رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل الاول بقلم مروة موسي

أخر الاخبار

رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل الاول بقلم مروة موسي

 رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل الاول 
رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل الاول بقلم مروة موسي

رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل1


فرعون : هو انتي كل لما تحملي تجيبي ليا بنت انا قرفت منك كانت جوازة زفت 
اسماء: هو بإيدي يعني مالها البنات عشان معانا واحدة وحامل في التانية يبقي جوازة زفت احمد ربنا علي النعمه اللي انت فيها دي 
فرعون بغضب: انتي بتردي عليا الظاهر انتي نسيتي نفسك انتي بتتكلمي مع فرعون 

اسماء بخوف: انا هروح اشوف حماتي تحت كانت عوزاني 

صفاء أم فرعون: صوتكوا جايب لآخر الدنيا ليه 
اسماء بعياط : ي ماما دا بيعيرني عشان خلفتي كلها بنات 
صفاء: الحق عليكي دا بدل ما تجيبي حتة واد يورث اللي وراه جايبة له العار ومخلفة بنات 
اسماء: وهو يعني انا قولت لاء علي الولد مش كفاية لحد حالا بنته بقي عندها سنتين ومش متقبلها ولا حتي بيلعب معاها ولا كإنها موجودة 

صفاء: قومي ي حبيبتي لمي هدومك وروحي عن بيت اهلك ارتاحي وتعالي 
اسماء: دا يقتلني فيها فرعون رافض حاجة زي دي 
صفاء: وانا أمه وبقولك روحي 
اسماء: طيب ي ماما 

اللهم صلي وسلم وبارك على سيدنا ونبينا محمد 

بتصحي بطلتنا نور الجميلة ذات العيون السوداء الواسعه والجسم الممشوق 
نور لقت صوت تخبيط وتكسير خافت علي امها قامت من مكانها لتجد 

فرعون : هو انتي كل لما تحملي تجيبي ليا بنت انا قرفت منك كانت جوازة زفت 
اسماء: هو بإيدي يعني مالها البنات عشان معانا واحدة وحامل في التانية يبقي جوازة زفت احمد ربنا علي النعمه اللي انت فيها دي 
فرعون بغضب: انتي بتردي عليا الظاهر انتي نسيتي نفسك انتي بتتكلمي مع فرعون 

اسماء بخوف: انا هروح اشوف حماتي تحت كانت عوزاني 

صفاء أم فرعون: صوتكوا جايب لآخر الدنيا ليه 
اسماء بعياط : ي ماما دا بيعيرني عشان خلفتي كلها بنات 
صفاء: الحق عليكي دا بدل ما تجيبي حتة واد يورث اللي وراه جايبة له العار ومخلفة بنات 
اسماء: وهو يعني انا قولت لاء علي الولد مش كفاية لحد حالا بنته بقي عندها سنتين ومش متقبلها ولا حتي بيلعب معاها ولا كإنها موجودة 

صفاء: قومي ي حبيبتي لمي هدومك وروحي عند بيت اهلك ارتاحي وتعالي 
اسماء: دا يقتلني فيها فرعون رافض حاجة زي دي 
صفاء: وانا أمه وبقولك روحي 
اسماء: طيب ي ماما 

اللهم صلي وسلم وبارك على سيدنا ونبينا محمد 

بتصحي بطلتنا نور الجميلة ذات العيون السوداء الواسعه والجسم الممشوق 
نور لقت صوت تخبيط وتكسير خافت علي امها قامت من مكانها لتجد اخوها عصام يتشاجر مع والدتها عفاف 

عفاف : يبني حرام عليك من ساعه ابوك لما اتوفي وانت مزهقني في عيشتي صاحب البيت كل يوم والتاني عمال يطلب إيجار البيت وانت ولا هنا 
عصام باستفزاز: اعمل اي 
نور: انزل اشتغل ي عصام ساعد ماما شوية 
عصام : وهو انا كنت بكلمك عشان تتكلمي انتي ونزل فيها ضرب 
عفاف بتحوش ومش قادرة عليه 

عصام : كتك القرف عيلة مقرفة بدل ما تقولي هنزل اشتغل بتقوليلي انزل ليه عشان اصرف علي اتنين ملهمش لازمه 

عفاف بتاخد بنتها في حضنها 
نور بعياط : هو اخويا بيعمل كدا ليه انا مش بحبه 
عفاف : ربنا يهديه ي نور مقدرش ادعي عليه مهما كان دا ابني قلبي يوجعني عليه 

في قصر فرعون 
اسماء لمت شنطة فيها بعض الملابس واخدت بنتها ونزلت 
اسماء: ي ماما ماما 
صفاء: خير 
اسماء: انا خايفه لفرعون يتخانق او يزعل وساعتها انا اللي هدمر فيها 
صفاء: متقلقيش يلا روحي 
اسماء: طيب سلام 
وخرجت اسماء من قصر الرعب كما يطلق عليه أبناء البلد 

صفاء رفعت الهاتف : الو فينك ي ابني تعالي شوف آخرة اختيارك 
فرعون : في اي 
صفاء: مراتك لمت هدومها واخدت البنت ومشيت وبتقول انا مستحيل ارجع للبيت القرف دا تاني 

فرعون : اسماء مستحيل تعمل كدا وهي عارفه انه عقابها الموت ومحدش يقدر يقف قدامي 
صفاء: معرفش بقي اللي حصل دا انت اللي سيبت ليها الحبل من الاول 

فرعون قفل السكة في وشها ورمي التليفون علي الارض 
فرعون: دا انا هوريكي انا ازاي تعملي حركة زي دي فيا ي اسماء 

صفاء بخبث: ها هتنفذ امتي 
رامي: حالا اهو سلام 

رجع فرعون القصر وكان في قمه غضبه لدرجة ان الخدم اترعبوا 

فرعون لصفاء: هتندمها والله وهقتلها 
صفاء وهي بتسجل كلامه علي الفون : اهدي ي حبيبي دي مراتك ام عيالك 
وقفلت التسجيل بحركة سريعه 

جاء تليفون لفرعون و..........

يتبع 

البارت الاول 
Marwa mosa ✌ ❤

مشاهده 👈 الفصل الثاني
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -