رواية زواج خارج إرادتي الفصل الثالث 3 بقلم عبير شوقي

أخر الاخبار

رواية زواج خارج إرادتي الفصل الثالث 3 بقلم عبير شوقي

رواية زواج خارج إرادتي الفصل 3

رواية زواج خارج إرادتي الفصل الثالث 3 بقلم عبير شوقي

رواية زواج خارج إرادتي الفصل الثالث  


#الثالث
#زواج_خارج_ارادتي

مريم.. ماما يلا نمشي من هنا انا مش عايزة افضل هنا حاسة اني هتخنق
_ميادة ضمتها لحضنها.. متقلقيش يا حبيبتي حقك هيرجع

الضابط.. مريم محمد حسن زهران.. 
_ميادة.. حاضر يا باشا 
الضابط.. تعالي ادلي بأقوالك 
_مريم.. ماما تعالي معاية انا خايفة 
_الضابط.. مينفعش انتي لوحدك 
ميادة.. روحي يا حبيبتي متخافيش انا مستنياكي هناا 
_مريم.. 🥺تمام ودخلت لتدلي بكل ما حدث 
الضابط ٢.. اتفضلي احكي من الاول خالص
مريم........... 
_الضابط.. احم يا انسة بقولك اتفضلي اتكلمي 
_مريم.. ممكن ست هي الي تاخد اقوالي 
الضابط كان متفهم.. تمام وخرج لتدخل بدلا منه اسراء وهي ضابط فالشرطة 
_اسراء .. انا اسراء الي هتاخد اقوالك ممكن تتفضلي تحكي من البداية 
_مريم.. دموعها نزلت وهي بتحكي وقلبت بعياط جامد.. وبتشهق هي وبتحكي
_اسراء مسكت كوباية مياة.. اتفضلي واهدى واعتبريني زي اختك 
عادي
_مريم..حاضر واكملت حتي النهاية.. وبعدها خرجت لترى ادم مقبل ناحيتهم لتشعر برجفة حلت بجسدها كله 
_ردينا.. تعالي معاية واخذتها بعيداً عن ادم 
_ميادة ذهبت ناحيت ادم وضربته بالقلم.. انت واحد قذر انت ازاي تعمل فبنتي كدة بس انا هدفعك التمن يا ادم والله لندمك 
_ادم بزعيق.. انت ازي ترفعي ايدك عليا.. ليقاطعه الضابط
_الضابط.. اهدو كلكم انتو فقسم ياريت نحترم ده وانت يا استاذ ادم اتفضل افتي بأقوالك 
_ادم.. اقوال اي 
_الضابط. انت متهم بأغـ.ـتـ.ـصاب مريم محيي عبد الله 
_ادم نظر لميادة.. انا ادتها منوم واخدتها ع شقتي واستمتعنا هههههههههه وكانت ليلة مش كتير الواحد بيشوفها 
_ميادة.. اه يحيوان يا وقح يا زبالة وضربته بالكف مرة تانية
_ادم.. انا مش همد ايدي عليكي عشان انتي ست كبيرة ولاكن مش عشان سكتلك هتتمادي 
_ميادة لضابط.. حضرتك سمعته اعترف بالي عمله فبنتي بنفسه ارجوك اعتقله 
_ألضابط.. متقلقيش يا مدام احنا هنشوف شغلنا.. واشار للعساكر خلفة .. حطو فالزنزالة 
_لحظة لو سمحت
_الضابط.. نعم مين انتِ
_انا يارا امير محامية مهندس  ادم  
_الضابط.. انتي هتدافعي عنه بس فالمحكمة يا استاذة 
_يارا .. حضرتك احنا ممكن نحل الموضوع ودي وبلاش شغل المحاكم لانه هيكون فضايح لينا وليكم و نظرت لميادة وسليمان الواقفين لتكمل.. ولا اي رئيكم +ان احنا ممكن نعوضكم بالي عايزينة من فلوس او غيرة بس فين ولي امر دكتورة مريم 
_سليمان بطمع.. فلوس.. انا.. انا خالها والي مقدم البلاغ
_يارا.. طيب تمام.. موكلي مستعد يدفع عوضاً ع الي عمله فبنتكم 200الف طبعاً  هتقولو احنا لي نقبل بالعوض بالشكل دةاحنا عايزين حق بنتنا.. اجاوبكم.. لان حتي لو البلاغ وصل المحكمة وحصل شوشرة وادم اتحبس احنا هنقدر نطلعة بكفالة والناس طبعاً مش هتلوم علي ادم وهيجيبو الحق علي بنتكم وانت عارفين ده كويس.. فـ احسن ليكم تقبلو بالعوض وتريحو دماغكم وبراحتكم احنا مستعدين لاي شئ😏
_سليمان راح ناحيت الضابط.. انا بسحب بلاغي و موافق بعرض الاستاذة يارا 
_ميادة.. اي الي بتقولة ده يا سليمان هااا هتضيع حق بنتي 
_سليمان.. مهو كدة كدة كان هيضيع دول ناس واصلة واحنا مش قدهم 
_ميادة.. يعني اي
_الضابط.. انت متئكد انك عايز تسحب البلاغ
_سليمان.. ايوه يا فندم... و جه كلامة لميادة.. يعني زي منتي شايفة وخلاص خلصناا
_يارا.. وانا عند وعدي.. اتفضل ده شيك ب200الف جنية 
_سليمان. 🤑🤑هاتيه وامسكة وتركهم و ذهب كأن شئ لم يكن
_مريم.. واقفة بعيد مصدومة من الي بيحصل.. ليأتيها ذاك الصوت التي تعلمة جيداً
_ادم.. ههه مش قلتلك هطلع... 
_يارا.. بغيظ.. ياالاه يا استاذ ادم اظن كفاية كده ولا اي 
_ادم نظر لمريم..  هتوحشيني يا بطة هههه
_يارا.. يا سلام عجبتك القعدة فالسجن ولا اي 
_ادم..نظر لمريم.. اويي ههههه 
_يارا.. ادم انا خطيبتك وقريب هبقي مراتك ياريت تحترم ده 
_ادم.. مانا محترمه ع فكرة 🙄
_يارا.. طيب يا قلبي ممكن نمشي 
_ادم.. وماله ههه
واخدها ومشي ومبقاش فالمكان غير مريم و ردينا لان ميادة خرجت ورا سليمان ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
_مريم.. انهارت فالعياط 
ردينا.. خلاص يا حبيبتي ربنا كبير و هو هينتقم منه ويجيبلك حقك يمهل ولا يهمل 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ. بااك
افاقت من شرودها علي رنت هاتفها من رقم غريب .. لتجيب_
_مريم.. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 
_الشخص.. وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته انتِ الانسة مريم محيي مش كده 
_ايوه انا بس لي
_الشخص.. انا طارق يا فندم من...... انتِ كنتي مقدمة ع شقة و دفعتي مقدمها وحاليا بقولك ان انتهت المهلة المحدد لستلام الشقة وتقدري تيجي توقعي العقد وتستلميها فورا  والمبلغ الباقي ع التقسيط والف مبارك يا فندم 
_مريم.. اواخيراا حاجة تحلي الايام انا مبسوطة اووي هيبقالنا بيت لوحدنا اخيرا ورنت ع ردينا لتخبرها وامها كذالك ولاكنها حست بدوخة فقررت الرجوع للمنزل ولاكن حتي عند رجوعها لامنزل لم يتغير شئ وظلت متعبه فذهبت لتستلقي في غرفتها 
......................... 
عادت ميادة من عملها وجدت ردينا وشادية بيحضرو الاكل ومريم مش موجودة لتسئل عنها.. فين مريم يا رودي 
_ردينا.. في اوضتها نايمة يا ماما 
_ميادة.. هي تعبانة ولا اي
_رودينا.. مش عارفة انا لما جيت لقيتها نايمة مرضتش اصحيها
_ميادة.. طيب انا هصحيها وبالمرة تاكلها لقمة ودخلت الي غرفت مريم.. مريم يا مريم اصحي يا حبيبتي 
_مريم.. ماما انتِ جيتي
_ميادة. لا لسة في الشغل ههه
_مريم.. ياود يا بو دم خفيف انت 
_ميادة.. هههه طيب قومي يلاه عشان تاكلي 
_مريم.. مش حاسة اني جعانة اعفيني بقاا
_ميادة.. قومي يابت بلا مش ليكي نفس يلاه بنات اخر زمن 
_مريم.. هههه طيب خلاث اصلي بخاف
_ميادة.. احم احم 😏يلا ياختي 
_مريم.. طيب انا عطشانة هشرب من المطبخ الاول
_ميادة.. مش مسكاكي ع فكرة روحي مطرح معايزة 🤭
_مريم.. ضحكت و اتجهت للمطبخ وما كادت ان تدخل حتي تشتم رائحة السمك لتجري مسرعة نحو الحمام (عافنا الله وإياكم) وتفرغ كل مافي معدتها 🤮
_ردينا.. اي في اي مالك يا حبيبتي امسكي اشربي 
_مريم.. اخذت كوب الماء وهي تحاول ان تهدء من ماهي فيه 
_ميادة جت بسرعة.. مالك يابنتي مالك 
_مريم.. انا بخير تمام متقلقيش و جائت لتنصب طولها حتي تقع ارض مغيبة عن الوعي 
_ميادة.. بتحاول تفوقها.. مريم يا مريم فوقي يابنتي بالله ماتقلقيني عليكي قلبي مناقص 
_مريم بتحاول فاقت.. متقلقيش يا ماما انا كويسة اهو 
_ميادة..ردينا اتصلي بأوبر ياخدنا للمستشفي حلا 
_حاضر وبالفعل اتصلت بسيارة اجرة لتنقلهم بسرعة للمستشفي 
............. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ..... فالمستشفي 
ميادة.. وردينا ساندين مريم لتقع ودخلوها للدكتورة 
الدكتورة.. بدئت بالفحص لتنتهي منه وتحدث مريم.. انتي متجوزة يا مريم 
_مريم.. بستغراب من سؤالها.. لا مش متجوزة
_الدكتورة.. طيب اعمليلي تحليل دم وتعالي 
_مريم. في اي بس يا دكتورة
_اعملي التحليل و هفهمك.. وذهبت مريم لعمل التحليل
....... ــــــــــــــــــــــــــــ..... بعد حوالي نص ساعة طلعت نتيجة التحليل واخذتها مريم دون فتحها فهي كانت خائفة من ما ستخبره به الدكتورة
😳😱 مشاهده 👈 الفصل الرابع

يتبع.. &
زواج_خارج_ارادتي.. ✧
بقلم: #عبير_شوقي♡
#الثالث.. ☆
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -