رواية جوازات معقده الفصل الرابع 4بقلم مريم سمير

أخر الاخبار

رواية جوازات معقده الفصل الرابع 4بقلم مريم سمير

 رواية جوزات معقده الفصل 4

رواية جوزات معقده الفصل الرابع 4بقلم مريم سمير

رواية جوزات معقده الفصل الرابع 

*احمد عملت أي في ورق الشركه و.. 
_يووه بقي يعمو دا انت بتيجي في أوقات ! قولتلك اقتلنا واخلص 
*.. 
=مش انت عاوز تجوزنا ؟ أنا موافق 
_اييي! 
#البارت الرابع 
_مش انت عاوز تجوزنا ؟ أنا موافق 
=ايي!! 
_موافق ايي السمع بعافيه؟
=لا كده ربنا يتمم بخير ومبروك عليا ، اصل الجوازه كانت واقفه علي موافقه حضرتك ، عمو أنا مش موافقه ومش هتجوزه لو اخر واحد في الدنيا هعنس عادي 
*معلش يمريم عاوزك تحت 
=تمم يعمو اتفضل 
عمو طلع قدامي ورجعت بصتله 
_هنشوف اخرك وهنشوف هتشوفي ولا لا 
بصتله بعصبية ونفخت ونزلت 
*أنا عاوزك تتجوزي احمد يمريم
=أنا اسفه يعمو مش مش هقدر 
*أنا عارف انك بنت كويسه ، مامتك حكتلي عنك كتير ، احمد محتاج الي يساعده، هو مكنش كده ، صدقيني احمد طيب جدا ودايما بيساعد المحتاج ، وكان كمان بيشيل عني هم الشركه ، هو بس الي حصله دا من ساعه ما مامته اتوفت ، كان متعلق بيها اويي ، بقاله تسع شهور وهو كده ، يسكر يعرف بنات يرجع الفجر ، دا مش احمد ابني ، عاوزك تساعديه يرجع زي الاول 
بصتله وانا شايفه في عينه قد أي هو حزين علي ابنه ، لا بس مش هوافق اكيد !
=ماشي يعمو أنا موافقه 
طبعا أنا بقول أي كلام وبرجع فيه عاديي
*علي خيرة الله يبنتي ، عندك مانع يكون كتب الكتاب النهارده ؟
=كتب كتاب ! 
*ايوه ، عندك مانع؟
=لا ابدا الي تشوفه 
*أميرة ، أميرة سمعيني زغروطه 
°قولي الاول لي !! 
*مريم وأحمد هيتجوزوا الليله 
°انتي موافقه يمريم؟
=أيوة يماما 
 ماما زغرطت وحضنتني °الف مبروك يحبيبتي ، ربنا يسعدك 
 ‏بليل عمو جاب المأذون وشهود واتكتب الكتاب واحنا الاتنين قاعدين قصاد بعض بنبص ل بعض ب استغراب ، في اقل من ساعه بقينا متجوزين واحنا مش بنطبق بعض !! 
المأذون والشهود مشيوا وماما وبابا طلعوا وفضلنا قاعدين أنا وهو تحت ، الباب خبط 
_افتحي 
=ابراهيم افتح الب..
_استني يا ابراهيم ، أنا بقولك انتي افتحي 
رفعت حاجبي =أي الفرق يعني!
_روحي افتحي انتي الباب
نفخت وروحت فتحت لقيته شاب 
°اوعا دا انت زوقك اتطور يواد يا احمد ، الحلوة مين ؟
=الحلوة دي تبقي امك عارفها ؟
°ايدا في أي ، انتي مين يبت ! 
_مين علي الباب ؟ 
°يعم أنا حسين مين ديي ؟
_اهلا حسين اتفضل 
دخل وانا لسه واقفه علي الباب ، قفلته وطلعت الاوضه ، خليهم يشبعوا ببعض هو وصاحبه قليل الادب دا 
بعد نص ساعه فتح الباب ف اتخضيت وقومت من مكاني 
_ايدا انتي طلعتي بتخافي ؟
=مالك ! انت شربت حاجه ولا اي !
_تؤ تؤ أنا فايق ، فايق اوي 
=واضح اوي 
_انتي هتنامي في اوضتك دي مريوم ؟
=مريوم !! لا انا كده اتأكدت انك شارب والله
_بس مالك حلوة اويي كده 
=الله يسترك 
قرب _اوضتي ألطف من ديي 
=ابعد عني بدل مصوت ألم عليك الناس
ضحك _صوتي 
=احمد انا عارفه انك محترم 
_مين قالك كده ! لا انا قليل الادب ملكيش دعوه 
=يا احمد فوق انت مش في وعيك 
_بقولك فايق الاه 
وصلنا للحيطه ونفسي بدأ يعلي _شكلك احلي وانتي قريبه 
=والله يبني انت مبطقني اصلا !! 
مسكت أيده ورحت حطيت راسه تحت الحنفيه ف زقني 
_بتعملي أي يغبيه !
=بقوفك 
غمض عينه وفتحتها وحط راسه تحت الميا وخد الفوطه ينشف بيها راسه
_بعد كده ملكيش دعوة بيا ، افوق مفوقش ميخصكيش
=يسطا انت كنت قاعد تقول حلوة ومعرفش ايي
_مين الي قال كده ؟
=أنت!! 
_الغبي قولتله متزوتش العيار خلاني اشكر فيها ! 
=بتقول حاجه ؟
_لاء ، اخلصي وتعالي علي اوضتي ، مش عاوز حد يعدل عليا 
روحت وراه اوضته ، قعدت علي الكرسي الي فيها وبدأت أركز حواليا ، في كل ركن في الحيطه صورة مامته ، ف دمعت غصب عني 
=انتي بتعيطي لي هي ناقصه نكد ! 
وقفت قدامه ف استغرب ، أنا حاسه بيه وعارفه إن كل الي بيعمله دا عشان ينسي وجعه ورحيل اقرب الناس ليه ! 
حضنته _متتخضش ، أنا عارفه انك محتاج حضن وانا مش بعرف اواسي ف حضنتك ، عادي يعني 
كان ساكت مبيتكلمش ، حضني وسمعت صوت عياطه 
_كل حاجه هتبقي تمم 
=مينفعش تبقي تمم وهي مش هنا ، كانت كل حاجه كويسه وهي موجوده ، حتي أنا 
_هي في مكان احسن من هنا بكتير ، واكيد شيفاك وانت كده مزعلها انك زعلان ! 
بعد عني وهو بيمسح عياطه = انتي مش فاهمه ولا عارفه حاجه ، ف اسكتي احسن 
_ يا دي النيله عليا !! 
الباب خبط وإبراهيم قاله إن فيه واحده عوزاه تحت 
=ماشي نازل 
_واحده مين ؟ 
=لا تكوني مفكرة انك مراتي بجد ! 
_امال مراتك بضحك !!
=أنتي ملكيش انك تسأليني عن ايي حاجه ، انتي زيك زي الكرسي دا 
_لا مش انا الي ابقي كده 
=هتبقي ، صدقيني هتبقي 
نزل وانا نزلت وراه منا مش كيس لب !! 
°وحشتيني اوي يبيبي
_بيبك !! 
=اطلعي فوق 
°مين دي يا احمد ؟ 
=مش مهم ، أي الي جابك دلوقت ؟
°مش هنخرج ؟ فيه مكان فاتح جديد يجنن 
_يلا يبت من هنا يبت ، حاكم بقولك أي أنا اصلا مقنونة وأمور السهوكه دي مبتكولش معانا
= شاهد 👈 الفصل الخامس 
          ( مدونه دار الروايه المصريه )
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -