رواية عيون الصقر الفصل الخامس عشر 15 بقلم اسراء هاشم

أخر الاخبار

رواية عيون الصقر الفصل الخامس عشر 15 بقلم اسراء هاشم

 

رواية عيون الصقر الفصل الخامس عشر 15 بقلم اسراء هاشم

رواية عيون الصقر الفصل الخامس عشر 15  


صقر كان واقف فاللحظه دي لثواني حاسس ان قلبه وق*ف عن النبض وصدمه وهي بتوق*ع من فوق الجبل 
هو كان مبرق بصدمه 
وعين متش*علقه فالهو*اء 
صقر كان واقف فاللحظه دي لثواني حاسس ان قلبه وق*ف عن النبض وصدمه وهي بتوق*ع من فوق الجبل 

هو كان مبرق بصدمه 

وعين متش*علقه فالهو*اء وكانت خلاص هت*قع لتحت ولكن فثواني كان صقر مسك ايدها وايدها التانيه كانت في الهواء وبقت عين متشعلقه فالهواء وهيا بتبص لي تحت بخو*ف ور*عب وهيا شايفه الارتفاع الباهظ بترفع عين عيونها لصقر بدمو*ع وهي بتقول سبني يا صقر 

صقر وحاسس ان قلبه هيخرج من مكانه وبيقول بخو*ف لا يا عين امسكي فايدي هتطلعي مستحيل اسيبك يا عين 

عين بدمو*ع سبني مش قادرة وهيا بتبص لي تحت بر*عب وبترجع تبص لي صقر وبتقول بدمو*ع انا مش زعلانه اني همو*ت انا مبسوطة اني شوفتك انت اخر واحد وهمو*ت وانا شايفك كان نفسي اعيش معاك حياه حلوة ونكون زوج وزجه بجد بس القدر ليه راي اخر بحبك اوي يا صقر 

صقر وهو الدمو*ع بتلمع فعيونه لي اول مرة وبيقول باصرار انتي مش هيحصلك حاجه وهنعيش سوا امسكي ايدي يا عين عشان خاطري وساعديني لو بتحبيني ساعديني اطلعك 

عين بتبصله وهي بتهز راسها وبترفع ايدها وهيا بتمسك فايد صقر وهو بيحاول يشدها بصعوبة 

هو كان واقف يبصلهم بغض*ب وهو شايف حبهم لبعض وان مهما عمل هو مش قادر يفر*قهم وبيبصلهم بغ*ل والش*ر بيتطاير من عينه 

صقر بقا بيشد عين بصعوبة وهو بيحاول اكتر من مرة وكان علي شوية هيق*ع هو معاها

عين بدمو*ع قولتلك سبني عشان خاطري 

صقر بعصب*يه وخو*ف قولتلك اسكتي هتطلعي وهتعيشي يا عين وبيفضل يشدها صقر باصرار وهو جبينه يتعر*ق وبيشدها بصعوبة بالغه وبعد عده محاولات بيقدر صقر يشدها لضفه الجبل وهو بيسحبها لفوق وبينقذها صقر 

عين كانت بتبصله وهيا مش مصدقه انها نجت من المو*ت صقر بيقوم من عالارض بسرعه وهو بيمسكها بخو*ف وبيتفحصها وبيقول بخو*ف انتي كويسه حصلك حاجه 

عين بتبصله بدمو*ع وبتترمي فحض*نه وهي بتب*كي بحر*قه 

صقر بيضمها بكل قو*ته داخل حض"نه وكان روحه رجعتله تاني وبيقب*لها من راسها وهيا يتنفس بارتياح ويحمد ربه بداخله انه لا يصبها اي مكر"وة هو حاسس ان كان هو اللي هي*قع من فوق الجبل ففكرة العيش من غيرها لا يقدر علي تحمل هذه الفكرة 

هو بيمسك المسد*س اللي علي الارض وهو شايفها داخل احضا*نه وبيبصلهم بجنو*ن وبيشد الز*ناد وهو بيرفع المسد*س وبيصو*بة علي راس صقر وهو واقف علي بعد مسافه قليله جدا وصقر مديه ضهره عين بتشوفه وهيا بتبرق بصدمه وبتقول بسرعه وصرا*خ حاسب يا صقر وبتز*قه عين وبتيجي الطل*قه في عين ولكن بتيجي في كتفها 

عين بتمسك كتفها بال*م وهي بتصر*خ بيجري عليها هو بصدمه وهو بيرمي المسد*س عالارض وعين اللي بتق"ع علي الارض علي ركبتها ودراعها بينز*ف

بيمسكها هو بهوو*وس وخو*ف عين حبيبتي عين حبيبتي انا مقصدش انا اسف انا اسف والله طب يلا نروح المستشفي ولكن هنا بيلاقي اللي بيه*جم عليه زي الو*حش الها*ئج وهو بيض*ربه لك*مه بتوق*عه علي الارض وبيكون صقر فوقيه وهو بيضر*ب فيه بكل وح*شيه وغض*ب اعمي وغيرة جنو*نيه وهو بيقول ازاي تلم*سها هقت*لك ازاي 

عين كانت اول مرة تشوف صقر في الحالة دي وبتخا*ف عليه وبتقول بصوت خافت وتع*ب وهيا عالارض صقر سيبو صقر عشان خاطري متوديش نفسك في دا*هيه عشانه 

صقر مكنش سامع ولا شايف اي حاجه قدامه من كتر غضب*ه وبقا يضر*به بكل وح*شيه وغ*ل وهو بيقول انت مين وازاي تتجراء ايدك دي تلمس*ها وصقر مس"ك درا"عه اللي مس"كها بيه وبيك*سره وصوت عظا*مه اللي بتتك*سر وصوت صرا*خه اللي بيرن فالجبل با*لم

عين بتبص لي صقر بخو*ف وهيا بتتا*لم وحاسه انها هت*فقد الو*عي خلاص وبتحاول تقاوم الا*لم وهيا مسكه دراعها وبتقوم بصعوبة وهي بتمشي باتجاهم 

صقر بقا غضبه عمي*ه وبيضر*به في كل حته وفوشه وبيشد صقر المسك من علي وشه بكل غ*ل 

عين كانت قربت عليهم وهيا لسه بتحط ايدها علي كتف صقر ولاكن بتقف بصدمه وصقر اللي كان رافع ايده ولسه هينزل بلك*مه علي واجهه ولكن بيثبت ايده فالهواء بصدمه 

التاني كان بيكح وهو بيحاول ياخد انفاسه وبي*كح د*م من بوقه 

عين بصدمه وذهول مستحيل مش معقول لااااااا مستحيل 

صقر كان حاسس انو فعالم تاني وان الزمن وقف هنا فاللحظه دي من صدمته وبيقول بصدمه رحيييم 

عين بصدمه ونسيت كل الا*لمها وهي بترجع لورا بخو*ف ودمو*عها نازلة بذهول وبتقول ازاي مستحيل ازاي عايش ازاي 

هو بيبتسم بسخرية وهو بيقول مفاجاه مش كدا 

صقر مش قادر يستوعب وبيقوم صقر من فوقيه وهو حاسس عقله هيت*شل من الصدمه 

هو بيقوم من عالارض بتع*ب وبيقول اي معجبتكوش المفاجاه دي صح 

صقر بصدمه وذهول طب ليييييه ازاي وبعد كل ده ازاي وبيبصله وبيرجع يبص لعين حاسس انو فدوامه 

عين فثواني بتحس الدنيا كلها بتلف بيها والدنيا بتسو*د وبت*قع عين 

صقر بيجر"ي عليها بسرعه هو ورحيييم ولكن قبل ما رحييييم يلمس*ها كان صقر حم*لها بين ايديها بخو*ف وهو شايف فساتها اللي بقا كلو د*م من النز*يف ووشه اللي بيزر*ق وشاحب شحوب الامو*ات 

بيمشي بيها صقر وهو حم*لها بين ايديه وهو كله متبهد*ل والجر*وح فوشه وايده وشعرة اللي نازل علي عينه وبيحطها صقر فالعربيه وبيركب بسرعه وهو بيسوق باقصي سرعه لي اقرب مستشفي 

هو بيبص لي اثرهم بغص*ب وبيصر*خ بصوت عالي وجنو*ن وصوته بيرن في كل الجبل وهو بيقول بغ*ل مش هسيبكم مش هسيبكم محدش هيخدها مني وهو بيقعد عالارض علي ركبه وهو بيفتكر ماضيه ودمو*عه بتنزل وهو بيقول بكر*هكم مستحيل اسا*محكم هنت*قم منك بيقوم من عالارض وهو بيمسح دمو*عه بغ*ل

صقر بيوصل لي اقرب مستشفي وبينزل بسرعه وهو بيسيب باب العربية مفتوح وبيح*مل عين وبيدخل بيها داخل المستشفي بسرعه وهو بينادي علي دكتور بيتلمو حواليه الدكاترة وهما بياخدو منه عين وبيدخلو بيها لي اوضه العمل*يات بسرعه 

صقر بيقعد علي اقرب مقعد وهو بيد*فن وشه بين ايدية ولسه فصدمته ازاي رحيم عايش وعقله لحد الان مش قادر يستوعب اللي حصل وعرف ان اللي جاي مش هيكون خير ازاي رحييم عايش وعين كانت مراته ازاي وبقت مراته قولا وفعلا وبقت دماغه هتت*شل من التفكير 

داخل البيت خالد كان قاعد في الصالون بيشرب قهوة بتلذذ وزهرة قاعده معاه وفيروز 

ولكن هنا بيدخل وهو شكله كله متبهد*ل وهو بيبصلهم بجمود 

خالد بيرفع عيونه ولكن بيبر"ق بصدمه وهو بيب"صق القهوة من بوقه والفنجان بيقع من ايده عالارض وهو بيقول بذهول رحييم 

زهرة بتبص لخالد هي وفيروز بخ*ضه ولكن بيلاحظو صدمه خالد بيلفو وشهم اتجاه ما خالد بيبص وهنا هما كمان عيونهم بتتسع بذهول 

هارون كان نازل علي الدرج وبيرفع عينه بيلاقيه واقف بيقف مكانه بذهول وهو بيقول رحيييم ولدي وبيمسك في سور الدرج من صدمته وبتقع عصايته علي الدرج 

زهرة بتبصله بصدمه شديده وهي بتقول 
        شاهد 👈 الفصل السادس عشر 

               ( مدونه دار الروايه المصريه )

تعليقات
6 تعليقات
إرسال تعليق
  • mmmmmm
    mmmmmm 19 سبتمبر 2022 في 6:19 م

    حلوة

    إرسال ردحذف
    • mmmmmm
      mmmmmm 19 سبتمبر 2022 في 6:19 م

      جميلة جدا

      إرسال ردحذف
      • mmmmmm
        mmmmmm 19 سبتمبر 2022 في 6:20 م

        ارجونشرباقى الروابة

        إرسال ردحذف
        • غير معرف 19 سبتمبر 2022 في 7:13 م

          يا ريت الباقي

          إرسال ردحذف
          • غير معرف 20 سبتمبر 2022 في 12:52 ص

            تم تم تم تم تم تم تم تم تم تم تم تم تم يريت الكتابة تكون بسرعة

            إرسال ردحذف
            • غير معرف 20 سبتمبر 2022 في 12:54 ص

              تم تم تم تم تم تم تم تم تم تم

              إرسال ردحذف



              وضع القراءة :
              حجم الخط
              +
              16
              -
              تباعد السطور
              +
              2
              -