رواية زواج خارج إرادتي الفصل الثاني 2 بقلم عبير شوقي

أخر الاخبار

رواية زواج خارج إرادتي الفصل الثاني 2 بقلم عبير شوقي

 رواية زواج خارج إرادتي الفصل 2

رواية زواج خارج إرادتي الفصل الثاني 2 بقلم عبير شوقي

رواية زواج خارج إرادتي الفصل الثاني  

#الثاني
#زواج_خارج_ارادتي

بتفتح عينيها وهي خايفة وبتتمني ان كل دا يكون مجرد كابوس ولاكن سرعان ما ادركت ان كل ما حدث حقيقة حينما نظرت لملابسها الملقا ارضاً.. لتنسال تلك الدموع المتراكمة كالشلالات..
_ادم.. انا ازاي اعمل كدة ازاي اخلي المشروب يأثر عليااا وضرب ايدة فالحيط.. بابا لو عرف حاجة زي كدة مش هيسامحني أبداً 
الله يحرقك يا علي الكلب.. بابا مش لازم يعرف بالي حصلل دة نهئياً
‌_مريم.. 😭😭😭يا رب يا رب حسبي الله ونعم الوكيل.. حسبي الله ونعم الوكيل 😭😭😭
_ادم.. اي دة انتي فقتي يا قطة 
_مريم. انت واحد زبالة وقذر وحقير  انا هندمك ومش هسكت ع الي عملتة فياا 
_ادم مسكها من ايدهاا.. اي دا منتي مطلعتيش قطة وديعة اهو وليكي مخالب 
_مريم بتحاول تتماسك.. ابعد ايدك القذرة دي عني.. حسبي الله ونعم الوكيل ربنا كبير والدنيا دي دوارة وبكرة هييجي اليوم الي ينتقم منك بنفس الطريقة.. فبنتك او اختك.. و اتمني اكون شاهدة علي داا يمهل ولا يهمل.. حسبي الله ونعم الوكيل 
_ادم.. ههههههههههه انا كنت فاكرك محجبة بس طلعتي محجبة وكمان شيخة هههههههههه
_مريم.. صدقني يمهل ولا يهمل وكادت ان تمشي لولا يده التي امسكتها مرة اخرى
_ادم.. لااا انتي رايحة فين.. 
_مريم بقهرة.. انت عايز اي مني تااني مش كفاية انك اخدت اغلي ما عندي شغل عايز مني ايييي سبني فحااالي بقااا
_ادم.. مانا هسيبك..قرب منها وهمس بجانب اذنها.. بس بشرط 
_مريم..زقتة.. متقربش مني انت فاهمم
_ادم.. الي حصل دا لو حد عرف عنه حاجة صدقيني محدش هيخسر غيرك انتي.. فاهمة يا بطة..  وذهب ناحيت الطاولة وترك بعض المال عليهاا.. خدي دول تمن التسلية ههههه وذهب 
_مريم انهارت فالعياط بعد خروجة من الغرفة.. يارب لي كدة انا عملت اي عشان يحصل معاية كدة يا رب دانا لعمري مشيت مع ولد ولا كلمته وطول عمري فحالي لي بس يحصلي كدة.. اخدت نفس عميق لتهدء.. يا رب سامحني انت عارف ان مش قصدي يارب انا مليش سند غيرك يارب اللهم لا اعتراض يا رب أللهم لا اعتراض يا رب والله تعبت يا رب انا مليش حد يدافع عني خدلي حقي يا رب انا مش مسامحة مش مسامحة يارب  انت حسبي و وكيلي يا الله انت حسبي..😭😭 امسكت حقيبتها وحجابها الملقي وخرجت من ذاك المكان المقرف لتذهب الي البيت.. 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ في بيت سليمان 
ميادة.. اتئخرت لي يا تري هي فين من امبارح رنيت ع المستشفي قالولي انها مشيت من بليل طيب لي مجتش. 
_ردينا..وانا رنيت علي كل صحابهاا قالو مفيش عندهم 
_ميادة.. مريم مش بتتئخر كتير اكيد في حاجة انا قلبي قابضني وحاسة ان في حاجة حصلتلهاا بنتي مستحيل تروح مكان ومتكلمنيش... 
_يارا.. تلقاها شافت لها شوفة 
_ردينا.. متحترمي نفسك يا زفتة انتي 
_ميادة. متقولي لبنتك حاجة يا شادية عيب اما تبقي قاعدة وتغلط فبنتي  كدة 
_شادية.. واقولها حاجة لي مالي قالتة صح.. روحي شوفي  بنتك فين  يا ميادة ومتصدعيناش مش ناقصة  الحجة مريم هي 

_تك تك تك ده كان صوت خبط ضعيف علي الباب 
شادية قامت تفتح لقتها مريم... اهو شرفت ست هانهم كنتي فين يا سنيورة هااا
مريم.. لا رد واتجهت علي اوضتها علي طول بدون اي كلمة لاي احد 
_يارا. مال هدومك مبهدلة كدة لي يا مريم وكنتي فين من امبارح... رايحة فين كلميني زي مبكلمك كدة... 
_شادية.. شايفة بتك اهي 
_ميادة وردينا دخلو ورا مريم وقفلو الباب .. 
ردينا.. مريم مالك ي حبيبتي قلقتينا عليكي 
_مريم. لا رد
_ميادة بخوف.. يابنتي طمنيني عليكي قلبي مقبوض عليكي من ليلة امبارح ولا عارفنا طعم النوم من الخوف عليكي.. طيب قوليلي انك كويسة ومش عايزة اعرف حاجة 
مريم.. 🥺🥺🥺بعيون ممتلئة بالدموع ارتمت داخل حضن امها 
_ميادة.. يابنتي هتموتيني من خوفي عليكي قوليلي في ايي

_مريم بصوت متقطع يغطيه الرغبة بالبكاء.. اعـ.ـتـ.ـدى عليا يا ماما
_رديناا.. ايي اعت.. دى عليكي 😳
_ميادة  بخضة.. هو مين يا مريم انطقي
_مريم بعياط مستمر.. اس اسسمه ااا ددمم السباااعااي 
_رديناا.. وانتي تعرفية منين... ده ازاااي حصلل 
_مريم.. مممم مممعرفووش.. وحكت لهم كل الي حصلل
يارا كانت بتتصنط علي الباب واول ما سمعت الكلام نقلتة لامها وشادية اتصلت علي سليمان ليأتي فالحال 
ميادة بعياط حضنة مريم اكتر لتهدئهاا.. يا حبيبتي يابنتي ربنا ينتقم منة حسبي الله ونعم الوكيل.. متقلقيش احنا هنجيبلك حقا 
_رديناا.. احنا لازم نبلغ فالحال 
_ميادة. عندك حق يا ردينا 

سليمان بيخبط علي اوضة مريم بقوة شديدة... وهو بيزعق لتخرج له ميادة وتغلق الباب من خلفها 
_سليمان.. اي الي حصل دة صحيح.. مين اعتـ.ـدي علي مريم هوو ميننن 
_ميادة.. ادم ادم السباعي 
_سليمان.. ايي ابن هاشم السباعي 
_ميادة.. احنا هنبلغ البوليس 
_سليمان.. انتي اتهبلتي انت متعرفيش دول يقدرو يعملو ايي 
_يعملو الي يعملو انا مش هسيب حق بنتي  يضيع كدة.. ودخلت الي الغرفه.. ردينا جيبي مريم وحصليني علي تحت هنروح نبلغ فنركز الشرطة 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ادم وصلتلة رسالة علي تلفونة من رياض صاحبة محتواهاا
(ادم تعالي بسرعة علي مركز الشرطة........ في بلاغ  متقدم ضدّك بتهمة اغ. ت. ص. اب ولو مجتش انت البوليس هيجيبك تعااالي بسرعة انا بأكد عليك..) 
_ادم.. اهه يابنت الكل. ب🐕
مشاهده 👈 الفصل الثالث
يتبع..&
#زواج_خارج_ارادتي.. 
بقلم: #عبير_شوقي.. ♡
#الثاني..
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -