رواية حورية الأدهم الفصل الثاني 2 بقلم زولة وحيد

أخر الاخبار

رواية حورية الأدهم الفصل الثاني 2 بقلم زولة وحيد

رواية حورية الأدهم الفصل الثاني 2 بقلم زولة وحيد

 رواية حورية الأدهم الفصل الثاني 2 

#بارت_2
حور بغضب :يووووووه بقا طب انا اسمي حور المنشاوي
أدهم بصدمة :قصدك حور محمد المنشاوي
حور :آه... بس انت ازاي عرفت اسم بابا الله يرحمه
أدهم :مش مهم انا تعبان عايز انام ممكن تطلعو
حور :لا مش هطلع قولي انت بتعرف بابا من امتى وازاي بتعرفه
فجأة عم أدهم دخل
عم أدهم :ازيك يابني
أدهم :الحمد لله ياعمي
حور طلعت وحازم وجنى طلعوا وراها
زين (عم أدهم) :مين البنت دي يا أدهم
أدهم :دي بنت محمد المنشاوي
زين بغضب :ايه بنته ازاي عايشة انا متأكد انها ماتت في الحادث مع اختها
أدهم :اهدأ يا عمي البنت دي مش بتشكل خطر علينا دي بنت بريئة وحتى انها متعرفناش وع فكرة هي اللي عالجتني
زين :لا البنت دي لازم تموت وإذا اختها عايشة اختها كمان لازم تموت
أدهم بغضب : احنا هنفضل نقتل الناس البريئة ل امتى ياعمي
زين :أدهم متنساش انه ابوها هو السبب في موت ابوك
أدهم شرد في ذكرياته مع ابوه
زين :انا هروح ادفع التكاليف وهاجي اخدك ع البيت انت فكر هتعمل ايه معاها
وطلع
حور دخلت
حور :هتروح؟
أدهم :آه يعني هفضل هنا ل امتى
حور :بس جرحك لسة مفتوح انت محتاج عناية علشان الجرح دة مش عايز مجهود وإلا هينزف
أدهم :مش مهم... بعدين انتي ليه مهتمة فيني كدا
حور :انا بهتم بكل المرضى بتاعيني
أدهم :طب تعالي معايا ع القصر بتاعي
حور :ليه
أدهم :هتيجي بصفتك الممرضة بتاعتي
حور :بس انا دكتورة وهنا المرضى محتاجيني انا هجيبلك ممرضى
أدهم :لا انتي تعالي بس هتقعدي لحد ما ابقى كويس
حور :لا انا عندي مسؤوليات كتيرة زي المستشفى دي واختي ودراستها
أدهم :انتي عندك اخت؟
حور :آه اسمها ليليان أصغر مني
أدهم :اها طب تعالي انتي واختك
حور :لا انا هكتبلك أدوية وهبعتها مع الممرضة للقصر بتاعك
أدهم :بس...
حور :خلاص هبعتلك ممرضة
وطلعت من الاوضة بسرعة
أدهم :طب والله لجيبك انتي واختك ع قصري ومش هتطلعي منو بالساهل
بعد مدة أدهم كان رجع القصر
في اوضة أدهم
زين :ها قررت هتعمل ايه ولا اتصرف انا
أدهم :ياعمي انا قررت هجيبها ع القصر هي واختها وهيعيشو معانا وكدا هنتأكد انهم ميعرفوش حاجة عننا
زين :بس...
أدهم :ياعمي انا تعبان هنام ممكن تطلع
زين طلع وزينب جات داخلة بسرعة وحضنت ادهم
زينب بدموع :امتى هتخلي الشغل بتاع القتل دة ياادهم
أدهم :متخفيش حبيبتي انا كويس اهو
زينب بدموع :طيب شكلك تعبان هروح وهنتكلم بعدين
أدهم مسحلها دموعها :تمام
زينب طلعت
وادهم اتصل ع حد
أدهم :عايزك تجيبلي حور وليليان المنشاوي بكرة
الشخص :اوكي
أدهم قفل الفون وفضل يفكر في حور لحد ما نام
عند حور
حور دخلت البيت
اختها جريت عليها
ليليان :وحشتيني ياحوري
حور :كلها يومين بس مغبتش كتير
ليليان :كانوا أصعب يومين عليا
حور :حبيبتي انا اهو معاكي تعالي بقا نجهز الاكل لاني جعانة اوي
ليليان بضحك :طيب
في صباح يوم جديد 
حور صحيت لاقت نفسها في اوضة كبيرة وغريبة 
حور بصت ع المكان باستغراب وبصت ع السرير لقت نفسها جنب ادهم
حور نطت من السرير 
حور بخضة :يالهوي دة المتكبر 
أدهم فاق بنعاس
أدهم :مالك يابنت
حور :انا ايه اللي جابني هنا وليه انا في اوضتك وجنبك في سريرك
أدهم :مانتي الدكتورة بتاعتي هتفضلي معايا لحد ما اشفى
حور بغضب :انت مجنون صح
ادهم قام من السرير بتعب وحط ايدو ع خصرها 
أدهم :اه انا ببقى مجنون اول ما اشوفك 
حور وهي بتحاول تبعد عنه:ابعد يازفت انت قليل ادب اوي
أدهم :آه بعرف
حور ضربته في صدره محل الجرح وقدرت تفلت منه وجريت برا الاوضة 
لاقتها زينب 
زينب :مين انتي 
حور :انا... انا
أدهم وهو نازل من السلم :دي الدكتورة بتاعتي وهتفضل معانا لحد ما ابقى كويس
حور بدموع :لا انا مش الدكتورة بتاعته هو خطفني لهنا 
ام أدهم طلعت
كريمة :مين دي يا زينب
أدهم :دي....
كريمة بمقاطعة :انا سألت بنتي مش انت
زينب :أدهم قال إنها الدكتورة بتاعته وهي قالت إنه خاطفها
كريمة بصت ليها
كريمة :بجد خطفك
حور حكيت ليها من وقت الحادث لحد ما لقت نفسها في اوضة أدهم
كريمة راحت ضربت أدهم قلم
كريمة بغضب :كدا بتعامل البنت اللي ساعدتك
أدهم :......
كريمة :ياخسارة كان هيكون احسن لو ما عالجتك ع الاقل كنا خلصنا منك
حور كانت بتبص عليهم باستغراب
كريمة ل حور :انا هقول للسواق يوصلك
أدهم :لأ هي مش هتروح
كريمة :انت اتجننت ياواد عايز بنت ولا بتقربك ولا بتعرفك تكون معاك طول اليوم في اوضتك؟
أدهم :انا مش هعمل معاها حاجة هي بس هتساعدني لحد ما ابقى كويس
كريمة :لأ انا مش موافقة
زين :أدهم هيتجوزها وكدا عادي تفضل معاه في الاوضة
حور بصدمة :اييييه
===================
       شاهد 👈 الفصل الثالث 
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -