متسبنيش ابوس رجلك 
وفعلا باست زينب رجل شاهين 
شاهين جابها من شعرها واتكلم بزعيق ....يبقي قبل ماتيجي تعرفيني ياقطه اصلها مش زريبه ابوكي هي 
يلا غورى دلوقتي 
زينب ..... شاهين 
شاهين ....اي 
زينب.....انا حاااامل 
شاهين.....مبروك 
زينب...انا لازم اتطلق عشان نتجوز 
شاهين.......لا ياقطه دى هبت منك علي الاخر 
اطلعي برااا 
زينب.....شاهين 
شاهين.....برا ي زباله 
زينب....هاروح افضحك عند مراتك مش هااسيبك 
هاافضحك 
شاهين..... وابقي قولي لجوزك بالمره 
**********************////////***************
في شقه ندى وشاهين 
كانت ندى بتعمل الاكل في المطبخ سمعت صوت الجرس بيرن 
راحت تفتح باب الشقه لقت وائل قدامها 
لسه هاتتكلم لقت وائل دخل وبدا يبوسها بعنف 
ندى بعدت وائل عنها 
ندى....هاتفضحني اطلع برااا 
وائل....انا عارف ان ولادك في المدرسه وان شاهين مش موجود 
انا عايزك 
ندى ضربته بالقلم علي وشه 
ندى.....انا مرات صاحبك 
وائل ..... وانتي لما كنتي في اوضه نومي وعلي سريري مكنتيش عارفه انو صاحبي 
ندى....كانت لحظه ضعف
وائل ....مش بمزاجك ياقطه 
بصراحه انتي دخلتي دماغي اووى وعايزك 
ضربته ندى بالقلم علي وشه واتكلمت بغضب....اطلع براااااا 
وائل هاتدفعي تمن القلم دا غالي اوووى ياام البنات 
*******************************
في شقه وائل 
كانت ليلي بنت شاهين في شقه وائل 
ليلي ...عمو وائل احنا بنعمل اي هنا 
وائل ...... هانلعب عروس وعروسه هنا ياروحي 
ليلي..... والبس فستان ابيض 
وائل .....بس متقوليش لحد دى لعبه لينا انا وانتي وبس 
شالها وائل وحطها علي السرير ووووووووووو
             شاهد 👈 الفصل السادس 


تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -