رواية عيون الصقر الفصل الثاني عشر 12 بقلم اسراء هاشم

أخر الاخبار

رواية عيون الصقر الفصل الثاني عشر 12 بقلم اسراء هاشم

 

رواية عيون الصقر الفصل الثاني عشر 12 بقلم اسراء هاشم

رواية عيون الصقر الفصل التاني عشر 12 

عين بتبصله بهدؤء وهيا بتبلع ريقها وبتغمض عنيها لثواني وبتفتحها تاني وهيا بتقول بصوت مهزوز طلقن"ي 
صقر ابتسامته بتتلاشئ وملامحه بتتحول لصدمه وغض*ب وبيقول_________
بصوت مهزوز طلقني 

صقر ابتسامته بتتلاشئ وملامحه بتتحول لصدمه وغض*ب وهو بيقوم من مكانه بغض*ب وهو بيمسكها من كتافها وبيقول بعص*بيه هو في اي انتي مش طبيعيه صح هو انتي مفيش غير كلمه طلق"ني طلق"ني كل شوية هيا بقت لبانه في بوقك 

عين بتبصله بحزن وبتقول بدمو"ع غص"ب عني طلق"ني يا صقر ونبي وحياه اغلي حاجه عندك

صقر بيبصلها بذهول وهو بيسيب ايدها وبيقول لدرجدي مش عاوزني رغم كل اللي حصل بينا امبارح 

عين بتفتكر ليلة امس بكل ما حدث هيا نفسها تصر*خ وتقوله كل حاجه بس هيا خا"يفه عليه خا"يفه تند"م وتخسر"ة ومش عارفه تحكيلو كل حاجه ولا وبتقعد عين علي الفراش وهيا بتد"فن وشها بين ايديها وبتب"كي بحر"قه 

صقر بيبصلها بحز"ن وبقلب مجر"وح وبيسبها وبيدخل الحمام وهو بيقفل الباب بغض"ب وبيقف تحت الدش وهو عا"ري الصد"ر وبيشغل المياة السقعه ولكن لا يحس ببرودتها بسبب النير*ان التي تشت"عل بداخله من الغض"ب وهو بيفكر في كل حاجه بتحصل معاه وبيفتكر ليله امس فهو كان علي وشك ان يعترف لنفسه ولها بحبه وعشقه لها فليح*ترق الجميع فهو اخيرا قد اعترف انه لا يقدر علي البعاد عنها ولكن هي ترفضه دائما لماذا لماذا دائما حظه هكذا وبيضر"ب ايده في الحي"طه بغض"ب وبيخرج من تحت الدش وبيفتكر انو مخدش اي هدوم معاه بيلف الفوطه حوالين جس"ده وكان عار*ي الصد*ر وشعره البني الغامق نازل علي عينه بيخرج صقر ومش بيرضا يبصلها بيلاقيها لسه قاعده زي مهيا بيفتح دولابة وبياخد جلبابه الاسود والشال اللي بيلفه علي راسه بيسموها (العمه تقريبا) وبيلبس صقر بدون ولا كلمه وبيسبها وبينزل لتحت بيلاقي هارون قاعد علي السفرة بيقول صقر بهدؤء صباح الخير 

هارون كان في عالم تاني من دوامه التفكير بيفوق علي صوت صقر وهو بيقول صباح النور وبيسكت 

صقر بيلاحظ شروده وهو بيقول مالك يا ابوي شكلك تعبا"ن ليه وقاعد سرحان حضرتك تعبا"ن ولا حاجه اجبلك الدكتور 

هارون بهدؤء لا يا ولدي انا بخير متجلجش عليا 

صقر بيهز راسه وبيفضل قاعد ساكت وهو بيفكر في عين واي سبب تغيرها المفاجئ ده وبيحس بخ" نقه وبيقوم من مكانه وهو بيقول انا مليش نفس افطرو انتو انا خارج برا شوية وبيمشي صقر من قبل ما يسمع رد والده فهو لا يريد سماع اي شئ 

هارون بيبص لي اثرة بحز"ن فهو بيفكر ازاي هيكشف حقيقه خالد قدام الكل ولكن في نفس الوقت هو خا*يف من رد فعل صقر وزهرة صقر مش هيرتاح غير لما يقت*له وزهرة ممكن يحصلها حاجه من الصدمه فهو ابن اختها وهي اللي ربتو عشان كدا هو ساكت كل المده دي خو*فا علي عيلته فهو لا يريد يخس"ر ابنه وزوجته يكفي خسا*رة رحيم 

زهرة بتخرج من المطبخ وهيا بتحط الفطار علي السفرة بمساعده الخدم وبتقول لسه محدش نزل 

هارون صقر نزل وخرج 

زهرة بتنهيده ربنا يريح بالو وقلبه وبتقول بتذكار خالد مش فوق صح بعت حد يصحيه ولكن مش موجود معرفش راح فين بدري كدا 

هارون بض*يق خلاص يا زهرة اقعدي افطري 

زهرة وهيا بتقعد بتقول بش"ك مالك يا هارون كل ما بتيجي سيرة خالد بتبقا مش طبيعي هو في حاجه انت مخبيها عليا او انا معرفهاش ومن ساعه ما شوفتو امبارح وانت مش طبيعي ومنمتش طول الليل في اي يا هارون قولي متخبيش عليا 

هارون وهو بيحاول يبان طبيعي وبيقول مفيش حاجه يا زهرتي انتي عارفه مجدرش اخبي عليكي حاجه 

زهرة بعدم اقتناع وهيا بتقول قلبي مش مطمن يا هارون بس هحاول اصدق 

هارون وهو بيمسك ايدها وبيقول بحب متقلقيش مفيش حاجه ان شاء الله (كل ما يصيبنا الا ما كتب الله لنا) سبيها علي ربنا اللي مكتوبلنا هنشوفو تفائلي خير بس 

زهره بحب وحنيه ونعم بالله وبتقول يلا نفطر احنا وانا بعتهم ينادو فيروز وزهرة وفيروز قالت مصد"عه شوية ومش قادرة تنزل وعين زمانها نازلة 

هارون بيبتسم ليها وبيبداءؤ يفطرو 

كانت علي الفراش وهي لا يستر جسد*ها غير الغطاء وفايدها السي*جارة وهي تد*خنها 

وهو نايم بجانبها وبتقول هيا وبعدين هنعمل اي يا سيف؟ 

سيف وهو بياخد علبه السجا*ير من جانبها وبيقول هقولك الخطه اللي هتخليكي ترجعي البيت تاني وانتي حاطه رجل علي رجل وصقر مش هيقدر يخرجك من البيت نهائي 

فريده بتعجب ازاي؟ 

سيف هقولك وبيبداء سيف يقولها خطتهم_______

فريده بابتسامه انت دماغك دي اي دماغ ابل*يس نفسه ميفكرش كدا 

سيف بيبتسم بغرور وبيقول المهم كل حاجه تمشي صح فهمتي هتعملي اي وازاي 

فريده ايوة بس في حاجه هنجيبو ازاي؟ 

سيف دي خليها عليها انا عمل حساب كل حاجه وبيقوم سيف وهو بيدخل الحمام وبيقول انا خارج  
وبيدخل سيف وهو بياخد دش سريع وبيلبس بسرعه وهو بيخرج وبيسيب فريده 

عين قامت وخدت دش ولبست دريس لونه ابيض وكانت واقفه قدام المرايا بتلف حجابها بشرود 

صقر كان را*كب حصانه وهو بيجري بيه داخل الاسطبل وهو حاسس بغض"ب وخن"قه وكمان بيفتكر فريده وانو لازم يوصلها في حاجات كتير لازم يفهمها 

عين كانت بتلف حجابها بشرود ولكن بيقاطع شرودها صوت رنين هاتفها وكان الرقم مت"شفر ومجهول عين بتبص للهاتف بق"لق وتردد لحد ما الرنه بتخلص بتتنهد عين ولكن بتلاقي الهاتف بيرن تاني بترد عين بصوت مهزوز وهيا بتقول الوووو 

بياتيها صوته وهو بيقول احلي الوووو فالدنيا 

عين قلبها بيدق بسرعه وكانه هيخرج من مكانه ولكن من الخو"ف ولكن بتحاول تتمالك اعصابها وهيا بتقول انت مين انت اكيد مش رحيم انت اه صوتك زي رحيم بالظبط ولكن اكيد مش رحيم لان رحيم ما"ت انت مين وعاوز مننا اي وليه بتعمل كدا 

هو ببرود قدامك 8 ساعات علي المعاد الوقت بيعدي يا عين واخيرا هتكوني ليا 

عين بعصب"يه مستحيل يحصل اللي عاوزة وانا مش هاجي ولا هنفذ اي حاجه من اللي قولتها 

هو بغض"ب يبقا تستحملي اللي هيحصل

عين بتقفل المكالمه في وشه وهيا بتتنفس بسرعه وغض"ب وبتقرر انها هتحكي كل حاجه لصقر وبتنزل عين لتحت بتلاقي هارون وزهرة بيفطرو بيتقول بابتسامه هادئه صباح الخير 

هارون وزهرة صباح الخير يا حبيبتي 

عين بتقعد معاهم وبتقول بارتباك هو صقر مفطرش 

زهرة بابتسامه لا يحبيبتي خرج تقريبا 

عين بتعرف انو مضا"يق وبتقعد تفطر معاهم بشرود 

هو بيرمي الهاتف بعض"ب وبينزل متك"سر لميه قطعه وبيقول بغض*ب هنشوف يا عين هتنفذي اللي عاوزة ولا وبيرفع هاتف تاني وهو بيقول نفذ زي ما قولتلك بالظبط مش عاوز اي غلط فاهم والا مش هر*حمك وبيقفل الهاتف بغض*ب

صقر بينزل من علي حصانه وهو بيداعب فيه وبيتكلم معاه فهو صديقه الوحيد يحكي له كل شئ ما لا يقدر علي البوح به لي احدا 

خالد بيدخل البيت في اللحظه دي وهو بيلاقيهم قاعدين علي السفرة وبيقول بكل بج"حه صباح الخير 

الجميع بيرد الصباح معادا هارون اللي وشه بيت"هجم وبيسبهم وهو بيروح يقعد في الصالون 

زهرة الش"ك بداخلها بيزيد وبتفضل تبص لخالد بش*ك ولكن بتحاول تطرد الفكرة من راسها 

خالد بيقعد ياكل بكل برود ولكن كانت عيونه علي عين وهو بيبصلها بكل جرا*ءة 

عين بتلاحظ نظراته ليها ولكن هيا كل ما يشغل تفكيرها الان هو صقر وبيقاطع تفكيرها صوت الرساله اللي جت علي هاتفها بتمسك عين الهاتف وهيا بتفتح محتوي الرسالة وكان فيديو بتحمله عين واول ما بتشغله بتبرق للهاتف بصدمه وهيا شايفه صقر قدامها وهو بيداعب حصانه وفي شخص علي بعد مسافه ملث"م كان مصو*ب البند*قيه علي صقر 

عين بتقوم من مكانها بفز"ع بسرعه وهيا بتقول صقرررر 

خالد بيبصلها وساكت وزهرة بتتفاجئ وبتفز"ع هيا كمان اول ما بتلاقي عين بتجري لبرا بسرعه وهيا بتقول بصر*اخ صصققررررررررررررررررررررر قلبها بيتق*بض وبتحس انها مش قادرة تتحرك 

عين بتجري بسرعه للخارج وهيا بتنادي بعلو صوتها كله صقررررر صقرررررررررر لااااااااااااااااااا ودمو*عها نازلة وفستانها بيتطاير وراها 

عارون بيقوم من مكانه بفز"ع

وخالد بيمثل وبيقوم هو كمان 

صقر كان واقف جمب حصانه وبيسمع صوت صر*اخها من الداخل قلبه بيدق بسرعه اول ما بيسمع صوت صرا*خها ولسه هيتحرك 

عين بتخرج من البيت ولكن بتقف بصدمه اول ما بتسمع صوت ضر*ب النا*ر وهنا كان الزمن وقف عند الجميع عين بتقف مكانها وهيا مش قادرة تصدق اللي سمعته وبتطلع صر*خه منها بترن فالبيت كلو صصصقققررررررررررررررررررررررررررر
           شاهد 👈 الفصل الثالث عشر 

               ( مدونه دار الروايه المصريه )

تعليقات
تعليق واحد
إرسال تعليق
  • غير معرف 13 سبتمبر 2022 في 12:35 م

    كملي بسرعه شويه

    إرسال ردحذف



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -