رواية بنت الأكابر الفصل الثالث عشر 13 بقلم مريم محمد

أخر الاخبار

رواية بنت الأكابر الفصل الثالث عشر 13 بقلم مريم محمد

 رواية بنت الأكابر الفصل 13

رواية بنت الأكابر الفصل الثالث عشر 13 بقلم مريم محمد

رواية بنت الأكابر الفصل الثالث عشر 


والدة آسيا بدموع:يارب اشفيها يارب انا عايزة بنتي ترجعلي 
ومش عايزة حاجة تاني

خرجت الممرضة من غرفة العمليات وهي بتجري بخوف:إلحقي يا دكتورة المريضة قلبها.ووو
البارت 13
خرجت الممرضة وهي تجري وتتحدث بخوف:إلحقي يا دكتورة المريضة قلبها ببـ"قف
الدكتورة شيري بخوف:إيه اللي انتي بتقوليه ده يا تهاني؟!
وطلعت تجري على غرفة العمليات
أما جاسر فهو وقف في مكانه ولا يقول اي شئ... وكان الجميع يدعي لآسيا بأن تكون بخير
دخلت شيري وبدأوا يعملوا إنعاش
للقلب مرة واتنين
لحد ما القلب رجع ينبض تاني
ولكن حالتها مش مستقرة
بعد شوية
فاقت آسيا وأول ما افتكرت اللي حصل دموعها نزلت
شيري:بلاش عياط يا آسيا عشان انتي تعبانة دلوقتي
آسيابدموع وبتعب:إيه اللي حصل؟!
شيري بحزن:مش دلوقتي يا آسيا
لما تكوني كويسة هعرفك إيه اللي حصل
آسيا:عشان خاطري يا شيري قولي ايه اللي حصل
شيري بدموع:انتي خسرتي البيبي يا آسيا
آسيا بصدمة:لأ لأ.. اكيد في حاجة غلط... مستحيل ده كان احسن حاجة حصلتلي.. ده هو اللي كان هيعوضني عن كل اللي شوفته
انتي اكيد اتجنـ'نتي...
شيري:بلاش عصبية يا آسيا انتي لسة تعبانة وده غلط علي صحتك
آسيا بإنفعال:صحة أي وزفت إيه أنا خسرت كل حاجة... فاهمة يعني إيه
كل حاجة!...ااااااااه.. حاسة ان انا انتهيت...معقولة اخسره بالسهولة دي
ده انا مستاهلش كدة والله
انا الغلطانة انا اللي عملت في نفسي كدة... ااااااااه يا شيري على الو'جع اللي حاسة بيه دلوقتي
شاورت شيري للممرضة عشان تدخل حد بسرعة
خرجت الممرضة وقالهم انها محتاجة حد معاها عشان يهدي آسيا من الحالة اللي هي فيها
دخل جاسر وهو مش قادر يحط عينيه في عينيها
آسيا بصراخ: قولهم يا جاسر
أن ابني بخير وأنهم مش عارفين حاجة... قولهم يا جاسر ساكت ليه؟؟
جاسر بحزن:للأسف كلامهم صح
وإحنا لازم نعيش الواقع
آسيا بدموع :انه واقع ده اللي بتتكلم عليه
ده واقع كله كذ'ب وكله ظـ'لم
بس برضو انا اللي غلطت انا اللي غلطت.. بس والله مكنتش اعرف ان ده اللي هيحصل.. مكنتش اعرف
وانهارت في البكاء بشدة
حاول جاسر كثيراً أن يهدئها ولكن بدون جدوى
آسيا بحزن:ابني يا جاسر.. ابني راح.. وحياتي راحت معاه
جاسر:متقوليش كدة أهم حاجة إنك تكوني بخير وأنا هعوضك والله 
آسيا بصراخ:مفيش حاجة من دي هتحصل...انت عارف مين اللي عمل فيا كدة يا جاسر؟؟.. . جهاد شوفتها وهي بتهرب.. . بس انت عارف انا مش هسامحها ومش هسامحك انت كمان عشان انت لو كنت وقفتها عند حدها من الأول مكنش حصل كدة
وكان ابني لسة عايش.. اطلع براااا
انا يكر"هك يا جااااسر 
نظر إليها جاسر بصدمة شديدة
ولكن لم يقاطعها
لأنه معاها الحق في كل اللي قالته 
كان عامر يقف في أول الغرفة وهو يستمع إلى حديث آسيا وجاسر 
وعرف بما حدث لآسيا بسبب تلك التي تُدعي جهاد
شيري:لو سمحت يا جاسر اخرج برا عشان هي حالتها عمالة تسو'ء وده خطـ'ر عليها
جاسر:بتكر"هيني انا يا آسيا... والله ما هيحصل كدة تاني.. وربنا هيعوضنا
آسيا بصراخ:وانا لسة هستني لما يحصلي حاجة تاني!!
شعرت آسيا بتعب شديد ووضعت رأسها على الوسادة بتعب
وبعدها نظر الجميع إلى جهاز نبض القلب وكانت نبضات قلبها تنخفض بسرعة شديدة
شيري:الكل يخرج برا بسرعة
خرج جاسر من الغرفة
ولكن تبقى عامر وكان يفكر في شئ ما... وذهب إلى الدكتورة شيري وتحدث معها في شئ ما

حاولت شيري إنعاش قلب آسيا ولكن بدون جدوى.. فهي لا 

" ملحوظة يا جماعة البارت فيه لغز"😉☺️
تفتكروا آسيا ما"تت ولا لسة عايشة؟؟!!
#بنت_أكابر
#بقلمي_مريم_محمد
#يتبع
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -