رواية التؤام ورحلة الحياه الفصل الثامن والعشرون 28 والاخيربقلم ساره احمد

أخر الاخبار

رواية التؤام ورحلة الحياه الفصل الثامن والعشرون 28 والاخيربقلم ساره احمد

رواية التؤام ورحلة الحياه الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم ساره احمد

 رواية التؤام ورحلة الحياه الفصل الثامن والعشرون 28 والاخير

 من السعاده.....
كانت اجواء عائليه سعيده مليئله بلحب... وياتي يوم الخميس سريعا وقد هرب نجم من المستشفي كا العاده لانه مازال متعب بمساعده تاج وشريف وجهز  لي الزفاف الكثير من المفاجات 
تري ماذا حدث 
التوام_ورحله_الحياه
٢٨و٢٩الاخير

يأخذ بدر ضحي ويتزوجها امام عيون تقي ونجم التي لا تتحمل ما تري فقد غل"ي الدم في عروق نجم الدين  وقرار انهاء تلك المهزله
فاقترب من تقي ورقص معها وبعدها انهي الفرح واخذ زوجته التي تبكي علي حظها وذهب بيها لي غرفته
نجم بتحذير:اياكي تقربي من بدر 
ولا ضحي وانسي تمام ان لكي اخت وانا هعرف ازاي انتقم منهم واعرفي ان جوازنا ده اتفاق عشان نخلص الا بدانا وتركها وجري خارج الغرفه وذهب لي المطبخ وامر الخادمه بخروج فوضع المخدر لي بدر وضحي في الطعام
وبعدها امر الخادمه بدخول واخذ الطعام وذهبت لي غرفه ضحي ووضعته فاكلت ضحي من كثرت الغيظ
ضحي:انا لازم انهي المهزله دي باي طريقه احنا لعبنا كتير كفايه بقي 
ينظر لها بدر بضيق
هو انتي مش هتبطلي اكل انتي معندكيش دم....
ضحي:يعني اموت من الجوع وبعدين مش اخوك قالي اني حامل يبقي لازم اتغذي
بدر بعصبيه:انا لازم ارد لي فريده كل الا عملته فيه وكل المؤامرات الا دبرتها....
ضحي:طيب تعاله روم نفسك وكل عشان نعرف نحسابها
وشرع في الطعام وبعد ساعه يدخل نجم لي الغرفه ويحمل ضحي ويخط"فها لي خارج القصر
ولكن كان هناك من يرقبهم وقد هجموا عليه وخط"فهم

التوأم_ورحله_الحياه
٢٩الاخير
بعد ما تم خط"ف نجم وضحي من قبل فريده يفيق نجم لي يجد نفسه ومقيد في مخزن قديم وخلفه ضحي....فيحاول ان يفك قيده لكنه يشفل ويسمع صوت ضحي تفيق بتعب
ضحي:انا فين وليه الدنيا ضلمه كده....
يسخر نجم:معليش يا هانم اصل صبحيتك سوده زي وشك
ضحي بغيظ:هو انت ازاي انا معاك ده بدوري لو شفنا هيقت"لنا اصله بيغير عليه اوي...
يتعصب نجم:ضحي بلاش ام الجنان بتاعك ده وبطلي اسلوبك المستفز ده احسن
ضحي:متروح لي تقي اختي الا طلقتني وروحت اتجوزتها... بقي تشك فيه يا غبي انا عمري مافي رجل لمسني واسأل نفسك يا بارد
نجم بندم:انا عارف بس ده كان لازم يحصل عشان اعرف مين الا وري كل المصايب الا احنا فيها بس انتي كا العاده بوظتي الدنيا وروحتي اتجوزتي بدر....والغبي التاني ما صدق....
ضحي بتوتر:اصل انا مش اتجوزت بدر دي ...ولم تكمل وتجد فريده تدخل عليهم وتشعل الاضواء

فريده:اخيرا انتي هنا يا تقي عشان انتقم منك زي ما اخدتي بدر مني

تضحك ضحي:بس انا مش تقي يا غبيه انا ضحي
تغض"ب فريده:لا انتي تقي بطلي كدب
تتعصب ضحي:بصي انا مش طيقاكي رغم ان دي اول مره اتنيل بيكي بس لو مسكت هجيبك من شعرك...
فريده:اكيد انتي هي نفس النرفزه
نجم"طبع مش توأم وبعدين انتي كده وقعتي يا حلوه...وقبل ان تنطق فريده يقتحم البوليس المكان ويلقي القبض عليها ويشكرا نجم علي تعاونه معهم لي القبض علي فريده تضحك ضحي بقي كل ده يطلع منك يا نجم بس فيه مشكله انا فعلا اتنيلت وحبيتك
يضحك نجم براحه يا شيخه ح-رام عليكي وقعتي قلبي من الخوف
وقرب منها وضمها من خصرها وقبلها بشغف 
نجم:طالمه انتي مطلقه من ٣شهور واسبوع يبقي لازم اعملك فرح كبير وبدر وتقي كمان يتجوزا معنا زي ما هو طلقها ظلم كله بسبب الحرب"ايه فريده 
ضحي بفرحه:يعني ده كله لعبه
نجم:ايواه جوازي من تقي تمثيل زيك بضبط وكل ده عشان فريده تصدق وتعمل الا عملته وتتمسك
ويلا نروح بقي عشان انا دهري بيوجعني اول ما يصلوا لي البيت يجدوا تقي تبكي والدنيا مقلوبه
فتجري عليها ضحي بخضه مالك يا تقي
تقي:امجد اتخط"ف وبدر مش لقيها....
والا خط"فه ساب الرساله دي
فامسكت ضحي برساله وقرأتها بصدمه
ازايك يا حلوه لسه فاكرني انا شهاب حب زمان يا تقي وانا بقي مش عوزك انتي المره دي انا عوز كنز عيله هارون الا في الصعيد وجوزك اول الخيط ام الننوس الصغير ده مش هتشوفيه الا بعد ما تجيبي الكنز سلام
ضحي بعض"ب:تاني يا شهاب الصبر حلو
تقي:هتعملي ايه
ضحي:هنطلع في رحله الصعيد ومش هنرجع الا واحنا معنا بدر وامجد
نجم:وانا معاكم ايدنا علي ايد بعض يلا جهزوا الشنط وانطلقوا لي رحله الصعيد
النهايه

ها قد انتهت الروايه التي ملتوا منها وها التفاعل شكرا اوي علي كرمكم
 

          ( مدونه دار الروايه المصريه )
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -