رواية امتلكني كبير الصعيد الفصل الرابع والخمسون 54 بقلم منار همام

أخر الاخبار

رواية امتلكني كبير الصعيد الفصل الرابع والخمسون 54 بقلم منار همام

 رواية امتلكني كبير الصعيد الفصل 54

رواية امتلكني كبير الصعيد الفصل الرابع والخمسون 54 بقلم منار همام

رواية امتلكني كبير الصعيد الفصل الرابع والخمسون


دياب: يحيي كان معانا 
حازم بصله بطرف عينيه
دياب اتنهد: ايوه فوق مع مراته
حازم وهو طالع: روح جهز نفسك علشان النهارده يا قاتل يا مقتول.... 
 الفصل الرابع والخمسين
دياب دخل الاوضه وبص علي امه اللي نايمه وتنهد قرب منها وميل باس راسها خديجه فتحت وبصوت تعبا*ن
: صباح الخير 
دياب: صباح الفل يا ست الكل... دياب اتنهد وكمل... نايمه وانتي معيطه رغم انك عارفه ان كل دا مش حقيقه
خديجة: ورغم كدا زعلت اوي
دياب: ياستي دا قالها وقبل ما يقولها كان ردك ليا 
خديجه ضحك: ماشي يا سيدي.
خديجه بصت مكان بيبص دياب وكان بيبص علي فيروز اللي اتقلبت وهي نايمه.. وشها الاحمر وشعرها الاسود الطويل مغطي وشها شفا*يفها ورموشها الطويل 
خديجه: حلوه صح؟
دياب بعدم تركيز: قوي 
خديجه ابتسمت وهي بتبطب علي كتف
: شوف مراتك وانا نازله 
دياب فاق: لا تنزلي فين خليكي قاعده لسه بدري
خديجه: يعم انت مالك عايزه اشوف ابوك قبل ما يمشي وبعدين اللي اسمها فتحيه زمانها مشيت 
دياب هز راسها وهي طلعت 
دياب قعد جنب فيروز علي السرير وزاح شعرها علي جنب وميل با*سها 
دياب: صباح الخير... صباح الحلاوة والجمال والورد والعسل 
ومع كل كلمه كان بيبو*سها 
فيروز اتع"لقت في رقبته بنوم... ودياب بينهج
:  جالك قلب تنامي وانا مش جنبك
فيروز همهمت بنوم: علي اساس انت مانمتش 
دياب دفن راسه في رقب*تها وهو بيبو*سها
: ولا حطيت راسي ولله 
فيروز صر*خت: اااه برا*حه 
دياب زي ما هو وتمتم: انتي اللي حلوه اعملك ايه
 ..........................
حازم باس راس خديجه واخدها في ح*ضنه
: وحشتيني قوي
خديجه: دا هو يدوبك سواد الليل 
حازم: انتي مش عارفه سواد الليل دا عمل فيا عمايل
خديجه ابتسمت.. وحازم بعد وشها عن حضنه وميل با*سها
حازم: علي عينيا اسيبك دلوقتي بس دياب زمانه مستنيني 
خديجه ابتسمت ورجعت حضنته تاني 
خديجه: دياب فيروز مجنناه و مش فاضيلك
حازم: خليه ياخد راحته لسه بدري اصلا... اممم وممكن انا كمان اخد راحتي 
خديجه ضحكت ومسكت حازم من اطرف الجلبيه وشدته لتحت علشان يميل وبا*سته علي خده
: خد بالك من نفسك ومن الواد الحيله
حازم باس راسها:حاضر 
 ...............
رحيم طلع من الحمام وقرب من شهد اللي نايمه علي السرير ولسه هيشيلها 
شهد بخوف: اوعااا اوعاا 
رحيم بخوف: في ايه
شهد: متقربش مني علشان النونو مينزلش 
رحيم باستغراب: ينزل ليه
شهد: انت قولتلي لو جريت او لعبت او عملت اي حركه النونو هينزل
رحيم اتنفس براحه وهو مميل يشيلها 
: خضتيني يا شيخه
شهد وهي متعلقه في رقبه رحيم
: هو النونو ازي عايش جوه من غير اكل ولا هوا
رحيم وهو بينزلها جوا البانيو
: اممم لا هو بياكل ويتنفس معاكي 
رحيم ساعدها تستحمي وقعد يفهمها شويه حاجات بعد شويه رحيم طلع وهو شايلها حطها علي الكرسي اللي قدام التسريحه
رحيم: لوقعدتي هاديه لحد ما الملك شعرك دا هجبلك شوكولاته ونتفرج علي  فيديوهات ازي البيبي عايش جو بطنك
شهد ببراءة: ما انا قاعده ساكته اهو 
رحيم: هعمل نفسي مسمعتش حاجه
رحيم فصل يجيب في شعرها من هنا ومن هنا وهو مش عارف يلمهم رحيم نفخ بضيق في اللحظه دي دخلت مريم: صباح الخير 
رحيم: كويس انك جيتي يا ست الكل تعالي اتصرفي في شعرها دا 
مريم ضحكت وهي بتاخد منه المشط وبتكمل مكانه 
مريم: شهد الحلوه عامله ايه؟ 
شهد: كويسه يا طنط
شهد: امم اول حاجه مسميش طنط قوليلي يا ماما زي رحيم.. والبيبي عامل ايه؟
شهد ببراءة: هو جوا بطني ازي هشوفه واعرف اخباره
مريم بصت لرحيم اللي نايم علي السرير بالعرض ورجليه علي الارض: الدكتور قالتلك في الشهر الكام؟
رحيم: مش عارف التاني ولا التالت 
مريم: هتروح تعمل اشاعه امتي 
رحيم: مش عارف ولله يما 
مريم خلصت لف شعر شهد وعملتله ضفيره وراحت قعدت جنب رحيم علي السرير اللي قام قعد وخدت الجاكت اللي مرمي علي طرف السرير وطلع شوكولاته 
رحيم: خدي يا شهد.. رحيم ادي واحده لشهد وواحده لامه اللي اتكلمت بحنيه وهي بتحط ايدها علي كتفه
: انا مش عارفه ازاي قربت منها وهي في حاله زي دي ...دا غلط... بس خلاص حصل اللي حصل والحمد الله بس انت مش شايف ان في حالتها دي هي مش عارفه تهتم بنفسها هتهتم بطفل كمان 
رحيم اتنهد: هي ليها عمليه هتتعمل في انجلترا انا قولت هعملهالها اول ما اجيبها هنا والكل يعرف الحقيقه بس بعد موضوع الحمل سالت الدكتوره قالت مينفعش بس ان شاء الله بعد الولاده هعملهالها
مريم ابتسمت: ان شاءلله 
 ..............................
دياب و حازم قاعدين في العربيه بعيد شويه 
تلفون حازم رن
زين بعصبيه: انتو فين؟
حازم: مش عايز حد فيكم معايا
زين: يعنى ايه مش عايز حد معاك انتو فين بقولك
حازم قفل التلفون في وشه.. 
محمد: الوقت عدي ولسه مجتش 
فتحيه: اصبر شويه وان شاءلله هتيجي... وصلت رساله لي فتحيه.. *"اسفه مش هقدر اجي"* 
فتحيه: بص بص بنت ال*** باعته رساله 
محمد: كنت عارف انها بتضحك علينا اصل مين هيدي حد المبلغ دا
فتحيه: لا هي مفكره نفسها بتلعب علي مين ولا علشان احنا غلابه خدت اللي هي عايزها ورمتنا والله اقول لحازم بيه علي كل حاجه 
فجاءة جت عربيه ونزل منه اتنين وحطو حاجه علي راس محمد وفتحيه وهما بيحاولو يقاومو 
حازم: اطلع وراهم... 
محمد وفتحيه وقاعدين علي كراسي و مربوطين 
جيجي: بقا انا يا زباله تضحك عليا واحده معفنه زيك
فتحيه: يا هانم انتي اللي ضحتي علينا ومش عايزه تديني فلوسي 
جيجي: فلوس اي يا بنت *** هو انتي عملتي حاجه علشان اديكي فلوس
فتحيه: اه يا هانم كل اللي قولتيلي عليه عملته
جيجي بغضب:كنت عارفه اني اخترت واحده وس*** طماعه بس المره الجايه هنقي صح
محمد بخوف: طاب يا مدام ما احنا عملنا كل اللي قولتي عليه
جيجي: ولله يونس ويحيي اللي طلعو من البيت علشان شغل.. هو دا اللي طلبته منكم ولا طلبت توقعهم في بعض خديجه وحازم اللي بتمشو في الزرع هو دا الطلاق ولا مرات دياب اللي لسه حامل 
فتحيه: مين قالك الكلام دا يا هانم ولله كل اللي طلبتيه حصل 
جيجي شاورت لواحد من الحراس
الحراس باحترم: يونس ويحيي لسه النهارده جاين من مصر (القاهره)  كان عندهم شغل... حازم ومراته كانو بيتمشو قدام القصر بتاعهم وماسكين ايدين بعض من نص ساعه... دياب لسه طالع من عند دكتورة نساء بيطمن علي الطفل 
فتحيه: الرجل دا كداب ولا لتكوني عامله كل دا علشان مش عاوزه تدينا الفلوس بس انا اوديكي في داهيه وقول لحازم بيه علي كل حاجه 
جيجي ضحكت: دا لو طلعتي عايشه يا قمر
جيجي رفعت عليها المسدس ولسه هتضرب ايد رفعت المسدس لفوق
: تؤ تؤ مينفعش توسخي اديكي الحلوين سبيهملي انا.. دياب اخد المسدس وحطه في جيبه لف اديها ورا  ضهرها وربطهم 
جيجي بصت علي الحرس لقيتهم كلهم علي لارض
: اوعاا يا ابن حاااازم الكلب
حازم كان وقف بعيد شويه وسمع الصوت 
حازم وهمس: جيجي
جيجي: هااا جيجي كويس انك لسه فاكر بجيجي اللي رميتها هي واخوك اللي مات بسببك ولله ما هرحمك ولو بعد ميه سنه هقتلك
دياب مسكها من شعرها بقوه: احترمي نفسك يروح امك انتي عارفه واقفه تتكلمي مع مين دا سيدك يا بنت***
#امتلكني_كبير_الصعيد

جميع حلقات الرواية هنا 👈  رواية امتلكني كبير الصعيد


جاري كتابه الفصل الجديد للروايه حصريه مدونه دار الروايه المصريه اترك تعليق ليصلك كل جديد وحصري 

( مدونه دار الروايه المصريه )
تعليقات
تعليق واحد
إرسال تعليق
  • غير معرف 3 سبتمبر 2022 في 11:20 ص

    تم

    إرسال ردحذف



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -