رواية التؤام ورحلة الحياه الفصل العاشر 10 بقلم ساره احمد

أخر الاخبار

رواية التؤام ورحلة الحياه الفصل العاشر 10 بقلم ساره احمد

 تؤام ورحلة الحياه الفصل العاشر 10

رواية التؤام ورحلة الحياه الفصل العاشر 10 بقلم ساره احمد

 رواية التؤام ورحلة الحياه الفصل العاشر


فتضع يدها علي يده.....وتدمع عينها....
تظل ضحي تنظر اليه بعتاب كبير دون ان تنطق بحرف واحد لكن نظرات العيون تعبر عما يجول بدخلها من الحزن والعتاب واللوم

نجم بتوتر:انا اسف يا ضحي انا عملت كده عشان اكتشفت اني بحبك......
التوأم_ورحله_الحياه
   💌الفصل العاشره💌
نجم بتوتر:انا عملت كله ده عشان مقدرتش اتحمل اكتر منك وقرب من ضحي بشده ونظر في عينها بعمق وعيونه تلمع ببرق الحب ولهفته....فشعرت ضحي برجفه تهز جسدها وقلبها يدق يدق يدق بانفعال......وهي تنظر لي عينه التي تسحرها وجعلتها تهيم فيها
ضحي لي نفسها:يا لاهوي هو انا مالي مش علي بعضي كده يارب يبعد عشان لو ضغط اكتر من كده هيغمي عليه مش قدره....
يقرب منها نجم حتي التصق بيها وضمها من خصرها وقربها اليه وبهمس لها بنبره عاشق ملهوف
نجم:هو انتي روحتي فين وقرب شفايفه من وجنتها ولمسه وهو يهمس بحبك اوي يا ضحي انا وعشقي انا .....
لم تتحمل ضحي اكثر وفقدت الوعي بين احض"انه...
يشعر بي سكونها بين احضا"نه فيقلق ويخرجها من حض"نه ويفزع عليها حين يرها لا تتحرك فيحملها لي السرير ويضعها عليه ويأتي بلعطره ويمرره بجانب انفها فتستنشقه فتفتح عينها وترفرف
برموشها عدت مرات في زهول وهي تنظر لي عيون نجم التي تري فيها الحب وحنانه فيقترب منها ويمسك يدها ويقبلها برقه...ويهمس بعدوبه بحبك اوي اوي وبغير عليكي حتي من نفسي
سمحيني يا ضي عيني.....
لا تتحمل ضحي اكثر وترتمي بين احضا"نه بقوه وتتشبث فيه
وتبكي.....
ضحي:وانا كمان بحبك اوي اوي اوي وكنت مستنيه الكلام ده يخرج منك بحبك...بعشقك بكل لغات العالم .....
يضمها نجم اليه وانا كمان بحبك وخايف انك تصممي تسافري مع امك وتسبيني....
تخرج ضحي من حض"نه بلهفه
ضحي بشقاوه:مين دي الا تسيبك ده انا كبته علي قلبك وقعده علي نفسك مش هسيبك ابدا ومعاك مترح ما تروح بس وتكمل بحزن....الكليه...انا في اخر سنه وحلمي اني ابقي عالمه في دارسه عالم الحيوا"ن....وتجهم وجهها بحزن طفولي وعقدت يدها بجانب صدرها.....فيبتسم نجم بحب ورقه ويقترب منها ويدير وجهها نحوه 
ويرسم ابتسامه علي شفاها....
نجم:مش بحب اشوف حبيبي زعلان ومبوظ كده وبعدين الا يطلبه حبيبي مجاب حتي قبل ما يتكمل انا مقدرش علي زعل حبي وضحي...انا موافق اننا ننفذ شرطتك عشان انتي فعلا الا فوزتي....وهنسافر علي القاهره انا عندي شقه صغيره وحلوه بجانب كليتك وكمان هفتتح فرع شركه الاغذيه الجديد في القاهره ومحتاج سنه عشان يستقر الوضع هناك......
بقلم ساره احمد
تقفز ضحي من مكانها وتظل تقفز في الهواء مثل الاطفال وهي سعيده وتردد
ضحي:كنت عارفه اني انا الا كسبت ايواه انا الا كسبت وخليتك تغير عليه.....
يتذكر نجم ما فعلته فتختفي ابتسامته ويتجهم وجه....
نجم: والله لو عملتي حركاتك دي تاني لا انا....
لم يكمل ويجد ضحي تقفز عليه وتسكته بقبله ....في البدايه يتعجب نجم من تصرفها وجرأتها

فتشعر ضحي بما فعلت فتحمر وجنتها وتعض علي شفايفها بعصبيه وهي تردد ايه الزفت الا انا هببته ده.....
يبتسم نجم بمك"ر:ده انتي عملتي احلي حاجه ماتجي نكرر ده ونفذ شرطي ونجيب عيال تبرق ضحي بصدمه وتتوتر وقبل ان يقرب نجم تجري علي الحمام....وتغلق الباب
اصل انا نسيت اني لازم استحمي عشان انا تعبانه اوي وعوزه افك شويه......
بقلم ساره احمد
نجم بضيق:بقي كده طيب يا ضحي بس انا مش هسيبك واكمل بخب"ث علي فكره بتبوسي حلو اوي...هجربها تاني عشان اعرف احكم انا  نازل اشوف حماتي عشان ترضه عني سلام يا ضحي....

تجلس ضحي علي الارض خلف الحمام وهي تخبئ وجهها بخجل بين كفاها....
ضحي:معقول الا حصل ده معقول نجم بيحبني اوي كده بس ايه الا انا عملته ده غبيه انا لازم اذله الاول وانكفه وااشكسه قبل ما يحصل اي حاجه من الا في دماغه قليل الاد"ب ده بس يارب اثبت ادامه........

ينجح نجم في كسب حب ام ضحي وودها ويشرح لها كل ما مر بيه واسباب تصرفاته مع ضحي فتلتمس اليه العذر خصوص بعد ما اتي لها بباقه من الزهور الحمراء التي تعشقها وصندوق من الشكولاته ورتب لها لقاء رومانسي مع ابو ضحي.....وبعد ان كان اللقاء علي احسن صوره ونجح في احياء بعض ذكريات حب الماضي وانتعاشه.....وسحره في صباح اليوم التالي جهزت الحقائب ورجعت ام ضحي وتاج خالها وضحي ونجم وانطلقوا لي القاهره....السعاده لا تسع قلب وروح ضحي......فقد وصلت لي شقتها.....ومعها نجم الذي يضمها بحب.....
نجم:مبسوطه يا قلبي
ضحي بفرحه :اوي اوي اوي
نجم بليئم:طيب مفيش واحده زي بتاعت امبارح
ضحي بحده:بطل قل"ه ادب وتحاول ان تفلت منه لكن نجم حاكم قبضته جيدا
نجم بشقاوه:متحوليش انك تفلتي مني.....وقرب منها وكاد ان يقبلها فيرن جرس الباب فتستغل ضحي الفرصه وتفر منه وتجري وتفتح الباب....فيجري خلفها نجم مش هسيبك....وقبل ان يضمها اليه يتجهم وجه ويهمس هابا روحنا في داهيه..... فتدخل الفتاه التي تلبس شورت جينز وتشيرت يصل لي نصف البطن وتضع الكثير من الزينه فتدفع 
يتبع.  شاهد 👈 الفصل الحادي عشر 
ساره_احمد
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -