رواية غرام الأكابر الجزء الثالث الفصل الثاني 2 بقلم منال عباس

أخر الاخبار

رواية غرام الأكابر الجزء الثالث الفصل الثاني 2 بقلم منال عباس

 رواية غرام الأكابر الجزء الثالث الفصل 2

رواية غرام الأكابر الجزء الثالث الفصل الثاني 2 بقلم منال عباس

رواية غرام الأكابر الجزء الثالث الفصل الثاني 

يوسف : وانا يسعدنى يا أدهم ..
غرام تلك الطبيبه المشهورة لم تتمالك نفسها من الفرحه لتبدأ فى الزغاريد هى ورغد ..
كان الجو ملئ بالفرحه ..أخرج ادهم خاتم من جيبه وقام بوضعه فى يد نورين ....
وقف رامز وعيونه تلمع بالدموع لتذكره لحظه تقديمه لخاتم الخطوبه ل هند ....
ليجد من يضع يده على كتفه من الخلف 
يلتفت ليجد  .......
#غرام_الاكابر  بقلم #منال_عباس

تسلموا ليا يا احلى سكاكر واحلى جروب على التفاعل الجميل دا ....بجد بتشجعونى للإستمرار ❤️❤️

الجزء الثالث  _  سكريبت 2

فى جو ملئ بالفرحه والزغاريد من غرام ورغد اصدقاء العمر فرحه بتخرج أبنائهم وايضا طلب يد ادهم ل نورين الخطوبه ..كان الجميع فى غايه السرور ..وإخراج ادهم خاتم من جيبه وقام بوضعه فى يد نورين 
وقف رامز يستعيد ذكرياته مع هند وعيونه تلمع بالدموع  عندما تقدم إليها طلبا يدها ...
ليجد من يضع يده على كتفه من الخلف .التف رامز خلفه ليجدها ..
رامز بفرحه وعيناه لا تصدق ما تراه 
رامز : هند !!!!
هند بابتسامه : ازيك يا رامز ...
رامز : انا مش مصدق نفسي وبدأ يمسك يدها ليتأكد أنه لا يحلم معقول انتى حقيقه 
هند : ايوا يا رامز ..بس بقي الناس بتبص علينا ..
رامز : انا اسف ..احكيلى رجعتى امتى 
هند : اصبر بس اسلم على الموجودين انا لسه وأصله من السفر ..
رامز بصوت منخفض : اتفضلى حبيبتى..
وعيناه تلمع من فرحه رؤيتها ....
تفاجئ الجميع بعودة هند بعد كل تلك السنوات 
رحب الجميع بها 
اما حسن : اخيرا رجعتى يا هند ..اوعى تسافرى تانى ..
هند وهى تحتضن والدها : حاضر يا قلبي 
جلس الجميع يتسامرون 
وبدأت هند تتعرف على الأطفال 
هند : ما شاء الله بدر زى القمر و جميل زيك يا شمس ...
شمس : عقبالك يا حبيبتي ..وارحمى بقي رامز 
انحرجت هند
هند : كل شئ بميعاد 
وتحدثت إلى سما 
هند : كان نفسي اشوف زياد واياد بقي شكلهم ايه
سما : أشقياء اوووى ومطلعين عنيه ...
هند : ربنا يفرحك بيهم ..
نظرت هند إلى بيسان بابتسامه 
هند : والقمرايه تبقي بنتك يا هنا 
هنا : صح بيسان قمر لباباها 
ضحكت هند : وانتى قمرين 
رغد : تعالى يا هند عايزاكى فى حاجه 
هند : معاكى اتفضلى 
رغد : انا مش عارفه ايه اللى بينك وبين رامز مخليكى تبعدى عنه ..بس نصيحه اخت ليكى ..الحب ما بيجيش غير مرة واحده فى العمر 
واللى بشوفه فى نظرات رامز ليكى ..دا عشق مش حب وبس ..ياريت تعيدى تفكيرك حبيبغ
شكرتها هند على نصيحتها وذهبت للجلوس مع الجميع
غرام : بما أن ربنا زاد بدل الفرحتين بقوا تلاته بعودة هند ايه رايكم نروح بكرة الساحل الشمالي نقضى يومين هناك والدعوة عامه ...
عاصم : يا افكارك يا غرام انا معنديش مانع ...
رامز نظر إلى هند منتظر ردها 
هند : لو بابا وطنط هيروحوا هروح انا كمان 
رغد : الموضوع خلاص مقفول 
غرام اخدت القرار يبقي الكل موافقه 
ضحك الجميع على رغد فهذه شخصيتها لن تتغير ..
رامز اقترب من هند معاكى رقمى ولا حذفتيه
ليجدها تقول الرقم بسرعه فهى تحفظه بقلبها وليس بعقلها ..
 رامز بابتسامه : هنتظر مكالمه منك 
هند : أن شاء الله
بعد انتهاء الحفل غادر الجميع للعودة لمنازلهم ....
أخذ عاصم غرام إلى حجرتهم 
دخلت غرام الحمام لاستبدال ملابسها 
أما عاصم فجلس بالسرير يطالع الفيس ..
ليتفاجئ برائحه ذكيه يعشقها تملأ المكان 
أنها غرام بعطرها المفضل لديه  الذى يثيره 
عاصم : واااااو ايه القمر دا 
كانت غرام ترتدى لانجيرى اسود طويل يبرز مفاتنها 
غرام بدلع : عاصومى 
عاصم : عيون عاصومى ..قلب عاصومى 
غرام : تعالى شيلنى 
عاصم بسرعه قام من مكانه وقام بحملها ولف بها مرات عديده ليسمع ضحكاتها التى تملأ وجهها اشراقا ..
وجلس على حافه السرير يحملها فوق ركبتيه ...
عاصم وهو يزداد شوقا لتلك المجنونه التى تثير جنونه بتصرفاتها التى يعشقها فهى الزوجه التى تجدد حبها بأنوثتها الطاغيه 
تقترب غرام منه أكثر وتحتضنه ...
وتقول بصوت هامس الحمد لله اطمنت 
عاصم بتساؤل : اتطمنى على ايه 
غرام بضحك : أننا ما كبرناش بعد ما ابنك خطب 😉😉
عاصم بغمزة : لا ما ينفعش كدا لازم تتاكدى عملى مش نظرى وحملها إلى سريره ليعيشا الحب سويا 💋💋💋 😍😍😍😍

عند احمد وهنا 

احمد : هه بيسان نامت ولا لسه ...
هنا : اه نامت وكالعادة ما راحتش فى النوم غير لما حكيت ليها حدوته ...
ابتسم احمد لها 
احمد : طب ما تحكيلى حدوته انا كمان ...
هنا : حدوته ايه يا مفترى ..عايزة انااااام 
احمد وهو يحتضنها وياخذها فى حضنه بحنان ..
طب تعالى احكيلك انا وبدأ بقبله طويله ....هيييح نسيبهم الناس دووول ونشوف مين لسه صاحى 😉😉

يصل لؤى وسما وابنتهم لوجى 
تدخل سما بسرعه إلى حجرة اولادها للاطمئنان عليهم ...
وجدت كل منهما بسريره ابتسمت لهم وقبلتهم بحنان وخرجت 
دخلت لوجى إلى حجرتها وبسرعه فتحت الفيس لتجد رساله من أسد على الماسنجر 
فتحت الرساله لتجد 
أسد : كنتى زى القمر النهارده ...اعملى حسابك ممنوع المايوه البكيني ...عايزة تنزلى البحر يبقي مايوه شرعى ...
ابتسمت لوجى فهى تعلم جيدا أن اسد يغار عليها ..
ردت عليه برساله 
تمام وجارى التنفيذ ...

   عند رغد 
وصلوا إلى الفيلا 
يوسف : مبروك يا نورين وعقبالك يا نورى يا حبيبتي
نورين : الله يبارك فى حضرتك 
نورى : ميرسي يا بابي ..بس بعد اذنك مش هقدر احضر معاكم بكرة الساحل ...
رغد : ليه يا نورى 
نورى : عايزة اروح الجامعه اقدم ورقي علشان وظيفه معيده ....
رغد : مبروك يا حبيبتي ...
يوسف : خلاص مامى ونورين يسبقونا مع اونكل لؤى واونكل عاصم 
وانا هكون معاكى لما تقدمى ..نروح معاهم 
رغد : صح كدا 
يوسف : طبعا مش فكرتى 
رغد : تقصد انك بس الوحيد اللى بتفهم 
يوسف : لا طبعا يا حبيبتى ..هو فى حد فى الدنيا بيفهم غيرك 
رغد : ما انا بقول كدا برضو 
ليضحك الجميع.....

         عند رامز 
يجلس رامز على احر من الجمر فى انتظار اتصال هند ..يرن هاتفه 
يرد رامز بشوق : الو 
هند بخجل : ازيك يا رامز 
رامز : ياااااه يا هند صوتك واحشنى ..انتى كلك وحشانى ..
هند بصوت منخفض : وانت كمان 
رامز : هو اللى انا سمعته صح ..قوليها تانى 
هند بخجل : وبعدين معاك
رامز : اعذرينى يا هند ..المهم احكيلى وطمنينى عليكى ...
........يتبع 
مشاهده 👈 الفصل الثالث
#غرام_الاكابر

بقلم #منال_عباس


جاري كتابه الفصل الجديد للروايه حصريه مدونه دار الروايه المصريه اترك تعليق ليصلك كل جديد وحصري 

          ( مدونه دار الروايه المصريه )
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -