رواية زوجي طلقني بسبب اخته الجزء الثاني عودة الندلة الفصل الثاني 2 بقلم هويدا زغلول

أخر الاخبار

رواية زوجي طلقني بسبب اخته الجزء الثاني عودة الندلة الفصل الثاني 2 بقلم هويدا زغلول

 رواية زوجي طلقني بسبب اخته روحت اتجوزت جوزها الجزء الثاني الفصل 2

رواية زوجي طلقني بسبب اخته روحت اتجوزت جوزها الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم هويدا زغلول

رواية زوجي طلقني بسبب اخته الجزء الثاني عودة الندلة الفصل الثاني


في موت ابوهم أنها هي اللي عملت فيه 
كده 

احمد 
ازاي يعني وبعدين هما عمرهم ما هيصدقوا 
انها هي اللي عملت كده ومش عايزهم يشكوا فيا أنا انتي بالنسبه ليهم ميته إنما أنا 
عايش 
احمد 
بس عايز اعرف انتي ليه سعدتني في موت خالي 
مع انك الاول مكنتيش تعرفي أنه مش ابوكي 
جوزي طلقني بسبب اخته (عوده الندله )
الحلقه الثانيه
بقلم هويدا زغلول
عزه 
بقولك اي انت مش ليك الحاجه اتعملت وخلاص 
ملكش فيه بقي 

احمد 
وانا مالي المهم أن شقه خالي رجعت ليا 
وعرفت اكسر عياله 

عزه
بقولك اي سيب ليا الشقه دي بقي علشان 
خاطر اعرف اقعد فيها بدل ما أنا مدبهدله
كده 

احمد
ماشي يا ستي حاضر هعملك اللي انتي عايزه
يلا سلام وبعدها مشي وبدأت عزه تفتكر 
ابوها اللي مات ويوم ما مات وهي كانت 
وافقه علي الباب بتسمع كلامهم 

                    فلاش باك 
الاب 
اه أنا تعبان جدا والله امال العيال فين انا 
عايز اشوفهم 

الام 
حاضر أنا هبعت أجبهم ليك هي عزه 
جت برا وكانت عايزه تشوفك

الاب 
اسمعي الشقه دي أنا كتبتها ب اسم عزه 
علشان اموت وانا مستريح من اللي عملته 
فيها زمان 

الام 
ده كان نصيب يا حاج هو انت كان اقصد
تموت خطيبها اللي راح وبعدين يعني 
مهو ربنا كرمها ب عريس تاني كويس 

الاب 
برضه أنا كنت عارف ان العربيه فيها مشاكل 
ورغم كده خليته يسافر بيها بس والله 
ما كنت اعرف ان كل ده هيحصل 

الام 
ده نصيب يا حاج وربنا يرحمه وانا موافقه 
انك تكتب الشقه ب اسمها والله وفي 
الوقت ده عزه سمعت الكلام 

عزه 
معقول انت السبب في موت ابراهيم 
أنا مش قادره اقصد وبعدها خرجت 
الام

الام 
مالك يا عزه وافقه كده ليه ادخلي يا حبيبتي 
شوفي ابوكي هو بيسال عليكي 

عزه 
حاضر ودخلت عزه وبعدها خرجت 
وهي عامله تعيط وتقول بابا مات بابا 
مات والكل معرفش أن عزه هي اللي 
حطت المخده علي وشه 
                 #رجوع 
وفي شقه عبدالرحمن 

عبدالرحمن 
أنا مش فاهم عزه ليه عملت كده وهي 
اصلا عرفت احمد منين احنا طول عمرنا 
بعيد عنه 

يوسف
العيب مش عليها العيب علي 
اللي جاب لينا عيله من الشارع وكتب
ليها شقه 

الام 
اخرس قطع لسانك أنا مش هسمح لحد يجيب 
سيره ابوكم بحاجه وحشه 

يوسف
طيب تقدري تقولي احنا هنعمل اي
دلوقتي هتسيبي الشقه ل احمد 

الام
معرفش والله انا هعرض عليه فلوس
وياخدها ويمشي من البيت 

رؤوف 
هو الموضوع فلوس يا امي انتي عارفه 
كويس اوي ان هو مش هيوافق بكده 
وبعدها تلفون عبدالرحمن رن 

عبدالرحمن 
الو ايوه 

هند 
الحق يا عبدالرحمن مني مراتك بتولد وفي المستشفي تعبانه اوي 

عبدالرحمن 
متقوليش مراتك أنا خالص طلقت اختك 
بس جاي علشان خاطر ابنها اللي في 
بطنها وبعدها قفل السكه شوفوا عايزين 
اي وانا معاكم في اي حاجه لو عايزين 
فلوس أنا تحت امركم

يوسف 
اصبر أنا جاي معاك وبعدها مشي يوسف
وعبدالرحمن وأما كنت في شقتي 
تعبانه اوي 

علاء 
مالك يا داليا انتي لسه تعبانه واي كل المفاتيح 
دي مش فاهمه 

داليا 
هقفل باب الشقه بيهم اه علشان هي متعرفش 
تدخل 

علاء 
تاني يا داليا حرام عليكي بقي أنا خلاص 
اعصابي تعبتي بسببك والكلام ده مينفعش 

داليا 
اه هي عامله كده علشان أنا متجوزاك طلقني 
يا علاء ارجوك طلقني والله انا بخاف إنام

علاء 
اي كلامك ده اهدي بس يا حبيبتي ارجوكي 
والله انا هحل ليكي كل المشاكل وبعدها 
اخدني ودخلني علي السرير وراح فتح 
باب الشقه من المفاتيح ونام في الصاله 
وبعدها صحي وانا بصوت 

داليا 
حرام عليك انت خليتني هنا 
في البيت برضه أنا شوفتها 

علاء 
طيب اهدي بس انا هروح اجيب ليكي 
كوبيا مياه وخرج وبص عند الباب كان حاطط 
دقيق في الأرض وبص علي الارض لقاه 
فعلا بصامات رجل عند باب الشقه 

علاء 
فعلا داليا مش بتكدب فيه حد بيدخل 
الشقه دي وفي بيت مني 

عبدالرحمن 
خدي الفلوس دي واي فلوس انتي 
عايزها أنا تحت امرك فيها انتي برضه 
ام بنتي 

مني 
أنا عايزك انت والله رجعني ونربي 
بنتنا سوا 

عبدالرحمن 
مبقاش ينفع خلاص انا مش عايز اعيش 
معاكي تاني 

مني 
أنا بحبك يا عبدالرحمن وعارفه كمان أنك 
بتحبني ارجوك سامحني علي اللي حصل مني 
وفي الوقت ده دخل يوسف 

يوسف 
عبدالرحمن يلا بينا احمد راح عند ماما وعايز 
ياخد الشقه دلوقتي 

عبدالرحمن 
برضه طيب يلا بينا وفعلا مشيوا بسرعه 

مني 
بت يا هند مين احمد ده وشقه اي اللي 
هو عايزها وهند قالت ليها علي كل حاجه 

مني 
ههههه حلو اوي أنا هعرف اخليك ترجعني
تاني يا عبدالرحمن 

هند 
بلاش مشاكل يا مني هما فيهم 
اللي مكفيهم 

مني 
مشاكل اي أنا هرجع ليهم شقه امهم 
وهو سعتها هيعمل ليا اي حاجه انا عايزها 

هند 
بالساهل كده انتي متعرفيش احمد 
عامل ازاي خليكي في حالك أنا مصدقت أن 
يوسف سامحني علي جوازك من عبدالرحمن 

مني 
اديني بس عنوان وملكيش انتي دعوه 
وراح عبدالرحمن واتكلم مع احمد وبعدين 
مشي احمد وتاني يوم راح علاء عند عبدالرحمن 

عبدالرحمن 
خير اي اللي جابك هنا عايز اي انت كمان 

علاء 
جاي اقولك أن عزه مش ماتت وعزه جت 
البيت عندي 

عبدالرحمن 
اي الهبل اللي انت بتقولوا ده معقول يعني 
ازاي 

علاء 
أنا اتاكد أنها بتدخل شقتي خير ان ركبت كاميرا 
قدام الشقه انهارده 

عبدالرحمن 
طيب ازاي الكلام ده وليه هتعمل كده 
علشان يعني انت اتجوزت مراتي تروح تمثل 
انها ماتت 

علاء 
لا الموضوع اكبر من كده وخليك معايا علشان 
نعرفه بس اللي عايزو منك انك متقولش 
لحد خالص 

عبدالرحمن 
ماشي حاضر مع أن مش مقتنع بس تمام 
ماشي وفي شقه احمد الجرس عامل يرن 

عزه 
اي ده ياتري مين .......اكيد احمد ومش عايز 
يفتح اصل مين اللي هيجي الشقه دي 
وفتحت والصدمه أنها كانت مني 

مني 
اي ده هو أنا دخلت المقابر ولا اي ههههههه
عزه 
ولحد كده تكون خلصت حلقتنا
مشاهده 👈 الفصل الثالث



تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -