رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم مروه موسى

أخر الاخبار

رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم مروه موسى

 

رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم مروه موسى

رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل الحادي والعشرون 21  

فرعون بغل: وانا مش عاوز ابقي عز اللي كان مداس وضعيف 
سمية : صدقني واحدة غيرها كانت عملت كتير مشاكل انا ست وافهم نفس الصنف 
البارت الحادي والعشرون 

 رامي تاني يوم صاحي من بدري جدا وعمال يفكر أي رد فعل نور لما يقولها انهم اخوات وانه خالد اخوها اللي بعد عنهم وهو صغير فضل يفكر وبعدين لبس واتجه لغرفه فرعون وتجاهل تعبه تماما 

رامي بيخبط علي جناح فرعون : فرعون فرعون 
فرعون وهو واقف في غرفته لانه منمش عشان فضل يفكر في كلام سمية وعادل ويفكر في جدعنة نور معاه وشقاتوتها داخل القصر وأنها ساعات عنيدة 

فرعون : ايوا ي رامي 
رامي من ورا الباب بفرحة: بسرعه عشان نروح لنور 
فرعون: هنروح بدري كدا ؟ 
رامي: ايوا والنبي يلا بسرعة بقي 
فرعون : حاضر وفتح الباب وخرج 
رامي: انت مغيرتش هدومك من امبارح ؟ 
فرعون : يلا ي رامي ومتسألش علي حاجة متخصكش 
رامي : طيب اسف 
فرعون : ولا يهمك 

نزلوا وركبوا العربية هما الاتنين بس 
في العربية 
فرعون : حاسس بفرحتك عشان لقيت حد من أهلك 
بس اتمني متبقاش قاسي علي نور زي عصام الله يرحمه 
رامي: اكون قاسي؟؟ 
هو بعد ما ألقي اعز الناس ليا بعد عمر طويل اكون قاسي مستحيل علي الاقل اكون كويس معاها تفتكرني طول حياتها علي الاقل اكسب حبها ليها 

الكلام دا رج فرعون من جواه وأد أي كلام رامي صح بعد ما ألقي حد غالي عليه لازم يعامله كويس وافتكر معاملته مع نور وطول الطريق ساكت لحد ما وصل لبيت نور 

******لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم واتوب اليه عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته 🌼❤️

وصلوا البيت وفرعون وقف بعيد عن الباب الشقة شوية ورامي بقي هو اللي في الوش ورن الجرس كتير وبسرعه وتخبيط
نور بنوم : مين اللي هيكون جاي حالا
 
نور وقفت من علي سريرها واتجهت للباب بنوم : مين 
رامي : افتحي انا رامي 
نور فتحت: رامي؟؟ في حاجة وليه جاي بدري انت صحيح كويس عرفت انك كنت تعبان وعملت عمليه طمني عليك 

رامي مردش لكن كان فرحان جدا بخوفها عليه وفجأة حضنها 
نور بصدمه : انت اتجننت وزقته وبعدت عنه 
نور بعصبية : انت هيكون اخر يوم في عمرك انك تتجرأ وتقرب مني فرعون هيدفنك حي وهقوله علي عملتك السودة دي و.....

فرعون ظهر قدامها : ولو فرعون موجود وشاف رامي بيخدك في حضنه ومتكلمش 
نور بتوتر لأنها بقالها كتير مشفتهوش: انا انا أي دا انت ازاي كمان تسيبه يعمل كدا قدامك وانت ساكت  
رامي : لأن اللي يحضن اخته محدش يلومه في حاجة 
نور: أخته؟؟ 
فرعون: كنتي طالبه مني تحليل DNA ليكي ورامي عشان تتأكدي انكوا ملكيش صلة بيه 
لكن طلع ليكي صلة وانتي اخته 

نور بفرحة لان احساسها كان صح : يعني انت خالد 
رامي بدموع: ايوا اخوكي خالد 
نور وهي بتحضنه: وحشتني اوي اوي 
رامي وهو بيشدد علي حضنها: كان نفسي اقابل حد من عيلتي بس انا بحمد ربنا وانا مكتفي بيكي وبحنانك وخوفك عليا 
نور وهي في حضنه: ربنا يديمنا لبعض ي حبيبي 
فرعون : ربنا يخليكوا لبعض 
نور وهي واقفة بينهم: شكرا ليك 
فرعون بضيق: علي أي 
نور: هتقع معايا هنا صح .
رامي: معرفش بس كل االي اعرفه اني في أقرب وقت شتري شقة ونسكن فيها 
نور: انا من صغري موجودة هنا وهنا كان ابويا وامي مفيهاش حاجة لو كملنا حياتنا هنا لحد ما تقابل بنت الحلال وتشوف بيت ليكوا او تشتري شقة فوق وعيالك ينزلوا علي عمتهم 

رامي بضحك: احنا فين وعيالي فين مستعجلة عليا كدا ليه 
فرعون : استأذن انا بقي 
رامي: استني هرجع معاك 
نور باستفزاز: خليك شوية ي خالد وسيب فرعون يروح عادي 
فرعون وهو قابض ايده بعصبية : ماشي ي نور 

بقلم مروة موسي 
فضل نور وخالد مع بعض يتكلموا ويهزروا(االي هو رامي بقي بس هيبقي خالد مفيش رامي تاني) 
 
فرعون طول الطريق متنرفز ومضايق اكتر من جلوس نور وخالد لوحدهم مهما كان انهم اخوات بس مضايق من جواه وزعل من فعل نور معاه وانه وجوده مكنش له لازمه

فرعون بمجرد ما وصل البيت دخل جناحة وكان طالع بيجري غضبان ورمي مفاتيحه وموبايله ودخل تحت الدش بهدومه واقف والماية شغاله عليه

رامي: اخيرا هيبقي ليا حد من مسئوليتي 
نور: انا اللي بقي ليا سند ي خالد بجد انا احساسي عمره ما خيبني خالص كنت حاسة أني اعرفك من زمان اوي يس ليه صفاء معرفتش عفاف لما دخلت وإزاي ادعت انك ابن اختها 
خالد: لما كنت صغير وتوهت وامي فضلت تدور كتير عليا وقفت اعيط مش عارف اروح فين ومكنتش اعرف اي مكان اروح فين صفاء لقيتني وسألتني عن اسمي ساعتها قولت خالد بس كطفل فضلت تنادي عليا من صغري علي اني رامي وقنعتني اني ابن اختها لما اكبر واسمع كلامها هتعرفني طريق امي 
نور: هي استغلت ي خالد لمصلحتها 
خالد : دا استغلت ابنها لمصلحتها مش هتستغلني انا 
نور: عندك حق فعلا 
خالد : فرعون كويس والله مهما يبان انه جبروت بس طيب اكبر دليل عالج عفاف وسفرها كتب ليكي البيت ليكي ملك عشان متحسيش انك ملكيش مكان وعمل عمليتي علي حسابه وغيروا كتير 
نور: بس هو أذاني ودمرني ي خالد 
فرعون: معلش كله ماضي وحالا بقي جوزك يعني ملكيش غيره 
نور باستهزاء: يومين لحد ما يجيب غيري ويرميني بقالي شهر هنا مفكرش حتي يجي يشوف مراته كل اللي عليه يبعت فلوس بس من كترها ملت الدولاب جوا 

سمية لعادل : فرعون راجع غضبان 
عادل: اكيد حصل حاجة 
سمية : هو يستحمل شوية رد فعلها مهما كانت دي لسه صغيرة 
عادل: استني نشوف في أي بس 
بقلم مروة موسي
سمية : لاء سيبه لحسن يزعق ولا يحصل حاجة 
عادل: لو سبته اكيد هيشرب لحد ما يموت 
سمية : ي حبيبي ي ابني 
واتجهوا لفوق جري وفتحوا الجناح من غير ما حد يخبط 

سمية : فرعون مش في الجناح 
عادل: صوت الماية شغال 
سمية : وبعدين 
عادل : مفيش بعدين اكيد لو في الحمام وفايق هيرد علينا استني وخبط 

فرعون بصوت مبحوح: نعم 
عادل : اطلع 
فرعون: شوية وجاي وراك 
سمية : اطلع بس ي ابني 
فرعون : لو سمحتوا اطلعوا وسبوني 
عادل: وانا بقولك اطلع 
فرعون بشخط: وانا مش طالع وبرا يلا 
سمية لعادل: تعالي ي عادل وسيبه عشان يرتاح 
عادل:لما نشوف اخرتها ربنا يستر 

خالد : انا ماشي سلام 
نور: هتمشي بسرعه كدا اقعد شوية ولا اقولك خليك بقي دا بيتك .
خالد :اتعودت علي قصر فرعون خلاص 
نور: يعني مش هتيجي تقعد هنا 
خالد: محبش يكون خدني من صغري ورباني وانكر جميلة في دقيقة 
نور: عندك حق 
خالد : سلام وخالي بالك من نفسك 
نور بتمعن: خالد استني انا ...   

اللهم صلي وسلم وبارك على سيدنا ونبينا محمد 

فرعون بعد فترة خرج من الحمام وفضل يشرب كتير وهدومه مبلوله علي جسمه .
فرعون : ليه ي نور كدا كلهم بيدافعوا عنك ومحدش بيقف في صفي ابدا كلهم بيقولوا انك انتي االي هتغيري حياتي للأفضل بس موقف خلاكي تبعدي عن القصر كله 
هو أه من حقك انك تبعدي لما جورية تدخل البيت بس يوم اتنين مش اكتر من شهر اقولك علي حاجة اتعود علي وجودك وعنادك وطفولتك قدامي وكمل بضحكة علي جمب تعرفي اكتر حاجة لما جيت عندك النهاردة ومعملتيش ليا قيمه وجودي زي عدمه بس انا عملت ليكي أي الحلو عشان تقدري وجودي وشرب باقي الكاس 

خالد دخل البيت لوحده وقابل صفاء 
صفاء: جاي منين 
خالد بخبث: من عند أهلي هو انا مقولتلكيش انا لقيت حد من اهلي 
صفاء : انت بتقول اي 
خالد وقف قصادها: بقولك الحقيقة اللي كنت مستغفلاني بسببها واستغليتي وجودي لمصلحتك وانتي اصلا متعرفيش اهلي فين 
صفاء: وعرفت فين اهلك يعني 
خالد: اهلي موجودين حوليكي منهم نور 
صفاء بصدمه: نور 
خالد : ايوا دي اختي وامي كانت عفاف اللي ماتت 
صفاء: ازاي 
خالد حكي ليها كل حاجة بالتفصيل 
صفاء: مبقتش مقطوع من شجرة يعني 
خالد: الشجرة دي انا اللي هعمرها تاني 
صفاء؛ فرعون هيعرف انك سبب في مشاكل كتير 
خالد وهو طالع: عاوزة اقولك إن فرعون عارف كل حاجة ومش تايه ولا نايم علي ودانه 

بقلم مروة موسي 
فرعون بيشرب لسه والكأس علي فمه 
نور: كفاية بقي هتموت 
فرعون: كفاية انهم موتوني قبل كدا 
نور: هتستفيد اي 
فرعون : هبعد عن الواقع شوية ومحسش بحاجة 
نور: كلهم أذوك صح 

يتبع 

               ( مدونه دار الروايه المصريه )

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -