رواية بنت الأكابر الفصل الثامن عشر 18بقلم مريم محمد

أخر الاخبار

رواية بنت الأكابر الفصل الثامن عشر 18بقلم مريم محمد

 

رواية بنت الأكابر الفصل الثامن عشر 18بقلم مريم محمد

رواية بنت الأكابر الفصل الثامن عشر 18 


وفي تلك اللحظة نزلت دموع آسيا وقالت بتعب:انا آسفة
احتضنها جاسر بحنان وقال:محصلش حاجة.. المهم تكوني بخير.. عشان انا مقدرش اعيش من غيرك.. اعمل ايه بقى في قلبي اللي بيموت فيكي ده
آسيا بهلوسة:تيجي نتجوز با

آسيا بهلوسة:تيجي نتجوز بالسر 😂😂😂
جاسر بضحك:والله؟!..اومال إحنا عملنا إيه من سنة كدة؟!.. كُنا بنهزر ولا إيه؟؟
نظرت إليه آسيا بتعب ثم أغلقت عينيها وراحت في نوم عميق
وضع جاسر يديه على شعر آسيا وملس عليه بحنان.. واقترب منها وطبع قبلة على شعرها
بعد شوية 
طلب جاسر الدكتورة لأسيا

ونزل إلى تحت وذهب الجميع وانتهت الحفلة
بعد شوية
وصلت الدكتورة وصعدت إلى الغرفة التي بها اسيا.. وكشفت عليها وعملت
جميع الإجراءات اللازمة لعلاجها
جاسر:خير يا دكتورة طمنيني على حالة آسيا
الدكتورة:بصراحة هي مش مهتمة خالص بصحتها والدليل على كدة انها المفروض اول ما عرفت انها عندها برد كانت اخدت العلاج عشان تبقى كويسة.. بس هي ما عملتش كدة
جاسر:تمام
الدكتورة:وحضرتك لازم تهتم بصحتها.. عشان تبقى كويسة
اتفضل ده العلاج اللازم
جاسر:تمام شكراً يا دكتورة
الدكتورة:الشكر للّٰه

ذهبت الدكتورة.. وعاد جاسر إلى آسيا وبدأ يعمل لها كمادات لكي تكون بخير وتنخفض حرارتها

وظل هكذا مدة طويلة وبدأت حرارة آسيا تنخفض وتتحسن حالتها

اقترب جاسر من آسيا وقال في نفسه:بتبقى شبه الملاك وانتي نايمة
لكن لما بتفوقي بتطلعي سوكة اللي جواكي عليا انا 😂😂

بعد شوية
نام جاسر بجانب آسيا ف هو لم يستطيع أن يتركها وهي في تلك الحالة وظل بجانبها طول الليل

في صباح يوم جديد
تستيقظ آسيا وهي تشعر بتحسن في حالتها.. ولكن شعرت بمن يضع يديه على شعرها بحنان
نظرت بجانبها ووجدته جاسر ولكن مازال نائم لأنه ظل ساهراً طوال الليل
آسيا:كل ده وبالنسبالك ميـ"تة؟؟!.. حتى حبك مش قادر تداريه..ومع ذلك انت لسة بتخاف عليا وبتهمك حياتي
استيقظ جاسر على كلامها ولكن فعل ما لم تتوقعه
جاسر بعصبية:قومي يا هانم جهزي الفطار وشوفي الحاجات اللي محتاجة تتعمل.. ولا انتي اتعودتي على الخدمة.. عايزة اوضحلك حاجة بسيطة.. اللي عملته امبارح ده مش عشان بحبك لأ عملته عشان أنا لسة
عايزك تتعذ"بي زيادة وزيادة.. مش عايزك تفهميني غلط... يلا قومي شوفي وراكي إيه

آسيا بعصبية:اتفضل اطلع برااا
خرج جاسر بعدما إطمئن انها أصبحت بخير.. فهو فعل ذلك لكي يطمئن عليها ويجعلها تقوم من الفراش
جاسر:مش هقولك تاني لازم تفطري
وتاخدي العلاج.. عشان انا مش عايز الدكتورة تيجي تاني
آسيا:وانا مطلبتش دكاترة.. انت اللي روحت وجبت من نفسك
جاسر:طب يا ستي انا غلطان
آسيا بإستفزاز:أيوة غلطان
خرج جاسر من الغرفة
وذهبت آسيا إلى الحمام وأخذت شاور.. وصلت فرضها.. وكذلك جاسر

نزلت اسيا من غرفتها وتوجهت إلى المطبخ وبدأت في تحضير الفطار 
وهي تضحك على ما فعلته بالأمس
وبدأت في أخذ الطعام إلى الخارج ووضعه على السفرة
وجلس جاسر ثم قال:اقعدي افطري وخدي العلاج بتاعك
جلست آسيا وبدأت في الطعام
وكان جاسر ينظر إليها من حين لآخر

بعد شوية
قامت آسيا وذهبت إلى غرفتها وبدأت في ترتيب الغرفة.. وبعدها ذهبت إلى باقي الغرف وبدأت في ترتيبهم

انتهت من ترتيب الغرف ونزلت إلى أسفل وكانت ترتب مكتب جاسر

وفجأه سمعوا صوت ضرب نار بالخارج.. وكان الصوت يقترب من باب الفيلا مما جعل آسيا تشعر بالخوف وبشدة... جريت على جاسر واستخبت وراه بخوف
ودخلوا مجموعة ناس مُقنعين
وفي ايديهم أسلـ"حة وكانوا يطلقون النا"ر في كل مكان وحاصروا الفيلا بالكامل

جاسر:إيه اللي بيحصل هنا ده.؟؟!!
احد الرجال:إحنا تلزمنا الهانم دي
وجينا عشان ناخدها معانا
جاسر بغضب شديد:تاخدوا مين انتوا اتجننتوا ولا إيه؟!
الرجل:دي أوامر الباشا واحنا بنفذ
جاسر:وانا بقول مفيش حاجة من دي هتحصل
الرجل:لكن انا قولت هناخدها يعني هناخدها....يلا يا رجالة هاتوا البنت دي عشان نخلص بقى
اقترب ثلاث رجال من خلف جاسر وآسيا
اخذ جاسر آسيا في حضنه وهو يحميها من الجميع
ولكن لم يكن لديه ما يدافع به عن نفسه
 
عارفة ان البارت قصير بس انا فعلاً تعبانة أوي والله  ♥️✨

#بنت_أكابر ياريت التفاعل يكون حلو بقا يقمراتي ♥🦋
#بقلمي_مريم_محمد
#يتبع
 جميع الفصول 👈 رواية بنت الأكابر كاملة

          ( مدونه دار الروايه المصريه )
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -