رواية خادمة الصقر الفصل السابع والعشرون 27بقلم يوستينا سامي

أخر الاخبار

رواية خادمة الصقر الفصل السابع والعشرون 27بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر الفصل السابع والعشرون 27بقلم يوستينا سامي

 رواية خادمة الصقر الفصل السابع والعشرون 27

 الكرسي و ز*ق عساف جامد /  ايه الغبا*ء ده في حد يعمل كده برده انت اتجنـ*ـنت ولا ايه.. مالك يا عساف ما تفوق لنفسك 

عساف مسكوه من الجاكيت بتاعه وقال له / علشان انت حق*ير و غـ*بي يا صقر .. غبـ*ـي ..

صقر في اللحظة دي ضر*به هو كمان بالبو*كس .. 

تفتكروا ليه حصل كدة ..  ؟
#خادمة_الصقر
#يوستينا_سامي 
27

صقر ضر*ب عساف جامد و و*قع على الارض 

صقر بعصـ*ـبية. /  يا تتعامل زي البني ادمين وتقولي ايه اللي حصل ،  يا متتكلمش وتطلع بره انت فاهم ولا لا

عساف قام و هو متعصـ*ـب جدا وز*ق صقر / جالك قلب يا صقر تعملها ، جالك قلب تسلط واحد عشان يمو*ت اخوك ..انت ايه يا اخي حيوا*ن معندكش احساس ابدا 

جاسر وكريم بصوا لبعض بصدمة وجاسر جري علي عساف و مسك ايده و بعده عن صقر 

جاسر / ايه الكلام ده ... عساف اكيد في حاجه غلط المهم قولي دلوقت خالد عامل ايه . 

 عساف بص لصقر /  ما ترد يا صقر فعلا في حاجه غلط ولا انت اللي حبيت تقـ*ـتل اخوك
بس  المره دي انا مش هاغطي عليك يا صقر وهاحبـ*ـسك ورحمه امي  لحبـ*سك 

كريم بحد*ه /  استنى بس الاول نفهم منه وبعدين انت عرفت ازاي  .  ما ممكن اللي قال كدة يبقي كدا*ب و عايز يوقع بينا 

 عساف بحد*ه / الولد نفسه اتمـ*ـسك وقال اللي مسلطه هو صقر الحديدي . 

بص عساف لصقر / لو فاكر ان خالد ما عندوش حد يقف جنبه علشان زمان وقفنا معاك انت 
تبقى غلطان ،  من النهارده  انسي انك تعرف حد اسمه  عساف وحق خالد هيجيء وهتشوف .

و خرج عساف من المكتب و كريم خرج وراه .

_____________________________________

في الفيلا عند همس ..

همس كانت قاعده في الجنينه بتشرب عصير وبتفتكر اليوم اللي قضيته مع عساف و ابوه وقد ايه هي مفتقده روح الاهل والصحاب 

الداده بتاعتها/  ايه بقى يا همس من ساعه اخر الخنا*قه اللي حصلت بينك انت و سيادة اللواء رافضة خالص تخرجي من الفيلا او حتى تكلمي حد كده ما ينفعش يا حبيبتي 

همس بدمو*ع/  يرضيكي اللي ابويا عملوا فيا ، هو ليه طول الوقت بيعاملي زي الاطفال 

الداده / يعني هو اللي ينفع انك تروحي شقه واحد انت ما تعرفيهوش ،  افرضي كان عمل فيكي حاجه ده ضا*بط يا بنتي يعني حد مش سهل

همس / بس انا ما شفتش من عساف اي حاجه وحشه .. ده الوحيد اللي حسيت معاه اني عارفه اتعامل واتكلم .. عارفه يا داده برغم اني واخذه قرار اني لا احب ولا اتجوز اي ضابط علشان ما اكررش  نفس ماساه امي ، الا اني حبيت عساف قوي من اول ما شفته .

الدادة / طيب ناويه على ايه ..ده عدلي باشا هدد وقال ان انتي لو اتعاملتي معاه تاني
 مش بعيد ياذ*يه وينقله اصلا من هنا بلاش تعملي ليه مشاكل 

همس / هجرب بقي و اللي يحصل يحصل .
انا اصلا محتاجة اشوفه اوي . انا هروح له القسم

______________________________________

في المستشفي عند خالد . 

نغم كانت قاعدة بتعـ*ـيط و ماسكة ايد خالد / والنبي اوعي تسيبني ده انا مصدقت لاقيتك ، يا خالد فوق بقي حر*ام عليك بلاش تو*جع قلبي ..

الدكتور دخل الاوضة / يا انسة نغم .. هو مش هيفوق دلوقتي .. صدقيني احنا لحقنا وضعه و الشخص اللي حاول انه ياذيه خلاص اتمسك من البو*ليس 

نغم بانهيار/ عمله ايه علشان يحاول يمو*ته... ليه الناس اختفي فيها الاخلاق كدة ، دكتور والنبي قولي بصراحة خالد الابره اللي حيو*ان ده حاول يديهاله ممكن تا*ثر عليه 

الدكتور / صدقيني احنا لحقنا الوضع و هو اصلا ملحقش يعمل حاجة و خصوصا ان خالد حس بيه و ضر*به 

نغم / ايوة ما هو واضح من وش خالد انهم ضر*بوا بعض .. طيب هيفوق امتي بقي  

الدكتور / قريب باذن الله .. بس ممكن تسيبيه يرتاح و تمشي و لو حصل اي حاجة جديدة انا هكلمك بنفسي 

نغم / والله ما يحصل انا مش هتحرك من هنا الا لو خالد في ايدي و انا ماشية 

و خرج الدكتور و نغم فضلت قاعدة جمبه و ماسكة ايده ..

نغم في سرها / هو صقر اللي عمل كدة ، بس و حياتك عندي يا خالد انا ماهسيب حقك والله .

_____________________________________

في فيلا صقر الحديدي 

جاسر و صقر رجعوا الفيلا لان سماح طلبت انهم يرجعوا 

سماح بعصبية / ايه الكلام اللي انا سمعته ده 
انت حاولت تقـ*ـتل اخوك .. انت يا صقر 

صقر كان باصص بعيد و مش عايز يتكلم و قمر كانت واقفة علي السلم بتعيـ*ـط عليه .

سماح مسكت وش صقر بايديها / لما اكلمك تبصلي 
انت اللي عملت كدة في خالد يا صقر 

صقر بصلها و بردوا مردش و اتفاجاه بقلم علي وشه
و صقر بصلها بغض*ب ..ايوة اول مره حد يضر*ب صقر الحديدي ، و لاول مره يحس ان مكانته اللي عاش عمره كله بيبنيها بتت*هد قدامه 

سماح بعيا*ط / اخس عليك معرفش انك وصلت لكده مش عايزة اشوف وشك يا صقر.. بس انا اللي مش هقعد في البيت ده لانه بتاعك ... اشبع بيه لوحدك ، خليك عايش لوحدك وسط الناس اللي بتكر*هك بس 

جاسر / لوسمحتي اهدي و كل حاجة تتصلح ..صقر قولهاا 

و لسه جاسر بيبص لصقر لكن لقاه طلع اوضته .
______________________________________

في المستشفى عند خالد 🏨😯

نغم حاطة ايديها علي وشه بحب و بتتامل كل حاجة فيه و لقت خالد بيفتح عيونه / احم .. اعا يا دماغي 
نغم .. انتي كويسة 

نغم ضحكت / يا ابني انت اللي متصا*ب و را*قد في المستشفى ، حمدلله علي السلامة يا خوخو 

خالد بتعب / لا يععع اسمي خالد و بطلي عككك 
و بعدين ما انتي قاعدة فب وشي و مبرقة شكلك مر*عب الصراحة 

نغم بغي*ظ / تصدق و تامل بالله انا غلطانة اني معبراك و قاعدة معاك بعد ما كانوا هيقتلو*ك 

و نغم لقت تليفونها بيرن / بس اسكت ساكت دي ماما جات خلاص تلاقيها واقفة علي الباب ..انا طالعة ليها 
اوعي تتحرك من مكانك 

خالد في سره/ ايه العبي*طة دي هو انا قادر اقوم اصلا علشان اتحرك من مكاني ، و ايه اسكت ساكت اللي كل شوية تقولهالي دي 

و دخلت نغم و والدتها معاها.  واول ما شافت خالد اتصدمت و مدت ايديها ليه / الف سلامة عليك يا صقر بيه انا مكنتش اعرف انك تعبا*ن كدة 

خالد بستغراب / صقر 😒 
حتي انتي يا حاجة .. ركزي في شكلي شوية و لا انتي متعرفنيش اصلا

نغم باحراج / يا ماما ده مش صقر... معلش يا خالد اصل ماما متعرفش انكم تونز 

خالد رفع حاجبه / تونز .. اه يا طنط انا و صقر تؤام متلاصق اصلنا ... ايه العيلة دي 

ام نغم بصد*مة / معقول يا نغم .. سلاما قولا من رب الرحيم 

خالد رفع حاجبه بصد*مة / ايه يا حاجة انتي شايفة واحد محرو*ق قدامك  ولا ايه ، لا صحيح ام نغم بجد مش بتهزروا يعني 

والدتها / لا ابدا بعد الشر عليك يا حبيبي ..بس انا بتفاجاه من شكل التوام ، انتوا شبه بعض اوي 
هو في كدة 

خالد بضحك/ ده في كدة و كدة و كل اللي تتخيليه 

هنزل بارت جديد بليل لو لقيت تفاااااعل 🤣💛😧💪
 
          ( مدونه دار الروايه المصريه )
تعليقات
تعليق واحد
إرسال تعليق
  • غير معرف 20 سبتمبر 2022 في 10:31 م

    جميلة

    إرسال ردحذف



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -