رواية حورية الأدهم الفصل الرابع عشر 14 بقلم زوله وحيده

أخر الاخبار

رواية حورية الأدهم الفصل الرابع عشر 14 بقلم زوله وحيده

رواية حورية الأدهم الفصل الرابع عشر 14 بقلم زوله وحيده

 رواية حورية الأدهم الفصل الرابع عشر 14 

#حورية_الادهم 
#بارت_14
الاخيرة قربت 
حور :ارجوك اقعد يابن خالي في حاجات كتيرة عايزة اكلمك فيها وعايزة اعرفها
أدهم بصدمة :انتي افتكرتي؟
حور:آه
أدهم :امتى دة
حور :من اول ماروحنا الكوخ وجنى كانت عارفة وكانت هتقولك بس انا قولتلها لأ
أدهم :ط ط طب ليه
حور :كنت عايزة اعرف هل هتسيبني إذا ما افتكرت وكنت عايزة اشوف حبك ليا قد ايه
أدهم بتوتر :ط طب هتسيبيني
حور بضحك :ايه يامجنون هسيبك ازاي وانا بعشقك
أدهم بفرح :بجد
حور :آه بس انت ازاي اتغيرت كدا يا أدهم
أدهم :قصدك ايه
حور :زمان كنت ولد كويس وكنت بتكره قصص القتل والحاجات دي وحتى انك كنت عايز تبقى شرطي ليه دلوقت انت اتغيرت كدا
أدهم افتكر باباه ودمع
حور بخوف :في ايه يا ادهم
أدهم حضنها
أدهم :ابوكي هو السبب في دة
حور باستغراب :بابا.... بس ازاي وليه
أدهم بعد عنها
أدهم :ابوكي قـ'ـتل ابويا
حور بصدمة :اييييه
أدهم :آه هو كان حد سيء
حور بغضب :لا بابا مش كدا يا أدهم بابا كان حد كويس دة حتى أنه كان شغال في الجيش واسأل عنو كل الناس هو كان حد كويس اوي
أدهم :بس انا شوفت السكينة اللي قـ'ـتل بيها بابا في ايدو
حور قامت من السرير بغضب
حور بغضب :أدهم قولتلك بابا مش كدا هو مش قاتل بابا كويس
أدهم :وانا كمان ابويا كان كويس ويمكن كان هيكون معانا دلوقت بس السبب هو ابوكي
حور بغضب :أدهم خلااااااااص بلاش تقول كدا ع بابا
أدهم قام بغضب
أدهم :حووووور صوتك
حور :طلقني
أدهم بصدمة :اييه
حور :ايه مبتفهمش طـ ـلـ ـقـ ـنـ ـي
أدهم :مفيش طلاق واصلا دة مش سبب انتي مش عايزة تقتنعي انو باباكي قا'ـتل
حور :بابا مش قا'ـتل
وراحت ع الدولاب واخدت هدومها في الشنطة وطلعت من الاوضة
أدهم :حور.... يا حور
حور كانت ماشية بغضب وراحت ع اوضة ليليان
حور :ليليان يلا خدي هدومك علشان رايحين
ليليان باستغراب :ليه في ايه
حور بغضب :ليليان خدي هدومك ويلا
ليليان راحت حطت هدومها في الشنطة وراحت مع حور ع عربيتها
حور ركبت بس أدهم لحقها
أدهم وهو واقف جنب الباب بتاع عربية حور :حور احسنلك ارجعي البيت
حور :مش انت اللي تمشي كلمتك عليا لأنك مش جوزي هتطلقني قريب ها نتلاقى في المحكمة
ورفعت قزاز العربية وراحت بغضب
أدهم :ماشي وانا مش هطلق
وراح ع القصر بغضب
عند حور وليليان في البيت
ليليان :طب فهميني في ايه
حور :أدهم قال انو بابا قا'تل
ليليان بصدمة :ايه
حور :آه وكمان قال إنه بابا هو اللي قـ'ـتل باباه
ليليان بغضب :بجد أدهم دة واحد سيء ايه هو ازاي يشك في جوز عمتو
حور :آه ياخسارة حبي ليه
ليليان :طب وانتي هتطلقي منو
حور بدموع :مش عارفة ياليليان دة أدهم اللي كنت بحبو ولسة بحبو وبعد ما اتجوزتو مش قادرة اخسرو كدا بس انا مدايقة علشان هو قال عن بابا انو قا'تل
ليليان :طب مدام مانتي بتحبيه كدا متخسرهوش علشان الكلام اللي قالو دة انتي اثبتيلو انه بابا مش كدا وبعدها اكيد هيعتذرلك ويحاول يخليك تسامحيه
حور حضنت ليليان
حور بدموع :ليليان انا تعبت بجد مبقاش عندي طاقة لحاجات دي من انا وصغيرة واحنا بنعاني والمشاكل كلها فوق راسنا ليليان انا خلاص مش عايزة اعمل حاجة فينك ياماما فينك يابابا تعالو بقا وحشتوني وبدأت تعيط
وليليان كمان بدأت تعيط معاها لحد مانامو
=======
عند أدهم
=======
ريناد صحيت من النوم وادهم كان قاعد جنبها في السرير
ريناد قامت حضنت ادهم
ريناد :بابا حبيبي فين ماما
أدهم بتوتر :هي هي هي راحت قريب وجاية
ريناد :راحت فين
أدهم :راحت بيتها بس هتيجي بكرة او بعدو
ريناد بدموع :يعني هي سابتني علشان انا مش بنتها ولا علشان انا وحشة
أدهم بسرعة :لالا ياحبيبتي انتي حلوة اوي ومتقوليش انك مش بنتها لأنه هي كدا هتزعل منك
ريناد :طب ليه راحت بيتها هو قصرنا مش عاجبها يعني
أدهم :معرفش
ريناد :انت زعلتها؟
أدهم:............
ريناد :طب ليه زعلتها
أدهم :مش غلطتي هي اللي بتحب تزعل مني
ريناد بدموع :انت بابا سيء كمان كنت بتعمل كدا مع ماما الأولى علشان كدا هي سابتنا
أدهم بغضب :رينااااد متجيبيش سيرة مامتك الأولى اصلا هي مش مامتك ومتقوليش ماما فاهمة
ريناد بدأت تعيط
أدهم اتنهد ومسح وشو
أدهم :خلاص ياحبيبتي انا اسف
ريناد :عايزة اروح لماما الجديدة
أدهم :ماشي هنروحلها بكرة علشان هي دلوقت هتكون نامت لأنها تعبانة
ريناد: ماشي
===============
في صباح يوم جديد
عند حور
===============
حور كانت طالعة ع الشغل ومعاها ليليان
أدهم جيه ووقف العربية قدام البيت
ونزل هو وريناد
أدهم :حور
حور بصت عليه بغضب ومشيت من قدامه
أدهم مسكها من ايدها وشدها عليه
أدهم بفحيح :لما اكلمك تردي مش تتجاهليني كدا
حور :أدهم احنا في الشارع
أدهم :وانا مالي
حور :ابعدددد
أدهم :مش هبعد 
ريناد :بابا 
أدهم بعد عن حور بسرعة
أدهم :ريناد كانت عايزة تقعد معاكي
حور نزلت لمستوها
حور بحب :حبيبتي انا دلوقت عندي شغل مش هقدر اقعد معاكي
ريناد :طب انا عايزة اروح معاكي الشغل
حور :بس....
أدهم :خليها تروح وانا هاجي أخدكم ع البيت
حور قامت واتكلمت بهمس
حور :انا مش هروح معاك
أدهم مسكها من ايدها :لا هتروحي
ليليان وقفت قدامه بغضب
ليليان :ابعد عن اختي والا هصوت عليك واقول متحرش
أدهم بعد عن حور
أدهم :ماشي عارف انك عنيدة بس انا بعرف ارجعكو ازاي
واتجه ع عربيته
ريناد :ماما هو انتي زعلانة من بابا
حور رفعتها واتجهت ع عربيتها
حور بابتسامة :لا هزعل ليه ياحبيبتي
ريناد :طب ليه مش عايزة ترجعي البيت معانا
حور :امممم هرجع بس مش دلوقت ياحبيبتي
وراحو ع المستشفى
==========
عند أدهم 
==========
راح ع الكوخ وبدأ يلونو بالألوان اللي بتحبها حور و ريناد وبقى احلى من زمان
رضوان :احم ممكن سؤال
أدهم :اتفضل
رضوان :انت قولتلي انه حور زعلانة منك وطالبة الطلاق اومال ازاي هتيجي تقعد معاك هنا
أدهم :انا بعرف اتصرف... تعال نعلق الزينة دي
رضوان :اوكي
في المسا عند حور في بيتها
حور :ليليان فين ريناد
ليليان :معرفش
حور طلعت ع برا بخوف
لقت ريناد ماسكة رسالة
ريناد :ماما خدي دي بابا قالك اقريها وبعدها نروح نركب العربية اللي هناك هتاخدنا ع مكان حلو
حور قرت الرسالة وكان محتواها {حبيبتي انا اسف ارجوكي سامحيني وتعالي ع الكوخ بالعربية اللي بعتهالك وبعتلك ملابس الفستان الأسود ليكي والوردي لليليان والصغير طبعا لريناد وتعالو بسرعة مجهزلكم مفاجئة}
حور :مش هروح
ريناد :ماما بلييييز خلينا نروح
حور وافقت بعد إلحاح من ريناد 
حور :ماشي بس تعالي نغير ونقول لليليان 
بعد مدة عند أدهم
حور وريناد وليليان كانو وصلوا
حور كانت لابسة دريس اسود طويل وعليه نقوش بالفضي وطرحة بالاسود منقوشة بالفضي وليليان كانت لابسة دريس لونو بينك طويل وطرحة بنفس اللون وريناد كانت لابسة دريس قصير بالبينك 
أدهم وسليم كانو واقفين قدام الكوخ أدهم كان لابس بدلة بالاسود
وسليم بدلة بالأبيض 
أدهم في نفسه :يخربيتك ايه الجمال دة
أدهم راح شال ريناد ومسك حور من ايدها واخدها ع الكوخ
وسليم راح مسك ليليان واخدها ع الكوخ
حور انبهرت من الكوخ كان كله مضوي بالألوان والكوخ لونه كان بينك وابيض
حور بانبهار :الله حلو اوي
أدهم بغمز :طب والله انتي احلى
حور ابتسمت بخجل
أدهم :احم دة دور المفاجئة الكبيرة
أدهم دخل ع اوضة في الكوخ وطلع ومعاه حد
حور وليليان في نفس الوقت بصدمة :..............
==============================
      شاهد 👈 الفصل الخامس عشر 
ياترى مين الشخص دة
          ( مدونه دار الروايه المصريه )
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -