رواية خادمة الصقر الفصل الخامس 5 بقلم يوستينا سامي

أخر الاخبار

رواية خادمة الصقر الفصل الخامس 5 بقلم يوستينا سامي

 رواية خادمة الصقر الفصل الخامس بقلم يوستينا سامي

 

رواية خادمة الصقر الفصل الخامس 5 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر الفصل 5

صقر بحده / ايه يا كريم .. هو انا هفضل مستنيك تدخل ولا ايه.. ما يالا خد نانسي و استناني في المكتب 
.....و فعلا كريم اخد نانسي اللي كانت بتعيط و دخلوا المكتب و اتبقي صقر و نغم 
#خادمة_الصقر
#يوستينا_سامي 
5

...وفعلا دخل كريم و معاه نانسي المكتب بتاعه 

صقر بحدة. / انتي واقفة زي التمثال ليه كدة ، اتفضلي قدامي علي المكتب بتاعي ، عشان نتكلم جوه كفايه فضائح قدام الموظفين لحد كده 

...وفعلا دخلوا المكتب بتاع صقر ..صقر بيبص لنغم و هي مش عايزة تبصله و باصة الناحية التانية 

في مكتب صقر 💫 

....نغم بتبص لصقر مستنية اي رد فعله منه و استنت فوق الخمس دقايق و صقر بيبصلها و مش بيتكلم 

نغم / لا انا جو التشويق و السسبنس ده مش بحبه 
انجز عايز مني حاج ة و لا اروح لكريم مكتبه .
انت شكلك مش عايز حاجة سلام عليكم

صقر بحده./ استني مكانك ، انا مسمحتلكيش تخرجي من المكتب 

....و بدا يقرب صقر من نغم و هي تبعد خطوة خطوة 
لحد ما لقت نفسها واقفة ووراها حيطة و صقر كان بيبصلها بغد.ر 

نغم بقلق / هو انت في حد مزعلك في حاجة ، غريبة اصل شكلك مكشر ، طب سيبك من السؤال ده 
انت زانقني في الحيطة ليه كدا ، طب ما انا ممكن اديك بالد.ماغ حالا دلوقتي و اروح فيك في داهية 

صقر بعد عنها لما لاحظ قربه / انتي عايزة تديني انا بالد.ماغ ، انتي معمولة من ايه بالظبط .. ايه مالكيش كبير انا مش فاهم انتي ازاي مش خايفة مني 
احسن اذيكي 

...نغم بصتله و سكتت و بصت في الارض علي عكس توقعات صقر تماما 

.صقر استغرب / ايه هتفضلي لحد امتي باصة في الأرض ، الهانم محرجة مثلا من اللي هي عملته في الشركة قدام الموظفين .. 
بذمتك انتي مش مكسوفة من نفسك ينفع تعملي كدة قدام الموظفين هو انت فاكره نفسك فين في الحارة بتاعتك 

نغم خرجت عن صمتها / لا واضح علشان انا حاولت امسك لساني عنك شوية انت هتزيد فيها 
ما تتكلم حلو يا جدع انت مخلاص عرفت انك راجل اعمال و معاك عربية غالية اوي اوي كنت بشوفها مع النجوم ، بس برضو انا مسمحلكش تكلمني كدة .. و بعدين الملزقة اللي اسمها نانسي دي هي اللي غلطت فياا 

صقر ابتسم تلقائي / عربية غالية اووي دي اللي بهرتك يعني في كل اللي شوفتيه عندي ..

و بعدين انتي غبية لانك كان ممكن بسهولة تيجي تقوليلي كل حاجة 

نغم بحده / انا مش غبية علفكرة و برضو انا اخدت حقي بس و اسال كريم هي قالتلي ايه و اتريقت عليااا و بعدين وانا بقي لامو.خده كدة لازم اخد حقي بنفسي يا هندسة .

صقر / لاموخذة ..و حقي هو احنا فين يا بنتي و بعدين انتي المفروض كنتي شغالة في حضانة و مع اطفال يعني مخك المفروض يبقي كبير و عاقلة

و انا بقي من ساعة ما شوفتك مش لاقي فيكي المواصفات دي .. 
طب بذمتك قوليلي اسلمك ابني ازاي و انا مطمن 
انه يتعلم الاد.ب و الخلا.ق و انتي الفا.ظك كدة 

نغم بعصبية / يسلام يا صقر ما الاطفال اكيد مش هيقلوا ادبهم عليا و يتريقوا علي شكلي و لبسي
زي ما ست كخة دي عملت 

صقر ابتسم و قالها / صقر .. انتي اخدتي عليا بسرعة اوي 

نغم احرجت / احم ..انا اسفة انا طلعت مني تلقائي والله مقصدش حاجة ، بس انا لما بتوتر بتكلم منغير ما اخد بالي 

صقر. / خلاص حصل خير .. عموما لولا ان معاذ مش عايز يروح الحضانة ولا عايز ياكل ولا حتي يشرب 
كان ممكن يبقي تصرفي مختلف ، لكن دلوقتي انا مضطر اني اوافق انك تشتغلي ..

نغم بفرحة / بجد . انا متشكرة اوي يا صقر باشا والله
بس هنعمل ايه مع نانسي دي .

صقر / متشكرنيش لاني مش طايقك اصلا ..بس هحاول استحملك علشان ابني ، اما نانسي انا هتصرف معاها . خليكي هنا هنادي كريم يوصلك 

و فعلا خرج صقر من المكتب ..
و نغم كانت بتكلم نفسها / قال مش طايقني ده عينه عليا اصلا بس الواد بيكابر ،طبعا هيقدر يقاوم حلاوتي دي فين 

______________________________________

في مكتب كريم ..

كريم و نانسي كانوا بيتكلموا ..

صقر دخل المكتب / كريم .. نغم مستنياك في المكتب بتاعي وصلها الفيلا ..و من النهاردة خلي السواق معاها و اي مكان تروحه يبقي معاها 

كريم ضحك / طيب يا صقر حاضر . انا هوديها الفيلا و هروح اقابل عساف في البنك .. يلا سلام يا نانسي 

و فعلا خرج كريم و اخد نغم و خرجوا من الشركة ..

______________________________________

في الشارع قدام الشركة 🍀

نغم / تصدق بقى يا كيمو ان انا تفاجئت ان صقر ده فعلا محترم وابن ناس ، و جدع كمان 

كريم بضحك / كيموو ..خلتيني كيمو كمان يا نغم 
عموما هو فعلا صقر محترم وعمره ما بيجيء على حد ضعيف ، بس ايه اللي خلاكي يعني تصفي من ناحيته كده غريبه ……..هو انتم كلمتوا في ايه بقي 

نغم / وانت مالك يا استاذ ، دي امور خاصة بيني و بين مديري في الشغل .. بس اقولك سر بقي نانسي دي بجد عقربة و مش بتحبه و بكرة تقول نغم قالت .

كريم / نغم بطلي كلام كتير و لماضة و اركبي العربية يلا علشان نلحق نروح الفيلا لان ورايا شغل كتيير ..

و فعلا ركبوا العربية ..

______________________________________

في العربية 🚘

السواق كان بيسوق و كريم و نغم راكبين ورا 

نغم / طب ماقلتليش برضوو .. هما مخطوبين مصالح و شغل صح ولا بيحبوا بعض ، اصله شكله مش بيحبها اصلا 

كريم / نغم ملكيش دعوة . دي حياته الشخصية و بعدين انا متعودتش اتكلم في حاجات متخصنيش .

نغم / هو انت قلبت رخم ليه كدة 😡
و بعدين هو انت ليه محسسني اني هبلغ عنك ده حوار بيني و بينك… يعني عادي مجرد فضول 

كريم / يووه بقي ، يا بنتي بطلي تدخلي في اللي مالكيش فيه بقي . عم مسعد دي نغم مربية معاذ الجديدة لو راحت اي مشوار انت اللي هتوصلها خد بالك 

عم مسعد السواق / حاضر يا كريم بيه … 

و فعلا بعد نص ساعة تقريبا و صلوا الفيلاا …

______________________________________

في القسم .

اللواء / انا فخور بيكم جدا حقيقي وحوش ، و خصوصا انت يا عساف كنت متاكد انك هتقدر تنفذ المهمة و بسرعة كمان 

طارق / اشمعنا عساف يعني يا فندم . ما كلنا كنا معاه في نفس المهمة 

اللواء / انا قولت كلكوا يا طارق ، بس عساف هو اللي كان بيقودكوا في المهمة دي

عساف / معلش يا فندم هو طارق كدة حقود شوية
بعد اذنك يا فندم 

و خرج عساف من مكتب اللواء و راح مكتبه لقه اسامة 

اسامة و هو بيحضنه / يا عساف يا اسد ..ايه يا ابني الجمدان ده اللواء مبهور بيك 

عساف / عيب عليك يا ابني ، بس برضو طارق الغل بياكلوا عمره ما هيتغير ، بس انت عيل واط.ي كدة برضو تتخلي عني امبارح اهو ابويا عمل معايا الواجب و زيادة 

اسامة بضحك / طب والله امي رجعت من السفر فاجاه ، بس احكيلي اللي حصل .

و بدا عساف يحكيلوا و أسامة عمال يضحك 
______________________________________

في اوضة معاذ 

كريم دخل الاول و لقه معاذ قاعد علي السرير 

كريم / معاذ تخيل انا جبتلك ايه معايا ، جبتلك مفاجاه كبيرة اووي و هتعجبك جدا 

معاذ / لا بجد ، بس انا مش عايز لعب اصلا 
و لا عايز اقابل حد لا انت يا كيكو ولا بابي كمان 

كريم / بقي كدة يا زيزو ..طيب ادخلي يا مفاجاه 

و فعلا دخلت نغم الاوضة .. و معاذ اول ما شافها جري عليها / نغووم وحشتيني اوووي 

نغم وطت علي ركبتها و حضنته / انت وحشتني اوي اوي فوق ما تتخيل .بس انا زعلانة منك جدا مش احنا كان في بينا عهد انك متعيطش ابدا ولا تزعل حد منك يا معاذ 

معاذ / ايوة كان بينا عهد و انا بوظته علشان انتي وحشتيني 
و ميس عزة قالتلي انك مش هترجعي تاني و انا زعلت جامد خالص 

نغم / يا روحي .. بس خلاص انا هبقي معاك هنا كل يوووم 
و مش هسيبك تاني ابدا ، مش كدة برضو يا اونكل كيكوو ..

و قربت من كريم و اتكلمت بتريقة / 
لا وانت كنت زعلان اوي علشان قلتلك يا كيموو 
وانا اللي افتكرت انك بقي مش بتحب حد يدلعك اصلا 

كريم ضحك / هيبتي راحت قدامك اوي يا نغم مش كدة عجبك يا سي معاذ اديك جبتلي الكلام اهووو 
و بعدين تعالي هنا يا معاذ انت مش المفروض برضو تيجي تشكرني وتبوسني ولا ايه 

معاذ / ايوة صح ..

و فعلا جري معاذ باسه و حضنه لكن رجع تاني وقف جمب نغم .. و كريم استاذن علشان يروح الشغل 

_____________________________________

في الشركة ..

نانسي / والله وببساطة كدة بعد ما ضر.بتني قدام الموظفين كلهم حضرتك تسامحها و تشغلها عندك كمان ..هو انا للدرجة دي ماليش مكانة عندك يا صقر 

صقر/ لوسمحتي يا نانسي اهدي ، وبعدين انتي ليكي مكانة عندي و كبيره كمان .. بس انا ابني نفسيته وحشة جدا و متعلق بيها جدا فكان لازم افكر فيه هو الاول لأنه طفل ومحروم من كل حاجة مهمة واولهم امه 

نانسي/ طب ما انا هبقي زي امه يا صقر ..اخس عليك ليه بتقول كدة 

صقر / قصر الكلام انا وضحتلك الفكرة
علشان متزعليش مني و بعدين عايزك تعرفي انك خطيبة صقر الحديدي يعني كرامتك من كرامتي 

نانسي قربت منه و حضنته / كنت عارفة ان عمرك ما يهون عليك زعلي و علشان معاذ انا مستعدة اضحي باي حاجة
بس نفسي تحقق طلبي و نروح نتغدي برا انا وانت 

صقر / خلاص وانا موافق يا نانسي .. اول ما اخلص الاجتماع نروح نتغدي في اي مكان تختاريه كمان

وفعلا وافقت نانسي واستنيت صقر في المكتب بتاعه لحد ما خلص الاجتماع وراحوا اتغدوا في مطعم كبير ..

______________________________________

في مكتب عساف 

اسامة / طب كريم محسش بيك و انت في الشقة بتاعته و نايم جمبه كمان

عساف / محسش بيا ده فضحني و سمع العماره كلها صوتناا . استني احكيلك ..

بدا عساف يفتكر اللي حصل ..

فلاش باااك. .

في اوضة كريم 

عساف كان نايم جمبه و فاجاه كريم بيتقلب و حضن عساف و هو نايم

عساف بستغراب / ايه ده يا عم انت .. اوعي ايديك يا ابني .. لا بقولك ايه مش علشان نايم هعديلك عمايلك دي 

فز.ق ايده جامد و كريم فاق / ايه ده .. بسم الله
انت حرامي يا لااا 

...و مسك كريم عساف من رقب.ته و الجو كان ضلمة 

عساف / اوعي يا ابن الهب.له و الحرامي هينام في حضنك ليه يعني ناقص حنان .. اوعي 

..وولع عساف النور و كريم شافه 

كريم بخضة / اتفووو عليك يا اخي .و علي اليوم اللي عرفتك فيه و قعت قلبي ، انت ايه اللي جابك هنااا يا حيوا.ن انت 

عساف / اكيد مش حب فيك يعني. ابويا طردني من البيت ، كمل نومك يا عم و انا هروح اوضة تانية
احسن انت مش تمام في نومك بصراحة

كريم رمي عليه المخده / غوور في داهية يا اخي.

باااااك 

عساف بضحك / شوفت ابويا عمل فيا ايه .. خلاني انام في حضن كريم تقريبا 

اسامة بضحك / كريم ده عسسسل .. و انت عيل رزل ما كنت نمت في اي اوضة تانية يا بايخ 
           شاهد 👈 الفصل السادس 
____________________________________




جميع حلقات الرواية هنا 👈 رواية خادمة الصقر كاملة




جاري كتابه الفصل الجديد للروايه حصريه مدونه دار الروايه المصريه اترك تعليق ليصلك كل جديد وحصري 

 ملحوظة اكتب في جوجل. " رواية خادمة الصقر   دار الرواية المصرية  " لكي يظهر لك الفصل كاملا


تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -