رواية وهم شك ام يقين الفصل السادس والعشرون 26 بقلم ساره احمد

أخر الاخبار

رواية وهم شك ام يقين الفصل السادس والعشرون 26 بقلم ساره احمد

 رواية وهم شك ام يقين الفصل 26

رواية وهم شك ام يقين الفصل السادس والعشرون 26 بقلم ساره احمد

رواية وهم شك ام يقين الفصل السادس والعشرون

 ومستحيل هسيبك انتي ملكي انا...وبس ولولا رفضتي انك تتجوزنني هق"تلك واقت"ل نفسي 

واخرج مسد"سه وجذب جني وصوبه علي جبهتها....فتصرخ ايمان وجنات ااااااا

#وهم_شك_ام_يقين

💞  الفصل السادس والعشرون💞

فتصرخ جنات برعب وتبكي:بطل جنان يا عمر وجرت ووقفت امامه وامسكت يده  وجذبتها مبعدها عن جني اختها وصوبت المسد"س علي راسها...وهي تبكي...

جنات:انا عمري ما حبيتك في حياتي انت كنت مجرد وهم مش يقين وكل الحساسيه الا بينا في التعامل دي ملعهاش لازم ووجهت كلامها لي جني وهي تبكي والله يا جني انا معدتش بحس بحيته غير  بكل اخوه يمكن زمن كنت انانيه بس حب ايمان وطيبتها وصبرها علينا هو الا خرجت الحب والطفله الا جواي الطفله الا حست بلامان في دف العيله الحلوه دي انا طول عمري بدور علي الحب والتسامح مش الغدر والك"ره الا طول عمري عيشه فيه ونظرت لي فادي وبكت انا مش صي"عه يا فادي زي ما قولت انا كنت ضيعه وربنا هديني لما بعت ليه حب زي حبك حسيت في كنفك بلامان والسند والاخ والاب والحبيب حتي مع تحكمك فيه وخنقنا علي الصغيره قبل الكبيره......بس انا دلوقتي بقيت خيفه منك ....

كلامها هز فادي وجعله يشعر بندم علي كلامه....وعيونه دمعت....

ثم تذكر مشهد وهي في حض"ن عمر....فجن ....وقرب منها....

ونظر في عينها بعمق وغيره عاشق

فادي بسخريه:طيب وكنتي بتعملي ايه بين احضان"ه كنت بترجعي زكريات الماضي....


قبل ان تنطق جنات ينزل عمر المسد"س ويبعدها ويقف وجه لي وجه امام فادي وينظر في عينه بتحدي

عمر:لا يا فادي انا لحقتها كانت هتقع في حمام السباحه وانت عارف جنات عندها فوبيا من المياه فلحقتها....وانت بغبائك مخلتنيش حتي اشرح لك....


تبعده جنات وتقف امام فادي بتحدي....

جنات:طالمه الحكايه وصلت لي الشك فيه يبقي خلص كل الا بينا انتهي نزعت الدبله ولقتها في وجه فادي بحده....وغض"ب ونظرات عتاب ولوم....واكملت من اللحظه دي انت خارج حياتي مش عوزه حتي اشوف طيفك....وتركته وجرت علي غرفتها.....

رقيه بغض"ب:ايه الزفت الا قولته ده يبني جنات بتتغير عشانك وده واضح بس انت بجد متسرع....


فادي بحزن:انا بغير عليها من الهوا الطاير وكل ما كنت اشوف عمر هنا النا"ر تول"ع فيه كل ما افتكر انها كانت حبيبته...انا معذور يا ماما....


ايمان:يبقي الاحسن انك تبعد عنها والا والله محد هيقف لك غيري وهتخسرني لي الابد لي فادي...


يغادر فادي القصر وقد غادر الضيوف قبله....


ويقف عمر امام جني بحزن كبير:يخساره يا جني كنت فاكرك عقله وبتقدري الحب والاخلاص

بس انا من قبل ما اعترف لكي بحبي واطلب الجواز منك كنت ناهي كل حاجه مع جنات عشان كده هي كانت بتسهر وتش"رب وقتها كنت ناهي كل حاجه عشان اكتشفنا اننا مجرد اصحاب....وبعدها حسيت اني بحبك ام قربت منك بس كده خلص انتي مش هتشوفي وشي تاني وتركها تبكي وغادر  وهو حزين مهموم....

تجري ايمان وترتمي في حض"ن ايمان انا بحبه اوي يا ايمان بس خايفه انجرح انا قلبي مش متحمل

تطبطب عليها ايمان بحب

ايمان:متزعليش يا جني لو بيحبك بجد هيرجع تاني بس يهدي من غض"به....

جني ببراءه:بجد 

ايمان:ايواه 

جني:طيب انا هطلع اوضتي ارتاح شويه.....

وتركتها وذهبت لي غرفتها يقرب عمران من ايمان ويضمها


ايمان:انا خايفه عليهم اوي 

عمران:لازم يمروا بتجربه عشان يتعلموا منها وكل واحد يعرف طريق اليقين زي ما احنا عرفنا يقين قلوبنا....

ايمان:انت احلي يقين في حياتي بحبك بس ايه حكايه منار وتيمور


عمران بحب:مفيش منار قالت ليه ان تيمور كان سكر"ان وحاول يتهجم عليها بس هي قومته عشان كان سك"ران ومش في وعيه

وانه بقول ان الطفل الا في بطنها انه ابنه فانا صممت اعمل التحاليل وهي لسه حامل وظهرت النتيجه وطلعت اجابيه...

وقررتها تاني من شهر وبرده اجابيه تيمور ابني....ام التحاليل الا معا عمك دي مزوره وهو عوز يأخد مني تيمور باي طريقه وبعدين انا لازم ادفع عن شرف وعرض ام ابني وعيلتي صح ولا....ابقي انا غلطان.....

تبتسم منار وتضمه:حبيبي عمره ما يغلط ابدا بحبك...

عمران:وانا كمان بعشقك

ايمان:علي فكره انا هرجع مصر عشان اكمل دراستي الا اتعطلت كتير دي وكمان لازم جنات وجني يستقروا في بلادهم وانا نقلت كل نشاطي التجاري هناك...وكمان عشان ولادنا يتربوا في بلادهم 

عمران:وانا معاكي في اي مكان 

وغمز لها بشقاوه واكمل متيجي نودع لندن انا حاجز بيت علي البحر والبنات وتيمور ماما وحماتي هيخدوا بالهم لحد ما نرجع الصبح


ايمان بخجل:انت ايه مش بتنهد انا تعبت منك ارحمني....

يحملها عمران هو انا لسه هاخد رايك ووضعها في السياره وانطلق


وبعد شهر يرجعوا لي مصر...وتستقر ايمان والاولاد وعمران وجنات وجني في بيت صغير جميل دافئ لهو حديقه زاهي بزهور الحب... ترجع ايمان لي معهدها وتكمل دراستها وعمران يباشر شركاتها مع شركاته حتي تنتهي من دراستها.....


ورقيه ونواره يرعوا التوام وتيمور الصغير وهم في سعاده وحب 

ام جنات فقد دخلت كليه الاقتصاديه والعلوم السياسيه وقد برعت فيها ام جني دخلت كليه الخدمه الاجتماعيه...فهي تعشق علوم الاجتماع..... وقد قررو ام يبقوا مركزين  في مستقبلهم ودراستهم ام الحب فقد اجلوا امره 

مشاهده 👈 الفصل السابع والعشرون

جميع الفصول 👈 رواية شك ام يقين كاملة


تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -