روايه المظلومه والقاسي المتعجرف الفصل التاسع 9 بقلم اسراء الاتربي

أخر الاخبار

روايه المظلومه والقاسي المتعجرف الفصل التاسع 9 بقلم اسراء الاتربي

 

روايه المظلومه والقاسي المتعجرف الفصل التاسع 9 بقلم اسراء الاتربي

اسكريبت المظلومه والقاسي المتعجرف الفصل التاسع 9 

#المظلومه_والقاسي_المتعجرف 
#البارت 9

إلياس مقدرش يتحكم في اعصابه اكتر من كده. مسكها من دراعها بقسوه.

إلياس بغضب:عايزه تعرفي مين اللي قالي والدتك اللي قالت عايزاني اعمل اي اقرب واحده ليكي بتقول كده يبقا لازم اصدق. 

ميرا حاسة الدنيا بتلف بيها و رجليها مش شايلها... وإلياس ندم من تسرعه هو مكنش هيقول بس هي استفزته. 

إلياس قرب منها بخوف. لما لاقي شهقاتها بتعالي.. وكانت هتقع عالارض بس ايده لاحقتها. 

ميرا بصريخ: ابعد عني ازاي ماما تقول عني كده... والله انا مش وحشه ي إلياس 

إلياس بخوف من حالة الهستيريا اللي دخلت فيها. ضمها لحضنه بقوه وحاول يهديها. 

إلياس: خلاص اهدي ارجوكي انا هردلك كرامتك ي ميرا اوعدك. 

ميرا بصتله: انت مصدقني 

إلياس وده وشه الناحيه التانيه... هو برضو مش قادر يصدقها. 

إلياس بجديه: ميرا علي ما اظن مفيش ام هتتبلي علي بنتها. 

ميرا: يعني انت مصدقها انا هثبتلك العكس وهتندم ي إلياس 

إلياس بصلها... ومكنش، عارف يقول اي هو عايز يصدقها ومش قادر. 

إلياس: انا شايف انك عايزه ترتاحي شويه ي ميرا. 

ميرا جت تقوم كانت هتقع إلياس شالها ولسه بيحطها عالسرير، الباب اتفتح. ودخلت شاهيناز.

شاهيناز بغضب: طب مانت كويس اهو ي إلياس بيه اشعنا عندي ومش عايز. 

إلياس بغضب: شاهيناز الزمي حدودك وامشي علي اوضتك. 

شاهيناز بزعيق: مش همشي غير وانت معايا... وانتي يلي عامله نفسك طاهره وشريفه عايزه تاخديه ليكي لوحدك. 

إلياس بغضب جحيمي: شاهيناز قولتلك امشي علي اوضتك. 

شاهيناز بحقد: انا مستنياك لو مجتش هجيلك تاني. 

ميرا بتريقه: روحلها مستني اي، ي إلياس بيه 

إلياس بصلها بغضب: انا اكون في المكان اللي عايزه انتي فاهمه. 

إلياس قفل الباب. بالمفتاح... وطفي النور وطلع جنبها شدها لحضنه شم ريحتها اللي بيدمنها.. وكان مرهق جدا ونعس. 

شاهيناز لاقيته اتاخر. قامت وفضلت ترزع علي، الباب محدش فتحلها وميشيت وحلفت انها مش هتسيب ميرا في حالها. 

تاني يوم... في الشركه. 

مراد وكاميليا كانه بيظبطه تفاصيل المشروع مع بعض. مراد كان بصصلها.. اول مره قلبه يميل لحد بشكل ده ومن اول نظره... انتبه من سرحانه علي صوتها. 

كاميليا: مراد بيه.. احنا بنشتغل ياريت تركز. 
مراد باحراج: اه انا اسفه سرحت شويه.. هو ممكن يعني تقوليلي مراد بس وانا اقولك كاميليا. 

كاميليا بحده: استاذ، مراد احنا هنا في شغل مش مسموح بالكلام ده متتعداش، حدودك. 

مراد بعصبيه: وانا قولتلك اي لده كله 

كاميليا: مقولتش خلينا نكمل شغل. 

مراد: علفكره احنا هنسافر بكره علشان نتابع المشروع بنفسنا. 

كاميليا بجديه: تمام... عن اذنك 

مراد: طب ممكن نشرب قهوه مع بعض 

كاميليا: استاذ مراد انا مليش في الكلام ده لو سمحت. 

مراد حس انه كده هيجي علي كرامته. 

مراد بجديه: تمام ي استاذه كاميليا.. اتفضلي. 

كاميليا طلعت وهو قعد علي مكتبه بانزعاج. 

مراد بغضب من نفسه: انا غبي يارتني ما شوفتك.. طايرتي النوم من عنيا ي كاميليا 

في مكتب إلياس.. كان قاعد بيشتغل الباب خبط.. ودخلت السكرتيره. 

إلياس بيه... في واحد برا وعايز حضرتك بيقول اسمه... شاهين. 

إلياس باستغراب: مين ده... طب دخليه. 

شاهين دخل وقعد: إلياس بيه انا جايلك من طرف تامر الاسيوطي هو كان مسافر برا مصر و رجع النهارده وحابب يعمل مع حضرتك شغل.

إلياس اول ما سمع اسمه عرفه... ده راجل بتاع ستات وسمعته سبقاه بس إلياس قال ملوش دعوه وإللي ليه الشغل. 

إلياس بجديه: تمام شغل اي 

اداله ملف في... مشروع كبير جدا بمبالغ كبيره. 

إلياس: هو المشروع كويس وكل حاجسه بس لما تامر يبقا يجيلي بنفسه هنتكلم...اتفضل انت.

شاهين: تمام عن اذنك 

إلياس اشتغل لوقت متاخر ومكنش عايز يروح... قام نزل ركب عربيته وفضل يلف شويه... بس في الاخر رجع الفيلا طلع
بص علي اوضة ميرا وفتح الباب براحه لاقها نايمه قرب من السرير قعد قصادها شال شعرها اللي نازل علي وشها طبع قبله علي جبينها وقام وهو مستغرب نفسه وليه بيعمل معاها كده ودخل اوضته لاقي شاهيناز مستنياه والاوضه متزينه ومجهزله العشا كمان. 

شاهيناز بدلع: مالك ي حبيبي اتاخرت ليه 

قرب منه وشالت جكيت البدله بتاعته. رمته عالسرير.. حوطت رقبته. 

شاهيناز: انا جهزتلك العشا بايدي تعالي يلاا 

إلياس بصلها. وحوطها من خصرها. 

إلياس: اي الجمال ده كله 

شاهيناز: بجد يعني عجبتك 

إلياس: اوي ي حبيبتي بس مش عجبني الفستان ده كنت عايزاك تلبسي واحد تاني هموت واشوفه عليكي. 
           شاهد 👈 الفصل العاشر 

بقلمي Esraa G Eletrby


تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -