رواية جمعتنا صدفه الفصل السادس 6 بقلم اسراء السيد

أخر الاخبار

رواية جمعتنا صدفه الفصل السادس 6 بقلم اسراء السيد

 رواية جمعتنا صدفه الفصل 6

رواية جمعتنا صدفه الفصل السادس 6 بقلم اسراء السيد

رواية جمعتنا صدفه الفصل السادس 6 




ادهم نزل
عصام :هااا
ادهم:يحيى هرب
عصام :يعني عايز تعرفني ان هي مش هتجوز
ادهم:مين قال كده انا هتجوزها
#البارت_السادس
الماذون :بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
المعازيم مشيوا وفضلت كيان وحاطة الطرحة على وشها وخايفة جدا بعد اللي سمعته ان ادهم عصبي جدا
عز:خد كيان واطلع يا أدهم
ادهم :هى هتقعد معايا في اوضتي؟!
عز:لازم
ادهم :جز على اسنانة تمام
يلا يا هانم
مشيت وراه وكانت خايفة جدا طلعت وهو قفل الباب
ادهم :ادخلي خدي شاور وتاجي تنامي في اي حته عشان مش ناقصك
كيان :احترم نفسك مش عشان ساكتة يبقى تكلم بقلة أدب
ادهم :لما اكلمك تسكتي فاهمة وتوطي صوتك وبعدين مش تحمدي ربنا إن حد رضي يتجوزك ب ما اغت*صبوكي
كيان :اترعبت من صوتة وزعلت ودموعها اتجمعت في عنيها وضربته قلم على وشة
ادهم :مسكها جامد من شعرها وفضل يضربها وجاب الحزام وفضل يضربه بيه وبعدها مسكها تاني وزاحها اتخبطت في الكنبة
كيان :منك لله حسبي الله ونعم الوكيل فيك انا بكرهك
ادهم :خلي بالك من كلامك ولا عايزه كل يوم تضربي كده
كيان :خلاص اسفة
ادهم :غوري يلا على الحمام خدي شاور وتعالي نامي على الكنبة
كيان :جت تقف بس مش قادرة فضلت تحاول تقف وسندت على الحيطة ودخلت تحت نظارات ادهم اللي مفهوش رحمة
(الكل هيسأل ويقول إن ادهم طيب وكده لا هو بس مش بيبين قدام اهله ان هو بالوحشية دي من يوم مو*ت مراتة وهو بقا عصبي جدا)
كيان دخلت التواليت وفضلت تعيط وبعدها اخدت شاور ولبست بيجامة وطلعت لقيته نايم على السرير وهي نامت على الكنبة
تاني يوم صحيت لقيته واقف بيسرح شعره
ادهم :اخيرا الهانم صحيت
كيان :هى الساعة كام
ادهم :الساعة  ستة
كيان :لسة بدري
ادهم :بدري من عمرك انجري عشان تنزلي تجهزي مع الخدم الفطار
كيان :خافت وقالت حاضر
نزلت وحضرت الفطار وبعدها كلهم قعدوا على السفرة وهي معاهم واكلوا
عز :انا رايح مشوار انا وحنان
كلارا:مشوار اي يا بابا
عز :هقولكم بعدين
ما تعرفش يا أدهم فين الزفت يحيى
ادهم :بص بغضب اقسم بالله لما ياجي نعلمه الأدب واورية ازاي يهرب
كلارا :معاه حق برضوا ازاي عايزينه يتجوز من....
عز :كلارا اسكتي
كيان :سامعه الكلام وزعلانة جدا
عز :يلا يا حنان
حنان:كيان خلي بالك من نفسك يا حبيبتي وانا بجد مش عارفة اقولك اي يا بنتي حقك عليا بس قوليلي اي اللي معورك في وشك كده
كيان :لا مفيش حاجة وحضرتك بتعتذري ليه
حنان:على اللي يحيى عمله
كيان :مبقاش يفرق
عز:يلا بقا
خرجوا من البيت وركبوا العربية
كلارا راحت الجامعة واتأكدت فعلا ان اوس مش في جامعة وكان بيضحك عليها دخلت المحاضرة  بس لقيت الدكتور قبلها
كلارا :ممكن ادخل
الدكتور :اتفضلي عشان اول مره ليا هدخلك اما بعد كده مفيش حد هيدخل بعدي
كلارا:دخلت وبصت للدكتور بأعجاب شديد وبعينة السوده وشعره القصير وبشرته القمحوية ودقنه الخفيفة
شرح واعجبت بشرحة كتير
الدكتور خلص شرح وكانت اول مره تفهم من دكتور بس زعلت ان مفيش حد بيحبها كل اللي بيحبوها عشان فلوسها 

يحيى كان قاعد عند صاحبة وقرر يروح بعد اسبوع لحد ما اهلة يهدوا وكان ولا كأن عمل حاجة اصلا وبالنسبة ليه عادي

ادهم كان واقف في المحاضرة بيشرح وبعدها تلفونها رن كتير جدا بعدها رد
مشاهده 👈 الفصل السابع

#الكاتبة_اسراء_السيد
#جمعتنا_صدفة



جميع حلقات الرواية هنا 👈 فصول كامله




جاري كتابه الفصل الجديد للروايه حصريه مدونه دار الروايه المصريه اترك تعليق ليصلك كل جديد وحصري 

 ملحوظة اكتب في جوجل. " رواية (جمعتنا صدفه)  دار الرواية المصرية  " لكي يظهر لك الفصل كاملا
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -