أخر الاخبار

رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل السادس 6 بقلم مروه موسي

 رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل السادس 

رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل السادس 6 بقلم مروه موسي

رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل 6


البارت السابع 

فرعون مسك الدكتور من هدومه واتكلم : انت اكيد اتجننت تبلغ فمين ومفيش واحد بيغتصب مراته 

الدكتور بخوف ورعب منه: انا انا معرفش ي استاذ ...
فرعون : اسمي فرعون ودا عقد جوزانا من سنة فاتت اهو وطلع له ورقة تثبت كدا 

الدكتور استغرب الاسم جدا وشاف الورقة وسكت 
فرعون : لازم تخرج معايا حالا 
الدكتور : مينفعش دي ممكن تموت فيها 

فرعون طلع مسدسه ووجه علي دماغ الدكتور : ها انا قولت تطلع وحالا هتطلع ولا اشوف تصرفي معاك اي 
الدكتور بينفد بجلده : حاضر حالا هتطلع بس اتفضل تحت امضي علي الإقرار وادفع الفلوس تحت 

فرعون امر عادل ينزل مكانه 

صفاء لرامي والخدم: فين البت 
رامي: فرعون طلب مننا نمشي وكان زهقان ربنا يستر لحسن ليلتنا هتبقي سودة 
صفاء: والله انا ميهمنيش دا قد ما هتبقي البت رجعه معاه 
رامي : ليه خلتيها تروح المستشفى 
صفاء بذكاء: لان ساعتها هيشوفوا حالتها وبيقولوا سين وجيم ومين عمل كدا ومواضيع فرعون عشان يطلع منها اكيد هيكتب عليها عند مأذون في أسرع وقت دا لو مكنش عمل كدا لحد حالا 
بس لو كان بقي جبنا دكتور هنا كانت ساعه وهتمشي كدا انا ضمنت رجوعها مع فرعون 

رامي : دماغك دي ذرية والله تسلم دماغك ي خالتي 
صفاء : لو كانت امك الله يرحمها سمعت كلامي ومتجوزتش واحد فقير مكنش نهايتها الموت من الجوع والمرض 
رامي: الله يرحمها بقي 

صل علي حبيبك المختار❤️

عفاف طلعت علي القصر وبتجري 
صفاء: في اي ي وليه 
عفاف بانيهار: بنتي فين 
الراجل ابنك دا عمل فيها أي حسبي الله ونعم الوكيل فيه 

صفاء : انتي بتدعي علي ابني قدامي ي قرشانه 
عفاف: من حرقة قلبي علي بنتي نفسي اشرب من دمه 

فرعون وهو شايل نور علي دراعه : بنتك ايامها السودة لسه هتبدا 
عفاف: ابوس ايدك بنتي مالها هي مش بترد ليه 

فرعون طلعها في جناحه ونزل : بنتك بقت بتاعتي خلاص بقت مراتي يعني محدش له حاجة عندي 

عفاف : انت ازاي تعمل كدا انت معندكش قلب
فرعون وهو ماسك الفلوس قيمتها ٥٠ الف : لا معنديش ومن هنا ورايح انسي ان ليكي بنت اعتبريها ماتت وخودي دول ٥٠ الف واطلعي برا بالذوق 

طلعت المسكينه وقلبها موجوع جدا علي بنتها ومفيش في ايديها حل ومحصورة علي ابنها اللي كل همه الفلوس 

فرعون لصفاء: عارف انك اللي أمرتيهم يخدوها علي المستشفي عشان كدا مش هعاقبك عقاب كبير عقابك انك طول الشهر زيك زي الخدم ومسحوب منك كل حاجة تخص الهانم صفاء عشان تاني مرة تفكري في اللي يفيدني مش اللي يفيدك وسابها وطلع 

رامي : هو عارف انتي بتخططي لأي معني كلامه كدا ي خالتي 
صفاء بغضب لأنها مكنتش متوقعه عقابه ولا متوقعه كلامه : اخرس ي وش النحس 

طلع فوق لقي نور نايمه لسه مفقتش ووشها كله دماء وأثار ضرب
جاب دورق ماية ورماه عليها اتفزعت من مكانها ووقعت علي الارض 

نور اول ما شافت فرعون ضمت رجليها واستخبت فيها من خوفها منه 
فرعون: دا المنظر اللي عاوزك فيه دايما عشان تعرفي مين فرعون باشا 

نور بتهته: ع عاوزة ماما 
فرعون : امك مين مبقاش ليكي ام ولا اخ وامك مخدتش تمنك بس اخوكي بياخدهم من عادل حالا تحت  

نور : عاوزة ماما عاوزة ماما حرام عليك خليني امشي انت خدت اللي عاوزه مني ودمرتني سبني امشي 

فرعون وهو بيطلع هدوم من دولاب لونه اسود : تمشي فين متعرفيش إن غلط لما الست تسيب بيت جوزها وتمشي 

نور : بيت جوزها ؟ 
فرعون : ايوا طبعا ما انا كتبت عليكي عند المأذون 
نور : انت انت وفقدت الوعي تاني 
فرعون سابها زي ما هي ولبس ونزل 

فرعون للخدم : البيت يكون كويس لأن معايا ضيوف جاية بالليل وانتي ي صفاء جهزي الاكل والغلطة بغلطة اكبر وانتي مكانتك كبيرة عندي فعقابك هيبقي كبير ي حلوة وطلع من البيت

 صفاء بدأت تنضف معاهم لأنها عارفة ان كل ركن في القصر تحت سيطرة فرعون 

طلعت لحد جناح فرعون ومقدرتش تقرب منه لانه ممنوع الدخول فيه نزلت تعمل الاكل وتلوم نفسها علي اللي بقت فيه لحد اخر الشهر

عادل لفرعون 
رجاله المافيا جاية النهاردة مصر واكيد جوري هتقضي الليلة في القصر 
فرعون : اكيد عشان كدا القصر مهيأ لكل حاجة 
عادل : كفاية علي نور كدا 
فرعون : خليها تعرف قيمتها 
عادل : عارف ان محدش يجرأ يكلمك في الموضوع وعشان انا عارف قيمتي عندك بقولك كفاية عليها انت مشوفتش وشها عامل ازاي غير كدا انت اخدت اعز ما تملك ي عز 

فرعون : متقوليش ي عز انا فرعون 
عادل : فرعون قدام الناس والكل لكن قدامي وقدام نفسك هتفضل عز 
فرعون : عز كان طفل ضعيف ومات من ساعه موت ابوه 
وصفاء عمرها ما هتبقي فاضية ليا طول عمرها اهتمامها الاول والاخير هو الفلوس وبس 

بقلمي مروة موسي 
عادل : انت من ساعه موت ابوك وانت شايفه وشايف حقه بيضيع ومرجعش غير لما رجعته انت 
فرعون : عمي الكبير قتله وامي كانت واقفه شاهدة وخبت الحقيقة من ساعتها بعاملها كشخص عادي مش امي لان لما كبرت لقيتها سبب في قتل ابويا عشان تاخد فلوسه لولاك انت من صغرك مع ابويا كتبت كل حاجة ليا في الوقت المناسب عشان كدا صفاء تقتلني وتاخد فلوسي وميهمهاش انا مين 

عادل : لولا فضل ابوك عليا مكنتش عملت دا كله ولا فضلت معاك ولا خليتك فرعون ي عز وعارف أن ايدك في كل حاجة بس لازم بين الوقت والتاني تعرف إن لسه عز موجود وفرعون موجود بردوا 

فرعون : حاضر جهز عربيات تجيب الرجالة من المطار وجوري تجي للقصر انا مروح 

عصام في الجانب الاخر خد الفلوس من عادل وطبعا بيشرب مخدرات وعفاف كل دقيقة تفتكر حالة بنتها ومفيش في ايديها حاجة غير انها بتدعي ترجع ليها بالسلامه 

نور فاقت وبدأت تقوم وتخرج من الغرفة حست بارهاق رجعت تاني سمعت صوت فرعون تحت خافت وقعدت مكانها وعيونها منتفخة من العياط 

فرعون طلع الجناح لقاها : الاكل تحت عاوزة تاكلي اطفحي مش عاوزة يبقي احسن وعلاجك جمبك واعرف ان اللي بياخد مضاد حيوي كتير من غير اكل بيعمل مضاعفات سلبيه ياريت تعمليها ونخلص 

نور كانت هتتكلم لكن افتكرت انه ممكن يإذيها تاني سكتت 

ولقت فرعون بيفتح الباب وبيدخل واحدة في الاوضة و.....

يتبع 
Marwa mosa ✌ ❤

مشاهده 👈 الفصل السابع 
تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -