رواية التؤام ورحلة الحياه الفصل الرابع عشر 14 بقلم ساره احمد

أخر الاخبار

رواية التؤام ورحلة الحياه الفصل الرابع عشر 14 بقلم ساره احمد

 

رواية التؤام ورحلة الحياه الفصل الرابع عشر 14 بقلم ساره احمد

رواية التؤام ورحلة الحياه الفصل الرابع عشر 14 

وتخرج الطبيبه ووجها مرسوم عليه الحزن....
يجري عليها نجم بقلق ورعب
ضحي ازيها....
الطبيبه بحزن:المريضه ح.....
#التوأم_ورحله_الحياه
 💝الفصل الرابع عشر💝
الدكتوره بحزن:للاسف المدام حالتها صعبه اوي هي اتعرضت لي انهاري عصبي حاد وده ادي لي دخولها في غيبوبه والله اعلم هتفوق منها امتي....لازم الصبر والدعي لها كتير....
ينهار نجم ويجلس علي الارض ويبكي مستحيل بحزن وانين...
ويصرخ بوجع جعل الجميع يحزن عليه
نجم:ضحي حبيبتي انا السبب والله لا اخد حقك من الكل واولهم انا وجري علي غرفه ضحي التي تنام لا تشعر بأي احد غائبه عن الواقع....
يتمز"ق قلب نجم عليها ويشعر ان الدنيا لم تعود لها وجود فيقترب من سريرها ويجلس علي الارض بجانب سريرها ويمسك يدها ويقبلها بوجع وحزن وتسيل دموعه لي درجه انه بلل يد ضحي

نجم:ضحي حبيبتي انا اسف والله ما كن اقصدي انا بحبك ارجوكي انا مش هقدر اعيش من غيرك ارجعي ليه يا قلبي....ضحيييي
يارب رجعها ليه انا مليش غيرها في الدنيا دي.....وخفض وجه علي يد ضحي...وظل يبكي....
في عقل ضحي الباطن
تسمع ضحي صوت نجم لكنها تبكي
وتهز راسها بفي والرفض و لا ترد ان تذهب اليه وتجري نحو البحر وهي عازمه علي قت"ل نفسها 
لكن فجأه تسمع صوت كان قلبها يطوق اليه وهي توأمها التي اشتاقت اليها....فتقف مكانها...وتبكي
تقي بحب:وحشتيني اوي يا ضحي انتي لسه زعلانه مني.... انا تعبانه اوي من غيرك.....ضعيت في دروب الحياه محتاجي ...اوي اوي
تبتسم ضحي وترجع لي الخلف وتجري علي حض"ن تقي وتضمها بشوق كبير....
ضحي بلهفه:ياه وحشني حض"نك وحشيني احساس اني عايشه عارفه يعني ايه اعيش بنصف روح بنصف قلب....انا دلوقتي كامله...

في نفس اللحظه كانت تقي نائمه وتفك"ر في الانتحا"ر بعد ما عرفت بخبر مو"ت بدر....لكنها حلمت بي ضحي تخرجها من مستنقع...عميق

وتضمها اليها....بحب
تقي:انا محتاجه لكي اوي اوي انا من غيرك مش عايشه ياه انا حسه اني قويه بي حبك....
تبتسم ضحي لها:انا معاكي وجانبك اياكي تيأسي او تستسلمي وكوني دايمن عندك يقين وايمان في رحمه ربنا ان مهما ضاقت بينا الدنيا عشمنا في ربنا كبير وانه هيفرجها ديمن وان مع العصير يسر...

تمر ساعات وضحي علي حالها...
ونجم بجانبها لا يفرقها فيفتح باب 

وتدخل امها وخالها بقلق وفزع...
تجري عليها الام ببكاء 
الام مياده
هي بنتي مالها عملت فيها ايه..رد عليه بقي انا الا امينتك علي حته مني تعمل فيها كده هي دي برده الامانه.... بقي تضيع واحده ومعرفش حصل لها ايه والتانيه تعمل فيها كده مكنش العشم يا نجم والله بنتي لو حصل لها حاجه هقت"لك....
ينظر لها نجم بحزن وانك"سار
لا يتحمل تاج خالها لا يتحمل مشهد ضحي وهي نائمه من غير جسد بالي من غير روح فسود وجه ويجري نحو نجم ويلك"مه بقوه فيسقط نجم ارضا....
تاج بحده:والله لو حصل لي ضحي حاجه مش هتعيش علي وش الدنيا ثانيه واحده....
نجم بعصبيه:انا الا هنهي حياتي لو حبيبتي حصل لها حاجه..وانا هعرف ازاي اجيب حقها وتركهم وخرج وهو عازم علي فعل شئ ما
حتي يجلب حق زوجته.....

في السوادن
في قصر منعزل عن الجميع يكاد ان يكون مهجور يجلس في الحديقه محدق في لا شئ شارد الذهن 
يفكر في ذاك الحلم الذي لا يفرقه ودائمن يسمع صوت فتاه تستنجد بيه وتبكي لكن ملامحها غير واضحه.....
تراقبه فريده من الشرفه وهي مبتسمه بسعاده ونصر
فريده:اخيرا بقيت ملكي يا بدر والست مراتك في خبر كان والقلم الا نزل علي وشي وكسفتي وحرجك لي انثوتي دفعتك تمنه غالي اوي وظلت تضحك بش"ر لعين....

في المستشفي
تفيق تقي بروح جديده قويه...
يدخل ناي وهو مبتسم لها
ناي:ازيك دلوقتي يا تقي....
تقي ببرود:الحمد لله انا لازم اخرج من هنا ....
ناي بحزن:طيب ممكن رقم تليفون اهلك عشان نتصل بيهم يجوا ياخدوكي....
تتدمع عيون تقي حين تتذكر انها خسرت اهلها لي الابدا
يشعر ناي بلحزن والضيق لي حزنها
ناي:مالك يا تقي بتعيطي ليه
تقي بحزن:اصل انا مليش حد ومش عارفه هروح فين....
ناي بتردد:طيب ما تجي تعيشي معاي..انا عايش مع جدتي وبنت عمي ....وهما طيبن اوي وهيحبوكي.....
تقي بتردد:لا شكرا مينفعش
ناي بتوسل:اصل مينفعش اسيبك لي وحدك خصوص انك حامل..محتاجه لي الرعايه

تفرح تقي وتضع يدها علي بطنها بسعاده
تقي:الحمد لله انا فرحانه اوي كنت حسه ان ربنا هيعوضني عن بدر بي ابنه....
يشعر ناي بلغيره من مجرد ذكر تقي لي اسم بدر بتلك المحبه واللهفه

ناي بعصبيه:طيب ردك ايه
تقي بحيره:موافقه.....

ناي:طيب اسيبك تجهزي وهنده لي الممرضه تساعدك.....

في مصر
يجن نجم ويريد ان ينتق"م من يارا فيخط"فها ويقيدها في بيت مهجور....
تبكي يارا وتتوسله
يارا:انت هتعمل فيه ايه
نجم بش"ر:هدفعك تمن الا عملتيه في حبيبتي....
وفيمسك الكربا"ك في يده ويقرب من يارا التي تصرخ بفزع
لاااا ارجوك ارحمني
يتبع شاهد 👈 الفصل الخامس عشر 


               ( مدونه دار الروايه المصريه )

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -