رواية حورية الصعيد الفصل الثالث 3 بقلم يارا عبد السلام

أخر الاخبار

رواية حورية الصعيد الفصل الثالث 3 بقلم يارا عبد السلام

 رواية حورية الصعيد الفصل 3

رواية حورية الصعيد الفصل الثالث 3 بقلم يارا عبد السلام

رواية حورية الصعيد الفصل الثالث 


#حورية_الصعيد
#البارت_الثالث

حوريه بزعيق وهى بتقف:لااااا الا امى 
وقربت من نسرين بغضب وجابتها من شعرها..
_بقى أنا سوفاج بتشتميني بأمى يا بت ..
وكانت بتضرب فيها ومى وفاطمه بيحاولوا يبعدوها عنها لكن حورية لما صدقت..
فاطمه:خلاص سبيها يا حوريه هتموت في ايدك
نسرين:ابعدوا المتوحشه دي عنى والله لقول لدادي ،وبقت تعيط

ادم كان بيتمشى الحصان بتاعه وجنبه زين على حصانه..
سمعوا صوت صريخ ..
زين:مش دا صوت نسرين
ادم:تقريبا 
الاتنين بصوا لبعض باستغراب وراحوا لمصدر الصوت ..
ادم نزل لما شاف الموقف وان حوريه ماسكه نسرين ونازله فيها ضرب 
حاول يكتم ضحكته وحاول يمثل الغضب..
وزين كان بيحاول ميضحكش
 هم متأكدين أن نسرين عملتلها حاجه وخلتها تضربها لأنها دايما كدا..

ادم قرب ومسك نسرين وبعد حوريه عنها
حوريه بصتله وهوا اتكلم:اي اللي انتى بتعمليه دا
حوريه:باخد حقى دي شتمتني بأمى عاوزني اسكت يعنى
ادم بص لنسرين اللي كانت حالتها ميئوس منها وشعرها منعكش:انتي شتمتيها
نسرين:والله يا آدم محصلش دى هى اللي متوحشه وبيئه
حوريه :اللهم طولك يا روح ابعدوا البت دي عنى
زين كان متابع الموقف وكاتم ضحكته وفاطمه كانت ماسكه حوريه علشان متنقضش على نسرين تاني ...
مى:يا أبيه احنا كنا بنتمشي عادي وبنتكلم ف اسمها اي دي وشاورت على حوريه 
حوريه :أسمى حوريه يا عنيا
مى :what ever....المهم كانت بتتخانق مع صحبتها دي على البتاع دا قامت نسرين قالت سوفاج بس كدا
حوريه:البت دي جدعه وبتقول الحق وانا عوزا حقى وحق امى 
ادم:امك اي 
حوريه بصت لفاطمه:بت يا فاطمه مش سوفاج دي يعنى شتيمه بآلام
فاطمه:ايوا امال اي دانا معايا ابتدائيه وكنت لبلب في الانجليزي
زين ضحك بصوت عالى وادم كتم ضحكته..
مى :سوفاج دي يعنى بيئه بس مش شتيمه انتى عملتى مشكله عالفاضى
حوريه:والله يا ننوسه انتى لو مش عاجبك المكان اللي انتى فيه هنا تقدري تروحى بيتكوا طالما مش عاجبك الناس اللي هنا 

في الوقت دا جه عمار بعد ما واحد من اللي شاف الخناقه قاله
عمار:حور انتى كنتى بتتعاركى مع الضيوف ولا اي
حور:عادى يا اخويا دا كان سوء تفاهم وافتكرتها بتشتمنى وعادي خدت اللي فيه النصيب
نسرين بغضب:ادم انت لازم تجيبلي حقى من الجربوعه دي
حور بغضب:الجربوعه دي اللي انتى كنتى واقفه في ارضها وبتشتميها وانا عامله احترام لاخويا اللي واقف دا لولا أنه واقف كنت رميتك في الترعه هنا
عمار بعصبية:حور اسكتى
حور سكتت 
ادم:من الواضح أنه سوء تفاهم احنا اسفين عن اللي حصل
عمار:عادى يا ابن الذوات بس ابقى علم حريمك كيف تتكلم مع الخلق زين ..
عمار خد حوريه من ايديها ووراهم فاطمه ..

زين قرب منهم:يلا نروح وانتى يا مى مفيش خروج تاني من غيري طالما مش عارفه تتعاملى مع الناس هنا..
ادم مشى وسابهم وفضل يتمشى شويه وكل لما يفتكر شكل حوريه وهى بتضرب نسرين يضحك مش عارف لي بس بيضحك...

فاطمه بضحك:بس شاطره يا حور كسرتي انفها اللي شايفه نفسها دي
حور بهمس:شششش احسن عمار يسمعك

عمار :تعالى يا حور عاوزك
حور بصت لفاطمه والدموع في عينيها:لو جرالي حاجه ابقى اعملى كولدير رحمه ونور عليا ولو معاكيش فلوس يبقى اولتين كفايه..

حور راحت لعمار وهى منزله راسها بأسف
_نعم يا اخوي
عمار بجديه:هى دي الاخلاق اللي ربيتك عليها يا بت ابوي بتضربى ضيوفنا أنا آسف انى دلعتك زياده ..
حور:انى اسفه يا اخوي مش هتتكرر تاني ..
قربت منه وحضنته بحب اخوي:سامح حوريتك بقى أنا مجدرتش اشوفها بتشتمنى واسكت انت عارف ان نفسي عزيزه عليا ..
عمار:مش بجدر ازعل منيكى واصل وضمها ليه بحنان اخوي..هههههههه بس كانت ايدك تقيله عليها اووي شكلك
حوريه:يلا اهى خدت اللي فيه النصيب..

في القصر..
نسرين دخلت ومى سنداها وزين وراهم .
عايده بخوف:في اي مالها نسرين مين عمل فيكي كدا
نسرين بغضب:شوفتى يا أانتي شوفتى نسرين حبيبتك حصل فيها اي ..
عايده:مين عمل فيكى كدا
_مليش دعوة أنا مش هسكت الا لما ادم ياخدلى حقى مش معقول خطيبته تتهان كدا..
زين كتم ضحكته وطلع فوق وهوا بيضحك كل لما يفتكر الموقف يضحك...
عايده:لما يجي ادم هخليه يكلم العمده ويتصرف في المهزله دي المهم انتى متزعليش نفسك واطلعى ظبطى نفسك كدا ..
_حاضر يا انتى..

ادم روح البيت 
عايده قابلته:شوفت اللي حصل لنسرين انت هتسكت عالمهزله دى
ادم ببرود :نسرين هى الغلطانه مش من حقها تتريق على كلام الناس ولا طباعهم ولا طريقتهم كان لازم تاخد خلفيه أن هنا غير القاهره والناس مختلفه ...
_يعنى انت هتسكت وخطيبتك اتهزقت قدامك
_ومين قالك انها خطيبتي ومين سمحلكوا انكوا تقرروا عنى أنا ولا خطبتها ولا وعدتها بالجواز وشيلوا الموضوع دا من دماغكوا علشان مش هيحصل ...
سابها وطلع ونسرين كانت بتسمع الكلام دا بخبث .
_ماشي يا آدم أما جبتك راكع...مبقاش أنا نسرين..

تانى يوم ..
كانت حوريه قاعده على الخضره ..
سمعت صوت من وراها بيقول :وحشتيني..
حوريه اتخضت وقامت من مكانها وبصت لمصدر الصوت..
حوريه بغضب لما شافته:عاوز اي يا عرة البلد مكفكش العلجه اللي اخويا ادهالك اخر مره..
..عزيز قرب منها :نار حبك مشعلله في قلبي ومش قادر اطفيها يا حور أنى مستعد اتجوزك بس تكونى معاي
_مش هيحصل يا ابن عمران مش هيحصل على حثتى لو نار الحب مشعلله اوي كدا انزل الترعه وانت تبرد
عزيز مسك أيدها لما شافها هتمشى
حوريه بغضب:سيب ايدي يا عرة البلد
وكانت بتحاول تتملص منه ..
عزيز:أنا بحبك يا حور انتى لي مش عوزا تديني فرصه..
حوريه:فرصة اي اللي اديهالك بعد الفضيحه اللي اتفضحتها حل عنى احسن اقول لعمار يقتلك
عزيز:الموت عندى اهون انك تبعدي عنى..
حوريه كانت بتحاول تتحرر منه وكان لسه هيقرب منها يبوسها.لقى اللي بيبعده عنها و بيضربه بالبونيه ويرميه عالارض...و...
      شاهد 👈 الفصل الرابع 
#يارا_عبد_السلام
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -